Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:04

Wat een leuke berichten hier allemaal en wat doen de SO'tjes het dus blijkbaar goed!

De mijne gaat ook super momenteel, laatste wedstrijd 204 en 194 punten gereden. Hij pakt nu zo fijn aan. L1 oefeningen kan hij ook al wel, maar ik blijf voorlopig nog even in de B. Vind het wel leuk om zulke mooie punten te rijden en prijzen te halen. We hebben geen haast om naar het Z te komen, dus we doen het lekker op ons eigen tempo allemaal. Verder doen we ook om de week fanatiek mee met de springles op de club. Hij vind springen echt leuk, hebben jullie al gesprongen? Vinden zij het ook leuk en doen ze het ook zo goed?

Afgelopen clubles was hij de nuchterste van de groep en dat voor zo'n jonkie nog!!Op 100m van het clubterrein ging een drumband oefenen op het voetbalveld, hij keek nergens naar. Terwijl de andere paarden het allemaal heel spannend vonden. Betekent dit niet een fantastische kur op muziek-carriere voor Electro? :P Het oefenen met een live band ging in ieder geval goed haha.

Hebben jullie nog weer leuke dingen/wedstrijden gepland?

Volgende week heb ik weer wedstrijd, misschien kan ik iemand foto's laten maken.

GJ9

Berichten: 4483
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:28

Leuk Mara, dat nuchtere herken ik heel erg. Esprit is ook super nuchter. Ze krijgt alles wel mee hoor, maar ze reageert er gewoon niet zo overdreven op. Een keer extra mesten misschien. Pas was de bak besproeid, net te nat, dus elke stap was spletsj spletsj. Daar werd madame toch een partij heet van, maar bleef super fijn te rijden, echt genieten.

Dankje Wittedirk! Ik vind haar ook een hotty ja :D

Mariska, aah wat een lief hoofd zeg. Stoer paard hoor! Die van mij is zo van voren nog wat smaller.

Ik hoop ook eens rijfoto's te hebben, kijken of het er net zo fijn uit ziet als dat het voelt.

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:43

Hier ook nog steeds een super tevreden iemand, mijn SO is ook erg koel en braaf...echt een "trouwe hond" te noemen.

Verder geen slome en heerlijk speels.

Ik zal proberen om binnenkort ook foto's te maken, jullie ook?

Ben erg benieuwd naar de SOtjes!

Groetjes, Yvonne

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:03

Wie van jullie gaan deze komende zomermaanden met hun SOtjes naar de keuring? Ik heb de mijne gisteren opgegeven en ben reuze benieuwd! :-)

Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:12

Mijne staat weer te koop. Ik heb echt geen tijd voor hem en dat vind ik zonde. Het is gewoon een paard dat lekker aan het werk moet en mee moet op concours.

En vind het sowieso geen meerwaarde om met een ruin naar de keuring te gaan

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:06

Jammer dat je er geen tijd meer voor hebt Amigo, stop je helemaal met paarden?

Ik vind het leuk om mijn ruin eenmalig aan te bieden voor de stamboekkeuring, dan weet je wat ze ervan vinden en mocht er sprake zijn van een ster predikaat komt dat voor zijn moeder alleen maar ten goede aangezien zijn moeder nu als fokmerrie dient en al ster/prok/sport is en dit jaar voor keur (&elite) gaat.

Mocht ze elite worden wordt ze na 3 sternakomelingen preferent, wie wil dat nou niet! :-)

Gisteravond weer een onwijs fijne les gehad, mijn SO begint heel erg fijn te dragen met balans en kracht, net dat kleine extraatje meer en dat voelt zoooo fijn!

Hij is flink gegroeid en meet momenteel +- 1m76 en begint nu echt kracht te ontwikkelen en dat zet hij heel makkelijk om tot dragen.

Hoe gaat het met jullie SOtjes en het rijden?

