Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veloz

Re: Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:59

patjelisa schreef:
hahaha ja ik denk het

heb zelf ook niet zo veel te melden alleen dat het rijden heel goed gaat Knipoog

Das mooi dat het rijden goed gaat... Haha! Had ook niet anders verwacht, jij gaat echt als een speer!
Bij mij gaat het ook redelijk (ben niet zo gauw tevreden.. Bloos ) ondanks dat de lentekriebels op gaan spelen gaat het erg goed.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 19:01

ja wij zijn gelukkig door de lentekriebels heen Haha!

we hadden een dipje maar het gaat nu super Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:10

Heb ook niet zoveel te melden....paardjes staan op het land en gaan dit weekeind waarschijnlijk ook de nachten proberen Haha! Dus ik zit veel in de wei, foto's te maken en lekker te rotzooien daar, altijd erg gezellig met mijn dames.

En ik ga mezelf een mooie kaptoom cadeau doen....tenminste ik kan nie kiezen Bloos ...welke kleur is mooier bij mijn monster zwart of bruin? Vin zelf bruin zooooo mooi bij een zwart paard, maar iemand anders die ik sprak vond het weer geen gezicht...

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:29

London bruin kan wel bij een zwart paard... Persoonlijk vind ik "gewoon" zwart wel mooier...

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 22:39

Veloz schreef:
London bruin kan wel bij een zwart paard... Persoonlijk vind ik "gewoon" zwart wel mooier...

ja ik ook en dan wit onderlegd

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:16

Zag net de hengst Westenwind op de site van Lauw van Vliet Vingers aflikken en ik wil ook een veulentje van Timber....tempting hoor maar ja 3 paarden is echt te veel Bloos

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:32

Wat zit er achter westenwind? (wat een naam trouwens Clown)
Zou wel gaaf zijn he, zo'n veulentje!

Ik wil ook ooit een veulen van Zifje, zou haar dan het liefst laten dekken door Sempatico Haha!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:38

Ik houd niet van bruin op een zwart paard, dan vind ik zwart of zwart met wit onderlegd veel mooier. Lachen
Maar je moet natuurlijk doen wat je zelfs het liefste wilt.

Mijn instructrice was ook naar Negro wezen kijken. Ze is niet zo heel erg weg van 'm en is maar over enkele nakomelingen erg te spreken. In de les moest ze dan ook erg benadrukken dat mijn merrie véééél meer op Cabochon lijkt.
Dat klopt ook. Het is precies haar moeder en totaal niet Negro.
Ik vind dat ze een Negro oogje heeft en daar is het dan ook wel mee gezegd. Tong uitsteken

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:40

Flemming x Contango Vingers aflikken en daarna zit er Ulft en Fresco in (Grappig Fresco zit ook in de mams van Timber Haha! )

Voor het Contango bloed spreekt me erg aan in deze hengst, maar ik vind het ook een heel mooi type!

Hij schijnt goed bij merries van Jazz of Ferro te passen dus dan zou het bij een Negrootje ook moeten matchen Knipoog

Dat bekkie
Afbeelding

Afbeelding

Dit staat op de site bij van Vliet
Westenwind bezette op de hengstenkeuring 2006 de vijfde plaats in de kampioensring en werd via het najaarsverrichtingsonderzoek ingeschreven in het stamboek. Hij is een goed ontwikkelde rijtypische hengst, die opvalt door een correct gesteld en goed ontwikkeld fundament.

Westenwind is een zoon van preferente Flemmingh, de vader van de Grand Prix paarden Lingh en Krack C, Paso Doble, Melvin V en Be Se. Aan moederszijde voert hij het geliefde bloed van de allround goed fokkende preferente hengst Contango. Hij leverde de Grand Prix paarden Nanou, Maverick, Madorijke, New Tango en May Fair. Westenwind`s moeder, de elite sportdressuurmerrie, Marybelle, bracht ook Roselle (Kroonjuweel), die Z2 liep.

In het onderzoeksrapport wordt Westenwind omschreven als een hengst met een goede instelling, die veel bereidheid heeft tot werken en zich goed laat bewerken. “In beweging heeft Westenwind een goede houding, een goede balans en veel souplesse. Stalgedrag: Eerlijke betrouwbare, speelse hengst, makkelijk in de omgang en rustig op stal.” Verrichtingsonderzoek te Ermelo 2006: Stap 7; Draf 8; Galop 8; Aanleg als dressuurpaard 8

Westenwind kan een goed karakter, houding en schoudervrijheid toevoegen. Westenwind lijkt een goede combinatie te kunnen vormen met merries van Jazz en Ferro.

Hmmm misschien volgend jaar wel Knipoog

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:46

Ik zit ook vaak stiekem naar hengsten te loeren, haha. Haha! Ik vraag me vaak af hoe ik ooit een keuze zou moeten maken.

