Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dynara

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:53

@ splashislief
Hoofdje van die van jou kan ik die van mij dan weer helemaal in terug vinden <3
@ pieteritus
Gefeliciteerd met je overwinning!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 06:50

Ik wil even 3 foto's spammen van mijn Obeliskje :D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:16

Leuke foto's :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:18

Ooooh die blik in zijn ogen op de laatste foto, zo lief kijkt de mijne ook vaak. Het zijn nog al lieve watjes die Obelisk mannetjes <3 <3

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:52

Ook ik meld me met m'n Obelisk!
Hier mijn knappe merrie Calente! Ze is een Obelisk x Jazz. Ze is in mei 6 geworden.

Februari 2013
Afbeelding

Eind april eerste keer op het land
Afbeelding

26 mei op wedstrijd:
Afbeelding

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:02

Leuk paard! Hoe is haar karakter? (Gewoon nieuwsgierig, als ik zie hoe mijn Obelisk is weet ik niet of ik blij zou worden met Jazz er nog achter :D Alhoewel Amor (wat er nu achter zit) ook niet heel makkelijk is)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:41

Leuk paard inderdaad. Maar over mijn Obelisk absoluut niet te klagen qua karakter, ik begijp wel dat de dames Obelisk soms wat lastiger en pittiger zijn, maar er is ook zoiets als een moederlijn invloed natuurlijk';-)

Jazzen zijn wel heel eerlijk, dapper en gemotiveerd, maar heel wakker, ben wel benieuwd naar de combinatie inderdaad!

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:13

Op zich heeft ze een heel nuchter karakter. Niet gauw onder de indruk. Voorbeeld: van de week kwam een grote vrachtwagen de mestput legen, ben er 2 of 3 keer langsgelopen als oefening. Daarna had ze niks meer van dat ding.
's Winters komt er wel wat Jazz naar boven en is iedere grassprietje dat beweegt héél eng. Maar als ze eenmaal warm is, dan valt er prima mee te rijden.
Op wedstrijd is ze heel relaxt, alleen was de jury auto de eerste keer eng, maar daar hadden we bij de 2e proef al geen last meer van.
Verder is zij heel relaxt in de omgang, maar met rijden heeft ze veel looplust en is ze een stuk pittiger.
Ik vind het een heel fijn karakter om mee te werken! Maar smaken verschillen ;)

Hier de link naar haar dochter:
http://www.stalalberts.nl/Paarden/Hemera/Hemera.html
En de link naar haar moeder:
http://www.stalalberts.nl/Paarden/Talente/Talente.html

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:26

Mijn whizz is ook heel wakker als er dingen waaien ;-) dus inderdaad takken in een boom of hoog gras e.d. maar hij kan wel heel erg geconcentreerd zijn. En dan dus heel erg schrikken van zo'n onverwachte beweging of geluiden, maar reageert dan met een beweging opzij.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:20

Hahah Bolero kan soms inderdaad wel mannelijk overkomen, maar het is toch echt een merrie :P.

Leuke foto's Calente :).

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:16

Dankje zilverkenny!
Fargo: Calente reageert inderdaad ook met een sprong/beweging op zij. Ze gaat er verder niet echt vandoor, tenzij er achter haar iets engs gebeurt. Dan versnelt ze een paar passen, maar is makkelijk weer tot orde te roepen

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:26

Mooie diertjes komen langs <3

Gelukkig is die van mij heel gemoedelijk en vind soms dingen wel eng maar ze is niet fris of springt weg.
Ze gaat er dan uitgebreid naar staan kijken wat het is, wel met een gekke positie vaak (duikt namelijk helemaal in elkaar)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:56

zilverkenny schreef:
Hahah Bolero kan soms inderdaad wel mannelijk overkomen, maar het is toch echt een merrie :P.

Leuke foto's Calente :).

Nu je het zegt, zie ik het ook wel hoor :D :j ! Maar de blik is nog steeds bekend!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:59

Calente schreef:
Dankje zilverkenny!
Fargo: Calente reageert inderdaad ook met een sprong/beweging op zij. Ze gaat er verder niet echt vandoor, tenzij er achter haar iets engs gebeurt. Dan versnelt ze een paar passen, maar is makkelijk weer tot orde te roepen

Zo is de mijne precies en de sprong opzij kan iets fanatieker zijn als hij door iets verrast wordt, maar hij is altijd super eerlijk en daarna heel goed te corrigeren. Klinkt heel bekend, hij is ook gewoon een dapper en nuchter paard <3 <3

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:02

Die van mij is bij vlagen heel springerig. En dan gewoon met 4 benen omhoog, omdraaien etc. Even afkloppen dit is de laatste 2 jaar echt grotendeels weg, maar daarvoor had ze het weken achter elkaar (gemiddeld zo'n 4/5 maanden per jaar). Wegrennen doet ze eigenlijk niet echt verder.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:16

Hmmm.. die van mij is toch wel wat lastiger!
Ze is heel snel bang van dingen en dan gaat ze ook lopen knorren (dan noem ik haar altijd knorretje :P). En dan wil ze er ook gewoon écht niet langs, tot aan steigeren/bokken en achteruit lopen toe. En als ze er dan voorbij is dan versnelt ze om er maar meteen zo ver mogelijk vandaan te komen. En dat ronde na ronde na ronde :P.
Maar op wedstrijd is ze meestal ietsje braver (nog steeds niet de ring rond te rijden zonder problemen), omdat ze dan gespannen is en dus minder op de omgeving let.

