Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:55

Pruttel schreef:
Eindelijk, ik ga vandaag mijn sydney ophalen bij de fokker en naar de opfok brengen! Dat is veel dichterbij zodat ik vaker kan kijken hoe het met em gaat! En om foto's te maken natuurlijk Ben helemaal blij!
Hoop wel dat ie zich gedraagt in de trailer enzo, dit is de eerste keer zonder zijn mama, ben benieuwd. Iemand nog tips?

Heeeey Pruttel,
Wat spannend! Mag je van de fokker zijn moeder even "lenen" zodat ze mee gaat op de trailer? En dat je haar dan later weer terug bij de fokker brengt. Misschien legt je veulen later wel een "link" met een nare ervaring dat hij voor het EERST zonder zijn moeder moest en ook nog ALLEEN in de trailer....
Zijn-haar moeder kan je veulen dan nog even geruststellen in de trailer Ach gut
Ik hoop dat je dat voor elkaar krijgt.
heel veel succes met trailer-laden en hopen dat ie snel mieuwe vriendjes maakt met andere veulens daar bij de opfok.
Foto's kijken van een Sydney is ALTIJD leuk Pruttel! Vertel je ons aub hoe het allemaal gegaan is?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:05

Brazil is van de week gechipt. Hij was braaf "tot en met het chippen"...
Toen ie door had dat er iets scherps in zijn hals was geprikt geageerde hij er laat op en begon 3 keer te steigeren. Toen was de chipper al klaar, hihhii. Hij heeft een chipnummer met heeel veel 4-en.
En: hij is officieel VOS verklaard! En hij heeft aan 2 (of 3?)voetjes "piepkleine" aftekeningen.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:08

oww die van ons waren ook stuk voor stuk niet zo blij hoor met chippen.
We zijn nu een beetje aan het twijfelen wanneer we de Sydney naar huis halen. Hij is nu 2.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:20

Hoe langer in de wei des te meer "kans" dat ie groter wordt, denk ik. Maar ik begrijp heel goed waarom jij hem al naar huis wil halen hoor.

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:49

Alles is goed gegaan gisteren! We zijn naar de fokker gereden, die had boaz (hengstje) samen met zijn moeder op stal gehaald. We hebben de trailer zover mogelijk de schuur in gereden zodat hij niet onnodig over het erf hoefde te lopen. Ik had een veulenhalster gekocht, helemaal trots, wil ik hem omdoen, is ie al te klein! Nouja, beetje sjorren en toen wilde hij net passen, op het laatste gaatje. Halster dus omgedaan, stukje lopen naar de trailer, ik loop de trailer op, mijn vriend en de fokker ondersteunen zijn bevallige billen en hij loopt, hup, de trailer op. Ik had alle stangen weggehaald zodat hij zich niet zou kunnen bezeren of zichzelf vast kon zetten. Klep gauw dicht, zijltje naar beneden en toen had meneer door dat hij in de trailer stond zonder zijn moeder. Ai, dat was niet leuk. Ik stond er nog bij in dus probeerde hem wat gerust te stellen. Wat stijgertjes en hinnikjes maar verder niet heel onrustig. Ik gauw uit de trailer en rijden maar.

Tijdens het rijden was meneer vrij rustig, ik had hem los gezet want hij is nog niet gewend aan vaststaan. Ritje gemaakt naar de opfok. Eenmaal daar aangekomen en de auto stilgezet, begint meneer toch een kabaal te maken, dacht dat ie de trailer af zou breken. We hoefden ons in ieder geval niet meer te melden bij die mensen, ze hadden ons al lang gehoord!
Toen mijn vriend één elastiek van het zijl losmaakte kwam gelijk zijn snoetje daar doorheen, zo van: ik wil eruit! Touwtje vastgemaakt, zijltje snel omhoog en de klep naar beneden. Ik dacht dat ie wel met een enorme sprong uit de trailer zou springen. Niets was minder waar, meneer stapt heel beheerst en statig van de trailer al, niet eens bezweet, alsof dit dagelijkse kost is. Nouja, om een lang verhaal kort te maken, hij heeft daar even in de paddock gestaan om bij te komen van de reis. Daar heeft hij nog flink lopen showen en roepen om zijn mama. Na een 10tal minuutjes hebben we hem bij zijn nieuwe vriendje gezet (ook een hengstveulen maar dan van houston). Die was ook net bij zijn mama weg, konden ze samen zielig zijn.

