Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lauran__

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:43

Mijne kan tot nu toe overal bij in de wei. Vaak wordt er een keer een klap uitgedeeld en dan is het duidelijk dat mijn merrie de baas is. Tot nu toe geven alle paarden zich daaraan over. Ze staat er daarna gewoon zij aan zij mee te grazen. Maar haar lichaamstaal is heel duidelijk dus als ze geen andere in de buurt wil gaan die oren naar achteren en lopen de paarden rustig bij haar vandaan. Gaat eigenlijk altijd goed.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:52

Ik heb mijn paardjes aan huis staan en ze hebben allebei een eigen weiland. Ik heb het geprobeerd om ze bij elkaar te zetten, maar dat ging niet :(
Evitha is wel wat onrustiger. Ze loopt vaker heen en weer, en kan soms ineens een uitbarsting krijgen en helemaal uit haar dak gaan. Als Enfield dan niet mee doet, dan stopt ze ook maar weer ;) Alleen buiten blijven kan ze ook niet, ik haal haar meestal als eerste naar binnen en als we de paarden tegelijk meenemen dan moet Evitha altijd voorop.
Oja en ze poept echt overal door haar wei een paar drolletjes! Heel irritant om dat te moeten opruimen... :o

Aanstaande zaterdag ga ik voor het eerst sinds een half jaar weer met haar starten! Ze gaat steeds beter dus hoop dat we dat kunnen laten zien in de ring...

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:59

Hoe gaat het met jullie Voice-jes?
Ik heb afgelopen zaterdag weer een wedstrijd gereden sinds december vorig jaar. We hadden echt geluk, het hele weekend regen maar de zon scheen net even tijdens de proeven. Evitha heeft het best wel goed gedaan! 185 en 183 punten :D beide proeven 5e plaats

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:02

Netjes! Mijn zusje heeft zondag wedstrijd. De 1e selectie voor de Brabantse kampioenschappen. Het is pas hun 2e L2 wedstrijd dus we verwachten er niet te veel van.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:37

Spannend lizzy! Haar debuut in de L2 was toch heeeel goed gegaan? Volgens mij gaat ze gewoon weer heel goed rijden ;)
Hoe gaat het met je eigen jonkie?

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:56

Ook goed. Ze heeft in het begin ff wat moeite gehad met de longeersingel waardoor ze veel bokte en het vertrouwen even kwijt was. Dat gaat nu weer goed. Ik heb vorige week voor het eerst het zadel op gehad. Ik doe het rustig aan aangezien ze nu eindelijk weer vertrouwen heeft.

Het debuut van mijn zusje was idd goed maar Elsom is momenteel wat aan het puberen. Hij wil af en toe ineens een bok showtje weggeven, iets wat ie voorheen nooit gedaan heeft!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:37

Hier alles goed. Eas heeft even.vakantie aangezien ik zelf ook vakantie ben. :p
Vandaag weer terug naar huis. Mis de dierentuin thuis wel al. Dan eas weer oppakken, dan hebben we ons wedstrijddebuut en dan wel in de endurance. Dressuurmatig is hij nog niet goed genoeg voor elkaar en ik hoop dat hij hier een beetje zijn ei in kwijt kan. Verder zijn we van stal verhuisd na wat strubbelingen op de vorige stal, en nu er geen bakken met krachtvoer meer ingaan heb ik wel een fijner, minder drammerig paard. Hoop dat dat zo blijft en niet alleen de nieuwe indrukken zijn. ;)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:45

Oooh stoute Elsom! Neem aan dat dat onder het zadel is? Is ze mooi druk mee als ie net zo kan bokken als de mijne, pffff.
Mellamoshan, wat fijn! Supergoeie keuze dan om minder krachtvoer te geven! Die van mij staat nu op 24/7 gras, krijgt nog een beetje luzerne bij (1 voerschep) en een halve schep muesli, doet ie t goed op tot nu toe, praatjes voor 10 tussen de merries op het land :)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:08

Ja mijn keuze was dat vele krachtvoer toch al nooit maar dat was de enige optie op die stal om hem een beetje op gewicht te houden. Nu 24/7 op het land is hij volgens mij alweer flink gegroeid en begint zachtjes aan ook iets meer vet op zijn lichaam te krijgen. Gelukkig maar want zie maar spieren te kweken als alle voeding in de groei gaat....

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:11

Mella, nou inderdaad. Dat voeren is ook echt een aandachtspunt voor mij, des te meer door zijn kissing spines. Hij is enorm ingevallen een paar maanden geleden terwijl juist voor hem spieren zo enorm belangrijk zijn. Als je t leuk vindt om te sparren over voeren, inbox is open:)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:31

Sparren zal er niet bij zijn haha. Daarvoor heb ik me nooit genoeg verdiept in voer, mede doordat ik altijd afhankelijk ben geweest Van pensionstaleigenaren. Hier en daar absoluut bruikbare tips opgedaan omdat mijn andere paard erg stuiterig werdt van een simpele basisbrok in zijn iets jongere jaren. Dan ga je op zoek naar alternatieven om die mug wat meer aan te doen zetten zonder elke keer bijna door de bak heen te stuiteren.
Ik ben wel van mening dat eiwitten een grote rol spelen in de groeifase zowel de hoogte en breedte in. Lucerne wilde ik daarom dus ook bijhalen en daarom stond mijn andere meestal op merriebrok ipv basis of sport.

