Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:26

Ja ik vergeet telkens foto's te maken. Of ze zijn van het rijden, meestal filmpjes, maar dat vind ik het posten nog niet waard :o
Op fb had ik laatst een hele lieve. Maar zit nu in turkije met hele slechte internetverbinding dus die kan ik nu niet posten. Je mag me wel toevoegen als je leuk vindt dan. :)
Shanna de Jong, purmerend

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:31

done:)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:02

Gezien, leuk even foto's kieken ;)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:35

Ha, inderdaad. Waar staat jouw peerd eigenlijk? Mijne in Oostzaan dus best dichtbij :)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:04

De purmer/ilpendam staan ze nu.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:05

Dat is inderdaad dichtbij:)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:17

Jaa zeker! :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:56

Ook weer even enkele foto's van mijn Voice-je!

Afbeelding

Afbeelding

Over 2 weken moeten we terug naar de kliniek voor vermoedelijk de laatste controle van zijn kaak.
Voor nu doet hij het in ieder geval super!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:03

Leuk zeg, zo'n Voice schimmeltje. Ik ben schimmelfan <3 . Ik hoop mee op goed bericht.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:18

En mijn andere Voice-je!

Afbeelding

Afbeelding

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:21

So, die heeft echt een heerlijke wei :Y)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:09

Leuke foto's danoesje en Ylana!
@Shanna: heb je een leuke vakantie gehad?
@lizzy: succes morgen!! Dan hebben jullie de 1e selectiewedstrijd, toch?
Evitha liep vandaag echt SUPER in de les *\o/*
Volgend weekend neem ik haar weer mee op wedstrijd...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:27

Wat ga je starten rl?

Vakantie was heerlijk!
Morgen wedstrijd debuut en dan wel in de endurance. Helemaal nieuw ook voor mij dus zal mij benieuwen. Vandaag wel even kort gereden met hem en hij liep super fijn. Hoop het opstapje naar eindelijk weer een forse stap voorwaarts. ;)

Leuk een schimmel voice!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:16

Vandaag voor het eerst gestart met eas in de endurance. Heb hem nog nooit zo relaxed gezien, hij heeft het echt super gedaan!! Erg blij met hem!!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:28

Elsom was vandaag gelukkig weer braaf op wedstrijd maar Steef had zelf te veel fouten. Punten vielen wat tegen, niet eens een winstpunt maar dat ze qua plaatsing niet bij de prijswinnaars zou zitten was wel te verwachten met deze proef.

Hij loopt ook mee in het viertal en dat ging echt super goed. 1e plaats met bijna 20 punten los. Als het goed is krijg ik hier een filmpje van, die zal ik dan wel een keer plaatsen.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:56

Super shanna! Heb je alleen gereden of met iemand samen?
Evitha en ik gaan B dressuur starten volgende week zondag.

Jammer Lizzy, maar fijn dat ie weer braaf is.
Leuk dat het viertal het zo goed doet! Ben benieuwd naar het filmpje.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 06:50

Samen met iemand anders. Was ik wel blij mee want die wist precies hoe alles werkte. Ook bij binnenkomst konden we bijna meteen aanbieden, zij had een hartslagmeter om. Haar paard was net iets minder fit dus gekeken naar de hartslag van.haar paard en toen ook eas aangeboden. Hartslag was 56 dacht ik bij aanbieden. Heb me echt verbaasd over hoe relaxed hij was :D

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 22:01

lizzy1 schreef:
Wat grappig. Wij hebben met onze Voice vorige week ook een poging tot springen gedaan maar hij bakte er echt helemaal niks van! Die van jullie hebben kennelijk meer springtalent.

Die van mij is idd ook niet zo'n springfanaat :o . Het is dat ik hem een keer heb laten vrijspringen en hij een trechter inliep waardoor hij wel MOEST springen, maar anders... Wat cavaletti vindt hij wel erg leuk! Gelukkig is hij niet zo'n springer. Met mijn slechte rug kan ik ook niet echt springen meer. Voor een half uurtje adrenalinekick, kan ik drie dagen krom lopen :o

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 22:29

Tjee, wat is er weer veel geschreven! Jammer dat ik er niet altijd een melding van krijg, want zo mis ik toch wel wat!
Maar wauw, wat een geluk dat je de eigenares bent van TWEE Voicejes, Ylana! *\o/*
En iedereen weer mooie foto's en nieuwtjes, erg leuk! :D

