Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 22:05

Ik ben vandaag met Whatje op stap geweest. Ik ben voor het eert met de trailer weg geweest om te rijden bij FysioMeid@bokt. Whatje liep zo achter me aan de trailer in. Hij heeft onderweg rustig staan eten en kwam erg makkelijk weer van de wagen af.

Daar opgezadelt en eerst voor de zekerheid gelongeerd. Dat was niet echt nodig en ben toen eerst aan de hand een rondje door de bak gaan stappen. Ook hier was ie heel braaf mee dus ben maar opgestapt.

Hij heeft geen stap verkeerd gedaan en vond het allemaal wel leuk....

De moeder van FM heeft foto's gemaakt maar de kleuren staan verkeerd ingesteld. Maar goed, dat kan gebeuren....
Dé foto's zijn het niet geworden, maar zal er toch twee laten zien....

Afbeelding

Afbeelding

Whatje ging trouwens wel heel erg knarsen..... ik denk van de spanning..... en werd af en toe zelf wat zwaar in de hand....
Ik ga er maar vanuit dat dat een beetje steun zoeken was....
Dat heeft ie nooit zo gedaan....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 06:44

@ Zooist;

Hij is toch al wel vaker van huis geweest, of waren de wedstrijden op eigen terrein waar hij is gestart?
Ik vind het er absoluut niet beroerd uitzien.

Ik zou willen dat de mijne zo loopt op vreemd terrein Haha!

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:44

Leuke foto's Malene !! Brave Watje Haha!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:44

wat heeft watje een body gekregen! (of heb ik dat nou verkeerd gezien vergeleken met andere foto's?)
het ziet er erg mooi uit Zooist en volgens mij is hij ook weer gegroeid Schijnheilig

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:33

Wat een heerlijk paard heb je toch, Zooist!! Het ziet er goed uit. Blijf maar zuinig op Whatje en verwijder die TE KOOP advertentie ook maar van Whatje........... Krijg je echt spijt van hoor......!?!!
KRIJG JE SPIJT VAN
KRIJG JE SPIJT VAN
KRIJG JE SPIJT VAN
KRIJG JE SPIJT VAN
KRIJG JE SPIJT VAN
KRIJG JE SPIJT VAN ............ echt waar......

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:41

RZDLover: was het verslag uitgebreid genoeg??............. Knipoog

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:58

Bros schreef:
Heb je dan toevallig alleen bij het inspringen gestaan?? Want op woensdag in de hoofdring sprong hij nog niet zo denderend. (wat niet wil zeggen dat ik anti-sydney ben, maar hij heeft wel eens beter gepresteerd)

Bijna alle paarden sprongen die woensdag slecht, bodem was die dag vreselijk slecht. Heel veel paarden die woensdag erg tegenvielen sprongen donderdag op goede bodem een heel eind beter Knipoog

Edit: beetje mosterd na de maaltijd, kwam via een tem op de eerste pagina van dit topic terecht en had niet gezien dat dit een reactie uit maart was Blond

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:41

Zoek de Sydney Knipoog

Afbeelding
4 jr Stravinsky xx bijna 6 maanden drachtig van Sydney

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:23

Gomir,
Ik houd wel van een beetje mosterd na de maaltijd. Dat stukje is AL 2 keer naar boven gehaald. Heb die 2 x gezwegen maar bij de 3e keer dat ie naar boven wordt gehaald, in negatieve zin, heb ik nog wel een "fijne" onderbouwing in mijn hoofd voor diegene!!! Bedankt in ieder geval.....Knipoog

Kan niet missen Tienus63.......... hahaha!
Mooie merrie, ziet er ook gezond uit hoor! Ben bere benieuwd wat voor sydney-veulen eruit komt!!! Ga je het veulen wel houden Tienus63 ??????

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:05

Heb net de kim (vrouw van Marcel) gesproken en zij vertelde mij het volgende als aanvulling van mijn verslag (die zij geheel gelezen heeft!)

Vrijdagmiddag moest, zoals jullie uit mijn verslag gelezen hebben, Sydney WEER springen. De bodem was natuurlijk al helemaal kapot gereden van die ochtend. het parcour was ook een stuk hoger dan vrijdagochtend. Sydney kwam aan start en zette al snel zijn vaart erin (met Marcel) Marcel nam fikse KORTE wendingen om zoveel mogelijk tijd te winnen wat ook werkte! Echter: Sydney gleed uit omdat het veld glad was en zakte door zijn VOORknie (niet volop gevallen maar ECHT glijden)! Een moment dacht Marcel:

"ik draai Sydney in een volte om hem weer fatsoenlijk VOOR de hindernis te krijgen...."

