Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Empress

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:46

Hoi Palousa welkom hier. :) Leuk paardje ! Ook een alrounder zo te zien.

Bas; oke! Lijkt mij ook wel lastig om een driedubbel door te komen, vooral met zo'n korte bocht om aan te rijden!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:36

Leuk paard Palousa. Net het karakter van Bas.
Volgens mij ook geen kleintje. Heeft zo te zien aardige lange stelten.
Leuk dat je er ook bij bent!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:57

Hier hebben we een verschrikkelijke rotdag gehad.. Ons hondje, de pup, van ondertussen bijna 6 mnd. is overleden... Het slaat echt in als een bom. Ze is gestikt vanmiddag in de tuin, mn moeder heeft haar dood gevonden. Het is niet te bevatten en het raakt ons zo.. Sinds zij er was, ze fleurde echt iedereen op; ze was letterlijk het zonnetje in huis. Onze andere hond is er ook veel liever/leuker van geworden. En nu opeens boem weg..
Zo eens proberen te slapen, morgen weer school.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:07

Ach, meissie wat een drama. Dit is echt rot voor jullie. En dan zo je hondje verliezen. Ik voel met jullie mee.
Wens jullie alle sterkte toe met dit vreselijke verlies. Weet verder even niet meer wat ik moet zeggen. Nogmaals heelveel sterkte.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:04

Bedankt, het voelt zo raar.. Alsof het een droom is geweest de 4 maanden dat we haar hebben gehad. Het was echt zo'n bijzonder hondje.. Vandaag was ze 6 mnd geworden. De andere hond vertoont ook raar gedrag.. Tijdens het wandelen gaat ze in het water, maar opeens ging ze aldoor rondjes achter haar staart aan draaien. Heeft ze nog nooit eerder gedaan, en als wij dan verder liepen kwam ze niet mee. We moesten haar echt letterlijk uit t water halen en bijna meeslepen.. Even later weer los sprong ze een moddersloot in en deed ze precies t zelfde weer. Thuis is ze ook anders, ze mist haar echt volgens mij.

Met Ad gister ondanks alles toch maar op concours gegaan, zouden eerst niet weggaan maar toch maar wel gedaan. Moest alleen pas om 10 voor 10 starten.. En dit werd vervolgens na 10en doordat het uitliep. En toen begon het al te schemeren, en mn ogen waren ook wel vermoeid van de afgelopen dagen en het huilen en zo. Maar toch wel gestart. Eerste parcours 2 balken, hij begon erg netjes maar merkte aan hem dat hij het niet goed kon inschatten (denk doordat t donker werd) hij werd wat twijfelachtig voor de sprong en dit doet hij anders nooit. Als ik druk gaf liep hij wel door maar vloeiend ging het niet meer vanaf hindernis 4. Zaten ook vervelende lijnen in het parcours. Bij nummer 8 de dubbel ging het ook niet echt super, hij sprong de eerste wat raar en kwam scheef uit op de tweede, maakte een schijnbeweging en ik dacht dat we er bij langs gingen, ging er ook bijna af.. Maar doordat hij terug kwam (ik wilde er bij langs, hij niet) gingen we toch nog over de sprong; wel de balk eraf maar doordat hij terug wende kwam ik weer terug in balans. Net voor de sprong erna kon ik mn beugel weer terug vinden. Tweede parcours waren we foutloos, heb m tussendoor vaker terug genomen zodat we rustiger t parcours reden. Ging ook een stuk beter. Had 75,5 punten voor stijl en een 8e prijs. En er stond een enkele sprong in een rechte lijn voor de dubbel; zag het zelf niet zitten maar hij sprong hem super uit.
Maar ik ga nooit meer in de schemer springen.. Vond het zelf geen fijn gevoel, omdat ik het zelf niet goed kon inschatten en Ad ook niet.

