Nakomelingen van Upper Class

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:30

splenius schreef:
De mijne kan ook die blik hebben
Clouwdy die van jou heeft ook zoveel manen als de mijne zo te zien op de foto's

Haha.. ja ik zag op jouw foto ook die flinke bos manen :D Vind het helemaal leuk! Al denk ik dat het wat lastig in te vlechten is.. maar zover zijn we nog lang niet :D

lemon71

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:18

Leuke foto's en belevenissen weer ;-) ik vind idd ook dat ze allemaal dezelfde blik kunnen op zetten. Ik ben nog niet bij Lauw geweest maar ga dat zeker binnenkort snel doen maar er komt helaas steeds iets tussen. Diego staat inmiddels op zijn plekje waar hij beleerd gaat worden en het gaat best goed hij is idd een tikkeltje dominant en probeert van alles uit maar ze zeggen dat het vast wel goed gaat komen ze vinden het wel een fijn paard om mee te werken maar hij moet nu gewoon even weten wat hij wel en vooral wat hij niet mag hgahahahahah bijgaand nog een filmpje van hem voor de tweede maal onder het zadel .....

http://youtu.be/_2pE1R7Izqs

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:28

Leuk Lemon71! Hoe groot is hij?

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:44

@ Rafiki 8 ... ik denk dat hij rond de 1.65m is van mij hoeft hij niet meer te groeien hoor haha

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:51

leuk filmpje hij ziet er braaf uit

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:01

@lemon Wow!! Wat super braaf zeg!! Wat fijn dat het zo goed gaat :-d

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:32

Ik ben ook echt blij dat hij zo braaf is dat had ik nooit gedacht en nooit durven hopen , ben er heel blij mee

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:59

lemon71 schreef:
Ik ben ook echt blij dat hij zo braaf is dat had ik nooit gedacht en nooit durven hopen , ben er heel blij mee

Kan ik mij goed voorstellen :D Fijn hoor! Gelukkig heb je deze stap genomen.. en zal je naar alle waarschijnlijkheid zelf degene zijn die veel plezier zal hebben van dit mooie paard ;)

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 16:36

@ Clouwdy, ik ben idd heel blij dat ik hem toch deze kand heb gegeven, hij doet het best goed onder het zadel is het niet echt een renner of bokker of schrikker maar aan de hand is hij toch nog wel erg bang maar daar werken ze hard aan op de stal waar hij nu staat ;-) een vervelende bijeenkomst is dat ik nu al een week in het ziekenhuis lig met een hernia die 3augustus geopereerd gaat worden nu pijnblokkade endergeleijke gehad dus hopen dat ik er straks nogwel pijnloos op kan rijden ? ? ?
@ iedereen alles nog geod met alle knappe upperclasjes ? ?

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:58

@Lemon71 Dat is balen!! Beterschap :(:) !!
Fijn dat hij het zo goed doet.

Mijn Uppie gaat het goed heb vorige week zondag fotoshoot gehad.
Hoop ze deze week binnen te krijgen en zal er hier een paar plaatsen.
Loopt op het moment erg fijn en is vorige week voor het eerst mee geweest naar vreemd terrein en was super braaf :) . Van de winter maar eens een keer meenemen op wedstrijd.

Ruth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:03

Die blik geeft mijn upper ook vaak, als die naar me toe loopt omdat ie kwik heeft kijkt ie zo. Met die puppy oogjes hihi.

Gaat ook goed verder, maar alles is telkens nat bij ons. De wei is best glad en heb geeen bak om te longeren dus als het volgende week betrekt wil ik ff dubbele longe gaan proberen als dorus het trekt en er zin in heeft.

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:07

Foto's van 10 July.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:50

@ Rafiki 8 ......... WAUW wat een gave foto's en wat een fijn en mooi paard om te zien ....

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:40

Leuke foto's Rafiki8
Is hij een beetje heet met rijden zo ziet het er wel uit op de foto's of lijkt dat maar zo.
Het ziet er wel fijn uit.
Hij lijkt veel op mijn merrie zo onder het zadel.
Ik zal ook binnenkort een keer foto's van het rijden maken

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:18

Splenius hij is niet heet loopt wel graag, maar heel hectisch in zijn bewegingen loopt zichzelf heel snel voorbij dan weet hij niet meer hoe hij zijn benen neer moet zetten. Gelukkig wordt hij steeds sterker en constanter.

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:53

Van de week mijn Upper meegenomen naar les op ander terrein en was super braaf.

Hoegaat het met de ander Uppers??

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:08

@Rafiki8 Wat fijn zeg dat hij zo braaf is!

