Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:40

Qleke schreef:
Mijne heeft een weekje rustig aan. We zitten nog maar aan het begin van het seizoen en heb het gevoel dat hij niet zo fit is als vorig jaar! Denk eraan om hem elektrolieten bij te geven, aangezien hij vaak aarde opeet (als hij de kans krijgt)! Raar hé.. Terwijl hij wel een mineraalsteen heeft in z'n eetbak..
Vanavond komt de osteo, maar die vindt meestal niet veel.. Gelukkig maar. Just to be sure!

Ik zit daar ook wel eens aan te denken, Gina doet ook niks met haar mineraalsteen maar likt wel zand als ze in de paddock staat.. Merk je verschil bij Hudson Moniek?

Vorige week mest onderzoek gehad op stal, arm paard zat vol wormen! Terwijl ik in december voor het laatst ontwormd heb. Ze hadden wormenkuur met anijs smaak, die vond ze dus super vies haha!

Ook fijn Sharkj, gewoon is rustig rijden haha

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:38

Nee merk niet veel verschil maar hij lijkt wel iets fitter , hij heeft ook een Himalaya steen hangen die gebruikt hij ook veelvuldig... Ik heb de vloeibare variant van de electrolyten hij eet het wel makkelijk op gelukkig , het is een beetje een zeur wat eten betreft ;)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:16

Jeska; Ik dacht dat het beste is om om de 4 maanden te ontwormen.. En best net voor ze op de weides zullen gaan. (dacht ik toch) Die van mij krijgt 1x per jaar een hele straffe, ook voor bloedwormen.
Maar langs de andere kant heb ik ook al gehoord dat je best af en toe idd mestonderzoek laat doen zodat je paard geen onnodige ontworming krijgt.. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit mestonderzoek laten doen! Stond ze dan wat magerder of juist dikker toen ze last had van wormen?

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:20

Wij zijn een weekje uit logeren. Super braaf is hij hier, had ik niet verwacht! Na dag 1 had hij al helemaal zijn plekje gevonden, zo fijn! :j Zelfs de binnenbaan met tribune vond hij niet spannend, eigenlijk vond hij helemaal niks spannend hij vind het alleen maar leuk allemaal :D

Wij doen altijd 2x per jaar mestonderzoek, voor het weideseizoen en na het weideseizoen. Ontwormen alleen als ze op dat moment wormen hebben, tenzij er natuurlijk twijfels zijn tussendoor maar de kans op wormen is bij ons erg klein. Staan bijna niet op gras want er is maar heel weinig en de paddock waar ze heel de dag in staan wordt iedere dag de mest uit gehaald en ook de stallen worden iedere dag uitgemest. Daarnaast komen er ook geen andere paarden bij dus tot nu toe heeft hij nog geen wormenkur nodig gehad.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:36

Ik ontworm ze hier gewoon regelmatig, enkel op mestonderzoek vertrouwen ben ik niet zo voor.

Wat genieten princes!

Elektrolyten bijvoeren kan zeker zinvol zijn om tekorten aan te voeren nadat ze hard gezweet hebben! Fly zweet ook heel erg met rijden, dus dan is het ook erg nuttig.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:03

Hier wordt het geregeld door de pensionstal. 1 keer per jaar krijgen ze een hele zware ook voor bloedworm etc. Die heeft ze in december dus gehad. En verder voor en na het weide seizoen geloof ik. Zelf deed ik het hiervoor altijd opsturen om de zoveel weken.

Ik heb niet gemerkt dat Gina er last van had in ieder geval! Niet dikker of dunner ofzo. Pensioneigenaar zei dat het bijna bij elk mestonderzoek zo is dat de nieuw gekomen paarden wormen hebben. Klopt in mijn geval dus wel!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:20

Straf Jeska, dat heb ik nog nooit horen zeggen! Maar geloof het best!

Osteo vond niks speciaals.. Beetje vast in z'n lenden en aan de rechterkant.. Is wel eens iets anders dan vorige keer, toen was het de linkerkant die beetje vast zat! Kan zijn dat het van zn voetje komt, daar heeft hij soms last van zn hoefgewricht en ik vrees dat dat het probleem is en hij daardoor ik zn lichaam vastloopt om dat voetje te ontlasten... Dan maar de DA laten komen zeker...
Vitamine cocktail krijgt hij nu ook! Zou zn waarden mooi op peil moeten krijgen!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:37

Qleke, dat klinkt minder ik hoop dat het niet heel ernstig is met z'n hoefgewricht.

Vandaag les gehad , hij liep alweer een stuk beter dan afgelopen zondag af en toe nog een huppel, als ik hem er wat doorheen hield dan was het helemaal weg .. Zaterdag nog even proeven doorrijden en dan beslissen of we zondag van start gaan.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:21

Gelukkig voelde hij zich al beter Moniek :) Gewoon gaan ;)

Super ernstig is het niet hoor, het is de smeerstof tussen het gewricht die hij niet genoeg aanmaakt waardoor het dan droog komt te staan.. Dan wordt hij geïnfiltreerd, is op zich geen ernstige ingreep maar ik stel liever uit tot het echt niet meer kan.. Maarja moet ook niet wachten tot het kapot is natuurlijk :( door osteo enz. te laten komen werd het altijd wel ietsje beter, maar eigenlijk weg weg is het niet...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:55

Ik wil je niet bang maken maar dat heb ik precies gehad met een vorig paard van mij, die heb ik helaas moeten laten inslapen op 5 jarige leeftijd, maakte ook geen sinovia meer aan in z'n hoefgewricht door een stomme fout van iemand die daar ook op stal stond ... Die had alle dieren losgegooid en die van mij was gaan kleunen met een ander om een merrie. We zijn heel wat keren naar Wassenaar gereden maar niets hielp, dit kwam mede doordat hij ook heel erg schraapte met dat been iets wat hem de eerste 2 jaar van z'n leven onbewust was aangeleerd. Getver ben er nog steeds ziek van m'n arme vriend het is alweer 12 jaar geleden van het jaar .