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:24

Afbeelding

Hier een foto van mijn topper vanuit het zadel genomen

byloulou
Berichten: 308
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:47

lekkerding!!! *\o/*

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:43

Dank je, die van jou ook! _/-\o_

Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:10

Die van jou is echt knap :)

Nee ik stop niet helemaal met de paarden. Heb nog een 3 jarige maestro x ferro op stal staan. Maar deze is erg groot en moet nog een stuk groeien dus hier kan ik gewoon rustig mee aan doen. En mag toch niet eerder mee op concours dan april volgens jaar.
maar woensdag komt iemand naar Edison kijken, Ben benieuwd.

Hoe springen jullie So'tjes trouwens? Die van mij hebben we vorige week een keer vrij laten springen. Maar gewoon echt goed, had ik niet verwacht :)

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:02

De mijne vindt springen echt super leuk, we kunnen nu parcours van 60 cm springen! Zolang hij het leuk vind, vind ik dat ook haha. Maar hij wordt er echt heel los van, dus ik doe gewoon om de week met springles op de club mee.

Afgelopen weekend ook nog weer concours gehad, 190 en 191 punten en een 2e prijs. Bij de andere net 1 punt te kort voor een prijs. Eerste proef had ie praatjes, vond 190 aan de hoge kant. De 2e proef ging heel netjes en vond ik dat ik juist weer te weinig punten had gekregen. Maar goed dat is jury sport en we hebben wel weer mooi 2 dikke winstpunten en een prijs erbij. We zijn nu B + 11 (in 8 wedstrijden, dus gaat lekker)

Hier nog 2 foto's. Mijn huiswerk komende tijd is weer letten op mijn houding, die lijkt nergens naar.
Afbeelding
Afbeelding

Maar wel een knapperd he? :P

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:50

Mooie topper hoor Mara! :D

Wat betreft je houding: het zijn foto's en foto's zijn momentopnames! Je lijkt mooi met het paard mee te gaan en je zit hem niet in de weg. +:)+

Iedereen kan z'n houding verbeteren, werk aan de winkel is toch fijn?

Hoe meer balans en hoe sterker je paard wordt hoe makkelijker jij later kunt gaan zitten, lekker veel kilometers maken zou ik zeggen en heb geduld. O:)

Wanneer ga je over naar de L1?

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:50

Ja het komt ook allemaal wel goed. Aanstaande zaterdag gaan we het weer proberen!

Hoe gaat het bij jullie? Ook op wedstrijd of lekker thuis aan het rijden? Springen er al meerdere mensen? Vanavond op clubles hebben wij voor het eerst een hindernis van 70 cm gesprongen, dat was zelfs meteen een oxer. Dus helemaal trots.

Ik ga ergens in het najaar over naar het L1, vind het nu wel leuk om dikke winstpunten te kunnen rijden en prijzen te winnen. Alhoewel dat ook nog maar sindskort is ;) nu nog zien vol te houden haha

GJ9

Berichten: 4483
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:43

Mooie foto's Mara! Die tweede roept echt het gevoel wat ik bij Esprit ook vaak heb, motortje aan en gaan!

Leuk dat je ook springt! Weet nog niet hoe handig Esprit met balken is onder de man, beetje puppyspringen kan nooit kwaad denk ik, dus dat wil ik wel gaan doen!

Verder ben ik nu lekker kilometers aan het maken in het bos. Afgelopen maandag naar een zandverstuiving in de buurt geweest, dus veel heuveltjes. En vanmiddag ook weer een rit van 16 km. Ze wordt daar echt lekker los en fit van, en leert op eigen benen lopen. En veel go, heerlijk is dat. Ze heeft aan een half woord genoeg en kan dan geweldig strekken, paard met wie ik was kon het niet bijdraven. En na een rit van 2 uur, komt ze (zoals het een echte Gelderse betaamt) fit en opgewekt terug, alsof je er zo nog een rit mee kunt rijden. Ze geeft niet gauw op denk ik. Echt genieten, die werklust.

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:09

Leuk al die bosritten, dat hebben wij dan nog weer niet gedaan. Kan nu kleine stukjes langs de weg uitstappen, maar dan vindt ie toch wel die blonde koeien in de wei eng. Binnenkort met een ander paard samen even op de weg, dan gaat het denk ik beter.

