nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:11

Mooi paard Robin!
Wat was voor jou de reden om met een D-pony te dekken (ipv een paard)?

Ik begrijp je goed hoor, heb mijn Jazz merrie ook drachtig van Don Cremello en ik heb al een 2,5 jarige uit haar met ook een D-pony als vader

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:49

Vooral voor de maat. Ik heb erg slechte knieën (4x knieschijf uit de kom gehad) en kan moeilijk opstappen op zo'n groot paard. Mijn merrie is 1.74 en dat is met een opstapje nog een hele opgave.

Ik wil erg graag een veulen uit mijn paard voor mijzelf, mijn merrie was van haar eerste veulen drachtig (v. Wonderboy) toen mijn knieschijf voor de 4e keer uit de kom ging. Toen het veulen eenmaal geboren was, bleek dat mijn knie toch wel veel verslechterd was en het veulen voor mij veel te groot zou worden. Dat veulen heb ik dus ook verkocht. Ik heb het veulen laatst opgezocht en die gaat nu al (1 jaar en 9 maanden) tegen de 1.70m aan. De verwachting is dat ze rond de 1.80m wordt. Dus ik heb de goede keuze gemaakt om haar te verkopen.

Dus mijn enige optie om een kleine nakomeling van mijn merrie te krijgen is om haar te laten dekken door een pony en zo kwam ik bij Don Cremello uit :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:51

Goed keus hoor. Mijn merrie is ook tegen de 1.70 en wilde ook een kleinere fokken. De 2,5 jarige merrie is nu ongeveer 1.53. Ik moet helaas dit aankomende veulen van Don Cremello wel verkopen, anders heb ik er teveel.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:01

Hihi, misschien bedenk je je wel en verkoop je een ander.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:10

lailapri schreef:
Hihi, misschien bedenk je je wel en verkoop je een ander.

ja misschien, maar dan heb ik weer 3 jaar niks te rijden. Merrie gaat niet weg, shetlander ook niet (heb ik al vanaf zn geboorte) en A-pony rijdt m'n dochter mee (bovendien is die al 24 en heeft cushing, dus bij ons is haar eindstation).

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 23:02

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:25

Leuk zeg! ben zo benieuwd hoe ze er onder haar wintervacht uitziet! !

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 14:02

ik ook ! :)
Meneer Teunissen ( keuringsmeester NRPS) is mijn dierenarts en die was erg over haar te spreken.
Hij vond der ook aardig aan de maat. We hebben haar gemeten op 1.36m. Der moeder is 1.42m dus daar gaat ze in ieder geval over heen.

Hoe is dat bij andere nakomelingen? Geeft Cremello zijn maat over het algemeen goed mee?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:10

De mijne tikt nu al ruim de 1.47m aan dus kwa maat zal hij denk ik niet in de D blijven maar voor mijzelf maakt dat niet uit....

Moeder was zelf 1.47m

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:18

Delano op de keuring 1,43 nu wel groter. Devante is twee jaar jonger en 1,41m nu. Maar groeit nog wel, nog lang benig. Hun moeder is 1,43 ongeveer.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:00

Ons eerste veulentje van dit jaar is geboren! En een hele lieve en mooie !
(Op de foto slechts 10 uur oud)
Chanel du Bois
V. Don Cremello du Bois
M. Keur, pref, prestatie fok v. Condor ox

Prachtig Palomino merrietje, we zijn er super blij mee!

Afbeelding

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:47

het is echt een plaatje marjolein !!!! <3 <3 <3

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:35

Wat een prachtig diertje! <3

Ik kan niet wachten tot we op bezoek komen. Hopelijk hebben we volgend jaar ook zo'n knap dingetje rondlopen bij ons :j

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:43

Wat een prachtig veulen <3

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:51

En een paar dagen eerder is hij opa geworden van don donovan. Een hengstveulen van dewi en delano.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:11

Wat een schatje. Ik kan niet wachten op de volgende foto's van haar. Je kunt nooit teveel foto's tonen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:19

En de volle broer van Chanel du Bois weer eens.

