Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Empress

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:30

Oke, spannend dus. :D
Ik heb 12e weer springwedstrijd met Ad en zondags ga ik denk k met mijn andere paard even naar het terrein toe, daar lekker rijden en kijken hoe ze zich gedraagt (is een moeilijk paard, stijgeren en snel op haar tenen getrapt gaat de laatste tijd wel beter dus wil miss weer met haar gaan starten.. Vroeger L gereden en B gesprongen maar ergens is het tussendoor omgeslagen en keer gevallen met haar toen ze omhoog kwam dus angst etc ook van mijn kant..) Om een lang verhaal even kort te maken. :) Wil haar straks weer, als het allemaal goed gaat.. doorstarten in het L1.

annetjeee134

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:46

Spannend!
Je neemt er zelf goed de tijd voor, en ga zo ver dat je zelf denkt dat goed is. Dan kan het nooit fout gaan! :-D. Ik zal voor je duimen en misschien dat er wat foto's gemaakt kunnen worden vrijdag dan zet ik die in het topic!

Heb je een foto van hou Haarlem?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:55

Jaa. Staan ook wel meerdere foto's al in het topic. :) Moet je even wat terug kijken. (A) Zal volgende week even kijken of er nog wat nieuwe foto's gemaakt kunnen worden.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:07

annetjeee134

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:17

Super mooi paard!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:01

Dankje. :) Op de laatste foto zie je wel dat hij geschoren denk ik, hij was helemaal grijs en begint nu eindelijk weer zwart te worden! Jee. Vond het grijze ook wel leuk, maar zwart is toch wel leuker. Alleen op het moment is hij een beetje schraal mag wel weer dikker worden. Hij heeft even geleden gebitsproblemen gehad en dat heeft er best ingehakt, duurt ff voordat hij weer dikke billen heeft. :P

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:12

Hallo allebei. Leuk dat er ook bij bent annetjeee. Je hebt ook een mooie Haarlem.
Bas haal ik net met een iets dik achterbeen van stal. Na het werk was ie weer dun. Toch voor de zekerheid gekoeld en ingesmeerd met pezengel.Durf niet te denken aan een pees. Ga er zo weer heen en kijken hoe ie erbij staat. Hij liep gelukkig als een kievit.
Hoe is het met je andere paard gegaanempress? Dat was toch ook een Haarlem?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:47

Hoe stond Bas er nu bij dan? Wel balen.. Gewoon wat dikke stal benen of heeft hij iets uitgespookt?
Koelen is altijd goed. :)

Volgende week zondag neem ik haar mee. :) Dat is alleen geen Haarlem! Haar vader is Empire, en opa Emillion. ;)

We zijn vandaag naar de Bull Terrier Clubmach geweest met ons pupje (5mnd ondertussen!). Haar gebit is niet goed, onderkaak staat te ver naar boven maar vond t wel leuk om mee te doen. Een aantal broertjes/zusjes kwamen ook, mijn eerst keer showen met de hond dus waren beide onervaren. Was ze toch nog 2e geworden bij een Engelse keurmeester, ondanks haar gebitje en het niet geweldig showen. :P T is dus wel een goed type anders was ze niet zo hoog geëindigd en hoorde ook al dat ze best 1e had kunnen worden als ze zich beter had laten zien. Erg leuk dus. :)
En Ad had ik vanavond om half 9 nog even getraind, hij liep lekker ontspannen en fijn. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 12:00

Met Bas gaat het weer goed. Gisteren de veearts er gelijk maar bijgehaald. Hij kon niets bijzonders vinden. Hij denkt dat ie zichzelf heeft aangetikt. Dus een soort blauwe plek heeft. Hij liep als een kievit.
Gisteren heeft ie voor het eerst op de wei gestaan met zijn Friese vriendin. Toen ie er weer af moest liet ie zijn eigen niet vangen. Was alleen maar aan het rennen. Het boefje. Hebben hem tenslotte met wat voer en een kennis erbij kunnen vangen. Als ie ons zag rende hij gelijk weer weg. En de kop die hij trok! Hij liep ons nog net niet uit te lachen.