Als ik het zo lees kan ik bijna niet wachten om op te stappen.. Maar ik moet nog geduld hebben :D

Elliot ziet er super goed uit in de wei! Was na al het regengeweld bang dat hij een jasje uit zou doen.. Maar integendeel.. geen rib te zien.. gelukkig! De stalhouder vroeg of ik hem wil castreren, maar daar wacht ik nog even mee. Hij is zo braaf dus daar hoef ik het niet voor te doen. Het kan ook als hij ouder is.. En gezien hij aan de smalle kant is, hoop ik dat het in zijn voordeel werkt dat hij voorlopig hengst blijft. Al heb ik geen idee of alle theorien kloppen ;) Qua hoogte komt hij wel aan de 1.65m.. En laatst sprak ik iemand die vroeg had laten castreren in de hoop dat hij groter zou worden.. en die bleef gewoon klein.. Van de week was ik in de wei.. even knuffelen.. hij komt altijd met zijn hals over mijn schouder staan, dat doet hij al vanaf veulen.. Maar nu zag ik in mijn ooghoek ineens een voorbeentje die wilde maaien.. Neem altijd mijn zweep mee voor de andere bulldozers.. Dus na de tik stond hij ineens 20 meter verderop :D Geloof dat hij zijn hormonen heeft ontmoet..hahaha.. Deze winter zullen ze met z'n 3en in de opfokstal staan. Samen met 2 maatjes van hem, daar ben ik erg blij mee! Die worden eind van de maand gecastreerd. Zal snel weer eens foto's maken.. Als het een keer droog blijft als ik de wei in ga :D

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:45

Ook voor mij een tijdje geleden dat ik hier geweest ben! Ze zien er allemaal goed uit op de foto's die ik voorbij zie komen! En wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie uppies.

Die van mij is hard aan het groeien! Denk dat ze nu al zeker richting de 1,50 aan het gaan is. Ze is nu al weer 1,5 dus de tijd gaat snel!
Ze gaat hard vooruit kan der tegenwoordig over de hele lichaam aaien zonder dat het spannend is. Ze kan een klein beetje een voetje geven en heb der een paar weken terug voor het eerst met een zachte borstel geborsteld.

Ga morgen denk ik weer even foto's maken dan zal ik er wel weer een paar hier neer zetten.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 07:43

CLOUWDY
ik zou gewoon hem ook castreren als die anderen worden gedaan.
Langer hengst houden maakt niets uit of hij groter wordt of breeder.

Met mijn merrie gaat het ook super.
Ze is zeg maar 300 % verkeersmak en dat is ook heerlijk.
Maakt niet uit wat er langs komt de meest gekke dingen en ze kijkt niet eens.
Ik heb haar als jong paard al veel mee genomen op straat en in het bos en dan merk je nu ook aan haar
vind alles prima.
Startkaart is binnen dus vanaf oktober ga ik starten in de L1 (ik moet in de L starten)

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:55

Ik meld me ook maar weer eens .... goed om te lezen dat het met alle uppies goed gaat ...

@ Clouwdy ,,, wat de castratie betreft zou ik ook niet te lang wachten maar uiteindelijk bepaal je natuurlijk zelf wat je met je paardje doet maar bij mijn paardje heeft het echt in zijn nadeel gewerkt dat hij zo laat is gecastreerd (karakter)

@ Rafiki echt super dat hij ook op vreemd terrein braaf is je hebt echt een kanjer hoor vind hem zoooo knap !

@ Splenius wauw nu al helemaal verkeersmak das ook fijn heerlijk als je paard je zo'n vertouwd gevoel geeft .. L1 knap hoor ben benieuwd hoe ze het gaat doen ? ?

met mijn mannetje gaat het ook goed, hij wordt met de dag braver en gaat ook best leuk lopen .. hij is alleen wat lui onder het zadel hahahhahahha jullie lezen het goed .. maar op de stal waar hij nu staat zeggen ze dat dit wel goed gaat komen hij moet even door krijgen dat hij daadwerkelijk door MOET lopen en dan is het een heel fijn en leuk paard .... nou ik ben benieuwd ? ? het blijft natuurlijk spannend of ik ooit nog op een paard kan rijden met mijn hernia maar goed komt tijd komt raad het gaat inmiddels alweer een heel stuk beter

@ Iedereen ............. fotoooooooooooooooooo 's ? ? ? ? ?

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:37

Zo vandaag weer eens foto's gemaakt van mn uppie zoals elke maand.
Hou nog steeds braaf een foto boek bij en vind het nu al geweldig alsj het verschil zit met een paar maanden terug!

Afbeelding

Afbeelding
<3

Afbeelding
Niet zo'n mooie foto maar is de enigste met een beetje der witte kan erop.

