Op fb had ik laatst een hele lieve. Maar zit nu in turkije met hele slechte internetverbinding dus die kan ik nu niet posten. Je mag me wel toevoegen als je leuk vindt dan.
Shanna de Jong, purmerend
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Ik hoop mee op goed bericht.

lizzy1 schreef:Wat grappig. Wij hebben met onze Voice vorige week ook een poging tot springen gedaan maar hij bakte er echt helemaal niks van! Die van jullie hebben kennelijk meer springtalent.
. Het is dat ik hem een keer heb laten vrijspringen en hij een trechter inliep waardoor hij wel MOEST springen, maar anders... Wat cavaletti vindt hij wel erg leuk! Gelukkig is hij niet zo'n springer. Met mijn slechte rug kan ik ook niet echt springen meer. Voor een half uurtje adrenalinekick, kan ik drie dagen krom lopen
. Voorheen waren we vaak heel lang bezig om hem te laten ontspannen en dan pas konden we echt met hem aan de slag. Nu kan ik al vanaf het begin met hem aan het werk! Het is wel elke keer weer opnieuw kijken hoe zijn pet staat; de ene keer houdt hij links erg vast en vraagt dat meer werk in het losmaken, en een andere keer loopt hij onwijs soepel. Wel is er ontzettend veel verbetering met name de galop. Voorheen (met het oude zadel) mepte hij veel en had hij veel pijn omdat hij eruit was gegroeid. De periode erna (met het nieuwe zadel) moest het nog even uit zijn systeem dat hij geen pijn meer had met galopperen. Na deze periode was het galopperen voor beiden nog erg onwennig en merkte dat Franco nog erg veel kracht miste in zijn achterhand. Zo viel hij snel uit de galop en goed rechtsom aangalopperen was vaak een groot probleem. Meneer zat altijd verkeerd. Nu echter, springt hij nog maar 1x verkeerd aan en daarna goed
. Dus we boeken vooruitgang! Ook heeft hij veel meer kracht in zijn achterhand en HOOR je hem nu galopperen
Hihi. Verder zit het wijken er erg goed in, nu ook het wijken direct vanaf de hoefslag geintroduceerd en dat doet hij onwijs goed. Ook linksom vanuit stap aangalopperen, een oefening die hij wel heeeeel erg leuk vindt
. Ik merk dat hij elke keer rechter wordt en meer kracht en uithoudingsvermogen krijgt. Tevens wordt zijn wil om te werken alleen maar groter en het is vreemd, hoe lastiger de oefeningen hoe beter hij gaat lopen en hoe groter zijn wil wordt om het te leren. Dat paard is werkelijk een genot om te rijden