[HK]Voor de paardengenealogen , foto's.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: Voor de paardengenealogen , foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:16

Dank je voor het kijken in ieder geval, denk dat ik wel beschik over de foto's die jij noemt.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:57

Ik heb de merrielijn aangevuld op paardenfokken.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:33

Mijn God, hoe kom je eraan? Ik zoek me al tijden een ongeluk!
Hartstikke super, bedankt!
En toevallig daarvan verder ook geen foto's voorhanden he?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:33

he fly, heb je voor mij info en foto's van de hengst Horatio???

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:55

Horatio 664 Sgrt of Horatio 89.7986 Stb van Ramiro ???

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:25

doe ze beiden maar Haha!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:37

Afbeelding

Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1992 (gedeelde 19e plaats)
Eerlijk, vriendelijk maar enigszins flegmatiek. Basisgangen zouden meer souplesse moeten hebben.
Stap en draf regelmatig maar zouden ruimer moeten zijn. Galop voldoende ruim met goed gebruik van het achterbeen. Geeft zijn ruiter in dressuur een voldoende gevoel. Springt met voldoende vermogen en goede beentechniek maar houdt zich boven de sprong vast. Geeft zijn ruiter bij het springen een voldoende gevoel. Presteert in terrein voldoende; zou ook hier meer souplesse moeten hebben. Laat zich goed bewerken, ervaart werk als normaal, veel bereidheid tot werken. Voldoende aanleg als dressuur- en springpaard.
Gedrag op stal en in de omgang normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Verrichtingscijfers
Stap 7
Draf 7
Galop 7.5
Rijproef 7.5
Springen vrij 7
Springen ohz 7
Terreinproef 7
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 75.00
Max punten 100
Plaatsing 19e van 38 (27)
Jaar verrichting 1992
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1994 (veulens)
De veulens vormen een zeer uniforme collectie. Ze zijn royaal ontwikkeld, langgelijnd en goed rijtypisch. De veulens hebben goede rompen.
Het hoofd is sprekend maar iets lang. Ook de oren zijn nogal lang. De hals is lang en goed gespierd, al zou de aansluiting op de schoft vloeiender moeten verlopen. De schoft heeft een goede lengte. De schouder is mooi lang en deze ligt voldoende schuin. De rug is goed. De goed gespierde lendenen liggen correct aangesloten. De croupe is lang, hellend en goed gespierd. Ook broek en schenkel zijn goed gespierd. Het voorbeen is goed gesteld en goed ontwikkeld. Het achterbeen is wat lang en meermalen klein gehoekt. De buitenzijde van het spronggewricht is meermalen nogal grof.
De stap zou ruimer moeten zijn. De veulens zijn in stap achter stug. De draf heeft voldoende ruimte en zweefmoment. Het voorbeen wordt goed gebruikt, maar het achterbeen treedt niet optimaal door. De veulens draven met oprichting, maar missen wat souplesse.
Een thuis geïnspecteerd veulen wijkt in negatieve zin af van de rapportage.
De kwaliteit van de moeders was gemiddeld.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Kort samengevat: zeer uniforme groep rijtypische goed ontwikkelde veulens die in beweging ruimte tonen maar wat meer souplesse mochten hebben.
Getoond: 16 veulens uit 88 dekkingen.

Afstammelingen 1998 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Horatio voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2002 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Horatio voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Sportindex
Jaar berekening 2006
Aantal veulens stationsverrichting 1
Aantal veulens springindex 26
Betrouwbaarheid springindex 77
Springindex 112
Aantal veulens dressuurindex 22
Betrouwbaarheid dressuurindex 69
Dressuurindex 89

Status
1998 na dekseizoen export USA

Overige informatie
Exterieuromschrijving 1992
Horatio heeft een goed rijtypisch model, maar zou even ontwikkelder kunnen zijn.

1998 na dekseizoen export naar USA

Afbeelding

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:17

dankje fly!

GuuusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:34

Heb je voor mij informatie over de hengst Hugo v. Architect en info over Architect zelf?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:28

Over Hugo weet ik niks.
Hier is Architect.

Afbeelding

Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1985 (gedeelde 1e plaats)
Intelligent, vriendelijk, gehoorzaam met goed humeur. Eerlijk en attent. Bij begin onderzoek nog groen. Moeilijk door de hals te rijden; als hij daar doorheen gewerkt is, laat hij zich plezierig rijden.
Stap ruim, krachtig en regelmatig. In draf veel regelmaat en tact. Blijft in draf moeilijk gesloten. Galop ruim en krachtig met veel regelmaat en souplesse. Presteert bij springen onder het zadel goed, is met een martingale gereden omdat hij voor de hindernis het hoofd omhoog brengt. Presteert ook bij vrij springen goed, zou daarbij echter meer inzet mogen tonen. Pakt in terrein goed aan. Ruim voldoende bereidheid om te werken. Ervaart werk als normaal.
Zeer veel aanleg als dressuurpaard, veel aanleg als spring- en terreinpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand. Is tijdens onderzoek rijtypischer geworden. Eet normaal.
Rustig stalgedrag.
Bij aankomst staat hij vóór op ijzers, welke op 12-03 zijn verwijderd. Heeft af en toe enigszins opgelopen spronggewrichten.
Rapportage afgesloten op 03-06.

Verrichtingscijfers
Stap 8
Draf 8
Galop 8.5
Rijproef 8.6
Springen vrij 7.5
Springen ohz 8
Terreinproef 7.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 83.10
Max punten 100
Plaatsing 1e van 24 (18)
Jaar verrichting 1985
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1987 (veulens)
De veulens bleken goed ontwikkeld te zijn. De collectie vertoonde weinig uniformiteit. Ze zijn vrij hoogbenig, zijn goed gelijnd en veelal ook soortig, echter nogal afhankelijk van de vergezellende moeder.
Het hoofd is iets lang en eenvoudig; bij de veulens met meer type (veelal uit bloedvoerende moeders) was ook het hoofd correcter. De hals is goed gevormd met mooie bovenlijn en goede nek. De schoft is behoorlijk lang, maar doorgaans nog wat weinig ontwikkeld. De schouder ligt er meermalen nog wat recht in. De rug is goed, de lendenen zij nog wel eens arm gespierd, aldus een minder sterke aansluiting vormend. De goed gevormde croupe is goed gespierd, maar kon soms langer zijn. Het voorbeen is vrij consequent steil, dikwijls hol, vaak ook ingesnoerd en arm, lang gekoot, terwijl verschillende veulens een Franse stand vertoonden. Het voorkniegewricht is voldoende ontwikkeld. Het achterbeen is steeds lang en gebogen met lange pijpen. Ook hier vielen de lange koten op. Het spronggewricht kon meermalen strakker zijn afgewerkt.
De stap is matig tot onvoldoende en dikwijls onregelmatig; het spronggewricht wordt praktisch niet gebogen en ook het kniegewricht functioneert beperkt in stap. In draf was er in feite sprake van drie groepen: enkele draafden goed en met cadans, een aantal draafde gewoon en met beperkt gebruik van het achterbeen en een relatief groot aantal (ongeveer de helft) draaft onvoldoende, veelal onregelmatig, vaak schommelend (enkele uitgesproken kreupel) met een opmerkelijk slechte coördinatie in de achterhand.

Kort samengevat: weinig uniforme collectie, vrij hoogbenige veulens met bemerkingen op voor- en achterbeen. De stap is dikwijls onregelmatig, in draf wordt de coördinatie in de achterhand gemist.
Getoond: 22 veulens uit 112 dekkingen.

Afkeuring 1987 (veulens)
Naar aanleiding van de veulenrapportage wordt Architect afgekeurd.