Nog een paar linkjes om niet gelijk het hele topic vol te spammen :+

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JSIZU7GT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IXCC8NHK.jpg
Halstertje voor het eerst beete omdoen, ging beter dan verwacht!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FNVVBGQH.jpg
voetje

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FLIA76HZ.jpg
:') Ze is de laatste tijd zo braaf! we doen ook al echt etterbakken samen, ze volgt me overal heen en vind alles best wat ik doe. Heerlijke foto dit!

Zo dat waren ze weer, ben weer benieuwd naar jullie foto's!

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:09

@ Clouwdy Ik heb die van mij ook pas met ruim 3 laten castreren en totaal geen last gehad van zijn gedrag. De andere 4 jarige die hebben ze eerder laten castreren op zijn 2de en die probeerd wel te dekken. Wat het groeien betreft mijn 7 jarige hebben wij gekocht als 1.56/1.57 hoog op 2,5 jarige leeftijd en die is nu 1.68.

@ anniek_uc Leuke foto's erg gaaf al dat wit ;) , maar dat heb ik al eerder gezegd ben gek op witkoppen zoals ze hier op stal genoemd worden :o

@ splenius Fijn dat ze zo braaf is buiten die van mij vind het allemaal nog spannend, maar gaat er uiteindelijk gewoon langs.
Ik start in de winter ook L1 startkaart is ook al aanwezig.

@ lemon71 Fijn dat het zo goed gaat. Foto's? ;)

@ Sammie Hoe is het met jou Uppie??

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:41

@splenius Super dat ze zo braaf is! En wat leuk dat je gaat starten! Ik laat Elliot nog even lekker hengst.. Hij is echt een laat bloeier en hij gaat volgend jaar nog lekker een seizoen de wei op. Vergeleken met zijn maatjes moet hij nog flink ontwikkelen. Over een week gaan er al 2 uit de koppel om getraind te worden voor de hengstenkeuring. Zou er niet aan moeten denken om Elliot dat al aan te doen.

@lemon voor zijn karakter hoef ik het niet te doen. Als hij dominant zou zijn was hij dat al geweest. Hij is al zoveel in de hand geweest dat hij de regels kent. Al denk ik dat hij nu misschien wel de grens gaat opzoeken.. Maar dat vind ik alleen maar leuk. Fijn dat jouw paardje ook zo goed gaat! Ik hoop voor je dat je hernia snel en goed herstel!

@rafiki8 Ik denk dat het gewoon per paard scheelt. Mijn andere paard is 23 en staat sinds vorig jaar op een stal waar hij de wei op kan. De stalhouder durfde bijna te wedden dat hij nog ergens een bal had zitten... Hij probeerde vorig jaar een merrie te dekken in de bejaardenwei.. Dit jaar staan ze alleen met ruinen.. In de wei naast hun staan de merries met hun veulens.. Meneer is de baas en volgens mij denkt hij dat de veulens van hem zijn....haha... Helaas is hij soms ook baldadig naar andere paarden.. Maar tot nu toe gaat het nog goed.. Hij heeft zich sinds zijn 4e nooit zo gedragen..

@anniek Leuke foto's! Hij/zij is flink aan het groeien zo te zien!

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:56

ik heb helaas geen recente foto's maar wel een nieuw filmpje ik ben er afgelopen donderdag geweest en toen gingen ze hem longeren

http://www.youtube.com/watch?v=sI7RZ_3AiRU

met mijn hernia kan ik helaas zo weinig naar hem toe ik vind het echt jammer had veel meer naar hem toe willen gaan ....

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:59

lemon71
hahha ja dat niet willen lopen heeft mijn merrie ook in het begin gehad, maar dat gaat vanzelf over.
Af en toe met een zweep rijden doet wonderen.
Mijn merrie is buiten op straat of in het bos heel makkelijk met alles. En in de bak thuis ziet ze soms wel wat om van te schrikken. Maar als je met haar in een vreemde bak rijdt is ze super braaf en doet alles voor je.
Thuis vind ze het gewoon saai dus ik ga vaak weg met haar. Dat vind ze ook leuk.
Ik doe wel rustig aan met haar omdat ze het best allemaal zwaar vind. Rij haar maar 2 x in de week maar dan moet ze ook wel 40 min hard werken en dan longeer ik haar 1 of 2 x in de week met dubbele lijnen en de rest van de week staat ze stil (dag en nacht in de wei) Van de winter ga ik haar vaker rijden en dan wedstrijden starten.

@anniek
leuk een wit hoofd hou ik wel van. Ze ziet er ook goed uit.

Rafiki8
Leuk dat je ook gaat starten en ook L1.

Als het lukt zou ik binnen kort wat rij foto's maken