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:11

:( dat is geen leuk verhaal Moniek... :(:)
DA maakt zich nu geen echte zorgen en is nu 2 jaar geleden sinds de vorige behandeling, maar ik ben er eerlijk gezegd ook niet altijd gerust in.. Zou het niet aankunnen denk ik om hem nu al op pensioen te zetten of wat jij zegt nog erger... Hij wijdt het ook aan eens vastgelegen te hebben/harde ruk in de voet gekregen op de wei.. Kappen of schrapen doe hij eigenlijk bijna nooit.. Ben er altijd snel bij voor een dierenarts of kraker, hoefsmid... Maar als ik nu jou verhaal lees, dringt het wel door dat hoe erg je soms ook wilt dat ze gezond blijven, er gewoon soms niks aan te doen is...
Hij heeft orthopedisch beslag om schokken op te vangen in zachte bodem, daardoor is het dan toch 2 jaar weggebleven, ik had gehoopt op langer eerlijk gezegd..

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:12

Kunnen ze hem niet inspuiten ? Dat hebben ze toen bij de mijne gedaan.. In de hoop dat hij het weer zelf ging aanmaken.. Dat is bij hem helaas niet gebeurd ;(
Ik hoop echt dat ze er voor jullie wat aan kunnen doen, dat hij op speciaal beslag staat helpt al een hoop denk ik.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:47

Oei dat klinkt niet fijn Qleke, is dat dan ook automatisch een voorstadium van artrose of zeg ik nu iets heel raars?

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:20

Vorige keer heeft de infiltratie geholpen in combinatie met het beslag, dus hoop er deze keer ook op!
Moet wel zeggen dat ik schrok dat hij niet recht was op harde bodem... Zachte goede bodem zie je echt niets..

Jeska, dat zou mss wel kunnen, heb ik geen idee van eigenlijk! Maar de DA sprak toen van een kwetsuur op de wei opgedaan bvb of door er een serieuze kneus in te krijgen, maar verder is hij daar niet op ingegaan.. Dus denk niet dat het in zijn geval artrose is!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:39

Hudson was weer super braaf vandaag, m'n voorlezer was laat dus moest hem zelf zadelen.. Vast gezet aan de trailer en gaan :D .. Lekker gereden wel wat voorzichtig omdat ik toch nog die rit in m'n achterhoofd had dat hij niet zo fijn liep, toch 2 x eerste met 192 en 199.. Op naar de kringkampioenschappen :j

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:46

Proficiat Moniek!! Super gedaan he!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:47

Dank je :D

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:54

Gefeliciteerd, netjes hoor!

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:33

Wauw super netjes!

Hier met Gina alles goed, alleen nu ben ik zelf ziek :roll:

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:06

Bah Jeska dat is minder, beterschap gelukkig met Gina alles goed.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:57

Gefeliciteerd met het behaalde resultaat moniek! Die kampioenschappen moeten toch wel goedkomen dacht ik zo ;)

Beterschap jeska!

Voor mij begint het nu echt te spannen haha... Nog iets meer als 2 weken en ik verhuis naar me nieuwe stekkie.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:34

Thnx Shark , we gaan ons best doen.. ;)
Spannend naar je nieuwe stekkie, je gaat het daar vast heel goed hebben.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:24

Zeker spannend het komt nu zo dichtbij! Maar gaat vast goed komen. Alles is netjes geregeld dus geen zorgen :')

Fancy word voor die tijd nog eventjes nagekeken. Het vermoedde bestaat dat ze wat slappe kniebanden heeft en daarom aan die achterkant zo achterblijft. Wil ik toch even naar gekeken/behandeld hebben voordat we weer met goeie moed verder gaan.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:24

Ja spannend Sharkj! Ik kan ook niet wachten om te verhuizen :) hoewel het nu nog een bouwwerfje is en dus niet echt mogelijk :D

Gisteren naar de DA geweest met [***]. Het probleem zat "gelukkig" niet in zijn voorvoet, maar wel in zn achterbeen in het spronggewricht. Maar wordt diagonaal doorgegeven en vandaar neemt hij die kortere pas rechtsvoor, die ik natuurlijk altijd zag..
Ik moet er nog altijd beetje aan wennen dat ik niet enkel naar de DA ga als ze op 3 benen staan :Y) Tijden veranderen...
Achja, binnen 2 weken hopelijk terug aan het werk zoals ervoor :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:02

Hudson heeft een nieuwe vliegendeken ( duurde 2 wk voor ik m had , maar hij is het waard hahaha )
Afbeelding
Afbeelding