Sportindex
Jaar berekening 2006
Aantal veulens stationsverrichting 3
Aantal veulens springindex 21
Betrouwbaarheid springindex 69
Springindex 103
Aantal veulens dressuurindex 30
Betrouwbaarheid dressuurindex 71
Dressuurindex 136

Status
1987 afgekeurd op afst (veulens)

Overige informatie
Exterieuromschrijving 1985
Fors gebouwde hengst met maat en formaat. Het front is mooi. Bemerking op de stand van het voorbeen. Het achterbeen is aan de lange kant. De hengst zou in de onderdanen even meer kwaliteit kunnen hebben.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:41

hey fly, heb je voor mij een foto van Iramee (merrie elite pref. v. G Ramiro Z)??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:25

flyfly had jij ook kwpnjaarboeken?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:04

Je bedoeld waar alle paarden in staan met hun prestaties , klasse , winstpunten??
Daar heb ik 3 ouden van , van 1986 , 1987 en 1988.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:05

Ja die! Ik was benieuwd of je kopietjes wilde maken van (de sportprestaties van) Obrecht nakomelingen, pliiiiiiesssssssss? Haha! Ik kwam er gister eentje tegen waar m'n eigen paard in stond, maar die was €54,90. Vond ik iets te duur Bloos

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:09

Hoe heet je paard , dan wil ik wel kijken. Moet je wel met nummer doen. Ik zal zowieso een copietje maken van Obrecht's nakomelingen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:14

Mag van allemaal hoor Haha! (ik denk dat die van mij nog niet in deze 3 staan) Ben ook wel benieuwd naar de eerste paar jaargangen van hem. Er valt al zo weinig te vinden over die hengst en wat er te vinden valt is allemaal uit de laatste jaren.

Als je dat zou willen doen, heeeel graag!! Haha!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:09

fly, toch even voor de zekerheid vragen.. had je niks van Iramee?? Het is een elite merrie van Ramiro Z dus daarom dacht ik dat je misschien toch wel wat over haar kon vinden..??

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:18

NRPS hengst Casper
en zijn dochter Sharon (stermerrie NRPS)
en NRPS hengst Vitano
heb je daar iets van of is het boek te uit? of staat het hier al ergens tussen, kijk wel eventjes..
het liefst info met foto als het kan over Casper en Vitano en Sharon heb ik een klein beetje info gekregen van het NRPS maar dat is maar heel weinig en geen foto v Sharon...

oh zie nu dat je alleen KWPN hengsten kan opzoeken?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:19

Heb niks van NRPS, jammer.

Voor RZD lover : Ik ben op zoek geweest naar de merrie maar heb nog niks kunnen vinden. Het is wel een hengstenmoeder dus misschien is er nog een klein kansje , en bovendien is ze preferent volgens paardenfokken. Doe mijn best.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:47

oww kan best, ik heb op de papieren van mijn paardje gekeken, dus die zijn natuurlijk al wat ouder en dan is dat dit jaar denk ik geworden Knipoog

edit: oops, ik had gewoon niet goed gekeken ze is idd preferent Bloos

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 18:25

Op zijn vroegst in 1999 want toen is Oramé goedgekeurd.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:00

Even proberen of dit wil , ik denk dat het te klein wordt.

Afbeelding

Dit is uit het jaarboek van 1988.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:08

Het valt mij 100 % mee. Het is wel te lezen. Hier het 2de gedeelte. Ik moest er nog wat van een andere hengst bij doen anders was het te klein.

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:04

Nee super! Helemaal geweldig Ik kopier de link en bekijk dan de grote foto. Als je de andere 2 jaar boeken ook nog zou willen doen Bloos Haha!. Ik had alleen nog een vraagje. Ik kon nl. niet achterhalen waar dat sterretje nu voor stond en de tweede naam is zeker de echte stamboeknaam en de eerste de sportnaam oid? Haha!

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:23

Zijn hier mensen die iets weten over de hengst gladstone?
Zijn vader is Grosso Z....