Zoo dat was mijn verhaaltje weer. Vrijdag mogen we weer op concours.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:23

Ik heb gister weer met Ad gesprongen, twee rondjes. Eerste rondje foutloos 67,5 stijl en 10e prijs. Ging echt super fijn, hij liet zich goed leiden door mij en af en toe kwamen we iets kort uit maar sprong hij hem wel netjes uit. Was echt een fijn rondje met veel controle. Tweede parcours was progressief, heb hem ook echt op tijd gereden. Alleen hindernis 3 zag ik de afstand te laat dus toen kwam die te kort en tikte hij de balk mee. Erg domme fout van mijzelf, toch op tijd het parcours afgereden. Paar lange lijnen waar ik goed gas kon geven, hij ging als een raket maar kon m voor de sprong goed terug nemen. En een paar hele korte bochten die hij netjes uitsprong. Ben super tevreden, had ook een hele goede tijd was wel bij de eerste 3 geëindigd als we foutloos waren. Ben iig super tevreden. :)
Hoe gaat het bij jullie verder?
Ad krijg ik het water niet in.. Van de week geoefend op het cross terrein, maar hij wil er niet in. Plasjes en zo loopt hij gewoon door, en ook afspoelen is geen probleem.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:22

Empress schreef:
Ik heb gister weer met Ad gesprongen, twee rondjes. Eerste rondje foutloos 67,5 stijl en 10e prijs. Ging echt super fijn, hij liet zich goed leiden door mij en af en toe kwamen we iets kort uit maar sprong hij hem wel netjes uit. Was echt een fijn rondje met veel controle. Tweede parcours was progressief, heb hem ook echt op tijd gereden. Alleen hindernis 3 zag ik de afstand te laat dus toen kwam die te kort en tikte hij de balk mee. Erg domme fout van mijzelf, toch op tijd het parcours afgereden. Paar lange lijnen waar ik goed gas kon geven, hij ging als een raket maar kon m voor de sprong goed terug nemen. En een paar hele korte bochten die hij netjes uitsprong. Ben super tevreden, had ook een hele goede tijd was wel bij de eerste 3 geëindigd als we foutloos waren. Ben iig super tevreden. :)
Hoe gaat het bij jullie verder?
Ad krijg ik het water niet in.. Van de week geoefend op het cross terrein, maar hij wil er niet in. Plasjes en zo loopt hij gewoon door, en ook afspoelen is geen probleem.

Fijn van je wedstrijd :)
Wat herkenbaar! Val wou dus ook met geen mogelijkheid de waterbak in, afspoelen etc. is ook geen probleem. Hij vond de waterbak ook niet echt eng, want als er andere door heen gingen maakte hem niks uit. Dus echt vanalles geprobeerd, achter andere paarden aan, instructeur erin, met snoepjes erin lokken :') met een zweepje, voltes er voor draaien en dan steeds iets meer de waterbak in. Niks werkte.
Uiteindelijk gelukt doordat ik er zelf in ging, eerst voor de waterbak heen en weer gelopen en toen steeds de bocht richting de waterbak maken waardoor hij er steeds meer inkwam. :)

Vandaag weer gestart :) 2 fijne proeven met nog wel wat foutjes en slordigheidjes hier en daar. Maar zeer tevreden 188 en 189 en 2x 2e plaats. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:28

Fijn dat je Ad weer lekker aan de gang hebt. Ben ook benieuwd hoe Bas een waterbak zou vinden. Een crosstraining zit ook nog in de planning.
Bas gaat ook lekker. Lijken het aanleuningsprobleem redelijk onder controle te hebben. Hij loopt nu op een dangerbit. Daar heb ik van de wwek voor het eerst mee gereden. Was wel even wennen. Als ie sterk wordt dan werkt het bit wat sterker in. Ontspant ie, dan is het een gewoon dubbelgebroken bit. Ging echt vanuit de schoft dalen. Liet ook helemaal los. Hebben nu ook om de week priveles. Volgende week start ie weer L1. Ben benieuwd.
Over vvier weken gaat ie een maand naar de wei. Heeft ie vakantie. Gaan helaas niet naar Drenthe. Hebben thuis nog heelveel te doen. Zijn een kippenhok aan het bouwen en dat moet eindelijk eens af.
Ach twee weken thuis is ook wel eens lekker.
He Elise, fijn dat je er ook weer bent. Fijn dat het met Val ook goed gaat. Nette punten hoor. Daar tekenen wij volgende week voor.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:31

Die watervrees is echt lastig.. Er zelf in gaan heb ik al geprobeerd.. Werkte ook niet echt, hij vond me er niet liever door worden iig. :p Ondanks de slordigheden toch erg nette punten! Moet je nagaan wat je rijdt als je die foutjes niet hebt.