Wat leuk van je hondje. En dan bij een Engelse keurmeester. Goed hoor!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:57

Fijn dat de dierenarts niks geks heeft gevonden. Geeft toch wel even weer een fijn gevoel. Dat wijde gedrag vertoont één van onze paarden ook.. Erg vervelend soms, en als Ad of Empress er bij in staat gaan die gezellig mee doen terwijl ze dat anders eigenlijk nooit doen.
Maar met een hoop geduld en lekkers kom je er vaak wel. :P

Ik ga vrijdag kijken bij een vriendin van mij, die les bij Jan Willen Voorn. Heb heb een clinic van hem gezien en zij vind zijn manier van training geven erg fijn. Bij mijn huidige instructeur (ondertussen al een paar mnd niet geweest..) moest ik Ad er zo met mijn handen uitrijden en hem omhoog werken waardoor hij zich juist alleen maar blokkeert. Vind ik zelf niet fijn en 't paard al helemaal niet. JW rijdt erg vanuit laag en rond en door het lichaam, hoe ik zelf ook train en ook les krijg op springles dus hoop dat het wat is. :) Binnenkort maar eens een keer proberen.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:46

4 jaar geleden toen mijn paard verongelukt was (Winiki) bood een collega van mijn vader (dierenarts) één van zijn paarden aan ons aan omdat hij het zo sneu voor mij vond. Echt super lief, was een geweldig goed paard alleen doordat hij ocd had gehad en daaraan geopereerd was hadden ze hem gecastreerd en was hij minder waard (minder is dan zo'n 5 a 6 duizend) dus op zich nog een duur paard. Maar goed, dat hadden we er dan wel voor over, t was immers echt een super goed dier. Hij was 4 en net onder het zadel, een hele mooie grote schimmel ruin. Heb hem een aantal keer gereden en dat ging erg goed, even daarna is hij met zijn toenmalige ruiter aan de kletter gevlogen en zijn ze gevallen, daarna is dit gedrag alleen maar erger geworden. Paniek en blindelings aan de loop, voor mij toen ook te gevaarlijk om hem nog te rijden en die ruiter was er ook mee gestopt. Hester Klompmaker heeft hem toen gereden, dit was ook geen succes. Zij kon hem toen volgens mij ook niet de baas. En zo waren we weer een tijd verder, het enige wat we steeds hoorden waren slechte berichten, dus toen ben ik van hem afgestapt. Wilde zelf ook niet met een paard verongelukken natuurlijk en mijn ouders wilden wel een redelijk betrouwbaar dier, of iig niet één die zo deed.
Het is een Kigali en ze hebben hem vervolgens verkocht aan Albert Zoer. Hij kon er wel mee uit de voeten, op zich niet gek met zo'n top ruiter.

Nu krijg ik net een smsje van mijn vader; zoek eens op google kigali iroco, en ja hoor.. Vind ik dit filmpje van Ziroco:
http://www.youtube.com/watch?v=IYTKTgrYNvY

Voor mij wel emotioneel om dit nu terug te zien. Ben suuper blij dat het paard zo goed terecht is gekomen. Maar het was het eerste paard waar ik weer op zat naar het verongelukken van Winiki en echt een suuper tof en lief beest.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:44

Wat een verhaal. Dat zou je kunnen verfilmen. Wel emotioneel voor jouw. Maar het is super dat Albert er een klik mee heeft. Het is zeker een prachtig paard. Het is ook zeer tragisch dat je vorige paard is verongelukt. Zoiets wil je niet meemaken en gun je niemand.
Was ie alleen met rijden zo gek? Dan denk je toch dat ie iets mankeert. Maarja als ie met Albert zo lekker springt! Wij hebben ook een Iroko op stal en dat is ook een zeer sensitief dier. Ach je weet het toch niet. Misschien als veulentje veel mee gemaakt.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:52

Met rijden was hij in het begin niet zo gek, pakte het eigenlijk heel goed op. Alleen hij was ergens van geschrokken en toen blindelings aan de kletter gegaan met de ruiter die hem toen doorreed. Daarna deed hij dit steeds vaker en het was gewoon gevaarlijk. Ook heel onverwachts opeens.. Ik heb het zelf nooit gezien, maar hij is toen een paar keer van stal verwisselt om toch te proberen of het iemand wel lukte.. Maar ja hoorde alleen maar nare berichten steeds dat het weer niet goed ging etc.Dus naar een half jr heb ik voor mezelf de hoop opgegeven, en een jaar geleden fso? Misschien langer, weet ik niet precies meer. Hoorde ik van mn vader dat hij aan Albert was verkocht. Dacht eerst, zal wel doorgereden worden en dan verkocht worden. Maar toen kwam dus dit filmpje voor mn neus.

