holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:04

Hartelijk dank!
Hoe meer positieve gedachten naar Gilly worden gestuurd, hoe beter ;-).

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:04

Ik hoop ook echt dat het goed komt!!!

Mijn Bon is kaal geschoren!! :D Ze was heel braaf, heb het na 2 daagjes ( beetje verspreid over 2 dagen ) klaar. Alleen bij het hoofd en de benen hulp nodig gehad!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:37

Mooi Annuutjuuh, ze staat mooi strak in het pak zo!

Gilly gisteren naar Bodegraven gebracht. Compliment van veearts Sterk voor zo'n mooi veulen (ik weer heel trots), maar ja, dat beentje...... Vandaag wordt een spannende dag (en misschien morgen ook wel als ze kan worden geopereerd).

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:59

Succes ermee Diane! Hopen op positief nieuws!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:22

Zo op de foto zie je helemaal geen kleurverschil Anne! Gaaf.
Surprise moet er binnenkort ook aan geloven maar moet even kijken wanneer ik daar in godesnaam tijd voor heb. Ik zal een before and after foto maken want het zal vast mooi worden met een zwarte :D
Mijn vorige zwarte werd een beetje grijs leverkleurig heel apart en mijn bruine wordt altijd oranje na het scheren dus dan noemen we hem altijd worteltje :')

Diane heeeeel veel succes toegewenst!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:18

Zo is ze onder het zadel, op de foto's lijkt ze wel iets donkerder.

Afbeelding

Afbeelding

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:39

Heel veel succes en sterkte Diane!
Aan Teun heb je een heel goede arts! Heeft Sander de scans gemaakt?
Is er al meer bekend?

Leuke foto's! Wat is C'est Bon toch een plaatje!
Zal ook weer eens wat foto's nemen van mijn kanjer.
Zijn die van jullie ook zo ontzettend aan het groeien?

Misschien voor jullie iets alledaags... Maar mijn paarden staan elke dag nog lekker op het land! *\o/*
Dat is best heel uitzonderlijk zo midden in de randstad met alleen maar kleigrond...
Zo lang het dit weer blijft en het land niet te nat wordt mogen ze naar buiten.
Daarna helaas weer op de paddock; waar vooral mijn fjord zich stierlijk in verveelt want daar is niets te eten. :Y)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:40

Gilly-Gail hoeft niet te worden geopereerd! Er staat nog 1/3 van de oppervlakkige buigpees en dit is volgens Bodegraven genoeg om in combinatie met de andere twee pezen stabiliteit aan het been te geven. Voor de rest wordt littekenweefsel gevormd. Om het proces te bespoedigen wel 6 weken boxrust met dagelijks een wandeling van een half uur tot een uur om ook de pezen te versterken. Morgenochtend weer ophalen en nog een aantal vragen stellen in het kader van de aansprakelijkstelling (toekomstprognose/restcapaciteit en nazorg - herscans, etc).

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:48

Top!! :D Gelukkig!!! In hoeverre kan ze nog gebruikt worden voor de sport??

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:58

annutjuuh schreef:
Top!! :D Gelukkig!!! In hoeverre kan ze nog gebruikt worden voor de sport??

Dat is dus de hamvraag voor morgen (en voor de verzekering want van een potentiele 8000 euri terug naar minder dan 3500 waar ze nu voor verzekerd is dat is een behoorlijk bedrag). De rechtsbijstandverzekering had wel al gevraagd of ze nog bruikbaar zou kunnen zijn als fokmerrie, maar in mijn ogen kan dat ook alleen maar als ze pijnvrij door de dracht heen kan komen. Dus daar moeten we het nog maar eens over hebben. Primaire gebruiksdoel is tenslotte de sport en daarna keuringen en daarna ....mochten de nieuwe eigenaren het wel weten, of daar dan fokken bij zou komen, soit.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:23

Ja dat zijn idd vragen waar je vooraf heel goed over na moet denken. Zeker als de verzekering een rol meespeelt.
Maar super dat ze niet geopereerd hoeft te worden zeg *\o/*

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:21

Zo en eindelijk het goede nieuws: de prognose voor Gilly als toekomstig sportpaard is GOED!!! Heb de scanbeelden (filmpje) gezien en de rontgenfoto's van het hele linkerachterbeen. Puntgaaf. Afgezien van die 2/3e kapotte pees is het hele beentje gaaf! Nu dan nog extra stalbandage om de komende weken, om ervoor te zorgen dat de peesvezels zo dicht mogelijk bij elkaar komen en het verbindweefselen zo snel mogelijk begint zodat de pees meer stevigheid krijgt en ze (hopelkijk) na 6 weken en een herscan weer bij haar vriendinnen in de groep kan. Ze liet zich vanmorgen alweer van haar pittige kant zien, dus aan haar karakter zal het niet liggen ;-).
Sander de Blaauw gaf ook nog aan dat hij meerdere paarden (internationaal dressuur) heeft gezien met vergelijkbaar letsel die ook allemaal weer teruggekomen zijn in de sport en op het hoogste niveau. En aangezien Gilly nog maar veulen is, is de tijd in haar voordeel!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:43

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:52

Wat een goed nieuws Diane.