Mooi dat Bas ook een stuk beter loopt nu, hoop nog altijd op een foto van hem onder het zadel. :D Jammer dat jullie niet meer naar Drenthe gaan, voor Bas wel even lekker vakantie.

Met Ad ging.. het echt super tot zondag, ik met mn dressuurzadel erop en begon die opeens te stijgeren en zo.. Vooral in de stap-draf overgang, als ik hem eenmaal had lopen was het op zich beter. Geven hem weer wat meer voer want hij mag wel weer wat pittiger zijn.. Dus dacht dat t daar wel weg zou komen. Gister leek 't goed te gaan tot in linksom kwam, en maar omhoog komen en bizarre huppel maken. Dus ik maar even zadels gewisseld (springzadel) je weet het maar nooit.. En ja hoor niks aan de hand.
Snap er ook niks meer van, ik ben net thuis van school. Mn moeder is nu met Ad weg om 't zadel te laten passen. Hopen dat daar wat uitkomt, zou donderdag/vrijdag dressuurderby hebben maar kijk er op het moment wat minder naar uit als eerst..

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:05

Echt waar!
Dat heb je toch al eerder met hem gehad? Vervelend nou weer.
Heb je niet een te groot zadel qua inches. Bij ons maakte 18 en 17,5 een wereld van verschil. Het kan maar ergens in de weg zitten.

Lukt niet erg om een goede foto van Bas te maken in beweging. Heb er wel via de mail gehad. Weet niet of dat lukt om ze hier neer te zetten. Een foto maken en hier te laten zien, ben ik al uren bezig. Vindt het erg ingewikkeld.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:15

Ad zn rug wordt steeds minder bespierd, en daardoor zakt het zadel van voren.. Mn vader heeft nu bloedgeprikt en dat is direct voor onderzoek weg gegaan.. Hopen dat er wat uitkomt want hij zit ook nog steeds niet top in zn vacht.
Ik baal er wel weer van.. Vind het ook zo sneu voor hem.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:54

Ben benieuwd of er wat uitkomt.
Weer spannend en vervelend allemaal.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:48

Hij had een Magnesium te kort, hebben hem nu ook anders in het voer staan en hij ziet er nu al beter uit, zijn vacht begint weer te glimmen.. Nu nog wat meer vet op de botten. Hij is alleen wel heftig.. Maar goed moeten we maar even door heen kijken. De dressuur derby hier werd afgelost do/vrijd ivm het slechte weer, vond het zelf nog wel wat meevallen.. Zoveel heeft het ook niet geregend, maar goed. Je weet natuurlijk niet hoe zo'n terrein erbij ligt.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:52

Gelukkig gaat het weer beter :) En wel jammer van je cc.

Ik had gister weer cc. Twee eerste plaatsen en 184 en 190, dus helemaal blij :) Nu officeel M1 startgerechtig haha :')

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:40

Gelukkig kwam er wat uit zijn bloedonderzoek, zou ik bijna zeggen. Nu weet je gelukkig wat er aan schort. Bij mensen werkt magnesium vaak juist rustgevend. Misschien ga je dat bij Ad ook nog wel merken. Misschien voelt ie zijn eigen al beter omdat ie zo heftig is.

Elise, je had goede punten hoor. Je gaat lekker hoor!

Bas was vandaag wat minder. Had geen goede punten. 168 en 175 in het L1. Was zijn eerste buiten wedstrijd ooit. Was te lauw door het warmere weer. Was in de war over de witte hekjes, want moest ie ze nu springen of niet! Gelukkig schreef de jury er veel bij waar we wat mee kunnen. Nu heeft ie straks over twee weken een maand echte vakantie. Dus gaan we wat afbouwen nu.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:34

Nette punten Elise!! En Bastiaan wel jammer, maar als je zelf weet waar het van komt. De eerste keer buiten is altijd erg spannend.

