Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:36

Tuurlijk! ;) haha
Voorjaar doet ze goed denk ik!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 06:51

Haha er zullen er nog wel een paar aan de stuiter gaan hier de komende periode gok ik zo. Zomer in het bolletje hihi.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 16:36

Hoihoi,

Hoe is het nu met iedereen/ Alweer een hele tijd niets van iedereen gehoord.
Hoe gaat het nu met de Voicejes, en waar staat iedereen? :p

Vandaag heb ik were training gehad met Franco van Joyce de Vos.
En hij liep als een tierelier! Het was hard werken voor ons beiden, maar hij liep mega lekker.
Vooral op het laatst de uitgestrekte draf op de diagonaal...Woehoe! Mega kicken!

Afbeelding
Afbeelding

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:26

Leuk dat het zo goed gaat Kim!

Mijn voice doet het ook fijn, ik ben tevreden over hem! Braaf paard is het, maar wel eentje met pit.

Afbeelding

en het springt ook nog!
Afbeelding

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:29

Ooooh wat zijn ze toch ook knap!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 09:37

[quote="Detroit"]Leuk dat het zo goed gaat Kim!

Mijn voice doet het ook fijn, ik ben tevreden over hem! Braaf paard is het, maar wel eentje met pit.

Afbeelding

en het springt ook nog!
Afbeelding

Leuk dat het bij jou ook goed gaat, Detroit! Haha, dat pit ken ik :D Vooral na de galop,... dan wordt meneer knetterheet, want het liefst springt hij nog eens aan. Maar omdat hij dan zo heet is, weet ik zeker dat hij dan verkeerd om aangaloppeerd en mag hij dat niet totdat hij weer kalm en ontspannen is. Haha, dat vindt meneertje dan helemaal niet leuk ;) Vraagt nog veel aandacht dat stukje. Ook het stukje omgaan met Franco's heetheid vraagt weer veel rust van mij en de ene keer gaat dat erg goed en een andere keer weer wat minder. Als ik reageer op zijn hete gedrag is het hek helemaal van de dam. Als ik een pittige werkdag oid heb gehad, moet ik hem ook totaal niet gaan rijden, want Franco voelt mijn innerlijke onrust en reageert daar heel heftig op. Super leuk.... die ubergevoelige paarden.... maar als ze eenmaal rijden.... woehoe! ;)

Maar jouw Voiceje doet dus ook springen?? :o Franco vindt daar geen donder aan. Op zich niet erg, want ik kan niet zo goed springen door mijn slechte onderrug. Maar een aantal weken geleden namen we balkjes mee in het drafwerk. Haha, eerst in hoge Spaanse passen er overheen, maar daarna kreeg hij de smaak te pakken. Merkte dat hij dat ook wel erg leuk vindt en ik daardoor ook! :D

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:45

hahaha zo herkenbaar wat je vertelt Kim! De mijne wordt ook heter na de galop, maar hij heeft ook dagen dat als ik rustig wil graag aandraven, dat hij heel enthousiast aangalopeert. Ook de onrust voelen kan ie heel goed ja :+

Springen pak ik heel soms mee, wordt ie ook druk van. Hij vindt het wel moeilijk, maar hij gaat het steeds beter doen en doet ook echt zijn best. Maar echt een groot talent is het niet echt... Op de hindernis afgaan gaat met oortjes naar voren :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:49

Detroit, als ie maar lol heeft:)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:56

Ja precies, dat heeft ie wel. En t zijn echt maar minisprongetjes.

