Nakomelingen Kreator xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VALINSKY

Re: Nakomelingen Kreator xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:29

@beli gefeliciteerd ziet er erg goed uit !!

Heb vandaag ook mijn allereerste winstpunt gereden met wanita in de M1, ze was super braaf en bleef mooi opgericht lopen, we hadden tweede prijs !

Twijfel nog over die tweejarige, ben (nog niet) wezen kijken, maar hij blijft erg leuk !
Misschien moeten we hem samen kopen beli ? haha, dan kan jij hem inrijden en uitbrengen met crossen en breng ik hem uit in de dressuursport ............
Wil wanita ook niet kwijt en ik zou eerst een opfokadres moeten zoeken en vervolgens iemand om hem aan te rijden volgend jaar, ben niet zo'n held hoor, alhoewel wanita was zadelmak geboren ( haha )

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:32

Hhahaha JA doen we!!
Kunnen we niet een stichting op richten voor kreators? hihi

Top joh, gefeliciteerd met je punt!

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:39

haha stichting kreators !!

Volgens mij was kreator ook van verschillende eigenaren, op deze manier had je nl recht op vier gratis dekkingen, dat vertelde de fokker van wanita, anders had hij zeker niet met kreator gefokt en was wanita niet geboren !
gelukkig voor mij is ze alsnog door hem gefokt en heb ik er veel plezier van.

Maar ja die tweejarige is al gecastereerd helaas ...............

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 10:39

Beli, wat zien die filmpjes er super relaxt uit! Gefeliciteerd met je eerste winstpunt!
En Valinsky natuurlijk ook! Nu officieel geklasseerd met Wanita :-) En een tweede prijs!

Ik heb inmiddels weer 2x op Arany gezeten, helaas nog maar 10 minuten.... Begin er nu wel een beetje flauw van te worden en kan er heeel slecht tegen om m'n vader op Arany te zien rijden terwijl ik dat zelf nog niet zo lang kan. Ik mag het nu langzaam opbouwen van de fysio, maar m'n been doet nog niet wat ik wil. Na een tijdje begint het toch zo zeer te doen dat ik moet stoppen. Het valt me onwijs tegen hoe lang het allemaal duurt.

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:40

@carmen, rustig aan kost inderdaad tijd, en we willen zo graag ! haha

Bedankt, inmiddels weer twee winstpunten gereden afgelopen weekend, weer tweede en derde prijs !
gaat de goede kant op met wanita, ze gaat steeds beter opgericht lopen en dat zie je in de punten.
heeft ook wel even geduurd, bijna een jaar voordat ik haar naar mijn zin had lopen.

Alleen gaat ze helaas steeds vaker hangen, eerst dacht ik singeldwang, maar dat gaat nu wel goed, laatste keer ging ze hangen bij hoefsmid en afgelopen zondag ging ze zitten in de trailer, wat een stresskip kan ze dan zijn, als ik de trailer inkom staat ze gewoon weer op en is er niets meer aan de hand, vreemd paard hoor !
wordt er wel een beetje moedeloos van, maar weet niet goed wat ik hier nou mee aanmoet, probeer het maar te voorkomen, en op de wasplaats staat ze niet meer vast en dan gaat het wel goed.
Ik heb deze veiligheidsclip besteld, misschien werkt het, vind het laatste paard op deze film wel herkenbaar, deze geeft het hangen uiteindelijk op, ben benieuwd.

http://www.youtube.com/watch?v=jEPZNxX8 ... r_embedded

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 15:19

Zet je haar normaal gesproken aan 1 touw vast, of met twee, dus aan beide zijden een touw?
Bij mij gaan sommige paarden hangen tussen twee touwen, daar heb ik een trucje op gevonden door beide touwen aan elkaar vast te maken en daar op het midden een derde vast te knopen waar het paard aan staat. Door dat lange touw kunnen ze niet vooruit lopen, maar hebben ze genoeg ruimte achteruit zodat het wat meegeeft als ze willen hangen. Dat gevoel van vrijheid werkt blijkbaar genoeg.

Zet je Wanita misschien wat te kort vast, zodat ze te weinig met haar hoofd kan bewegen?

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:13

Carmen85 schreef:
Zet je haar normaal gesproken aan 1 touw vast, of met twee, dus aan beide zijden een touw?
Bij mij gaan sommige paarden hangen tussen twee touwen, daar heb ik een trucje op gevonden door beide touwen aan elkaar vast te maken en daar op het midden een derde vast te knopen waar het paard aan staat. Door dat lange touw kunnen ze niet vooruit lopen, maar hebben ze genoeg ruimte achteruit zodat het wat meegeeft als ze willen hangen. Dat gevoel van vrijheid werkt blijkbaar genoeg.