Edit: en, vergeet ik bijna bij te vermelden dat gras of hooi voldoende voeren, bij veel stallen te wensen over laat. Maar als er al niet voldoende hooi gevoerd wordt, is de.krachtvoeropname ook niet ideaal. Lastig hoor, nog even dan heb ik het in eigen hand, dan staan ze aan huis. :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:35

Haha ik ben ook maar een beetje een leek hoor. Maar heb wel met je gemeen dat ik mijn mugje ook echt goed in de spieren moet zien te krijgen op een manier zonder veel krachtvoer, die is heet genoeg zo. Beetje (omega)olie bijvoeren helpt ook om ze goed op gewicht te houden trouwens, zonder dat ze het ervan in het koppie krijgen. Mijne werd er soms ronduit gefrustreerd van. Vind het van luzerne wel weer eng dat je nog wel eens hoort over een slokdarmverstopping, maar dat neem ik dan maar voor lief.
Ik kan op stal gelukkig kiezen tussen easy mix muesli, sportmuesli en sportbrok. Ze krijgen 2 keer per dag heel veel hooi waar ie ook echt wel een tijdje zoet mee is en ik ga als ie weer van het land komt, zelf nog een portie hooi of compact gras bijvoeren in de paddock en 's avonds, maar dat heeft wel wat voeten in de aarde ivm opslag, vandaar nu dus maar een beetje luzerne.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:44

Ik was niet bekend met slokdarm verstoppingen met luzerne. Zelf gaf ik geregeld grasmix bij voor wat extra gewicht. Was ook wel ok. Easymix is fijn voer! Geef het ook. Omegaolie, is dat gewoon bij de ruitersport te krijgen? Het proberen waard in ieder geval. En is het duur?
Hoop nu na een week te hebben.stil gestaan, gewoon een vet paard terug te vinden in de wei haha. Die andere van mij was ook met 6 jaar beetje klaar met groeien de.hoogte in. De breedte is hij toen pas in gegaan en ik zat me laatst te bedenken dat misscjien zelfs een graasmasker wel een optie was. Hij is gewoon vet nu haha. Tijd voor hem ook om weer wat te gaan doen. Hihi

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:59

Haha een mugje en een dikkerdje dap :)
Ik heb zelf nu de omega gold van de paardendrogist, in de aanbieding voor 2=1 gehaald :P
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 8212/55082.
E11 per fles.

Maar als je goed zoekt is er vast bij een of andere site eentje in de aanbieding, daar wacht ik zelf weer even op. Je kunt ook prima een andere olie voeren hoor, zoals olijf-, lijnzaad-, of zonnebloemolie, stuk goedkoper. Ruitersportzaak heeft het vast en zeker ook.
Die van mij is momenteel zo druk met kuddeleider spelen dat ik me afvraag of ie wel tijd heeft om te eten haha. En hij heeft een heeeeel groot land dus die crosst wat af, helaas in de blubber dus lekker strak in de spieren nu:S

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:14

Zonde inderdaad. Die 2 van mij staan gewoon bij elkaar en dat gaat prima. De rollen zijn vanaf het eerste moment duidelijk verdeeld. Af en toe rennen ze maar eigenlijk spelenderwijs. Osteo is afgelopen week geweest en heeft alles weer recht gezet in zijn probleemzone. Hopen dat dat nu ook weg blijft, maar Denk dat dat gewoon punt van aandacht blijft, zeker zolang de spiertjes niet zo vlot groeien omdat hij zoveel de hoogte ingaat. Hij is in 3 kwart jaar tijd gewoon 6cm gegroeid al... 0.o haha

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:17

Oef, mugje wordt in ieder geval een langpootmug dan haha.
Mijne had scheef bekken oa. ze gaven aan dat dat mede komt doordat ze nog zo hypermobiel zijn en hard groeien, dus idd wel puntje van aandacht. Goed van je om in de gaten te houden.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:21

Is trouwens niet duur. Zal ook weer eens een fles lijnzaad of anders omega olie halen idd.

Ik geloof myoplast dat dat ook een super spieropbouwend middel is, alleen behoorlijk aan de prijs is mijn mening. En voor ons nog niet geschikt. Eerst de basis voor elkaar anders kweek je ook verkeerde spieren wanneer ze niet goed gebruikt worden.

Edit op je nieuwe post: zeker goeie tip. ;)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:25

Haha geef die van mij equi turbo bij
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 1019/55212
Doordat er algen in zitten, zou het mogelijk (in mijn optiek, daar gebruik ik het zelf ook voor) ook wat ontgiften, dus minder verzuring.
't Zal wel niet van dat spul komen, maar die van mij krijgt me ineens een nek! Had altijd een ielig staakje, maar begint nu echt aan de bovenkant (dus geen onderhals!) te groeien als een gek!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:03

Heb je geen recente standfoto van hem? :p
Ben.wel benieuwd!

Eas heeft de bouw om een dikke nek te krijgen en langzaamaan wordt het ook steeds meer. Dat spul heb ik ook nog even gevoerd maar merkte weinig verschil :p

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:06

Afbeelding
Is geen standfoto maar wel voor t idee :)
Hij had bij aankoop gewoon een oke nek, maar na het castreren en niet zoveel training was die echt helemaal weg. Nu begint ie dus eindelijk weer een beetje volume te krijgen :)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:09

Zeker niet om te klagen. :D

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:09

Mooi beest! Heeft wel wat weg van Elsom.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:11

Beetje jammer alleen dat ik er dus nog steeds nie op kan zitte nie :)
Nja er zit nog steeds vooruitgang in dus we geven de hoop niet op! Ze lijken idd best wel op elkaar he, die Voice-kinders!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:18

Meesten wel. Die van mij is een beetje vreemde eend in de bijt. Da benne een bruine gehe
Meeste is zwart wat ik voorbij zie komen. Qua bouw en uitstraling/koppie past hij er trouwens wel tussen hoor.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:21

Mella, kom maar eens met een paar fotootjes op je profiel :p