De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:50

Bij mijn vroegere paard maakte het echt niet uit welke voer hij kreeg, hij werd er niet heter van en is uiteindelijk opgelost door het het manier van mijn rijden :o In de proef moet ik heel opgewekt zijn, vooruit denken en zenuwen hebben om een goed proef te kunnen rijden.

Een bijzonder paard was het, zo lief paard en is en blijft mijn grootste maatje...

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 09:48

Mooi zoals je dat beschrijft Th0mas dat je zooo gek was met een paard ! Het is zeker als je wat hoger gaat springen wel handig als een paard instelling heeft, dus WIL gaan. Ze hoeven dan niet persé mega heet te zijn want dat kan ook tegen je werken, maar een paard moet wel die "drive" hebben om ook zelf door te willen. je kunt wel een beetje doen met voer, maar vaak is het zoals je beschrijft op te lossen in de manier van rijden in combinatie met...

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:33

Met hem heb ik Z dressuur gereden, helaas kreeg hij chronische peesblessure en hij had elke keer wat in laatste 2 jaar. Ik heb toen grens getrokken van 'tot daar dan is het over', dat kwam weer snel en ik heb hem laten inslapen...

Omdat hij zo een brokkenpiloot was durf ik niet met hem te gaan springen.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 11:55

Als je dan zo'n band hebt met je paard is dat natuurlijk een vreselijke klap !!

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:42

Dat is wel jammer Th0mas! Gaaf gevoel is het wel als je zo'n band hebt met een paard :j

Klein duimpje staat nu op een schep Kentucky van Havens (naast de Nature's best, Sportfit en slobber van pavo..), merk toch wel dattie wat meer energie heeft :j Hij is nog super braaf maar gaat er net wat meer voor. Hij lijkt ook nog mega te groeien en heb hem nu sinds een week toch op was supplementen staan voor zijn spieren. Dat gaat een stuk beter. Hij heeft gister super zijn best gedaan in de hitte tijdens de dressuurles, beetje jammer dat ik halverwege hyperventilerend, hoestend en proestend er vanaf gesprongen ben := Braaf paard stond echt te kijken, wat doe jij nou baas >;) :') Daarna heeft een vriendin nog ff met m gereden om hem toch nog even hals te laten strekken enzo, en die reed er zo mee weg :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:50

Haha ja de paarden kunnen nog beter tegen de warmte dan wij, dat heb ik ook wel gemerkt
Maar suer braaf paard dus.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 11:51

Het is bijna niet te doen om met deze extreme temperaturen te rijden. Je zweet je al helemaal als je alleen maar aan het opzadelen bent en ben je dan goed en wel aan het rijden en kun je het een beetje volhouden dan zorgen de irritante dazen (althans bij ons) er wel voor, dat je alsnog maar besluit om eerder te stoppen.
Nacho_lein fijn dat je paard zo braaf is !

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:31

Voor Daim maakt alles weer goed als hij mag gaan douchen, hij is gek op douchen en ook zijn koppie mag nat worden.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:52

Oke dat hebben die van ons niet gemeen dan, zijn benen vind hij nog wel oke, kont ook nog wel, maar hoe verder ik naar voren ga, hoe vervelender hij het vindt. Hoofd krijg ik al helemaal niet voor elkaar, alleen zijn neus, want hij wil maar wat graag uit de slang drinken haha

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:10

Die van mij is ook niet zo blij met douchen _O- Afsponsen gaat super, maar de slang valt hem (en zijn ego vooral) natuurlijk heel erg aan, en dan moet je echt heul hard wegrennen Y;( We oefenen rustig verder, komt vanzelf wel stukje bij beetje :j

Heb van de week ook pas om 21:30 gereden hoor :j geen doen met die hitte :n Heb ze overdag ook mooi op stal staan, ze vinden er buiten niks aan!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:17

De paarden bij ons willen juist niet naar binnen, normaal komen ze zo rond 5 uur binnen, nu pas rond 7 uur half 8.

Hmmm afsponzen, dat is misschien een idee, door het zweet onder zijn hoofstel worden die stukken een stuk lichter in die zon nl

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 15:37

Bij ons vinden de paarden douchen heeeerlijk !!! Eigenlijk niet één uitgezonderd. Zelfs op concours doen ze niet moeilijk als ze met koud water afgespoten worden (vaak alleen maar voorhanden) Thuis kunnen we ze natuurlijk met lekker lauwwarm water douchen. Ze lijken het wel te waarderen als het vuil en zweet er dan ook wordt afgespoeld en ze daarna weer schoon en fris op stal staan ! Kwestie denk ik van gewoon veel doen, want degene die het in eerste instantie NIEt leuk vonden bij ons, staan nu net zo stil als de anderen die het al wel lekker vonden !