Mijn moeder had geregeld dat ik gister avond nog kon starten op een ander concours. Adje had 185 en 180, dus ook erg tevreden!! De eerste proef hadden we wat domme foutjes, hij eerst achterwaards toen scheef en toen dacht hij dat hij maar even moest stijgeren. En ipv galop-draf was het galop-halt hij stond ineens stil haha, hij moet nog veeel beter aan het been.. Dat was in de proef opeens weg. 2e ritje reed ik zelf een domme fout, -2 en nog wat slordige dingen: je paard verliest nog wat vaak de impuls, maar hij is wel super ontspannen! Het klopte precies, 2e rondje kreeg k m moeilijk naar voren.. Wat wel resulteerde in een 8 op halthouden maar goed. Stilstaan wil die dan wel.
Volgende week nog een dressuur wedstrijd.

Ga hem deze week beetje om de dag trainen, zodat hij ook tijd heeft om zichzelf aan te sterken. Er moet gewoon meer power inkomen en drive naar voren. Hij danst nu wel, alleen dan te sloom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:19

Hallo allemaal!

Mag ik hier meekletsen? Ik heb zojuist een paardje gereden die ik voor een eigenaar ga rijden, een 7 jarige Haarlem merrie en toen kwam ik dit topic tegen :D Heb de eerste pagina's gelezen, maar kan natuurlijk nog weinig zeggen over het karakter van deze merrie.. Ze stond stil sinds februari en kon nu opstappen en wegrijden en ben boven gebleven! :D Vond haar erg looplustig en ze was wat kijkerig op zandgooiende kabouters (ofzoiets :+ ) Met het hoofd was ze erg onrustig, zwaaien met dr hoofd en andere momenten volledig loslaten en fijn ontspannen.. Tijd voor een bezoekje van de tandarts dus ;)

Ga nu het topic eens doorlezen en kijken wat voor vlees ik in de kuip heb :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:53

Tuurlijk! Gezellig!

Heb je toevallig foto's? Dan vind ik het leukst om te kijken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 06:38

Nee haha, ben zelf ook wel benieuwd hoe het onder het zadel lijkt, zal zondag vriendlief meeslepen, kan die foto's maken :D

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:06

Hoi! Leuk dat je er ook bent. Ben benieuwd naar je belevingen met de merrie. :D
En natuurlijk naar foto's.

Ad gister getraind, hij begint nu toch wel veller te worden. Kan zeggen dat de stukken die hij liep wel erg fijn waren, maar als hij het er niet mee eens is geeft hij dit nu ook wat duidelijker aan. :P

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:11

Hoi Relaxed. Welkom bij ons clubje. Ben heel benieuwd naar je paard.

Gisteren lekker op het gemakje met Bas het bos in geweest. Lekker met de manegeles meegeweest. Heel relaxed allemaal.
Weet iemand of je een foto van de email hierop kan plaatsen of moet ik die eerst zien over te plaatsen naar een fotoalbum. Heb mooie springfoto's van Bas met Marcel, mijn man.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:47

Afbeelding

He,he eindelijk gelukt.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:52

Afbeelding
En hier nog eentje.
Het lukt me nog niet dit in een berichtje te plaatsen.
Ik ben al blij!!!!!!!!!!!
Was bij ons op de manege op Hemelvaarts dag.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:22

Jee foto's! :D Leuk leuk. Ziet er goed uit!
Lijkt het zo of is Bas ook een beetje bruinig? Ad heeft hier ook last van in zn flanken. :P

Morgen start ik voor de 2e x dressuur, had me al opgegeven. Daarna ga ik lekker thuis weer doortrainen en Ad mag dan eerst aansterken, wel wat spring wedstrijden tussendoor maar even geen dressuur denk ik. Gister avond les gehad en ging al weer een stuk beter. Instructeur was ook positief, moet zelf veel meer van achter naar voren rijden en zorgen dat hij recht in zn benen blijft lopen, zn koppie komt wel. Ipv stelling willen hebben en vervolgens krijgen dat hij niet recht in zn benen loopt. Zo logisch allemaal, maar ja wel fijn die lessen dan. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:06

Bas is donker bruin. Hij is nu aardig licht van kleur.
Nou zeker van priveles steek je veel op. Wij hebben nu eens in de twee weken les. Dan loopt ie echt heel fijn. Alleen in de wedstrijden zien we het nog niet terug. Maar dat komt wel.