Ben iig wel super blij dat hij het zo goed doet, ondanks alles. :) Wel erg jammer dat zo'n tof paard dan aan je voorbij is gegaan. Maar gewoon in omgang was het een schat van een dier, maar groot. Hij was toen die 4jr was al iets van 1,73.

annetjeee134

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:40

Ik heb net mijn eerste L1 wedstrijd gereden met Billy, en met 2 keer 184 hebben we 2 winst! Ben super trots op me kanjer en zit op 1 grote roze wolk! <3

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:07

Super!! Ik start Ad vanmiddag in het springen, ben benieuwd. :) Hopen dat het weer goed blijft.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:50

Nouu het zit er weer op. Jeetje wat een concours.. Dresuur springen en.. tuigpaarden (jee..) haha. En die tuigers liepen ook nog eens naaast de springring. Al die paarden knetter gek natuurlijk.. Kon ad tijdens het inrijden nauwelijks houden, dikke bok partij en hij kwam een paar keer omhoog. Zag het zelf nog niet echt zitten. Heb hem maar lekker laten galopperen, toen liep die super fijn onder me en tijdens het inspringen was hij ook goed onder controle. Eérste parcours twee stomme balkjes. Eén trok die zn benen niet goed aan en de andere was mijn fout, hield hem te veel tegen waardoor hij nog een extra pas moest maken en te kort kwam. Maar een super fijn rondje met alle controle voor mij!! :D En dat was mn doel, meestal liet ik m maar gewoon lopen en sprong hij wel, maar dan overspringt hij zich zo en dat was nu niet zo. Tweede parcours progressief en foutloos + nog een 8e prijs. Fijn gevoel over deze dag, na dit concours kunnen we overal wel springen volgens mij zoveel herrie en kabaal.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:41

Allebei gefeliciteerd met jullie mooie prestatis.
Wij hebben donderdag een springwedstrijd bij ons op de manege. Bas doet het weer lekker momenteel. Dus ben benieuwd. Het is zijn eerste buiten wedstrijd. Gisteren was ie al in de bak aan het oefenen, gaat er een aan de kletter, niet normaal. Bas reageerde totaal niet en bleef gewoon rustig staan kijken. Dus dat belooft goeds voor donderdag.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:06

Mooi dat Bas het zo fijn doet! Buiten is het altijd even anders.. haha heb ik vandaag wel gemerkt, wat een heethoofd kan het zijn. Mooi dat Bas wel zo koel in zn hoofd was tijdens het oefenen gister. Ik ga zo even foto's bekijken, mn zusje heeft alles gefilmd en veel foto's gemaakt. Is altijd zo leuk om terug te zien vind ik.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:56

Hallo allemaal.

Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen :o

Maar ik had een leuk idee :)
Vinden sommige van jullie het misschien leuk om met een groepje met haarlem paarden een crossles te doen bij de Voorruiters (Voorhout) Ze hebben daar een erg mooie crossbaan waar het erg leuk lessen is. Ook als je nog nooit hebt gecrosst (zijn ook lage hindernissen).
Ik weet niet of er animo voor is, maar mij leek het wel leuk :)

http://www.voorruiters.nl/

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:56

Hoihoi.
Leuk dat je weer reageerd Elise! Ik vind het ook wel een erg leuk ideee, ben met Ad nuu ook steeds meer bezig met cross. Alleeen kom ik helemaal uit Groningen en zag ik dat dit in Zuid-Holland is? Ik weet niet of m'n moeder dat zo'n leuk idee vindt. :P Het is wel erg ver namelijk.