Afbeelding

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:07

Leukkkk !!

teunticheler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 05:38

Hallo allemaal!
Wij hebben een hele leuke welsh cob met een prachtig karakter en mooie ruime gangen in de tuin staan! Ze lijkt een beetje op deze ( kon geen foto vinden. ): Afbeelding ze is een tintje lichter. Nou hebben we laatst haar maatje weg moeten doen vanwege onhandelbaar vals gedrag. Ik rijdd nog vaak op haar maar we zoeken toch wel weer gezelschap voor haar. Nou zaten we te denken aan een veulentje, die ik dan later ook weer zadelmaker kan maken. Ik ben echt helemaal weg van Don Caramello en vroeg me af wat er dan uit zou komen, ik hoop op een aparte kleur (welke?) en een iets fijnere bouw met een minder bolle rug zoals die van welsh cob's bekend is.
Groetjes Teun

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 08:49

Sowieso een apart kleurtje, maar ook een betere Sportpony waarschijnlijk als de merrie. Echter wil je de merrie nog een jaar alleen laten staan? En een aantal maanden niet rijden? Als ze daarna alleen elkaar hebben gaan ze misschien ook wel extreem aan elkaar hechten en kun je ze nog maar moeilijk apart van elkaar doen zonder dat de ander dan gek wordt en evt. Over/door hekken gaat.

Ik raad aan nu al een maatje te zoeken en dan kun je ook eventueel nog de merrie laten dekken. Als je het berekend kun je een drie jarige veel goedkoper kopen als een veulen fokken, opfokken en dan als drie jarige mee aan de gang. Kan wel paar 1000 euro schelen zelfs.

Ander puntje, als veulen een hengstje wordt zal die geruist moeten worden op jonge leeftijd maar ook vervelend kunnen worden omdat hij waarschijnlijk door zijn moeder niet wordt voorzien in zijn behoefte van spelen. Ik heb de jonge hengsten wel bij oudere lopen maar je ziet dat ze echt behoefte hebben aan een leeftijdsgenoodje.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:19

Mijn 'kleine' varkentje in de opfok:
Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig is hij momenteel weer wat rustiger (begint wat hengstengedrag te tonen (bespringen van zijn maatjes) en hopelijk kan hij nog even in de opfok blijven staan. Zou voor mij wel heel erg fijn zijn aangezien ik nu niet echt in de gelegenheid ben om zo 1,2,3 iets anders voor hem te verzinnen (ik zit in USA en wil hem graag hengst laten tot ik terug ben).

Wat een mooi veulen is het Marjolein! Ben benieuwd naar meer foto's :D

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:25

Dazzle !!!!!!!!!!!!!!! hij blijft gaaf!!!! ondanks zn dikke vachtje en blubberpootjes is vind hem geweldig!
hij is echt 1 van mijn favorieten <3

Ik ben nu 3 weken met fluffy aan de gang.... ze is echt onwijs lief en gister was ze zo braaf met hangen dat ik stiekem mn been eroverheen geslagen heb... wonderbaarlijk genoeg was ze nog steeds heel braaf wat resulteerde in mn eerste rondjes los in de bak op mn brave fluf...!! Supertrots natuurlijk <3 <3
helaas geen beeldmateriaal ( had geen fotograaf ) maar word hopelijk snel vervolgd hihi

wat fotows van fluffy van eergister en vandaag;
Afbeelding

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:38

Oew Fer, ik vind jouw fluf anders ook heel erg gaaf!!! Cool dat je er al even op hebt gezeten, heel erg benieuwd hoe ze het onder het zadel zal gaan doen maar dit ziet er al veelbelovend uit :D

Ik kan pas ergens halverwege of eind volgend jaar komen vertellen hoe Dazz het onder het zadel doet maar ach, een extra jaartje spelen en groeien kan ook helemaal geen kwaad.....

Wat staan er toch lieve koppies op de nakomelingen van Crempie!

Ikzelf ben gewoon heel erg benieuwd hoe mijn bolletje wol onder zijn dike vacht uit zal komen want elk jaar is dat toch weer een verrassing ;)
Ik kan m zelf dit jaar niet gaan bekijken en moet t dus met foto's doen die ik zal krijgen van de opfok zelf of van de mensen (bokkers) die hun jonge spul er ook hebben staan en zo lief willen zijn om wat foto's van mn mannetje te maken.... Als het goed is gaan mn vriendinnen ook nog wel 1 of 2 keer bij hem op visite en ik hoop dan dat ze zo lief willen zijn om wat beeldmateriaal van hem te maken maar goed, ik wacht het maar even rustig af.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:05

Afbeelding

<3

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:49

Nice!

De dracht van mijn Jazzy van Don Cremello gaat niet naar wens. Ze moet nog 7 weken, maar ze heeft een enorme uier en verliest al 2 dagen veel melk. Sommige momenten spuit het eruit. DA er al bij gehad, maar we kunnen weinig meer dan dan afwachten en strak in de gaten houden. Ze is wel heel rustig en nog niet echt tekenen dat ze gaat bevallen, behalve dan dat ze alle melk laat lopen.

Ik blijf duimen dat ze nog even vasthoudt, ik wil ook graag zo'n prachtveulentje naast haar hebben lopen