Nakomelingen van Upper Class

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:15

Clouwdy schreef:
Sammie schreef:
Ik blijf bezig :+ Bovendien zie ik daar niks (login required). Ik houd 't lekker bij paardenfokken.nl. Veel duidelijker :=

Hahaha... dat is waar.. Vind deze site ook leuk omdat je er foto's op kan plaatsen..

Oh maar als het daar om te doen. Een eigen website ala www.ooseven.nl ofzo kun je ook over Upper maken natuurlijk :D Dan doe ik wel mee :D

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:24

@Ruth Zo te horen is hij ook erg braaf in omgang? Die 3 jaar lijkt inderdaad een eeuwigheid... maar vliegt echt om!! Is hij nog hengst? Elliot is nu 1.60 m, met 2 jaar.. Moet zeggen dat hij groter toont doordat hij redelijk opgericht is.. Dat zie ik bij die van jou ook terug! De meeste Upper-Classen zijn redelijk aan de maat.. Denk niet dat Elliot erg groot gaat worden.. hoop op 1.65m.. Hoop voor jou dat hij ook wat door zal groeien.. ik ben zelf 1.75m en vind 1.60m aan de de kleine kant.. maar scheelt ook wel hoe het paard gebouwd is..

Ruth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:40

@Clouwdy Ja hij is echt heel braaf in de omgang. Soms kan die bij nieuwe mensen wel eens wat geks doen maar ik ken hem al zo lang, dan vallen ze wel in te schatten. Hij is geen hengst meer, we hebben hem vorig jaar augustus gecastreerd omdat we bang waren dat hij Kathy (moeder) ging dekken. Verder was het een nog schat van een hengst. Upper-class schijnt zelf ook een goede hengst in de omgang te zijn toch?

En ja, die stokmaat, op zijn moeder van 1.63 pas ik prima, ik kom op een veelzijdigheid zadel niet onder haar buik vandaan. Zij is dan ook wat aan de brede kant (ahum). Dorus is wat smaller gebouwd, maar die wordt met de week ook wel steeds wat breder. In de zomer groeit ie trouwens lekker door altijd. Ik was vorig jaar een paar weken weg en hij was minstens paar cm gegroeid.
Maar even een heel jaar op vakantie dus, haha!

Op deze foto zie je zijn superschattige oogjes (we gaan hem trouwens niet western beleren hoor):
Afbeelding

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:10

Citaat:
Oh maar als het daar om te doen. Een eigen website ala http://www.ooseven.nl ofzo kun je ook over Upper maken natuurlijk :D Dan doe ik wel mee :D

Dat ziet er heel leuk uit!! Wil die site best maken hoor! Geen probleem :D

Ruth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:11

Druk hier zeg! niet..

hebben jullie afgelopen tijd nog leuke dingen gedaan met jullie uppies?
Ik heb inmiddels al 3x op Dorus gezeten en hij was elke keer onwijs lief. Voordat we echt aan het sturen gaan wil ik dat hij de dubbele longe kent, dan zit je er al stukken veiliger op aangezien hij dan al een rem/stuur kent. Hopelijk gaat die dit goed oppakken want met het bit heeft hij wel moeite.
Wat denken jullie van bitloos (in)rijden?

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:32

Hoi allemaal!
Lang geleden dat ik hier geschreven heb. Ik heb even terug gelezen, en wat een mooie paarden komen voorbij zeg. En volgens mij zijn ze ook allemaal heel fijn van karakter. Super hoor!

Ruth, wat fijn dat hij het zo goed oppakt. En wat een gaaf dier zeg! Een upperclass van een meisje bij mij op stal wordt ook nu beleerd, gaat ook zo fijn. Maar is ook geen grote. Denk 1.60, terwijl moeders 1.73 is.
Heb verder helemaal geen ervaring met bitloos rijden, heb dus ook altijd met bit beleerd. En sommige paarden hebben er in het begin inderdaad wat moeite mee. Heb helaas geen tips!

Clouwdy: Elliot is een super paard aan het worden zeg. Helemaal mijn type, dat snoetje!

Bo (baboesjka) doet het nog steeds goed. Hebben nu zo'n 20 winstpunten, dus in augustus staat ons debuut in het L1 gepland. Tegen die tijd moét ik denk ik ook ongeveer, heb nog een paar proeven te rijden. Ze wordt steeds stabieler op concours, en dat is terug te zien in de punten. Afgelopen 5 x in de prijzen gereden en ook 2 winstpunten per proef (laatste keren 206 en 207). Morgen weer les, dat wordt weer hard werken ;)

Sammie

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:37

Tja.. niet veel boeiends te vertellen eerlijk gezegd. Ben aan het rijden, binnenkort tandarts en dan vakantie. Hij is alleen niet dik te krijgen :=

Ruth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:31

@ivana , Dankje! Heb je er zelf ook een?

En clouwdy, wel gek dat ze niet dik te krijgen is, hier vliegen de kilootjes eraan bij de paarden als de lente begint.. weiland is ook maar wat ingekort voor ze. Ik hoop voor je dat de tandarts wat kan vinden want heeft ie slechte eetlust? Kunnen misschien ook wormen zijn ofzo?

