Nakomelingen van charmeur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:09

Sjarett schreef:
Thora schreef:
Oh, was jij dat met die naam! Ik had hem ergens gelezen en ik baalde als een stekker, want ik wilde deze naam al zodra de merrie drachtig was vorig jaar. Ik had ook nog geen alternatief, maar ik zie om mij heen enorm veel Gaya en Gaia's opduiken (had ik echt niet verwacht). Ik wilde er eerst ook nog reina achter plaatsen (met -) maar daar zie ik maar van af. Wel toevallig hoor!

is die van jou ook uit de Reina stam? De mijne heet Gaiareina, vrij vertaald betekent dat konigin der aarde. Ik vond dat zooooooooooooo mooi.

Ostara is ook een Reina. Ze is een halfzus van de moeder van Johnson.
Ostara betekent Godin van het leven en de vruchtbaarheid. Daar sluit Gaia super op aan.
Ik vond het ook direct een mooie naam. Haar zus van Special D heet Etoile (ster). Dat past op die manier weer mooi bijelkaar.
Laatst bijgewerkt door Thora op 09-05-11 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:20

salitka schreef:
Thora enorm gefeliciteerd met je prachtige veulen!! Wat een heerlijk koppie, en het lijkt op de foto of ze best al groot is. Ze is prachtig en een hele leuke naam ook.
Ik ben nog steeds aan het stoeien met de naam, vind het echt erg moeilijk.
Mijn merrie is a.s. zaterdag uitgerekend, en begint al een aardige hang buik te krijgen, ook zijn haar banden al flink aan het verslappen. Sinds vanmorgen is het uier wat voller gelopen, dus ben benieuwd of het op de geplande datum komt.

Ik weet niet of ze groot is, maar klein in ieder geval niet. Ik vind het altijd weer moeilijk te zeggen bij het eerste jonge veulen dat ik zie.
Nadat ik een foto van het eerste veulen van Charmeur had gezien, kreeg ik het een beetje benauwd. Mijn merrie geeft niet al teveel bloed mee en ik was een beetje bang dat ze 'ordinair' zou worden. Gelukkig heeft ze idd het koppie van haar moeder gekregen. Verder is al mooi in verhouding. Misschien morgen eens buitenfoto's maken als het weer meezit.

Op naar de volgende Charmeur!

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:22

Goedemorgen allemaal,

Ik kwam net op Internet nog een Charmeur veulen tegen.......... Het is een hengstveulen...........Geen idee of ik de link mag plaatsen (ik ken de eigenaar niet), maar het filmpje komt gewoon van You Tube.......... onderstaand de link naar het veulen. Na het eerste filmpje gaat het verder in een tweede filmpje waarin je het veulen in beweging kan zien......

http://www.youtube.com/watch?v=JvgJfg2l ... er&list=UL

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:59

Goedemorgen !

Weer een vosje met veel wit, terwijl moeders bijna geen wit heeft ...
Ik ben zo benieuwd welk kleurtje er bij ons te voorschijn gaat komen.

Verder alles goed met de kleine Charmeurtjes ?

Thora

Re: drachtige merries van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:33

Het vosje is mooi hoogbenig, maar nog wat schraal. Hij lijkt wel goed te kunnen galopperen.
Mijn Charmeurtje doet het goed. Ik wil proberen haar vandaag naar buiten te doen, maar heb geen hulp en moeders is in het begin altijd redelijk neurotisch. Dat wordt nog even puzzelen.

marieke _0_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:13

So! Ik heb nog geen een veulen gezien waarvan ik zeg mwohh...! Dat zorgt alleen nog maar voor meer kriebels. :D En ik moet nog wachten tot minimaal 2 juni :(

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:43

Veulens lijken tot nu toe inderdaad veelbelovend, ik wacht nog wat langer marieke, tot 20 juni :(
Maar als het er dan gezond uit komt dan is dat het lange wachten meer dan waard geweest.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:51

En ik wacht al vanaf 28 april :(

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:55

pullaar schreef:
En ik wacht al vanaf 28 april :(

Hihih erg he, ik vind te vroeg geen probleem, maar dat overdragen............

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 15:17

Voel zo met je mee Pullaar!!!!!!!! Jij had als één van de eerste gedekt en nog steeds geen veulen. Tijd om een wortel voor de staart te houden misschien helpt dat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:57

Ik wacht vanaf 8 mei, valt dan eigenlijk wel mee maar ik ben inmiddels retenieuwsgierig.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:37

hihih ik zie het nog gebeuren dat die van mij eerder komt dan de merrie's die eerder gedekt zijn. Ze heeft in ieder geval een gigantische buik, ik zal er eens een foto van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:47

Ik heb eens een bakerpraatje gehoord dat als de merrie heel erg glimt dat er dan een hengstveulen komt :+

Afbeelding

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:57

Merrie ziet er goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 16:06

Meestal net iets té goed :D

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 20:50

En we wachten nog steeds ....

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 10:02

Ik kijk toch wel een paar dagen per dag om te kijken of er een veulentje is ergens......... . Tjee Pullaar die zit wel lekker binnen! Is het al een wat oudere merrie of niet? Ze zeggen toch dat hoe ouder hoe langer? De moeder van mijn merrie draagt meestal een jaar of langer...... . Maar goed dat gaat met die van jou niet gebeuren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Toont ze al iets dat in de richting wijst of is alles nog rustig.

Janne gelukkig dat het een bakerpraatje is want anders krijg jij idd zeker een hengstveulen. Ze ziet er goed uit!

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:21

Ze wordt 4 dit jaar, het is haar eerste veulen dus we hebben bij haar nog geen ervaring met andere veulens.
Haar moeder draagt standaard 4-5 dagen over.

Niets wijst in de richting dat het één van de dagen gaat gebeuren, ze heeft nog geen volle uier, haar banden zijn al wel slap maar dat is al een hele week.

Janne, je merrie ziet er goed uit !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:01

De moeder van mijn merrie is meestal te vroeg en heeft 4 merries gegeven tot nu toe. Geen garantie voor de toekomst dus want [naam] is morgen een week over :Y)

Hengst mag trouwens hoor want dan kan ik eens wat opruimen. Merrie zeg ik te willen verkopen maar die vind ik na een week toch weer zo leuk dat ze eerst blijft lopen tot 4 jaar :+

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 21:04

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:05

Wauw!!! :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:08

Die is chique Anita! Mooi veulen!

[naam] is ook zover. Spannend. Hopelijk morgen foto's van een gezonde moeder en kind!

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 21:46

OHHHHHHHHHHHHH spannend Janne, toi toi toi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:30

Spannend Janne! Succes!!

Hier eindelijk een paar plaatjes van Gaia. Het is echt een kind van haar moeder! Als ze de beweging van haar vader erft ben ik gelukkig!

Op de eerste 2 foto's is ze 3 dagen oud en de daaropvolgende foto's zijn van vandaag (5 dgn).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aktiefoto's volgen nog. De drafknop zit er vanaf vandaag op, dus die zal ik binnenkort proberen vast te leggen.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 22:56

Prachtig veulen heb je daar, Thora!!!!!!!!!!!

Ik duim voor Janne wiens paard nu bezig is of hopelijk al bevallen.
Daarnaast hoop ik op een veulen voor Pullaar want tjeempie die meid moet echt geduld hebben! Dus morgen hopelijk nieuwe foto's van pasgeboren kleine veulies.