Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:05

Defineer een Weltmeyer?
Hij heeft nl geen weke lendenen. :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:08

Dat heeft die van mij ook niet. Tenminste dat zeggen pa en de fysio. Qua kleur en bouw verder vind ik die van jou wel een weltmeyer om te zien. Ik zie het er althans wel in terug.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:14

carolalisa schreef:
ik heb er zelf geen maar heb voor een stal wel een 5 jarige weltmeyer gereden. een ruin maar vrij laat gecastreerd en een erg dominant ventje. ook onder het zadel had ie best een pittig karakter. hij wilde opzich wel werken maar je moest eerst maar eens bewijzen dat je hem aan kon. hij kon wel goed bokken :+ hij had opzich een hele mooie maat en kon redeijk goed bewegen maar kwa karakter vond ik hem niet echt leuk. het was ook wel jammer dat hij zo laat gecastreerd was want hij reageerde ook heel heftig op andere paarden. als je met iemand anders in de bak reed rende hij het liefst continu achter die ander aan. verder vond ik het geen mooi paard om te zien. verdere afstamming weet ik niet.

Die wij hadden was ook heel laat zadelmak gemaakt. Dat heeft alleen maar ellende gehad :=

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:15

Sussie85 schreef:
Dat heeft die van mij ook niet. Tenminste dat zeggen pa en de fysio. Qua kleur en bouw verder vind ik die van jou wel een weltmeyer om te zien. Ik zie het er althans wel in terug.

Hij is vrij fors. Dat schrijf ik eigenlijk meer toe aan Don Frederico. De voskleur is idd wel Weltmeyer-like :j

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:26

Sjoert schreef:
carolalisa schreef:
ik heb er zelf geen maar heb voor een stal wel een 5 jarige weltmeyer gereden. een ruin maar vrij laat gecastreerd en een erg dominant ventje. ook onder het zadel had ie best een pittig karakter. hij wilde opzich wel werken maar je moest eerst maar eens bewijzen dat je hem aan kon. hij kon wel goed bokken :+ hij had opzich een hele mooie maat en kon redeijk goed bewegen maar kwa karakter vond ik hem niet echt leuk. het was ook wel jammer dat hij zo laat gecastreerd was want hij reageerde ook heel heftig op andere paarden. als je met iemand anders in de bak reed rende hij het liefst continu achter die ander aan. verder vond ik het geen mooi paard om te zien. verdere afstamming weet ik niet.

Die wij hadden was ook heel laat zadelmak gemaakt. Dat heeft alleen maar ellende gehad :=

deze ook :j en dat hebben we zeker gemerkt. hij liet zich ook niet zomaar zeggen wat hij moest doen, je moest het hem vragen. anders ging je in een rodeo door de bak.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:35

:')

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:49

ik geloof dat er weer iemand berichten aan het sparen is.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:54

dat idee krijg ik ook :') ik wist niet dat weltmeyer ook dat kleurtje doorfokte _O-

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:06

cool dat dit topic weer open is! onze Swing (londonderry x weltmeijer) is eindelijk (bijna) 3 jaar en gaat dit jaar onder het zadel...als het nu eens lekkerder weer werd....dan konden we aan de slag! enorm spannend hoe ze het gaat doen! zal binnenkort eens een paar fotos maken.
@sussie85 leuke paarden hebben jullie!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:22

cooks: bedankt voor het compliment. Ik ben nieuwsgierig hoe Swing het gaat doen!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:01

Maar Cooks, 't is toch al prachtig weer? :D Ik rij al tijden weer in de buitenbak, en maak vollop buitenritten :) Paard staat zelfs al 24/7 buiten.

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:02

Onze bak is erg nat (lage grond) vandaar beetje problematisch, voordeel is dat bij zeer droog weer het niet snel stuift! Ik ga Swing waarschijnlijk dit weekend weg brengen voor het zadelmak maken dus ik hoop jullie over een maand fotos onder het zadel te kunnen laten zien....best spannend....
heb haar als veulen gekocht en nu is het dan bijna zo ver!!! *\o/*

hondjewaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:44

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk foto's van mijn merrie. Niet echt heel spectaculair, maar ze kwam steeds naar me toe en kon niet echt mooie foto's maken.
Haar opa is dus weltmeyer. Ze heeft een heel braaf karakter en is gek op aandacht.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:37

Leuk dat er weer activiteit is in dit topic!

Hondjewaf (hoe kom je op zo'n naam trouwens... No affence :o )
Leuk dier! Wat is de afstamming precies?

Cooks: Ben benieuwd hoe ze het gaat doen!

