Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:09

Hahaha grappig Moniek, Fly heeft 'm ook! Super fijne deken. Verbrandt Hudson's neusje ook in de zon? Heb om die reden ook maar zo'n netje om gedaan. Gefeliciteerd ook met je top punten!

Wat had ie dan in z'n sprong Qleke? Wat vervelend! :(:)
Ik ben wel zo'n paniekvogel die voor elke poep en een scheet de dierenarts vraagt haha, maar vergeef het mezelf echt niet als ik iets had kunnen voorkomen door de DA er eerder bij te halen.

Spannend Sharkj! Hopelijk voelen jullie je snel thuis! :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:22

Leuke vliegendeken! Ga er vrijdag ook nog eventjes eentje scoren voor als ze straks op haar nieuwe stekkie ook lekker het land op gaat. Vind ik toch wel prettig.

Ik ben ook wel zo'n muts die zich bij ieder klein dingetje zorgen maakt. Maar heb ondertussen toch wel geleerd dat ik eerst even goed moet na denken en kijken voordat ik een arts erbij haal :')

Denk dat fancy er snel gewend is. Ze gaat weer lekker terug op stro en ze kan lekker het land op ipv paddockje , krijgt een buitenbox. Dus dat moet ze haast wel lekker vinden :D het ligt eerder aan mezelf dat ik twijfel hoe ze overal op gaat reageren haha.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:09

Essie , ik zag het in je reactie op FB.. Ja Hudson z'n neus verbrand echt mega snel.. Het ziet er niet uit maar hoef niet elke keer met factor 50 aan de gang ;)

Shark het gaat helemaal goed komen op je nieuwe stal weet zeker dat Fancy gelijk staat of ze er altijd geweest is.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:35

Moniek, op stal bij ons hebben veel paarden hem, ik vind het echt een chirurg-deken :')

Essie, ja heb ik ook wel, maar waar dit vandaan komt weet ik niet zo goed, waarschijnlijk van het zwaardere werk dat hij moet doen. DA zei dat het heel normaal was paarden die zwaarder werken, dat ze kleine overbelastingen moeten behandelen! Voor mij is het een beetje dubbel eerlijk gezegd. Heb niet het gevoel dat ik hem overvraag, en mn trainster is ook heel vriendelijk tov paarden. Is gewoon zoiets heel anders dan bvb ja hij zat met zn been in de draad ofzo :Y)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:27

Hopelijk blijven alle vliegen nog een tijdje weg! Tenminste, bij ons zijn ze nog niet gearriveerd, bij jullie wel? Ik heb ook al een heel pak voor Gina klaar liggen. Incl een bucas vliegending voor op d'r hoofd, ziet er niet uit net zo'n imker haha! :')

Spannend hoord Sharkj maar zo te horen komt het wel goed!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:27

Hier ook nog niet echt vliegen.. maar fancy is echt wel een zeikmerrie wat vliegen betreft hoor. Al zit er maar 1 word ze al helemaal gestoord van.

Thanks all , ik denk ook wel dat alles goed gaat komen!

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:11

Oke, misschien een gekke vraag, maar wat krijgen jullie paarden te eten op een dag? :o ik ben in dubio..

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:42

[***] krijgt 3x per dag 1 schep mengeling met kleine hvh haver. 2x hooi en hij staat op stro. Er is wel beetje pak aan hem :+ maar dat scheelt van paard tot paard, mn vorige kreeg net hetzelfde en die bleef altijd wat scherper staan!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:00

Hudson krijgt 2 x een kilo brok 4 x hooi en na het rijden een schep pavo sportsfit muesli.. En 2 appels ;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:27

Fancy krijgt 2.5 kilo biks per dag en 3x flinke portie hooi. Na het rijden krijgt ze af en toe een schepje pavo sportsfit muesli of gaan we even grazen op het grasveld.

Hoe dat straks gaat op de nieuwe stal nog geen idee daar krijgen ze speciaal samengestelde biks. Dit wat ze nu krijgt heeft ze sowieso nodig om op dit gewicht te blijven. Ze heeft in ieder geval geen aanleg om dik te worden :')

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:36

Halo krijgt 5 plakken hooi (2 in de ochtend en 3 in de avond) op een dag en 2x een halve kilo bix aangevuld met pavo daily plus. Weet trainen ook niet super hard op het moment en als ik zwaar heb getraind krijgt hij bij zijn avond brok wat meer brok afhankelijk van hoe zwaar het was maar dat is meestal 0,25kg extra en iedere dag een worteltje *\o/*

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 05:30

Ik lag vandaag bijna naast Hudson ;) aangrenzend aan de bak stond een pony, daar werd een Fries naast gezet, gillen van de pony was het gevolg .. Hier spande Hudson gelijk op, begon al onder het draven met z'n voorbenen te maaien :') Toen werd de Fries weggehaald en draafde ik verder. Toen ik langs de pony kwam sprong hij opeens opzij , pff hahaha kon me gelukkig aan m'n rechter teugel vasthouden hing er al een meter naast hahaha. Hij had zoveel spanning opgebouwd dat dat zich op deze manier eruit kwam...na de sprong opzij deed hij nog even op de plek springen.. Hahaha het mooie is als hij dan " ontploft " is is het ook weer helemaal klaar dan kunnen we weer onverstoord verder rijden ;)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:19

Haha dat klinkt echt heel erg als een Gina-actie Moniek, die doet dat ook precies zo en vervolgens is alle spanning eruit en is ze juist mega ontspannen!