Zet je Wanita misschien wat te kort vast, zodat ze te weinig met haar hoofd kan bewegen?

ik heb wanita niet te kort vaststaan, denk ik ?
maar als ze niet kan hangen springt ze alsnog naar voren omhoog om weg te kunnen, dus als ze eenmaal in paniek is kan je echt van alles verwachten.
heb inmiddels die safeclip binnen ziet er wel goed uit, komt eigenlijk ook wel een beetje neer op jouw trucje/manier van vastzetten.
Ben bang dat het nu een beetje een (vervelende) gewoonte begint te worden, hou haar extra in de gaten en hopen dat het
langzaam aan weer beter gaat :j

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:37

Hey Dames!!
Dat is vervelend idd als een paard gaat hangen!
Ik zet de paarden eigenlijk zelde vast, ik vind het eng als ze gaan hangen ze kunnen zo veel slopen.
Nou staan onze boxen ook niet zo stevig dus ben als ze dood dat ze de stal omver trekken.
Red heeft ook een tijdje gehangen, stond ik verder op te praten en dan ging hij eigenlijk heel relaxt hangen, was hij los dan rende hij naar buiten, vond ie leuk...
Heb er een keer een bezem achter tegen aan gezet, vond hij niet zo grappig. Sinds dien doet hij het eigenlijk niet meer.

Ik Snap niet echt hoe jij dat bedoelt Car, met dat vast zetten.
Wel echt heel erg balen dat het herstel niet zo lekker gaat joh!!
Pas op dat je niet te vergaat hoor, t is zo zonde als je niet volledig hersteld door dat je te snel bent begonnen.

Ik ben met Red vandaag naar de osteo geweest, was wel even nodig zeg! Pfff ze heeft de lendenen en atlas te pakken gehad en ook een rib waar we op zijn gevallen een paar weken geleden.
Zondag dus even niet naar de cross training maar als ik mazzel heb kan ik wel naar de cross in princehage.

en Kim?? Hoe ga jij?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 11:06

ter verduidelijking dan maar ff een plaatje
(sorry voor mijn onwijze paint skills... )

Afbeelding

Links dus het normale vastzetten tussen 2 touwen, rechts de manier zoals ik bedoelde. Daarbij is het rode streepje een derde touw.

Ik denk dat ze je een beetje voor de gek houdt valinsky. Arany heeft het ook een tijdje gedaan en na een keer echt boos worden was het over. Een ander paard (de moeder van ons veulen) zet ik op bovenstaande manier vast, die is niet zo slim dat ze snapt dat ze echt niet mag hangen.

Maar hopen dat het overgaat met die safeclip! Dat ziet er ook wel uit als een goede oplossing!

@Beli, Fijn dat Red weer helemaal los is. Soms is het gewoon even nodig om ze na te laten kijken door een osteo! Vind het wel gaaf dat je weer zo lekker aan het crossen bent met hem! Nu even rustig aan doen, dan pak je hem volgende week zo weer op.

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:31

ik denk ook inderdaad weleens dat wanita mij voor de gek houd, maar toch ben ik wel voorzichtig met haar, want ik wil niet dat ze haar hele lijf kapot trekt met dit soort stunten ! pak haar wel aan hoor !
heb inmiddels die safehaken binnen en ze heeft (nog niet) gehangen, dus lijkt te werken !

dinsdag komt een osthepaat haar even nakijken na die laatste stunt, en in de trailer staat ze ook weer braaf ! nu maar hopen dat ze er wat van heeft geleerd ! haha

vandaag met onze jonge unaniem merrie voor het eerst op wedstrijd geweest, mijn dochter had gelijk twee winspunten, ze was zo braaf, terwijl het ook zo'n heethoofd is.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:30

Lekker bezig dus!!
Top! Die osteo kan ook nooit kwaad.
Leek mij idd ook een top ding die save clip, ik had m al eens gezien maar heb m toen toch niet gekocht.

Zo is t idd duidelijk Carmen, dankje.

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:25

osteo belde af was ziek helaas komt nu pas over twee weken, gaat goed met wanita heeft tot op heden gelukkig niet meer gehangen, wellicht werkt deze clip toch, we hebben onze jonge unaniem ook hieraan vaststaan en ze staat veel rustiger ...............

lekker even doortrainen, heb voorlopig geen wedstrijden gepland.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:37

Even een foto van vorige week zondag:

Afbeelding

Ik heb je neef nog gesproken afgelopen zindag Carmen!
Hoe gaat het nu met jou?

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:35

gave foto !!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:32

Thanks!

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:46

Osteopaat afgelopen dinsdag geweest, zaten toch wel wat blokkades bij wanita in hals en rug :(:)
Waarschijnlijk toch wel een behoorlijke klap gehad van het hangen !