Mijn hengst is nu al 8 x onder het zadel geweest. Heb een heel kort slecht filmpje, maar ik ga vrijdag terug en dan zal ik proberen een beter filmpje te maken en te posten.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:47

Diane wat een mega goed nieuws zeg! *\o/*
Dat moet een hele opluchting zijn voor je.

Anne ik ga straks gelijk even kijken in je topic.
En Leonie wij zijn natuurlijk heel nieuwsgierig naar foto's en filmpje :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:21

:D

Dit is van mezelf. De trainer heb ik ook materiaal van maar nog niet bewerkt. Hij galoppeert ook al gewoon sinds de 2de keer dat hij erop zat! Volgende week komt hij weer naar huis en ga ik zelf verder.

Ik weet dat ik op het verkeerde been zit haha. Ik ben zo gewend dat ik dat gewoon voel, maar hij heeft nog zo weinig balans dat ik het niet voelde en ik had het te druk om te kijken. :+

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:31

He leuk!!! Een filmpje!! :D Hij is braaf zeg!! Hoelang is ie nu onder het zadel?? Hij is groot!! :)
Ziet er fijn uit!!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:33

Uhm dit was de 11de keer dat er iemand op zijn rug zat. Dus week of 3 ;).
Ik had hele korte beugels. te kort, maar wilde niet meer veranderen. Hijs tegen de 1.70 nu.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:39

Als ze maar braaf zijn in het begin, de rest komt vanzelf joh!! :D Ben benieuwd hoe hij uitgroeid!! ik vind korte beugels bij een jong paard vaak fijner zelfs :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:26

De Dayano's lijken me sowieso erg braaf. Ik merk dat Gilly eenzelfde soort karakter als haar moeder heeft. Als ik met haar aan het wandelen ben en ik blijf stilstaan om met iemand te praten, dan wordt ze hartstikke vervelend, maar als ik dan weer ga lopen, dan ontspant ze. Herkennen jullie dit ook in jullie Dayano's??

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:35

Ja Surprise is een enorme dramkikker als ze stil moet staan. Maar dat had mams ook. Die brachten ze regelmatig nog met een bitje naar de wei en dat op 24-jarige leeftijd :D
Anderzijds als je aan het rijden bent is ze de allercoolste in de kop en nergens bang voor. Juist meer haantje de voorste. Dat vind ik juist zo heerlijk aan haar.
Maar het ziet er lekker uit Leonie wat je zo van het filmpje kunt zeggen. Idd heel braaf. Ben benieuwd hoeveel verder hij al weer is over een week of 2.
Hoe vaak wordt hij nu gereden in de week?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:21

De trainer rijd hem 4 dagen in de week en als hij dadelijk thuis komt word dat 3 dagen. Ik zal zo af en toe een filmpje posten met onze progressie. En dan voor een maand of 2, 3.
Daarna ga ik opzoek naar een goede opfok, of weide waar hij nog even lekker kan genieten van het jong zijn.

Empaier is ook als ie stil moet staan gewoon rustig. Hij vind alles best eigenlijk.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:06

Vandaag 2de ritje gemaakt. Nu zonder dat de trainer er eerst op ging en gegalloppeerd. Hij is echt heel braaf en lekker aan me been al (ik weet wel wie ik hem zadelmak laten maken natuurlijk ;) ). Geen film deze keer. Morgen ga ik hem ophalen!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:29

Leuk!!! Fijn dat hij het zo goed oppakt!! :D

Ik heb vandaag lekker een buitenritje gemaakt met een vriendin! Vond ze erg leuk!! Genieten!!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:08

haha ik moet nog even wachten met dat bos.
Vandaag nog een keer gereden bij de trainer. Echt super braaf. Daarna liep hij de trailer op alsof dat heel normaal is en ik kom hem ook in me eentje afladen de goedsul. Hij staat weer lekker thuis op stal en mag even gaan bijkomen van alles!