Maar mijn vader is niet echt voor, bovendien kan ik voorlopig nog geen stop gebruiken. Misschien als ik naar de uni ga en op kamers moet... Lachen

Trouwens, Ferro is toch van Ulft? Verward Moet dat dan op Ferro's (en Negro's) passen?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:50

Yep Ferro is Ulft, maar goed dat zou dan bij Timber 2x in de 3e generatie zitten...heb ik niet zoveel problemen mee Bloos Vind dit echt een lekker ding voor mijn zwarte monster......dus die ga ik zeker in de gaten houden. Dit is het type hengst waar ik echt wel van hou Haha!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:56

Timbers schreef:
Yep Ferro is Ulft, maar goed dat zou dan bij Timber 2x in de 3e generatie zitten...heb ik niet zoveel problemen mee Bloos Vind dit echt een lekker ding voor mijn zwarte monster......dus die ga ik zeker in de gaten houden. Dit is het type hengst waar ik echt wel van hou Haha!

Ja zeker een mooie hengst. Nu we het toch over hengsten hebben... Ik ben ook helemaal weg van Lord Leatherdale... Bloos Echt een bloedmooi dier... Is misschien ook wel wat voor jou Timbers, aangezien de achterhand van LL iets minder is en Negro dit juist wel heeft en goed door vererft... Zie bij van Olst.. (misschien een goede tip Haha! )haha. Ben ik wel erg geïnteresseerd in het veulen... Knipoog

Het is ook wel mijn toekomst plaatje hoor, nog een fokmerrie... Knipoog Ben zeer geïnteresseerd in de KWPN hengsten. Maarja, nu heb ik toch nog echt wel me handen vol aan mijn eigen mannetje Haha!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:00

Lord Leatherdale. Kwijl

Afbeelding

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 19:03

Ik wou eerst mijn negro ook laten dekken maar ben er vanaf gestapt omdat de wedstrijden zo goed gaan Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:15

Vind LL ook een mooie hengst maar die staat zo ver weg Bloos Ik heb vorige keer toen Est niet drachtig te krijgen was wel 20x heen en weer naar Van Olst gereden om een kwakkie te halen.....kwakkie van Also dat wel en het laatste kwakkie was van Negro en toen was ze wel drachtig.

Maar de kosten rezen de pan uit, ik was destijds al 4.000 gulden kwijt (gulden!) en toen had ik nog niet eens mijn merrie drachtig....DA scannen en insemineren kost enorm (dekgeld er ook bij gerekend maar de benzine op en neer voor het halen niet), terwijl de HH het insemineren gratis doet, dus dan is Lauw van Vliet een stuk dichterbij Knipoog. Van Olst insemineert nl. niet in deze regio. Daarbij blijf ik weg van het Contango bloed in deze hengst Vingers aflikken

Lauw van Vliet heeft nog een paar leuke hengsten staan trouwens, Obelisk en Valdez zijn ook onwijs leuk, maar Westenwind heeft voor mij echt iets speciaals Haha!

Wie weet volgend jaar.......een mini monster Clown

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 19:17

Ik wou Ti amo toen laten dekken door Rubiquil

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 07:32

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:38

Jee wat een cool filmpje!! Ga vanmiddag met mijn Negro in een clinic van Eddy de Wolff v Westerrode meerijden! ben benieuwd!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:19

Vanmorgen in de wei gezeten....lekker hoor Haha!

Timber gaat vlak naast me liggen
Afbeelding

Het toppunt van lui zijn, liggend grazen Clown
Afbeelding

En plat Slapen
Afbeelding

Ben benieuwd hoe je clinic ging Topaas!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 14:28

Wat een ontzettend lieve en leuke foto's van Timber. Lachen Hij ligt er heerlijk bij.

Onze paarden staan nu dus 24/7 bloot in het land. Ze vinden het heerlijk en genieten van elk moment. Lachen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:19

_Lorette_ schreef:
Wat een ontzettend lieve en leuke foto's van Timber. Lachen Hij ligt er heerlijk bij.

Onze paarden staan nu dus 24/7 bloot in het land. Ze vinden het heerlijk en genieten van elk moment. Lachen

Hij is een meisje Knipoog

En sinds gisteren staan ze ook 24/7 op het land....zaaaaaalig Haha!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:24

Sorry, ik zeg heel vaak 'hij'. Ook bij mijn merries, dan moet ik het bericht later weer veranderen, om verwarring te voorkomen. Bloos

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:09

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:27

Leuke foto's van Timber, echt gaf dat ze zo gezellig bij je komt liggen!

Topaas, leuk dat het zo goed ging! ik zal even je topic bekijken Knipoog

Ik heb gister in de hitte op Zif gereden, helemaal los Haha!
sturen was nog wel erg moeilijk voor ons allebei Clown Maar het was wel ontzettend leuk Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:40

Dat gaat super Rilla Haha! en zelfs al los in draf! Coooooool Pling