Hij moest nog even lastig doen toen hij de box inmoest bij het andere veulen, inderdaad, lekker stijgeren maar de rangorde was snel bepaald. Boaz is de baas, brutaaltje! Toen we erbij stonden om te kijken of ze elkaar niet naar het leven zouden staan brulde hij nog wat om zijn moeder maar toen we eenmaal uit het zicht waren bleef het stil. Via de camera zagen we dat ze samen lekker stonden te knabbelen van het hooi en de veulenbrokjes!

Al met al een geslaagde verhuizing. Ben zo blij dat ik hem nu vaker opzoeken kan! We hebben geen foto's van de verhuizing want het was al spannend genoeg. Morgen gaan we even langs om te kijken hoe het met mijn kereltje gaat, en natuurlijk om foto's te nemen. Eerdere foto's staan in mijn profiel.

Ik vind hem al vrij groot voor zijn leeftijd en hij heeft al een lekker nekje en dito billen. De veulenschetser heeft hem ook officieel als vos bestempeld, met kol.

@downhill, Boaz vond het scheren maar niks, die stond ook al op zijn achterbenen. Hoop niet dat dat een karaktertrekje wordt.

edit: we hebben expres de moeder niet meegenomen naar de opfok omdat het een lange reis is, helemaal heen en terug en omdat ze dan in een vreemde omgeving van haar veulen gescheiden wordt. Ze zou dan waarschijnlijk de trailer niet meer inwillen volgens de fokker.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:25

nou pffff het was weer een reis vandaag hoor..
Pruttel wij hebben vandaag hetzelfde gedaan Haha!
Het laden was een klein drama, mams wilde onder geen beding op de trailer en veulen wilde al even graag niet. Dus dat werd sjorren met 7 man en toen eindelijk na een half uur stonden ze erin. Het was wel een beetje zielig vond ik toen we het gillende beestje achter moesten laten... maar goed ze heeft er nu een vriendinnetje bij en dat maakt volgens mij een hoop goed (dat wordt veel bijlezen trouwens voor de mensen die nog niet langs zijn geweest) natuurlijk zijn we ook bij Zandiëgo wezen kijken en bij mijn bonte hengstje! Natuurlijk volgen als ik klaar ben met mijn verhaal foto's van mijn befaamde toverbal Bloos hahaha, hij heeft wel een prachtig kleurtje hoor vind ik zelf! Hij is muisgrijs en in de zon lijkt hij net zilver.
Maar goed, hij stond in een groep met een aantal paarden die een jaartje ouder al waren, dus hij leek daardoor heel klein Nagelbijten / Gniffelen
hij is nu rond de 1.50 dus het zal een grote e-pony worden. Nou hier de foto's:
(btw. Pruttel heb jij ook foto's gemaakt?)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en nog even mijn bontje en zijn (half)zusje:
Afbeelding
Afbeelding

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 22:53

Dat van die E-pony zou ik maar eens voorzichtig mee zijn..... Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk echt dat ze pas gaan groeien als ze 3 jaar zijn..

Whatje wordt ook langzaamaan steeds groter en ik dacht ook dat ie 1.60 zou blijven *LOL*

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:26

Zandiëgo wordt moooi! Misschien gaat ie inderdaad de 1.60 wel voorbij, zelfde als whatje. Tis zielig om te horen als ze gaan roepen naar hun mama, hartverscheurend bijna.

Boaz staat nu bij een houston veulen van 6 maanden, boaz is 4,5 maand maar het scheelt niet veel in hoogte! En dan is die houston echt niet klein. Ben heel benieuwd wat het worden gaat, qua hoogte dan.

