Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeska2

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:57

Zou het misschien aan je eigen spanning kunnen liggen Qleke? Wellicht helpt het om een rondje door de losrijbak te stappen aan de hand voordat je opstapt?

Ik heb een dilemma, tijdens ons buitenrit avontuur heeft Gina haar kroonrand open getrapt, achter. Hoe? Geen idee! :+ nou leek het niet zo erg en nog steeds niet eigenlijk. Maar nu lees ik allerlei horror scenario's op bokt.. Hebben jullie misschien ervaring met een dergelijke wond?

Het is niet dik, warm en ze loopt ook niet kreupel maar vind het duidelijk niet leuk als ik eraan zit. Gisteren met longeren ook ineens een soort paniek aanval waarop ze wild begon te schoppen met dat been. Misschien toch iets open geschoten weer. Het zat vol zand dus ik moest en wassen om te kunnen zien. Het leek inderdaad open maar geen bloed oid. Kan natuurlijk ook open zijn gegaan met wassen/afspuiten. Honingzalf erop gesmeerd en bijna een trap tegen m'n kop gehad :\

Wat is wijsheid? Even geen beweging / alleen stappen aan de hand of gewoon doorgaan?

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:07

Dat is fancy haar verborgen talent! Die heeft al zo vaak haar kroonrand open getrapt aan al haar benen.. 2x dierenarts erbij gehaald voor kuurtje omdat het been toen wel dik werd. En een paar keer gewoon zelf met betadine schoongemaakt en paar dagen goed droog gehouden... afhankelijk van hoe ze zelf liep erop paar dagen rustig aan of gewoon doorgereden.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:07

Idd Jeska het al gewoon "afwachten" of hij wild zal zijn, is al genoeg vrees ik.. Opzadelen enz doe ik zelf, dan wandelt mijn papa ermee aan de hand terwijl ik mij aankleed.. Mss toch beter zelf ook effe stappen met hem.. Ik ben al niet meer bang om op te stappen, das al veel!

Mijne heeft toevallig 2 weken of iets langer geleden zijn kroonrand ook gekwetst!! Hij was echt wel kreupel een paar dagen, dus kan me goed voorstellen dat ze pijn zou kunnen hebben! Mijne is een kleinzeertje dus mankt en strest nogal snel op zo'n dingen! Maar kunnen ze dus echt wel pijn van hebben! Mijne heeft een klein weekje stilgestaan tot als hij niet meer mankte.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:10

Verborgen talent :') haha

Ik vind het zo lastig omdat ze niet kreupel loopt..!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 00:17

Ik ben altijd erg makkelijk met dat soort dingen, ik zou het gewoon aankijken en schoonhouden... Ook omdat ze verder niet kreupel loopt en het niet dik is.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:32

Vandaag heeft er iemand van m'n stal op Hudson gezeten, zij gaat hem rijden als we op vakantie zijn.
Hij was super braaf ondanks de enorme regen.. Ik kan met een gerust hart op vakantie ;) het is pas over 3 wk maar toch ..Afbeelding

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 00:06

Leuk dat je zo iemand kunt vertrouwen Moniek :j ik ben daar nogal moeilijk in moet ik eerlijk toegeven! Maar goed dat hij zo flink is, niet elk paard kan even goed een andere ruiter verdragen!

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 00:13

Haha op vakantie gaan? Nee... Dat kan ik nog even niet haha hoewel ik nog wel een weekendje weg ga waarschijnlijk! Super fijn maar qua paard vind ik dat toch lastig :') ik heb eigenlijk ook niemand in de buurt die Gina zou willen/durven rijden.. Dus als je zo iemand hebt Moniek is dat echt super fijn lijkt mij!

Wondje bij Gina lijkt nu trouwens dicht, groeit wel iets raars op, soort rare bolle korst. Foto gemaakt en even naar hoefsmid gestuurd, nu nog even wachten op antwoord! :=

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 07:07

Hahaha Jeska, ik moet wel met vriend en kind ;) en ach wat is nou 2 wk op een jaar... Als ik niet 17 juli mee wilde doen aan de kringkampioenschappen dan had ik hem 2 wk weg gezet ;) we komen 10 juli terug dus is het wel fijn dat er even een ander op gaat, en ze rijd zelf inter 1 dus ze kan wel sturen ;)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:40

Oh daar zal hij dan vast niet slechter van worden! Haha

Waar ga je heen op vakantie? 8-)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:56

We gaan naar de Veluwe hahaha vlak bij het KNHS terrein zitten we, volgend jaar wil ik Hudson meenemen die kan dan op de camping naast ons staan .. Kunnen we lekker over de hei scheuren hihi.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:48

Vind het ook altijd wel lastig om me paard achter te laten maar als je weet dat er iemand goed voor je paard zorgt dan gaat het al wat makkelijker al is het eerste wat ik doe als ik thuis kom vaak direct naar me paard toe rennen haha.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:30

Leuk Moniek!!

Ik laat Fly overigens regelmatig bijrijden door mn instructeur. Laat er ook wel eens vriendinnen op die fijn kunnen rijden. Ik vind dat iedereen die gewoon lekker kan sturen mijn paarden na moet kunnen rijden. :)

Fly heeft een weekje wat meer rust, dinsdag komt de tandarts dus dan zal hij ook wel een paar dagen rust hebben. Even bijkomen op de wei :) komt wel goed uit want heb zelf nu ook tentamens.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:00

Ben ik met je eens essie , goede graatmeter voor jezelf ook als een ander er zo mee weg kan rijden .
Heb je goed gepland dan de tandarts met je tentamens ;)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:18

Succes alvast met je tentamens!

Leuk Moniek, lekker scheuren op de hei. Wil ik ook gaan doen in september :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:46

Voor ons pas volgend jaar hoor ;) dan is hij nog weer ff een jaartje meer volwassen hahaha

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:28

Haha ik weet ook nog niet of ik durf :x

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:10

Hoe gaat het met de Krack'jes? Gina was vandaag lekker druk :Y)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:11

Hudson heeft wat last van spierpijn dus heb een paar daagjes rustig aangedaan.. morgen les kijken hoe het gaat, zondag wedstrijd dus hoop wel dat het dan weer voorbij is .

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:35

Fancy is heel braaf momenteel :D kom vandaag eigenlijk zonder te veel problemen rijden na 3 dagen praktisch niks gedaan.. normaal was dat "oorlog" geweest :')

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:51

Mijne heeft een weekje rustig aan. We zitten nog maar aan het begin van het seizoen en heb het gevoel dat hij niet zo fit is als vorig jaar! Denk eraan om hem elektrolieten bij te geven, aangezien hij vaak aarde opeet (als hij de kans krijgt)! Raar hé.. Terwijl hij wel een mineraalsteen heeft in z'n eetbak..
Vanavond komt de osteo, maar die vindt meestal niet veel.. Gelukkig maar. Just to be sure!

Missmuffin03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:04

Gewoon afwachten

Missmuffin03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:04

Dat is denk ik het beste

Missmuffin03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:05

Mn mazzel heeft heel vaak van dit soort dingen

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:32

Qleke, Hudson krijgt ook electrolyten als hij erg gezweten heeft kan nooit kwaad om het te doen.