Ik ben nogal in dubio wat betreft voer. Ben wel benieuwd hoe jullie erover denken. Gina staat nu ongeveer van 9 tot 1500 uur op de wei. Daarnaast krijgt ze in de ochtend een kleine pluk voordroog (hooi gaat er bij haar niet in, diva) en een handje luzerne, dan gaat ze de wei op en als ze terug komt hang ik een hooinet klaar met voordroog. Dan krijgt ze een bakje met twee handjes muesli (marstall haverfrei) en in de avond wederom weer voordroog en een handje luzerne met wat wortels. Als ik het vergelijk met andere lijk ik super weinig te voeren... Ik ben een beetje bang dat ik zo te weinig vitamine aan het voeren ben maar ik heb ook weer geen zin in een stuiterbal..! Moet ik meer muesli gaan voeren, luzerne weglaten of een muesli met luzerne zoeken (ivm het schrokken)..? Soms merk ik namelijk dat Gina sneller moe is met werken of dat ze de dag na het werken nog wat moe is maar dat geldt niet voor elke dag.. Ze is niet te dun, klein beetje vetjes maar zeker niet te dik...

Waarom is voeren zo lastig? :Y)

Ik heb overigens de mogelijkheid om 4 keer op een dag te laten voeren, ik kan in een bakje stoppen wat en hoeveel ik wil. Nu in de zomer, als ze op het land staan, gaat het dan om 3x want in de middag staan ze in de wei!

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:42

Is denk ik ook afhankelijk van de hoeveelheid gras. Is het een weiland met veel gras of juist heel schraal? Als het veel gras is heeft ze denk ik niet meer lucerne nodig maar iets voor de power..
Vind het ook altijd lastig hoor je weet nooit waar je goed aan doet eigenlijk :P
Die van mij krijgt pavo allsport en dan pavo daily plus voor het schrokken erbij.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:49

Ik denk dat je naar Gina moet kijken.. Als ze goed voelt zou ik het zo laten.. N als je denkt ze kan wat meer gebruiken dan geef je meer .. Ik denk niet dat je je snel zorgen hoeft te maken of ze alle vitamines binnenkrijgt ..

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:54

Er staat nu nog best veel gras maar dat gaat wel rap op natuurlijk! Ruwvoer ligt er eigenlijk altijd nog wel in d'r stal dus dat is inderdaad voldoende. Lastig!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:57

Haha Moniek! Hij klinkt wel als een deugniet :)

Mijn DA vindt meestal dat [***] iets te vet staat maar ach... Ik denk altijd beter iets te vet dan te dun en als ze dat idd niet is, zou ik er ook niets aan veranderen!
Ik heb eens gehoord, maar geen idee of het klopt. Dat paarden pas echt krachtvoer nodig hebben vanaf ze M niveau lopen... Daarvoor zou een paard dat niet echt nodig hebben. Maaaar heb het zelf nooit getest en die van ons kregen altijd krachtvoer bij... Ik zou ook gwn baseren op hoe zij eruit ziet en zich gedraagt dan wat een ander geeft :j

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:14

Wat een boefje moniek! Helaas herken ik dat bij fancy helemaal niet.. die bouwt spanning op maar vloeit niet gemakkelijk af. Je merkt het vaak ook niet aan haar (ik tegenwoordig wel) en dan ineens is het klaar en ontploft ze.. maar dan blijft ze ook gaan totdat ze helemaal leeg is :')

Zonder krachtvoer? Hmm... denk dat ik dan geen paard meer over hou eerlijk gezegt. Fancy word niet zo makkelijk dik.. ben echt blij dat ik haar nu op dit gewicht heb , wil haar graag daar houden. Verschilt toch ook echt per paard natuurlijk. Mijn pony die ik hiervoor had kreeg van hetzelfde biks slechts een halve kilo per dag en die bleef maar dik :')

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:05

Alles goed met de Krackjes? Mijne is een bommetje en moet nu nog een week rustig aan doen.. Jezus :Y)

Ik heb eigenlijk een heel off topic vraagje.. Jullie starten KNHS dus in Nederland als ik het goed heb? Ik zit te overwegen om in NL te rijden, aangezien jullie heel mooie terreinen en bijna altijd zandpistes hebben.
Bij ons in de LRV is altijd weidegrond, soms hard soms modder :( niet leuk.
Ook het achttal doe ik ABSOLUUT niet graag aan mee en is bij ons een verplichting :(
Met me eigen paard zou dat een fiasco worden, dus reed ik met een paardje van iemand anders, maar soms vraag ik me af WAAROM?? En in Blegië geldt; 60% van de leden moeten 60% van alle achttallen meerijden of geen kans op nationaal toernooi..
Nu is dat in NL ook zo me al die verplichtingen? Ik rijd namelijk nooit in clublessen mee, ik kost de club geen euro, ik ga op elk evenement helpen en betaal dan ook nog jaarlijks de volle pot. Terwijl ik eigenlijk alleen maar wedstrijden wil rijden..
Klinkt dit logisch voor jullie?