We hebben geen foto's van het wegbrengen naar de opfok, het was allemaal al spannend genoeg. Enne, mijn zusje was niet mee, die maakt altijd de foto's, ik ben echt een ramp met foto's maken.

We zijn vandaag even wezen kijken of hij al een beetje gesetteld was. Nou, meneer stond in zijn boxje samen met zijn 'new best friend' aan het hooi te kanbbelen alsof hij daar al jaren stond. Even geknuffeld en nu wel foto's gemaakt. Ze zou ze doorsturen dus als ik ze heb zet ik ze erbij!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 20:22

Ben benieuwd Pruttel!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:31

Pruttel, heerlijk dat ie VEILIG bij de opfok is gekomen en dat ie het goed maakt met een vriendje. Nu kan je lekker vaak foto's maken en hier plaatsen , joepie!

RZDLover dat wordt er eentje hoor. Ik geloof dat ie ook richting paard gaat groeien hoor..... En wat een prachtige kleur heeft ie! En al een flinke bos manen. En genoeg vlees om zijn lijf om de winter door te komen, heerlijk! Gelukkig dat jij nog maar "even" hoeft te wachten tot ie zadelmak gemaakt kan worden. De tijd gaat snel, vind je niet?

Zooist ben jij al helemaal voorbereid voor de grote wedstrijd over 2 weken.......? Dan plaats je ook foto's toch? Whatje is het grote voorbeeld voor alle Sydney's hier. En die van Marlijnt komt ook steeds dichterbij een wedstrijdje, let maar op, he Marlijnt?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 21:12

Ik ben er klaar voor hoor! En Whatje ook....
Ben hem iets meer gaan rijden zodat ie even wat conditie op kon bouwen. Hij vind het allemaal best.
Ben afgelopen weekend ook verhuisd naar een andere stal. Dichter in de buurt en met een goede bodem.
Het is echt sjiek de friemel.

De rijbaan naast de boxen...heel de dag kijken hoe het moet...
Afbeelding

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:31

wauwie zooist! Nou gaat Whatje vast nog beter zijn best doen!
Was het op je andere stal niet meer leuk?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 21:35

Uhm.......laten we het er maar op houden dat dit 1400 kilometer per maand scheelt Vork

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:20

Maak van Whatje geen Watje Knipoog

Ik ben een beetje jaloers, dan zijn wij maar een stelletje knooiers (prutters) een 20 x 40 bakkie, pal in de wind, nog wel verlicht en we kunnen ook nog sprooien. Vork

Veel succes en plezier op je nieuwe plek.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 13:43

Hihi, het gaat echt prima op de nieuwe stal. Whatje heeft het ook erg naar zijn zin.
Zondag onze eerst uitwedstrijd en de 14e naar Prinsenstad dressuur. Ik moet van 16.15 tot 16.30 gelijk met een Rousseau x Jazz en een OOSeven x Cocktail Clown

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:01

@ Zooist

alvast heel veel plezier en succes gewenst voor volgende week.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:11

nou zooist een mooie kans om te laten zien wat jij kan met je springdressuur paard Haha!
je rijdt die OO Seven en die Rousseau wel even de baan uit he? Knipoog

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 20:35

OPeens vind ik het spannend.

Maar had vandaag publiek met rijden en kreeg toen zoveel veren in mijn kont en in die van Whatje dat ik niet eens meer rechtop kan lopen van de pijn.... Bloos

Dus....we gaan ervoor Tong uitsteken

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:05

ook spannend voor jou zooist, morgen komt je andere paardje ook naar huis!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 22:07

Jaaaaaaah, kan niet slapen en ben helemaal hyper.....
Maar ga nu echt naar bed! Dan is het eerder morgenochtend....

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:19

Ennn Zooist, hoe is het vandaag gegaan? Ben zeer benieuwd. Whatje heeft vast en zeker zijn best weer gedaan.
Hoe vindt Zóóhéé het om thuis te zijn? Mag hij nu ook bij whatje op die mooie stal staan?