Met Franco gaat het tegenwoordig echt super!! *\o/* <3 . Voorheen waren we vaak heel lang bezig om hem te laten ontspannen en dan pas konden we echt met hem aan de slag. Nu kan ik al vanaf het begin met hem aan het werk! Het is wel elke keer weer opnieuw kijken hoe zijn pet staat; de ene keer houdt hij links erg vast en vraagt dat meer werk in het losmaken, en een andere keer loopt hij onwijs soepel. Wel is er ontzettend veel verbetering met name de galop. Voorheen (met het oude zadel) mepte hij veel en had hij veel pijn omdat hij eruit was gegroeid. De periode erna (met het nieuwe zadel) moest het nog even uit zijn systeem dat hij geen pijn meer had met galopperen. Na deze periode was het galopperen voor beiden nog erg onwennig en merkte dat Franco nog erg veel kracht miste in zijn achterhand. Zo viel hij snel uit de galop en goed rechtsom aangalopperen was vaak een groot probleem. Meneer zat altijd verkeerd. Nu echter, springt hij nog maar 1x verkeerd aan en daarna goed :D . Dus we boeken vooruitgang! Ook heeft hij veel meer kracht in zijn achterhand en HOOR je hem nu galopperen :+ Hihi. Verder zit het wijken er erg goed in, nu ook het wijken direct vanaf de hoefslag geintroduceerd en dat doet hij onwijs goed. Ook linksom vanuit stap aangalopperen, een oefening die hij wel heeeeel erg leuk vindt 8-) :D . Ik merk dat hij elke keer rechter wordt en meer kracht en uithoudingsvermogen krijgt. Tevens wordt zijn wil om te werken alleen maar groter en het is vreemd, hoe lastiger de oefeningen hoe beter hij gaat lopen en hoe groter zijn wil wordt om het te leren. Dat paard is werkelijk een genot om te rijden <3

7 juni heb ik met Franco een proefgericht clinic van Anne-Claire Bongers van ACB Dressuur in Woudenberg. Dit lijkt me weer een mooie gelegenheid om met Franco van huis te zijn, plus het is een goede voorbereiding straks op ons debuut in de sport! Ben benieuwd hoe hij het gaat doen! Maar ik denk dat hij me niet in de steek zal laten. Dat heeft hij nog nooit gedaan :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(beetje vage foto, maar wel een erg mooie)

*toevallig zijn de foto's hierboven gemaakt terwijl ik met slof rijd. Dit doe ik 1x per week/twee weken. Voor de rest rij ik zonder slof. Doe hem vooral aan als Franco zich erg sterk maakt. Dan rijd ik hem even met slof en haal hem later er weer af.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:52

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:52

Leuke foto's van Franco trouwens!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:32

@shanna: Fijn dat je samen met haar kon rijden en dat zij alles uit kon leggen. Een hartslagmeter is dan wel ideaal hè.
En... komt er een vervolg op jullie debuut in de endurance?

@kim: Fijn dat het goed gaat met Franco! Natuurlijk gaat ie je niet in de steek laten ;-)
Als je in Woudenberg bent over twee weken, dan ben je dicht bij mij in de buurt. Dus als je zin hebt in een drankje op de heen- of terugweg...?

@lizzy: Ik heb het eerste stukje van het filmpje gekeken en het ziet er goed uit. Leuk!!
Jullie Voice is zeker de reus van het viertal.. maar mooi paard hoor!

Vandaag zijn Evitha en ik weer op wedstrijd geweest. De eerste proef ging best netjes (185), maar tweede weer te veel spanning (177). Ben toch wel heel trots op haar! :D
Afbeelding

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:16

Leuk beest hoor!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:04

Netjes toch rl! Volgende keer is er misschien wel weer minder spanning. :)

Wat betreft de endurance, ja ik wil me in principe inschrijven voor 7 juni Teteringen, maar er was wat onduidelijkheid bij mij over lidmaatschappen ed. Als het goed is kan en zal ik me een van komende dagen alsnog inschrijven.

Vandaag echt super fijn gereden met Easy. Hij was heel rustig. Zo rustig dat ik bijna dacht dat hij niet lekker was ofzo... Maargoed we zien het wel weer komende dagen. Hij begint nu wat meer balans te krijgen en hij wordt wat rechter. Van beide begin ik nu echt de vruchten te plukken. We gaan niet meer als een malle de bak.door en het vasthouden op rechts is over gelukkig. Het is nog niet helemaal op 2 teugels, maar het begin is zeker gemaakt.

Rijden jullie veel met het warme weer?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:07

Ziet er netjes uit Kim en RivellaLight(ben even je naam kwijt, sorry)

Zag ook een leuk filmpje van een grote Voice in een viertal! Leuk! Wat is hij relaxt.

Ik rij met het warme weer vooral 's ochtends vroeg of laat. Zat laatst er pas rond 22.00 op.

Afbeelding