Verder doet hij dan niet vervelend omdat ie niet wil, maar omdat hij niet durft. Hij heeft wel echt die bevestiging van mij dan nodig. Maar gaat ook helemaal goed komen!

Wij hebben om de week springles met de club, dus zo doe ik het steeds een beetje meer mee. Zolang hij het leuk vindt, vind ik dat ook. Bovendien wordt hij er super los van, wat die van jouw dus met buitenritten heeft.

Leuk al die verhalen zo

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:43

Hier ook een SO met een klein beetje springbloed in de verte...maar of hij ook daadwerkelijk goed kan springen weet ik niet, nog nooit getest.

Heerlijk he die fijne dieren, hier ook zo'n heerlijke pup die alles voor je wil doen!

Afgelopen zomer ben ik een aantal keren met hem het bos in geweest met een stel andere paarden, super relaxed! Als hij alleen is is het net een enter en ziet hij alles om zich heen. Met een ander paard erbij is het net een volleerd buitenritpaard haha

Ik ben ook van plan deze zomer weer vaker met hem op buitenrit te gaan, is goed voor hem!

Komende dinsdag naar de stamboekkeuring, ben benieuwd!

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:11

Ik heb sinds kort ook een SO nakomeling. Erg fijn dier met een fijn karakter! En ook nog mooi kunnen lopen. Ze heet Amare en is 4 jaar oud. Zijn nu bezig met een goed zadel erop te laten passen en daarna kunnen we weer verder aan de slag :) Hoop over een tijdje ook lekker naar buiten te kunnen met haar en in de toekomst het ver te kunnen schoppen in de dressuur met deze topper.
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 9001_o.jpg
Even een fototje :)

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:57

Welkom Lui!

Mooi chique dier, ook al zo'n heerlijke uitstraling!

Wat voor bloed voert de moeder van jou merrie?

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:35

Hoi Lui,

Nog meer SO-fans! Leuk dier heb je, ben ook benieuwd naar de afstamming. Toch wel grappig dat de dieren qua uiterlijk niet allemaal zo op elkaar lijken, sommige natuurlijk wel, maar ik zie een heel diverse groep. Qua karakter en gangen lijken ze volgens mij wel allemaal op elkaar. Ben overigens nog maar 1x een Sir Oldenburg tegengekomen op wedstrijd, hebben jullie er al wel meer gespot?

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:10

Wittedirk: De moeder is van Duchtboy :)

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:10

Lui, ik ben benieuwd naar foto's onder het zadel als je haar zover hebt! Spannend hoor! :j

Hier twee fotootjes van gisteren, dat was zijn laatste longeertraining...vandaag een vrije dag en morgen naar de stamboekkeuring *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

byloulou
Berichten: 308
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:37

leuk paard lui!!!
wittedirk suc6 vandaag op de keuring! laat even weten hoe het was.
heb vanmorgen weer les gehad we gaan goed vooruit. van de week maar eens wat wedstrijden opgeven ;)

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:41

Nog steeds happy met je nieuwe aanwinst Marizkaa? Die fijn jou vind ik persoonlijk ook een hele knappe nakomeling. :D

Je ziet inderdaad nog wel eens uiteenlopende verschillen qua type maar toch hebben ze ook redelijk veel van elkaar, bijna allemaal bruin/donkerbruin met een glad velletje, meerdere witte benen en wit aan het hoofd. :j

Morgen ga ik naar de keuring Marizkaa, ik ben zelf ook reuze benieuwd! := +:)+

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:40

Net weer terug van de keuring en hij heeft 70 punten voor exterieur en 70 punten voor beweging gekregen, net geen ster.

Hij meet 1m76 en toont veel rasuitstraling. Buiging en kracht in achterbenen mocht wat meer en ze zien hem graag op iets latere leeftijd nog een keer terug in de keuringsring.

Niet slecht voor zo'n grote lummel die enorm veel de hoogte ingeschoten is het laatste 1,5 jaar, ben trots op hem! :j :o

Afbeelding

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:47

Dat is zeker niet slecht hoor! Hoe oud is hij nu?