Nakomelingen van Haarlem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Re: Nakomelingen van Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:18

he wat leuk een haarlem die crosst Haha!!
Het paard wat ik reed daar crosste ik ook mee in het M.
Is helaas alleen laatst verkocht.

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:02

inderdaad leuk om te lezen dat er nog een cross loopt/ liep.je zal hem zeker wel missen. meestal rij ik tegen nog een paar in de L. vindt het altijd wel leuk om te zien hoe de nakomelingen het doen in de sport. vooral omdat ik nu zit te denken om met mijn andere paard ook een veulen van haarlem te fokken. ben echt helemaal weg van hem.

emmeley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:43

Hallo allemaal.
Ben hier al een tijd niet geweest zeg.
Wat leuk dat er zoveel mensen blij zijn met hun Haarlem nakomelingen.
Mijn merrie word nu eindelijk wat sterker en krijgt wat meer balans.
Ik dacht dat ze na haar ongeluk nooit meer de oude zou worden maar nu na krap 2 jaar zien we eindelijk weer een lichtpuntje.
Ze was toe met 3 benen over het hek gesprongen en heeft daar ruim een kwartier gehangen.
Tja toen was alles kapot en verdraaid. Ze heeft bijna een jaar moeten revalideren voor we weer begonnen zijn met wedstrijden rijden.
En we zijn er toen gelijk achter gekomen dat mevrouw niet genoeg heeft aan een paard naast haar in de wei en een leuke pony als gezelschapsmaatje om mee te spelen.
Dus voor haar heb ik speciaal een fries erbij gekocht (ze is nogal trapperig) die wel een stoodje kon hebben.
De fries bleek trouwens ook over meer talenten te beschikken dan alleen bosritjes.

De merrie is in ruim een jaar van de L1 dressuur naar het Z1 gewandeld.
Nu moeten we hard aan het werk. we rijden steeds rond de 3 a 4 punten van een winstpunt af.
Maar het valt ook niet mee voor een 6 jarige kleine merrie met niet spectaculair veel gangen.
En daarbij is haar moeder helemaal springen gefokt, hahaha!

Springen durfde ze na haar ongeluk niet meer.
Ik vond haar nu eigenlijk wel sterk genoeg om het zo zachtjes aan te proberen.
We zijn nu sinds een maandje rustig aan begonnen met vrijspringen.
En ze begind het weer leuk te vinden en trekt zelf naar de sprong toe.
Ik denk dat ik in het voorjaar is rustig aan onder het zadel ga springen.

Nu vroeg ik mij eigenlijk af hoe de haarlem producten zich gedragen in het parcours.
Ik snap wel dat ieder paar anders is maar een beetje info. over haar half broers en zusters zou ik wel erg leuk vinden.

Nou dit was weer een verhaal over mijn kleine kanjer.

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 07:42

ik hebook een haarlem X lord
echt een lieverd
en top beest
kan super springen !
foto's mijn profiel

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:09

Wat een rust hier!!
Ik ben inmiddels met mijn Haarlem m1 gestart..
De eerst keer ging niet zo lekker, hij dacht teveel mee in de proef met als resultaat 174.
Toen heb ik een tijdje niet gestart vanwege het weer en ik wou hem beter voor elkaar hebben.
Afgelopen zaterdag weer eens gestart met als resultaat tweede met 188!
Nummer een had ook 188, maar had de laatste cijfers hoger.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:57

Wij hebben laatst een filmpje gemaakt van onze bijna 3 jarige Haarlem merrie. Is te zien op www.mansolein.com onder het kopje Home Video's

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:34

Hoe gaat het met jullie paarden?
Het is zo stil hier de laatste tijd!
Met mijn Haarlem gaat het erg goed!
We mogen inmiddels alweer M2 starten..
Echt door de M1 gevlogen met in sommige proeven 2 keer winst!
Vanavond gaan we met hem naar de Osteopaat, omdat hij net achter het zadel waarschijnlijk iets vast heeft zitten.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 15:01

Netjes Marnixx!
Met Natas gaat alles goed, ze is vorige week drachtig gescand van Ustinov!

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:30

Wat leuk :D

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:57

hoi

Het leuk om weer wat te horen over de andere haarlems. Die van mij doet het op het moment in de dressuur wat minder, we zijn wel L2 geklasseerd maar op het moment vindt ze het erg leuk om zich erg sterk te maken tijdens de proef. En dan is het wel een flink paard om er door heen te krijgen. Maar als ik een spring parcours in rijdt is het een heel ander verhaal. Een fijnere om te springen heb ik op het moment niet, dan is ze helemaal niet sterk. En hetzelfde geldt voor de cross wedstrijden. Super meewerkend en voorzichtig. Hier in mogen we in het weekend van 19-20 juni onze beste kant weer laten zien tijdens het NK eventing.:D.