Moest een paar dagen niet rijden en heb er vandaag voor het eerst gereden, wat een verschil, gaat linksom ook beter en minder gespannen in het lijf, heb er erg veel baat bij gehad.

Sinds mijn saftyhaak heeft ze (gelukkig) ook niet meer gehangen. :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:59

Ben een paar weken geleden ook geweest toen knapte red heeel erg op.
Hij heeft vorige week waarschijnlijk wat raars in het land gedaan toen liep hij weer heel slecht, donderdag is hij weer geweest en nu liep hij weer veel beter.
alleen moest hij nog even rusig aan doen, gister zijn de paarden losgebroken en hebben ze als debielen lopen rennen. hij liep vandaag goed gelukkig hoplijk blijft dat zo. '
Vrijdag komt er iemand een zadeldrukmeting doen

Top dat je zo dat hangen hebt kunnen oplossen!!!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:50

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:19

Beli schreef:

heb gelezen, erg interessant, probeer een paar stalgenoten zoveer te krijgen zodat ze ook bij wanita kan kijken.
Wat doe je verder met het advies wat je krijgt ? is het dan een zadel probleem/ paardprobleem of ruiterprobleem ?

Moet wel zeggen dat wanita erg is opgeknapt van de osteopaat, loopt weer lekker soepel linksom ze is alleen weer erg
voorwaarts en actief wat inhoud dat we weer meer druk krijgen in de aanleuning maar oprichting wordt weer beter !
Volgende week weer moed verzamelen en dan gaat deze dressuurmuts weer springen ( haha ) !

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:49

Het is een klein beetje van alles!
Mijn zadel moet een heel klein beetje worden aangepast, zadelmaker komt zo snel mogelijk.
Mijn houding moet aangepast, zelf naar de kraker en les.
Paard moet weer vertrouwen krijgen en zijn lijf gaan gebruiken, Les Fysoio en kraker...

Fijn dat Wanita weer zo oppakt!!

En Carmen en Kim?? Hoe gaat t met jullie?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 12:36

Ik ben net terug van vakantie, dus eventjes niet op bokt geweest! Maar jullie hebben gezellig doorgekletst zie ik al!

Beli wat een gave foto! Ziet er echt goed uit hoor!
En wat grappig dat je martijn gesproken hebt, heb je hem nog de groeten van mij gedaan? ;-)

Hier gaat het gelukkig weer goed, mijn been is helemaal hersteld dus ik kan weer lekker aan het rijden! Arany is in de tussentijd doorgetraind door mijn vader, maar heeft eigenlijk wel wat te weinig gedaan. Ze heeft een mooi rond buikje ontwikkeld haha. Vlak voor mijn vakantie ben ik alweer lekker aan het trainen geweest en Arany weer een beetje naar mijn hand gezet. Afgelopen 2 weken heeft ze weer wat minder gedaan, maar vanaf nu mag ze weer volop aan de slag.

2,5 week geleden is een kennisje van mij geweest om de paarden te masseren. Arany zat echt vast bij de schouders en in de lendenen. De masseuse had er echt moeite mee om dat los te krijgen. De dag erna had Arany onwijze spierpijn, maar nog een dag later was ze duidelijk losser. Door mijn vakantie heeft m'n vader haar weer gereden, maar ze voelt wel echt duidelijk anders aan. Heeft het makkelijker met inbuigen en doortreden van achteren! Lijkt heel hoopvol! Als het goed is komt ze a.s. vrijdag nog een keer masseren, dus ben erg benieuwd naar het resultaat.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:54

Ja heb de groeten gedaan!

Lekker he ff masseren! Red loopt nu ook echt beter. morgen zelf ff naar de kraker en dan doen we nog evne rustig aan een beetje rommellen tot januari (november en december is het voor mij op mijn werk erg druk dus heeft red een beetje rust). Wij gaan in het nieuwe jaar weer volgas!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:14

Waarschijnlijk heeft redje vannacht vast gelegen in zijn stal |(

Laura zag het gelukkig vanochtend, en de DA moest toch komen voor haar paard.
Dus red heeft een dikke winkelhaak onder zijn kaak die met krammen en hechting touwtjes bij elkaar wordt gehouden, een dik been, en hij zit onder de wondjes en schaafplekken.
Hij krijgt antibiotica en hij mag maar 2 x per dag 2 uurtjes op t land.....

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 21:22

aaah arm beest! Gelukkig dat de DA toch op stal moest zijn, fijn dat Laura Red ook zo goed in de gaten houdt! Hopelijk gaat het niet ontsteken en is het snel over...

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:26

Idd hoop ik ook en ik weet natuurlijk niet of hij verder wat aan het been heeft.... Denk alleen dat zijn bezoekjes aan de kraker geen zin hebben gehad....