Sydney dacht daar anders over want hij krabbelde bliksem-snel weer op de been en zette de vaart door richting de 3-dubbelsprong! Door deze struikeling tikte hij helaas de eerste hindernis van die 3-dubbelsprong eraf maar de 2 die daarop volgden heeft Sydney zich goed gered. Mocht Sydney die balk er niet afgetikt hebben dan waren ze 2e geworden.....

Ze zijn uiteindelijk (met zaterdag meegerekend ook 2 keer een parcours lopen) 5e geworden van de 48 deelnemers!!!

Houd hierbij in je achterhoofd dat Sydney DIT jaar pas 4 concoursen heeft gelopen omdat hij op de verrotste tijdstippen moet dekken en niet gereden kan worden!

5e vind ik persoonlijk een mooie plaats voor een JONGE hengst die net Z springt......! Hij is pas 7 jaar oud, he??

ZOOIST: Kim is ervan op de hoogte dat jij met Whatje de PRINSENSTAD-DRESSUUR gaat rijden en wenst jou bij deze HEEL VEEL SUCCES!!! Ik heb verteld over je prestaties met Whatje.
De uitslag lezen we hier en geef ik wel weer door aan Kim want ze vind het echt leuk om te horen hoe de kinderen van Sydney het doen!!!!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:25

@ Downhill,

we hebben nog geen idee wat we met het veulen gaan doen. Wilting heeft toen wel gezegd toen we de dekking bespraken dat hij het veulen op voorhand wil kopen.
Als alles goed gaat is het een vroeg veulen, dus interessant voor de handel.

Het moet allemaal nog geboren worden en opgroeien, we zien het wel als het veulen gezond ter wereld is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:11

Ow ow ik heb zo'n zin in mijn veulentje Haha! hehehehe. Whatje heeft gaaf hoofd, mijn merrie ook dus samen met sydney zou toch niet moeten kunnen missen of wordt het dadelijk positief+positief=negatief.........??

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 22:15

Heb alles weer gelezen.....
Goed hoor, de prestatie van Sydney!

En Whatje was nog nooit op ander terrein geweest, heb alleen thuiswedstrijden gereden.

Bedankt MegaCarmen! (mijn groom en steun en toeverlaat en samen met MegaNoelle brengt ze geluk Haha! )

Bedankt voor de steun voor prinsenstad.....
Ben al hard aan het oefenen.... NOT, want dat hoeft niet want hij doet alles......

Ik denk Tienus dat je je Cydney Clown moet houden van Downhill Clown

Hier nog een foto van Fysiomeid op Wise en moi op What.
Whatje heeft 5 minuten staan lonken naar de camera en Wise was het er niet mee eens....

Enne, ja, hij is weer gegroeid Bloos

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:47

@ Zooist:

Vooralsnog denk ik aan C-aboriginal. Lijkt me alleen lastig uitspreken voor een speaker, of Australische dichter/schilder met een C, aangezien Stravinsky een dichter of zijn zoon een schilder is.
Caboriginal is na de nodige wijntjes bedacht.

Ik heb al wel gewikipedia-d voor originele namen.
Volgens mij wordt je volgend jaar doodgegooid met Cydney's.
En Canberra vind ik ook niet origineel.

Laat het eerst maar eens gezond geboren worden.
Ik ben ook eerst geboren en toen pas hebben mijn ouders een naam verzonnnen.
Oké, ik kwam 7 weken eerder dan gepland.
Heel origineel vernoemd naar mijn vader, maar dan met ET erachter Clown
Ik vind het wel stoer dat hij dat ook zo gezegd heeft destijds, de burgelijke stand had mijn naam eerst op zijn frans geschreven.
Maar dat is dus doorgestreept omdat mijn vader op zijn strepen ging staan.

Totaal off topic.

Succes met oefenen op vreemd terrein, en vooral vreemde binnenbakken.
Mijn Strav vindt dat een enorm feest Vork

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 08:13

Morgen weer een Whatwedstrijd.....
En ben geselecteerd (heb zelf de selectie gedaan Clown )om uit te komen voor de vereniging op de herfstmeeting van Zuid-Holland....
Dat is 8 oktober geloof ik.......

Hmmmm, krijg het nog druk....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:19

Mag je jezelf ook nog punten geven? Clown

Succes met de selectiewedstrijd.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 08:19

Nee, Whatje geeft zichzelf wel punten......
Er zijn haast geen B-combi's dus ik moest mezelf er wel bij zetten....
Hoop dat de zon nog doorkomt want dan kunnen we vandaag weer mooie foto's maken....