Maar sóms kan ze wel heel lief en rustig zijn. Als ik dan met haar stil sta en haar vast heb aan het halstertouw, of op wedstrijd met poetsen terwijl ze aan de trailer vast staat, dan kan ze zo van die half-slaperige oogjes krijgen. En dan is ze zo schattig <3.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 06:49

y_bouwsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:21

zilverkenny schreef:
Ze is heel snel bang van dingen en dan gaat ze ook lopen knorren (dan noem ik haar altijd knorretje :P). En dan wil ze er ook gewoon écht niet langs, tot aan steigeren/bokken en achteruit lopen toe. En als ze er dan voorbij is dan versnelt ze om er maar meteen zo ver mogelijk vandaan te komen. En dat ronde na ronde na ronde :P.
Maar op wedstrijd is ze meestal ietsje braver (nog steeds niet de ring rond te rijden zonder problemen), omdat ze dan gespannen is en dus minder op de omgeving let.

Maar sóms kan ze wel heel lief en rustig zijn. Als ik dan met haar stil sta en haar vast heb aan het halstertouw, of op wedstrijd met poetsen terwijl ze aan de trailer vast staat, dan kan ze zo van die half-slaperige oogjes krijgen. En dan is ze zo schattig <3.

Dit is zo net mijn Zilla -Obelisk x Caruso :j

al hoewel soms het vermoeden heb dat ze dat steigeren en bokken soms ook wel gewoon in de bak doet als ze echt geen zin in werken heeft.
als ze dan op een gegeven moment door heeft dat ze niet gaat winnen loopt ze er -het zij dan wel diep beledigd- 'gewoon' langs.

dat doet ze dan een paar rondjes en kunnen we als nog lekker aan het werk. :j

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:36

zo herkenbaar. gister z,on compromis ritje gehad. :D

monikasweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:28

y_bouwsma schreef:
zilverkenny schreef:

Dit is zo net mijn Zilla -Obelisk x Caruso :j

al hoewel soms het vermoeden heb dat ze dat steigeren en bokken soms ook wel gewoon in de bak doet als ze echt geen zin in werken heeft.
als ze dan op een gegeven moment door heeft dat ze niet gaat winnen loopt ze er -het zij dan wel diep beledigd- 'gewoon' langs.

dat doet ze dan een paar rondjes en kunnen we als nog lekker aan het werk. :j

Ook hier van beide wat jullie beschrijven zeer maar ook echt zeer herkenbaar.
Heb net zo'n merrie (Obelisk x Glennridge)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:34

Dan zijn de ruinen vast anders, de mijne steigert of bokt eigenlijk nooit. Hij kan wel op zij springen en dingen eng vinden, maar hij probeert eigenlijk letterlijk alles voor me als ik aangeef dat het niet eng is of dat we samen gaan kijken..

monikasweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:46

Fargo:
Het zal dan inderdaad meer bij de merrie's zijn, zoals ik lees..
Ookal moet ik toegeven die van mij rij ik nu ondertussen een jaartje, en het begint steeds minder te worden.

Op wedstrijd is ze nog aardig heet, en kan ze af en toe nog flink uit haar plaat gaan.
Maar thuis begint het stijgeren en bokken af te nemen.

y_bouwsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:46

Gister zo heerlijk gereden in een dressuurles van Hergen van Hall, Zilla deed super haar best, geen enkele rare actie en dat terwijl ze net weer een hele 'klierweek' achter de rug heeft.
nl. afgelopen zondag een halve les bezig geweest om haar een rechte lijn te laten lopen :o . Vanavond kijken of we dit zo kunnen vasthouden.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:15

Afgelopen week voor het eerst met mijn Obelisk met onze nieuwe trailer echt naar buiten kunnen gaan samen met een van onze andere paarden. Wat is hij toch alert en braaf buiten, heeeeerlijk kunnen galopperen en hem zeer goed in de hand kunnen houden. Voor herhaling vatbaar, nu nog weer goed weer krijgen!

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:21

Pas gelden zijn Zilverkenny en ik samen de hei op gegaan, zij op Bolero en ik op mijn PRE, nou ik moet zeggen dat ik mijn handen een stuk voller had dan zij :+ . Bolero was zo braaf!