Wat leuk dat er een combinatie van Haarlem x Ustinov onder weg is. Had ook het advies gekregen om met die hengst te dekken. En toen ik een foto + video zag van die hengst was ik eigenlijk gelijk verkocht. Wat een bloed mooi ding is het. Moet haast wel een geweldig veulen uit komen met die combi. Maar ik wil eerst in de wedstrijd verder komen voordat er een veulen bij die merrie komt.

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:14

Binnenkort ga ik met een kennis van de manege mee om haar paard op te halen.Haar merrie is vorige week gedekt door Haarlem. ga Haarlem dus binnenkort even in het echie bewonderen. ben erg benieuwd. Zal even laten weten doe de oude baas er nog uitziet.

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:47

Nu L Springen met Thunder ( Haarlem x Lord ) :D
SUper beest ;; Zie profiel voro Foto's ! ;)

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:48

shamyrah schreef:
Binnenkort ga ik met een kennis van de manege mee om haar paard op te halen.Haar merrie is vorige week gedekt door Haarlem. ga Haarlem dus binnenkort even in het echie bewonderen. ben erg benieuwd. Zal even laten weten doe de oude baas er nog uitziet.

Haarlem ziet er niet zo best uit , ben er laatst geweest .
Hij is behoorlijk mager ,, Niet meer de oude Haarlem ;(

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:03

ik kon helaas niet mee om het paard op te halen. Deze week wordt ze weer gescand, maar het drachtig worden ging tot op heden niet zonder slag of stoot. Ik heb Haarlem dus niet in het echie kunnen zien. Vind ik wel jammer, maar goed. Deze maand zou ze het nog proberen, en anders volgend jaar weer een kans.(??) Waar het aan ligt is niet bekend, er zat iedere keer een "mooi" groot ei. Misschien dat de bevruchtingspercentages minder zijn geworden. Haarlem is tenslotte al niet de jongste meer. Trouwens de merrie waar het om gaat is ook al 15. Ja wie zal het zeggen. aan het einde van de week weten we of het paard van mijn kennis dus volgend jaar een veulentje zal gaan verwachten van haarlem.

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 23:41

Hoi, Ik heb sinds 2,5 maand een Haarlem x Animo merrie
Ze is 3 jaar, En ze springt nu al ruim 1 meter los
Dressuur matig zoekt ze nog heel erg balans.
Stappen aan de teugel gaat al met gemak, maar draven heeft ze nog grote moeite mee.
& met alleen de galop heeft ze ook nog moeite
Maar ze is wel al veel belovend

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:56

Hoi xSannnnn.
Leuk! Heb je een foto?

Met mijn Haarlem gaat het goed. Het is een tijdje vechten geweest maar nu loopt ze super. We zijn ook begonnen met springlessen en dat pikt ze goed op, vind ze leuk om te doen.
Als het zo doorgaat kan ik binnenkort starten.

En de rest? Hoe is het met jullie Haarlemmers?

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:40

Afbeelding

Afbeelding Met mijn instructrise erop, 2de x met een vreemd iemand

Ze lijkt wel wat op het paard van Eliza_18
alleen is zij iets donkerder
Ze kan nu in stap al aan de teugel, ze zoekt heel erg naar je hand en dat vind ik zelf heel erg fijn omdat ik eigenlijk een springruiter ben, en niet over Z dressuur kapaciteiten beschik.
Zelfs als je de teugel met een hand vast houd blijft ze aan de teugel lopen zonder dat je iets vraagt.
Met de galop heeft ze het nog erg moeilijk.
Ze stuitert als een gek, gisteren heb ik het toevallig weer na een hele poos gegalopeerd, de laatste keer was voor de vakantie begon.
Ze gooit super hoog op terwijl ze maar 1.63 is
Balken vind ze eigenlijk dood eng, maar springen ge-wel-dig. heb gehoord dat dit een veel voorkomend probleem is bij de wat jongere paarden.

Ik rijd haar nu 2x per week een half uurtje
Ik ben zelf nog 14, dus ik ben niet te zwaar om er een poosje op te zitten.
Ze is super braaf, ook zonder de longe.
Ze heeft nu eigenlijk binnen 4x geleerd om vrij goed te remmen.
De eerste keer moest je het echt als de boeren manier doen.
Ze was lui voor het been & ze wou niet stoppen.
Wel grappig dat ze op het woord stap meteen terugzakt na een sloom drafje waarna ze dan vaak terug gaat in stap.
Toch wel grappig vind ik.
Ben benieuwd wat jullie van haar vinden:)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 10:16

Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met jullie Haarlems! Leuk paard ook Sannnn

Met mijn Haarlem gaat het de laatste tijd erg goed!
Afbeelding

Afbeelding

En na een jaar vechten in de dressuur ring hadden we besloten even te stoppen met wedstrijden. Een half jaar later startte we onze eerste wedstrijd (juli), dit was een heel weekend, en we haalde gelijk 4 winstpunten. Gister weer wedstrijd gehad, en 2e met 192 punten, en 3e met 189 (van de 17!). Dus na een jaar geen winstpunten te hebben gehaald hebben we er nu ineens in 3 wedstrijden 6! Ben echt onwijs trots!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 11:05

Sannn, is dit trouwens de Haarlem x Ulft x Saluut? Stond hij op sporthorses?