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 14:22

Zo, Whatje heeft vandaag weer laten zien dat ie echt een superWhat is....
Ik had in mijn eerste proef 198!!!!!!!!!!!! punten en was eerste!
In de tweede proef hadden we 188 punten en waen we vierde.
MegaCarmen@bokt heeft weer foto's gemaakt en er zaten een paar hele mooie tussen!
Ze heeft beloofd dat ze ze vanavond zou doorsturen....
De link naar het topic volgt dus wel weer!

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 16:44

Ja ja, ik heb ze naar je gestuurd Knipoog
Watje is gewoon THE BEST !!!! Haha!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 18:42

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:48

ziet er super uit zooist, echt waar!!
Hebben jullie al gekeken bij mijn 5 jarige @work??
(ze is wel niet van Sydney, maar ze is wel leuk :p )

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:16

Van HARTE gefeliciteerd Zooist!!!
Inderdaad hele leuke foto's. Hij is ook lekker de hoogte ingegaan, toch?
Hoe ging de wedstrijd verder? Hoe was zijn gedrag op dat terrein? Hij beweegt lekker vanuit zijn schouder maar rolt zijn knie ook goed, he? Hoeveel deelnemers waren er totaal dan??
Was het tandenknarsen nu voorbij?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:35

Ik heb afgelopen zondag weer wat foto's gemaakt van mijn Sydney. Hij raakt EINDELIJK zijn veulenharen kwijt !!! Heeft lang geduurd! Brazil begint nu echt een RODE VOS te worden. Echt VOS-VOS-kleurig. In het zonnetje komt er zo'n gele gloed over zijn vachtje. Vergeleken met de andere Sydney die ook bij hem in de wei staat vind ik m persoonlijk wat tegenvallen qua gangen. Maar daar zit ook Doruto achter. Brazil is er niet minder lief om en ik houd m ook gewoon maar hij had wat "meer beweging" mogen hebben. Als springertje zal ie het vast goed doen. Nu ik VDL Sydney gewoon echt uren persoonlijk heb meegemaakt ga ik hem vergelijken met Brazil. Brazil is koel in zijn hoofd als je langer dan een kwartier met hem aan het tutten bent. ALLES vindt ie best... Overal mag je hem poetsen en geniet er dubbel van. Hij snuffelt af en toe even aan je haren of nek en gaat er weer "voor staan" om verder gepoetst te worden. Het bijten is ook wat minder. Eerst wilde Brazil echt ALLES in zijn mond stoppen..... Hij groeit als kool, echt waar! Hij moet in gestrekte stand staan om nog bij de uier van zijn moeder te kunnen komen drinken. Onder rubriekje 17-09-06 op mijn onderstaande site staan nog meer foto's geplaatst maar de kwaliteit is wat minder....
Zijn jullie in ieder geval weer op de hoogte.

Afbeelding

RZDLover: ziet er super uit hoor!!!!!!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 16:23

Whatje knarst thuis helemaal niet....
Hij gedroeg zich alsof ie nooit anders doet.

Er waren 13 deelnemers. Dat is voor bij ons best veel.

Brasil is wel een heel knap veulen hoor!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:26

Dan zal het inderdaad gewoon wel spanning zijn geweest van Whatje-schatje. Misschien zocht ie wat meer aanleuning??? Misschien moet ie, omdat ie VOLOP in de wissel is op zijn leeftijd, gewoon even een tandarts in zijn mond laten kijken??? Misschien.... Tja....... Lekker paard heb je hoor! Foto's zien er super uit, echt! 13 deelnemers maar dat waren vast niet allemaal 3-jarigen..... Lachen Knipoog

Dankjewel voor je compliment. Brazil begint een "paardje" te worden.... Hij krijgt wat meer KAAKRONDING omdat alles groter wordt..... En in zijn oren heeft ie MEER haar dan in zijn maantop.......... Zal wel een bedoeling hebben. Zolang ie nog geen 3 jaar oud is laten we het lekker "hangen"..... HAHAHAHA! Het is echt een lieverd, die Brazil. Hij heeft ook een kleine aftekening op zijn bovenlip, rechts.... Op zijn benen kunnen we nog niets zien..... De veulenschetser is nog niet geweest. Zodra die geweest is wordt ie van zijn moeder gescheiden... BWOEHAAEEEH!!! Dat wordt janken (voor Brazil en meerdere veulentjes bij ons)