Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sha_r0n

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:35

Nee de mijne heeft wel een normale maat.. rond de 1.68..
Gefeliciteerd met je wp :D Heb je nog wat mooie foto's van je Corland?

En.. jeeejjj.. eindelijk weer iets leven hier *\o/*

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:54

Hier 1 die 1,65 is :D Dus helemaal niet groot.
Maar kende 1 die was 1,80.

Ik rijd ook dressuur met mijn Corlandje :D We zijn nog maar L1 :D haha
Afbeelding

Afgelopen weekend 2 wedstrijden gehad, allebei de keren een winstpunt :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:49

Oeeh netjes, gefeliciteerd!! :D
Leuke foto :D

Ik ga outdoor ook L1 starten := hihi ben benieuwd hoe dat gaat..

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:29

l1 valt nog mee hoor, dat is zat te doen!

Mijne heeft erg veel moeite met de oprichting.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:40

haha die van mij loopt ook het liefste gewoon laag ;)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:48

mijn corlandje is rond de 1.65 :)
in hoogte en breedte haha O:)
heeft Z1 dressuur gelopen maar was heel gestrest daardoor telkens net geen winst ;)
misschien gaat die volgend jaar weer opnieuw gestart worden voor het sport predikaat omdat ze nu een stuk relaxter is :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:01

Wonderland is ook "maar" 1.65 ongeveer. Ik ben M1 dressuur met hem. Maar heb al 1,5 jaar geen dressuur gereden. Komt meer omdat ik niet door kan zitten. Hij kent de oefeningen wel.

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:10

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:30

idd een grote zeg! Wauw!! Wel gaaf dier!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:00

Die is idd groot! haha

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:25

Ff verslag van dressuur..

Helaas is er niet gefilmd.. Papa was het compleet vergeten om iemand te vragen en omdat het behoorlijk inliep was mijn vriend ook te laat := hihi.. Die kwam net aanlopen toen ik de ring uit kwam.. _O-
Maar ik vond het zelf wel goed gaan voor de eerste keer L1 (was wel onderling hoor dus niet voor wp)..
Paar verbeterstukjes waren
- wijken naar rechts had iets meer gemogen
- galopaanspringen rechts was met lichte protest
- halsstrekken mocht iets meer
- middenstap mocht ook iets meer (maar was bang dat als ik nog meer been gaf dat ze zou aandraven)

Verder was het volgens mij een nette proef.. Maar hadeen jury die volgens iedereen wel streng is. dus denk dat het lage punten zijn.. Maar voor mijn gevoel ging het goed..
Kreeg met inrijden nog wel het compliment dat het paard zo mooi is gaan lopen.. haha.. Ze werkt nu echt :D

Vanmiddag springen :D

Maar wat een stilte hier zeg :=

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 11:34

Wat leuk sharon dat ze het zo goed doet ik ben nog aan het wachten op me veulen :P
Ik zal het er bijna uit halen duurt me te lang :P
Succes met springen vanmiddag ;)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:29

jeeeh mijn merrie heeft een veulen :D
een donderdag avond maar het is de rest van de week beetje druk geweest dus vandaar O:)
hier vast wat foto's :D en het is een merrie :P

Afbeelding
Afbeelding

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:31

Waaauwww gaaf!! Hoe heet ze? Gefeliciteerd!!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:57

ze heeft nog geen naam moet de G beginnen zal wel iets als geodina worden :P

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:08

Heey...!

Ik ben er ook nog hoor ;) Was even vergeten hier te posten! }:0

Met mijn corlandje alles okee.. Vorig weekend weer gesprongen (wedstrijd) in B en ging eigenlijk redelijk. Was voor mij de eerste keer (in mijn leven) om een
indoor wedstrijd te rijden! Maar voor hem ook al 4 jaar geleden en we hadden de laatste wedstrijd in september. Dus eventjes weer wennen.. Had geen winstpunt maar hij sprong niet slecht.

Mijn corland is trouwens bijna 1,70. Maar wil dit jaar wat meer dressuur wedstrijden gaan rijden. Rij hem thuis op pelhem en met springen gewoon op een watertrens. Wil met dressuur nog een goed bitje vinden die toegestaan is in B dressuur. Hij is zoooo ongelovelijk sterk terwijl bij op een pelhem zonder trekken ed. zo fijn loopt. Hij kent ook alles. Wijken, travers, schouderbinnen en buitenwaarts, galopswissel gaat de laastste tijd ook erg goed (altijd een moeilijke oefening.. werken er hard aan!)
Ook laag en lang lopen of opgericht dan geen probleem. Maar met watertrens is het enige waar hij zijn hoofd houdt, naar de wolken. Hij gaat elke 5 weken naar de fysio/ accupunctuur. Tandarts komt regelmatig dus dat is het niet. Ook met les zeiden ze op een gegeven moment dat hij gewoon "kapot" was lichamelijk terwijl we zo met een pelhem (rij ik hem thuis nu al een half jaar op) echt inmens goed loopt! Zijn achterkant was altijd erg slap en heel slecht bespiert. Kreeg ik gewoon niet goed. Ook een zadel die opmaat gemaakt was of fysio hielp niet. Nu is hij in dit kleine half jaar toch 3cm gegroeid! (half zadelpasser gemeten) dus echt heel rond geworden, zo rond dat er zelfs een gleufje vormt tussen z'n billen (bovenop zoals paarden soms hebben) ik heel trots.. maar wil dit heerlijke resultaat behouden zonder pelhem dus op concours met een bitje dat toegestaan is.. Dan komen we wel ver als dat mogelijk is.. maar goed.
Mijn paardje loopt ook moeilijk opgericht (vind hij moeilijk) dus zal wel bij corlandjes zijn ;)