Ruth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:09

Oh ik bedoelde natuurlijk sammie en niet clouwdy :P

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:17

Met mijn upper-class gaat het super
Ben net 5 weken weer aan het rijden (ze heeft vakantie gehad januari tot half mei)
Zo na 5 maanden niet rijden erop en deed gewoon als of je de vorige dag er nog op had gereden
echt super heerlijk is dat.
En het is z'n lekker paard om mee buiten te rijden super verkeersmak en heerlijk in het bos.
Net terug van een paar dagen veluwe.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 06:46

Wat een mooie foto's komen er weer voorbij en wat een goede berichten allemaal mbt het karakter van de upperclassjes. Ik ben nog niet bij LAuw geweest heb het ineens hartstikke druk gehad met van alles en niets maar wil het na mijn vakantie zeker nog doen. Mij Upperclass is gisteren opgehaald en gaat twee maanden in training ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen ? ? Ik hou jullie op de hoogte ;-)

Afbeelding

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:40

@ Ruth: Ja ik heb ook een upperclass. Ik denk een van de eerst geborene (zie ook de eerste pagina's van dit topic, het is de upperclass x ulft; Baboesjka)

@ Sammie Lastig dat hij niet echt aankomt. Die van mij wordt te snel dik, je mag wel wat hebben? ;) Hoe doet hij het onder het zadel?

@ Splenius: Ziet er geweldig uit zeg, genoten op de Veluwe zeker? En die van jou heeft zo te zien ook zo'n mega bos manen ;)

@ Lemon: hij ziet er goed uit! Toch besloten om hem in training te zetten dus. Hoe doet hij het inmiddels?

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:26

Elliot staat nog heerlijk te genieten in de wei.. Zal van de week weer eens wat foto's gaan maken.. als het zonnetje weer schijnt..haha.. Hij doet het goed..en komt heerlijk knuffelen als ik kom kijken..

@Ruth: wat fijn dat het zo goed gaat! Als Elliot in de winter weer binnen staat wil ik ook wat gaan beginnen met longeren en ook met de dubbele longe.. Denk dat het wel wat zal schelen als je er dan op gaat rijden..

@Splenius: Die bos manen viel mij ook gelijk op!! Elliot heeft ook hele dikke manen.. Als ik ze niet kam dan heeft hij tussenin een soort van dreads.. Ze ziet er goed uit!! Fijn dat ze het rijden gelijk zo goed oppakt!!

@Lemon: Ik ben benieuwd hoe hij na de 2 maanden training is. Hopelijk kan je hem nog houden als hij rustiger is??

@Ivana: Wow! Wat leuk dat je zo goed gaat! Baboesjka is een knap paard!! Heb je misschien foto's van haar?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:40

Tandarts vond wel wat en moet ook wat aan gedaan worden, maar is niet echt schrikbarend dat ie daarvan zo mager is geworden. Hij krijgt nu biks en wordt ook met kuil bij gevoerd. Hopelijk komt er wat spek bij.

Onder 't zadel gaat het wel goed, tijdje terug had ie op eens het idee dat ie wel de baas mocht spelen. Niet dus := Hij is niet echt beginnerspaardje hoor, want foutjes neemt ie je heel kwalijk en als ie geen zin heeft geeft ie dat ook wel aan. Hij heeft wel plezier in 't werk, maar als ie een dagje niet wil is het wel ff overtuigen geblazen dat ie toch echt moet. Hij is met sommige dingen héél slim. Heeft dus wel karakter, maar is zeker niet gemeen.

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:44

Leuke foto's komen er voorbij!!

Met mijn Upper gaat alles goed. Staat lekker overdag met mijn andere 4 jarige op de wei en dat gaat erg goed. Eerst stonden ze met zijn drieen, maar de upper was het er niet zo mee eens en heeft de andere flink getreiterd en wat wondjes bezorgd :( .

Nog 2 galop foto's van 2 July.
Afbeelding
Afbeelding

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:51

Leuke galop foto's
Ziet er goed uit.
Hoe oud is hij

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:52

splenius schreef:
Leuke galop foto's
Ziet er goed uit.
Hoe oud is hij

4 jaar.

Ruth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:27

Leuk paard die July! Is die ook van juli of niet haha?

Wij doen nog steeds lekker rustig met Dorus, er zijn zaterdag 2 nieuwe paardjes gekomen om te logeren van de vakantie. Een daarvan is driekwartzusje van dorus, zelfde moeder en de vader is polansky(papa van Uppie). Ging aan het begin nogal heftig maar hij was echt lief! Geen een keer uitgehaald. Hij is zelf wel veel getrapt door ze zus..:(
Mama Kathy en zuslief waren allebei hengstig dus die hebben elkaar lekker in elkaar getrapt en ondergeplast. Gelukkig leven ze nog :P ik zal morgen wel ff foto maken van het stel.

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 07:01

De foto's zijn in July gemaakt ;) . Hij heet Calvaro hij is van ons zoals bijna alle paarden die ik rij op een na dan een 7 jarige Gibaldi x Kennedy toevallig zijn halfbroer hebben dezelfde moeder. :).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:11

Calvaro van de huppelepup toch :D

Die van mij is naar de tandarts geweest :))

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:54

Sammie schreef:
Calvaro van de huppelepup toch :D

Die van mij is naar de tandarts geweest :))

Idd. Calvaro van Weltevreden :+ .
Die van mij is ook al 2 keer naar de tandarts geweest gelukkig geen gekke dingen.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:26

Elliot doet het super in de wei! Voor mijn gevoel is hij niet echt veranderd in de laatste maanden.. Maar misschien zie ik het zelf niet :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:40

Grappig om te zien die van mij kan precies zo kijken op foto 2 en 3 :)

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:49

Rafiki8 schreef:

Het is een bepaalde blik die ze hebben denk ik :) Zie het ook bij andere Uppie's..

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:53

Clouwdy schreef:
Rafiki8 schreef:

Het is een bepaalde blik die ze hebben denk ik :) Zie het ook bij andere Uppie's..

De mijne kan ook die blik hebben
Clouwdy die van jou heeft ook zoveel manen als de mijne zo te zien op de foto's