Sjoert: Ook erg benieuwd naar die van jullie! Heb je nog recente foto's? ;)

Met onze Weltmeyer gaat alles ook prima. Ze is helemaal rond en gezond en begin april uitgeteld. Ben echt heel erg benieuwd wat daaruit komt rollen!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:12

Goedemorgen! :D Wat een mooi weertje!!! Ben helemaal happy. Zo lekker met paardje aan t werk. Heb m gisteren weer eens laten vrijspringen. Aan het begin ging het heel redelijk, hij kan het wel. Springt alleen te dicht op de staanders, dus hadden even twee balken in zo'n V gelegd, maar toen wilde hij niet meer... Uiteindelijk is ie alsnog half tegen een staander op gesprongen, dus volgende keer ga ik er maar op zitten, kan ik beetje helpen met sturen.
Wel heel blij dát 'ie sprong *\o/*

hondjewaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:30

Hananya:Tja die naam, dat komt omdat ik met andere namen wilde aanmelden, maar die waren al bezet. Toen maar iets doms bedacht en die had nog niemand.

Mijn merrie is een nakomeling van Weltregent H. Dat is een nakomeling van Weltmeyer.
Van welke hengst is je merrie drachtig?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:14

Leuk paard hoor, hij heeft er ook een beste bles op zitten. :)
Cooks, leuk.. kan het 'feest' nu lekker beginnen :)). Succes met beleren en een foto zou leuk zijn straks :).

Het is inderdaad echt heerlijk weer buiten! Rijden gaat hier super goed de laatste tijd.. elke keer weer een stapje verder, van de week weer springen en volgend weekend weer wedstrijd. Nog even en dan lekker weer buiten rijden!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:54

Ik heb net al echt een heeeeeerlijke buitenrit gemaakt :D Weer een nieuwe route uitgezocht, een een bekend zandpad 'op volle toeren' doorgestoomd... Weer een nieuwe versnelling van Duncan ontdekt, wat had ie er een zin in! Erg leuk als hij zo vrolijk is :) Z'n orenspel verklapt alles...

hondjewaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:36

Ja ze heeft een flinke bles, maar wel een mooie vind ik zelf.

Afbeelding

Wat lekker een buitenrit. Ik heb ook nog een tinker en daar kun je ook heerlijk mee buiten rijden.
Schnappi is er nog maar een week, dus eerst elkaar in de bak maar wat leren kennen en dan een keer naar buiten.

Zijn er in Nederland ook Hannoveraanse dekhengsten?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:11

Lon: het is ook echt heerlijk weer! Fijn dat je lekker buiten hebt kunnen rijden.
Hananya: fijn dat de dracht goed verloopt.
Cooks: balen dat jullie zo'n natte bak hebben. Wij hebben sinds oktober een nieuwe bodem en sindsdien alleen met zware vorst en sneeuw niet kunnen rijden.
Hondjewaf: ze heeft wel een mooie symmetrische bles.
Henrieke: fijn dat het goed gaat.

Ik lig er de komende maanden uit. Niet vanwege een blessure van mijn paard, maar van mij. Ik heb afgelopen dinsdag op mijn werk het puntje van mijn duim afgesneden. Kan niet gehecht worden en moet dus zelf dichtgroeien. Dat kan wel een paar maanden duren. Gelukkig rijdt bij ons het hele gezin, dus Weltsieger en Pancho worden gewoon gereden. W alleen wat minder, maar die kan daar goed tegen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:55

Oh sorry, het is een echte dame :o. Schnappi is dus zeker de vos op de foto?
Hoe groot zijn die van jullie eigenlijk?
@Sussie: jeetje dat is vervelend, jammer dat dat ook zo lang gaat duren, kun je op den duur ook echt niet voorzichtig wat gaan rijden of mag je er absoluut echt niks mee doen? Maar misschien ook niet echt slim, omdat het natuurlijk je duim is...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:00

Ik denk dat ik dat wel uit mijn hoofd laat. Ik heb het meest gevoelige deel van mijn vingertopje eraf gesneden. Zolang het dus nog niet helemaal een dikker vel over zit zal het te gevoelig zijn om te kunnen rijden. Het is niet zo dat ik er niets mee mag. Nu moet ik mijn hand hoog houden vanwege een eventuele zwelling. Dus straks mag ik hem zoveel gebruiken als lukt.

Weltsieger is 1.73m groot. Maar toont groter zegt iedereen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:07

Hè bah dat lijkt me ook wel heel naar om te zien, dat zal inderdaad wel gevoelig zijn en pijn doen. Nou eerst maar hopen dat je vinger dan snel weer herstelt en je er niet al te veel pijn aan (over houdt/)hebt. Beterschap! Wel fijn dat ze gewoon door gereden worden!
1.73 is ook wel een flinke jongen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:08

Wij hebben er nog 1 die 1.78m is, dus voor ons is het geen groot paard.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:10

Haha nee dan valt het wel mee. Kende er ook eentje van 1.84 en zelfs eentje van 1.86 (ze zullen er uiteraard nog wel groter zijn).. die passen zowat niet in de trailer :+.