Trouwens.. die foto's van het veulen.. echt super schattig zeg! <3

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:09

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:42

Lotte was is die mooi gegroeid dan hée!! :D Super.. Hopelijk gaat die straks ook wat opgerichter lopen :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 19:53

ja... dat wel! Ben er ook erg trots op al zeg ik het zelf! :o Zijn fysio en zadelpasser waren ook heel trots! (zadelpasser komt 1 a 2x per jaar en fysio 1x per 4 weken).

Maar heb jij nog een bit die je aan kunt raden? Iets minder scherp van ee pelhem en het liefste ook toegestaan in B-dressuur!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:55

Pfoeh daar vraag je wat.. ik heb er niet zoveel verstand van..
Zelf heb ik een enkelgebroken watertrens en dat werkt bij die van mij prima :)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:22

Ik heb gewoon een simpel enkel gebroken trensje eerder werd ze gereden met een dubbel gebroken omdat ze nogal gevoelig was maar toen nadat ze bij de tandarts is geweest moesten we gewoon weer over op enkel gebroken ;)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:33

Zooo ben weer terug van oefenspringen..
B ging netjes.. was in de kleine ring.. had 2 balkjes.. 1tje omdat ik te hard door een lijntje ging en 1 kwam ik te dicht onder.. Maar verder top gereden..
Toen naar het L in de grote ring.. HOOG!!! OMG ik voelde me echt een uk bij bepaalde hindernissen.. 1 mega triple.. had ze een balk op dus toen werd Zani sjagie.. dus had haar eerst op de volte gezet.. Maar mevr. was nog sjagie om die balk.. dus stopte ze me 2x voor de dubbel.. Daarna sprong ze hem wel weer mooi.. Verder alles goed gesprongen tot aan de waterbak.. daar schiet mevr. opeens opzij.. bom sharon op de grond.. haha.. Naja hebben we de waterbak wat lager gemaakt want die stond ook belachelijk hoog.. Toen sprong ze hem later wel.. en daarna nog door naar een mega oxer.. pff.. was zo blij dat ik de finish had gehaald ;) hahaha Ze sprong verder wel super in het L.. alleen de waterbak gaf dus ff problemen.. Maar daar oefenen we van het zomer wel weer genoeg op :D

Morgen L1 voor het eerst officieel en B springen :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:33

Och.. klinkt alsof ondanks wat technische probleempjes het toch verholpen kon worden en alles uiteindelijk weer goed functioneerde :p
Maar fijn dat het okee ging! Laatst was ik met werk mee als groom en toen zeiden de ruiters wel van
"als je dit B-parcours foutloos kan springen, kun je net zo goed meteen L gaan starten." Het stond daar hoog!!!! Maar echt niet normaal hoog! B stond als L en L stond echt als M. Niet normaal!

Over bitten gesproken.. Ik heb echt van alles geprobeerd. Eerst reed ik op dubbelgebroken bitje, toen enkel, toen toch maar weer dubbel. Verschillende soorten dubbelgebroken bitten gehad, bustrens, d-trens, watertrens. Toen over op hackemore, toen waterfortbit, toen stangetje van rubber, toen dubbelgebroken van verschillende materialen (goudkleurig, koper e.d.) toen bitloos geprobeerd, toen toch maar gedaan als ik in een clinic had geleerd, dus met kaakgekruist bitloos met een dressuurstang. Dus dubbele teugels. Als bitloos niet verfijnt genoeg was, stangetje erbij. Ging echt super, maar te diep. Toen enkel gebroken geprobeerd, verschillende diktes geprobeerd. Uiteindelijk de pelhem maar gepakt. Ging vanaf toen echt super! Maar zoals je kunt lezen heb ik echt elk bit in mijn kastje hangen ;) Denk dat ik nu een duurder bit ga proberen. Iets van myler of sprengen oid. Even kijken wat ik vind ;)

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:24

@dieketje

Wat een mooi veulentje gefeliciteerd!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:21

ik heb gister avond weer op me paardje gereden was opstappen en wegrijden :D wat ben ik ook blij met zo'n paard nu kan ze weer lekker aan het werk <3
heb nog even wat nieuwe foto's van me kleine veulentje :D

Afbeelding

Afbeelding