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:16

Ik ben lid van een vereniging alleen om lid te zijn van de KNHS, hoef ik verder niks bij die vereniging voor te doen (behalve betalen :') ) . Als je meer wilt moet je ook meer betalen (dus daar lessen of gebruik maken van de accomodatie). Je moet enkel aan een vereniging verbonden zijn maar dat is is logisch. Scheel volgens mij ook niet zoveel in prijs naar welke vereniging je gaat, je hebt standaard je KNHS lidmaatschap en dan de contributie van de club.
Maar ook hier zijn vooral veel grotere concoursen wel op gras, in elk geval in mijn regio. Hogere klasses dan weer niet die zijn vaak op zand. Maar in belgië hebben ze ook andere klasseringen toch? Geen B L M Z of wel?

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:32

Wij hebben dezelfde reeksen en proeven (BE heeft die gepikt van NL ;) ) en zijn hele leuke proeven!
Ik kan begrijpen dat er nog een L-proef doorgaat op gras :j maar vanaf M-Z is een goede bodem geen luxe vind ik :) MAAR dan nog zou het mij niet heel veel geven, het gaat mij vooral om de verplichtingen en achttallen..
Dat klinkt wel een pak "simpeler" dan bij ons := en betalen moet je overal uiteraard. :j

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:36

Ik kan hier nog niet echt mee helpen aangezien ik zelf nog niet start. Maar waar ik heen ga betaal je jaarlijks je lidmaatschap van de vereniging en een deel van de kosten kan je afkopen door 2x per jaar te schrijven of ringmeester te zijn. Verder geen bijkomstige verplichtingen dat ik weet. Moet me er ook nog even wat verder in verdiepen.

Fancy is maandag behandeld aan haar knieën en moest nu 5 dagen achter elkaar op de juiste effectieve manier rijden. Voelde echt meteen een enorm verschil , heel erg apart. Ze scheen er best last van gehad te hebben , moest echt blij zijn met zo'n onwijs lief paard <3 . Hebben vandag dag 3 achter de rug , nog 2 dagen door bikkelen en dan mag ze even een dagje haar eigen ding doen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:33

Dat klinkt echt alsof ze onwijs lief is Shark als ze er al een tijdje mee loopt, super dat je ook gelijk verschil voelt.

Hudson had vandaAG weer een jolig momentje .. onder het rijden wilde hij niet reageren op mn been dus gaf hem een por .. hij bolde zn rug en hij begon te springen , niet heel hoog gelukkig dus was goed uit te zitten . Even een brul van HEY stop daar is mee ... en we gingen weer vrolijk door hahaha

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 06:15

Ja ze is echt super lief! Soms een beetje koppig.. maar het is en blijft een merrie. Maar het vrouwtje dat haar behandelde zei dat dit soort aandoeningen een paard vaak een stuk minder plezant maakt ,omdat het niet goed aan te tonen is op een scan/foto worden die paarden vaak maar bestempeld als gevaarlijk.

Hudson klinkt wel echt als een klein boefje hoor moniek haha. Wel fijn dat je na een brul weer normaal verder kan rijden :D

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:21

Het is een beetje stil hier :+ hoe gaat het daar met de krackjes?

Fancy is gister verhuisd naar de prinsenstad , was wel eventjes spannend of ze de trailer wel op zou gaan omdat we dit verder nooit gedaan of geoefend hebben. Ze moest heel eventjes 2 a 3 seconden kijken en denken "wat is dit baas?" en toen liep ze zo achter me aan <3 Knap paard! Ze vond het alleen niet zo grappig toen ze het schot aansloten.. dat werd best een krappe ruimte voor zon bakbeest dus ik snapte dat wel! Maar verder is de reis goed verlopen en ze liep er ook zo weer af.. met gepaste haast dan wel.

Eenmaal op het terrein vond ze het dan toch wel weer erg raar en wist ze niet hoe ze zich moest gedragen en waar ze moest kijken , dus lekker gelijk in der stal gezet , waar natuurlijk een lekker stro bed in lag waar ze gelijk aan ging staan knabbelen. Heb der even een uurtje laten staan.. toen was ze al wat rustiger. Heb haar nog eventjes aan de lijn gegooid om te kijken of ze er wat spanning af wilde lopen. Maar die longgeerring was toch best eng hoor! Ze wilde het liefst alleen maar stil staan en om zich heen kijken met grote merrie ogen. Ze had op de oude stal ook al een tijdje buiten gestaan en even gelopen dus heb haar maar 20minuutjes daar gehad en toen weer lekker op stal gezet , waar ze gelijk lekker hooi had. Totaal geen aandacht meer voor de baas dus :')

Ga zo weer kijken hoe ze er nu bij staat!