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:28

Neee, ik heb haar bij een fokker uit appingedam vandaan
Het is een Haarlem x Animo
& verderop in de lijn zit dan Voltaire & Marco Polo.
Er zit inieder geval
Gelders of gronings bloed in van de moeders kant
& vaders kant Volbloed & Trakehner van zowel beide kanten als ik het goed heb zo uit mijn hoofd.

Jouwe ziet er al mooi uit, hij is ook zo groot!
Nou groeit de mijne ook nog wel een paar cm ze is nu 1.63 en de achterhand is nog duidelijk 4 cm hoger dan de voorkant, maar jouwe lijkt wel op 1.68/1.70

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:37

ladyzwien schreef:
he wat leuk een haarlem die crosst :D!

Hier nog 1! weliswaar een beginnend crossertje, maar goed.
Deze foto's zijn van de VSN-cup voor 5-jarige eventers in Ermelo.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij was in het totaal 9e geworden. met 74 pnt voor de dressuur en een 8, 8, 7 voor de cross (alles was op punten)
Hij had helaar 2 balken in het springen, anders was ie 4e geworden.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 12:03

xSannnn schreef:
Neee, ik heb haar bij een fokker uit appingedam vandaan
Het is een Haarlem x Animo
& verderop in de lijn zit dan Voltaire & Marco Polo.
Er zit inieder geval
Gelders of gronings bloed in van de moeders kant
& vaders kant Volbloed & Trakehner van zowel beide kanten als ik het goed heb zo uit mijn hoofd.

Jouwe ziet er al mooi uit, hij is ook zo groot!
Nou groeit de mijne ook nog wel een paar cm ze is nu 1.63 en de achterhand is nog duidelijk 4 cm hoger dan de voorkant, maar jouwe lijkt wel op 1.68/1.70

Die van mij is ong 1.68, op 3 jarige leeftijd 1.64.

@ Schoentje, jij hebt zonder twijfel te apartste Haarlem! Gaaf ding!

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:08

als ik dat zo hoor, dan heeft mijn haarlem zeker nog wel de potentie om ook zoiets te worden, ze is net 3 2,5 maand en ze eet nog steeds als een olifant en ze blijft groeien als een gek, het lijkt wel alsof ze iedere keer weer is gegroeied, maar iedereen vind er vrij groot, maar als ik erop zit dan heb ik het idee dat ik gewoon op een pony van 1.50 zit i.p.v. een paard van 1.63
Die van Schoentje is inderdaad apart, bij de fokker waar mijn haarlem vandaan komt staat de dekhengst Haico die bonte, die vond ik al apart omdat Haarlem toch echt zwart is, maar deze slaat echt alles!

@ Sjoos, waar rijd jij, mijn paard staat in aalsmeer zag dat je daar woonde, je raad wel dat ik op wennekers sta hea :+

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 12:12

Ik sta in Mijdrecht, op Lucky Stable, www.luckystable.nl . Ik kom zelf oorspronkelijk uit Mijdrecht, vandaar.
Ik ben niet zo'n Wennekers fan, haha. Mij veeeeeeeelste groot!

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:23

Haaha, de meeste mensen vinden dat, alleen ik sta er van de winter 5 jaar, en toen viel het nog mee, nu zijn er al weer 4 blokken bijgebouwd. het is inderdaad druk maar je hebt wel veel facaliteiten en dat vind ik wel fijn omdat ik nog geen trailer heb
& ik toch een sportpaard onder mijn kont heb wil ik wel echt met wedstrijden mee gaan doen.
Nou ben ik dus echt een fanatieke springruiter en moet ik dus nog 2 jaar wachten voordat wij kunnen starten dus voorlopig moet ik het doen met de dressuurproefjes, ik ben van plan zo tot de L te komen met haar, zed heeft zeker potentie ervoor, maar springen staat toch wel op nummer 1 bij mij.
Als ze nou echt zo goed presteert in de dressuur en op L niveau in de springsport laat ik haar wel hogerop brengen, maar of er Z in zit weet ik niet, inieder geval niet met mij :+