Even paar stills uit een filmpje. Balkjes lopen is echt onwijs moeilijk :=
Ik zat er echt op van "ho troy, dit kan niet, dit kan niet."
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 10:58

Whaha, die 2e foto!!! Alsof de sprong meters hoog is! :D
Zo ging die van mij in het begin ook over een balkje cavaletti heen, whaha.
Echt super grappig! XD

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:00

Ja he, ze hebben op de nieuwe stalling bijtende balken. Dan moet je wel hoog he!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:43

Bijtende balken? Ik zou toch zweren dat er kilo's prikkeldraad omheen zitten. Of zitten er piranha's onder? :P

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:45

Wat grappig. Wij hebben met onze Voice vorige week ook een poging tot springen gedaan maar hij bakte er echt helemaal niks van! Die van jullie hebben kennelijk meer springtalent.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:40

De mijne kan heel behoorlijk springen, wellicht door moederskant v Ferro?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:06

Mijne springt ook zeker niet verkeerd! Iemand heeft wel eens geopperd (voor de KS duidelijk was) om SGW met m te gaan doen omdat ie dat zo leuk vindt :) Gister nog een rondje losspringen gedaan, vindt ie heerlijk en hij gaat gewoon door, ook als je stopt met drijven:)

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:15

Herkenbaar Danousje, ahhh mag ik nog eeeeen keer???

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:46

Echt leuk oortjes naar voren en gaan. Deze is van vorig jaar (let vooral niet op de mesthoop hihi)
Afbeelding

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:04

Ziet er leuk uit jullie springende voicejes! Heb met eas nog nooit gesprongen. En omdat ik er geen ster in ben en omdat, We niet echt ideaal hindernismateriaal hebben. Laatst een keer 1 balkje aan de longeerlijn neergelegd maar hij was eigenlijk te lui om daar zijn voeten voor op te tillen... :')

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:06

Whoehahaha lui peerd :P Die van mij begint nu aardig de pootjes op te trekken met balken, deed ie eerst ook niet hoor! En die plastic dingen, daar doet ie al helemaal geen moeite voor! maar springen wie ie maar wat graag. Kun je ook los doen natuurlijk, is goed voor het opletten en de coordinatie en natuurlijk voor de afwisseling!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:22

Ja wil het ook eigenlijk meer oppakken. Zeker goed voor de balans en sterker maken van de achterhand want dat is.nog een beetje slappe hap haha. :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:25

Even een klein vraagje: hoe zijn jullie Voice-paarden op het land?
De mijne staat nu de hele dag (straks dag en nacht) op het land met 3 merries (2,3 en 5) en een ruin, die normaal zijn paddockmaatje is waar hij lekker mee speelt. Inmiddels issie aardig de terrorist aan het uithangen, want hij jaagt die andere ruin echt met grof geweld bij 'zijn' merries vandaan: oren plat in de nek en vanaf halverwege het weiland aanvallen en in de schoft bijten. Niet geinig! Is helemaal hyper als hij van het land komt, maar zakt wel vrij snel waardoor hij wel werkbaar wordt gelukkig :) Het lijkt nu wat te stabiliseren, doordat de andere ruin eieren voor zijn geld kiest en uit de buurt blijft..

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:35

Mijn Voice is superbraaf op het land. Durf hem bijna overal bij te zetten. Heb de mijne pas verhuisd. Hij is daar in een groep merries met één andere ruin. Was geen enkel probleem. Nu staat hij op het land met een andere ruin, waar ze, na één tik uitdelen, zij aan zij staan de grazen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:38

Op de paddock is ie dus heel erg braaf, met zowel merrie als ruin. Nu merries en ruinen gemengd staan, begint het prutsmuts. Bedenk me ineens dat ie vorig jaar rond deze tijd in training ookal de boel op stelten ging zetten door de merries te gaan drijven. Dat doet ie nu gelukkig niet. Hij staat nu in een groep van in totaal 5, misschien was het beter gegaan met meer merries erbij...Nja hopelijk blijft het hierbij en laat ie ze verder heel :)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:41

De mijne stond met een paar ruinen en nu alleen met mn andere ruin. Dat gaat prima. Geen merries in het spel. Wel speelt hij soms hard met de anderen, maargoed het blijft een paard.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:07

Onze Voice is ook een echte allemansvriend, maar hij is héél beschermend naar 'zijn' (mijn) merrie waar hij altijd mee in de wei staat. Zodra er een ander paard daarbij in de buurt komt meent ie even de boel te moeten regelen. Nu staat hij alleen met mijn merrie zonder een 3e paard en gaat het super.
Hij was in het begin wel heel lastig als ie alleen buiten moest blijven, dat gaat nu ook voort heel goed.