Ben vandaag weer even bij Boaz langs geweest, de verzekering zou namelijk een meneertje laten langskomen om hem te bekijken. Nou het was me het dagje wel weer.

Hij staat samen met een ander veulen en is dus nog niet gewend om dingen alleen te doen. Alleen is ook maar alleen, toch? Maar hij moest dus even wat beweging laten zien voor die meneer. Dus Boaz alleen in de paddock, dat was helemaal niet leuk... maar gaf wel super beweging. Helaas geen foto's daarvan want daarna moest ik hem weer te pakken krijgen. Het volgen aan het halster en daarna losgooien, dat snapt hij nu maar dat je je daarna ook moet laten vangen is nog niet helemaal doorgedrongen. Het duurde even maar uiteindelijk hebben we hem toch te pakken gekregen. De verzekering meneer was wel onder de indruk van zijn 'mooie gangen'. Ik helemaal trots. Iemand anders was aan het kijken en ik kreeg spontaan de vraag of ik hem wilde verkopen. Neeee, ben er veels te wijs mee. Dus geen aktiefoto's maar deze zijn ook leuk.

Afbeelding
Kiekeboe! Zusje aan de overkant met de spiegelreflex aan het oefenen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
zijaanzicht, best al wat body vvoor een 4 1/2 maand oud veulen

Afbeelding
guitig koppie

Afbeelding
beetje overbelicht maar vind em toch leuk, samen met mijn zusje

Afbeelding
met zusje en de stalhond

Al met al weer heerlijk om hem te zien, hij groeit als kool, is zeer nieuwsgierig en lief naar iedereen. Niet snel bang en een eigenwijs brutaaltje. Ben helemaal trots op mijn ventje.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 09:04

pruttel wat issie mooi!
echt een beauty hoor en leuk koppie.

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:29

RZDLover, dankjewel! bloos helemaal! Kan niet wachten om leuke bewegingsfoto's te maken.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:55

Heeey Zooist, wat een prachtige locatie! Als je priveles krijgt heb je zeker 2 instructeurs: 1 bij A en de ander bij C, hoe groot is die bak? Hij lijkt langer dan 60 meter, of zit ik ernaast? Hoeveel EIGEN paarden heb je er nu staan? Staat ALLES nu op 1 locatie?
Ik heb nog even op de site bij prinsenstaddressuur gekeken en daar lees ik dat Whatnow "misschien" ook onder het zadel moet van onder andere Frenk Jespers... Dus Whatje moet misschien wel twee keer lopen. En daarna ook "misschien" nog wel WEER onder het zadel voor de prijsuitreiking (doe je toch MET paard?). Dat wordt een druk dagje voor jullie Malene en Whatje! Dus dan zou dat betekenen dat je ook nog "rustig aan" moet doen tijdens je proef omdat 1 van de jury-leden er ook nog een keer op gaat?
En de startlijst heb ik ook gezien. Pittige tegenstanders hoor! Spannend hoor en een hoop deelnemers. Ik ben razend nieuwsgierig naar de VELE foto's van jullie. En wens je "groom" ook veel succes want voor haar is het ook spannend! Is Whatnow niet bang voor flitsers? Hebben jullie trouwens bij VDL stud gelezen dat Wamorkus (Sydney X Calato) in Amerika WEER heeft deelgenomen tussen de dressuurpaarden?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:00

Boaz ziet er mooi uit hoor Pruttel. Wat een lekker koppie heeft ie. En wat zit ie mooi in zijn vacht. Lekker dat ie nu dichtbij huis is. Heb je ook foto's van Boaz zijn moeder?

Tienus 63 en Orionneke hebben als het goed is nu ook een grotere Sydney (in de buik van de merrie) Knipoog
Hoe gaat het met de merrie's?

RZDLover, laat je de jouwe EERDER naar huis komen?

Marlijnt, heb je je eerste springles al gehad? Hoe ging het?