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:39

euhhh hoe lang is veel? ik doe het namelijk momenteel zelfs dagelijks haha

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:48

Ik kom me even 'afmelden' in dit topic... Mijn Unaniem is namelijk verkocht! Veel plezier allemaal nog met jullie Unaniempjes!!

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 06:07

Gefeliciteerd met de verkoop Melanie!

Is ook zo hoor, gewoon veel doen. Maar daar heeft meneer toch een andere mening over, vooral zijn ego wordt echt aangevallen door water (overigens ook door vliegen spray en andere spuitmiddeltjes :=). Overigens is ie in de cross precies zo, hij gaat eerst bedenken of hij het gaat redden om meteen maar over de water bak heen te komen... Dat resulteerd in dit soort sprongen:

Afbeelding

:+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:10

haha geweldige foto! Maar beter zo dan dat hij er helemaal niet in gaat.

Maar dat zie ik die van mij ook doen ter zijnertijd, hij springt ookt het liefst over een plas, ipv er doorheen te gaan

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:36

Hihi geniaal die foto, mega jump :P

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 08:07

Melanie gefeliciteerd met de verkoop, dat was geloof ik toch ook de bedoeling ! je hebt een Unaniem gehad dus blijf als je dat wilt maar lekker meekletsen hoor ! En misschien komt er nog wel een keer een nieuwe Unaniem.....

Nacho_lein wat een geweldige foto !!!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 08:10

Silly1972 schreef:
euhhh hoe lang is veel? ik doe het namelijk momenteel zelfs dagelijks haha

Bij ons worden buiten het in zijn geheel afspuiten de benen nadat ze getraind zijn/buiten gestaan hebben ook afgespoten. Dus wel een paar keer per dag. je zult merken dat als je maar vaak genoeg bezig bent geweest met afspuiten ze het uiteindelijk toch wel gaan waarderen. Je hebt er "moeilijke" gevallen bij die als ze je zien aankomen met een slang al het hazepad willen kiezen, maar ook die zijn uiteindelijk met heel heet weer toch ook wel blij als al dat zweet er afgespoeld worden en ze weer lekker fris opstal staan.... :j

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:28

Zooo, even vrij laten springen vandaag. Wat een beest zeg, oortjes erop en gaan met die banaan.. Ze springt nog wel als een kameel, maar hoop dat dat eruit gaat als ze het beetje gaat snappen :P

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 07:09

Je ziet al wel veel aan de eerste manieren van het vrijspringen. Daarom laten wij ze al vrijspringen als ze een jaar zijn en kijken dan wat voor techniek ze hebben en of ze het leuk vinden. Dan springen ze met 2 jaar nogmaals en dat is ons tweede ijkmoment ! Als ze het dan nog steeds leuk vinden en de techniek is goed, dan gaan we heel langzaam vanaf 2,5 jaar met de goede aan de slag (wennen aan hoofstel en bitje, een beetje beginnen met lonegeren) Spelenderwijs leren we ze dat longeren en door een lijntje springen, zodat als ze 3 jaar oud zijn ze dit eigenlijk allemaal wel kennen. Onze Unaniem merrie en ook haar dochter van 3 vinden springen leuk en dat zag je ook direct aan hun manieren tijdens het vrijspringen. Het is net wat je zegt Sbeeuw88 waarschijnlijk gaat de manier zoals ze nu springt er wel uit als ze het beter gaat snappen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:20

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 08:42

Mooie foto's Silly1972. Op de foto van het vrijspringen kun je ook wel zien dat het met plezier gaat. Zal onder het zadel dus ook wel goedkomen !

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:52

ooh jawel hoor, hij mist nog een hoop techniek en kracht, maar springen doet hij altijd, hoe beroerd we ook uitkomen haha

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 12:15

Silly1972 schreef:
ooh jawel hoor, hij mist nog een hoop techniek en kracht, maar springen doet hij altijd, hoe beroerd we ook uitkomen haha

TOP instelling dus !!!! +:)+