Ad loopt op het moment als een trein, vrijdag les gehad en heel erg bezig geweest met overgangen en dat hij goed reageerd op mn been want dat doet hij dus niet altijd. Nu veel aan het oefenen met snel reageren en duidelijk die afspraken met m maken en hij loopt echt super, zo krijg ik hem ook wel een dressuurproef door. :D
7/8 juni tweedaagse derby, zullen we het zien of we nog kunnen dressuren. :p
Verder veel springen, afgelopen donderdag ook op concours geweest, eerste parcours een balkje maar toen had ik hem net te hoog op tempo lopen en tweede parcours kakte hij in. Liep die wel super maar trok twee keer zn benen niet goed aan, terwijl dit juist de oxers waren die die goed uit kwam. Was op tijd en had een aantal krappe bochten of scheve sprongen maar die pakte hij juist super aan.

annetjeee134

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:58

Ik ben niet zo van het springen, en daarbij mag ik denk ik ook niet.

Ik ga 28 mei en 1 juni weer dressuren, L1, waar we inmiddels al 2 puntjes in hebben. Het rijden gaat de laatste dagen weer bijzonder goed, en ben dan ook super tevreden!

@empres Leuk dat het springen zo goed ging! Wat loop jij met Ad in de dressuur als ik vragen mag?

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:38

Wat leuk dat je er weer bij bent Elise ! Gaat alles goed met je paardje?
Bas gaat echt lekker. Gaat echt super lopen en is bijna niet meer zo tegen de hand. Gewoon een leerproces geweest, denk ik.
Afgelopen donderdag heeft ie met mijn man gesprongen en dat ging best goed. De eerste manche was ie wel uitgebeld, maar daar kon het beestje niks aan doen. Mijn man vergat dat ie de hele driesprong over moest doen ipv de hindernis waar ie voor stopte. Zat een hele rare wending in naar de driesprong. Daar had al geen tempo genoeg meer, dus de laatste ging niet meer. De tweede manche ook dezelfde stop, maar wel goed uitgelopen. Bas heeft veel geleerd. Het was druk, muziek,bloemen,kraampjes waar ie langs moest, alles heeft ie gezien.
Zo'n crosstraining staat nog wel op de planning. Alleen zijn we afhankelijk van mensen die ook gaan, dan kunnen we meerijden. Zit nog steeds zonder vervoer.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:05

Annetje; mooi dat het bij jou ook zo goed gaat. :D Volgens mij zijn onze Haarlemmetjes zomer paardjes. :) Ad doet het ook al zo goed, en zo te lezen Bas ook!
Met heb ik volgens mij nu 3 wps in het M1, toen een paar x gestart en dat is nu al meer dan een halfjr geleden.

Wat heeft je man met Bas gesprongen? Vind een driesprong ook niet zo netjes in een parcours voor het B, hoeft pas vanaf het M ja. Dus zo'n foutje is dan ook niet zo erg. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:40

Was een flink B parcours. Was geen officiele wedstrijd, maar een onderling wedstrijd waar ook 1 of 2 andere stallen komen. De parcoursbouwer is ook geen officiele maar de directeur van onze manege. Die doet meestal maar wat. Het is meer voor de lol allemaal. Zet ie wel neer meer. Bas springt het altijd wel. Maarja met een soort volte 10 meter als wending er naar toe, dat wordt moeilijk.
Fijn dat Ad weer goed gaat, mag wel weer. Kan jij ook weer lekker aan de gang.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:18

bastiaan02 schreef:
Wat leuk dat je er weer bij bent Elise ! Gaat alles goed met je paardje?
Bas gaat echt lekker. Gaat echt super lopen en is bijna niet meer zo tegen de hand. Gewoon een leerproces geweest, denk ik.
Afgelopen donderdag heeft ie met mijn man gesprongen en dat ging best goed. De eerste manche was ie wel uitgebeld, maar daar kon het beestje niks aan doen. Mijn man vergat dat ie de hele driesprong over moest doen ipv de hindernis waar ie voor stopte. Zat een hele rare wending in naar de driesprong. Daar had al geen tempo genoeg meer, dus de laatste ging niet meer. De tweede manche ook dezelfde stop, maar wel goed uitgelopen. Bas heeft veel geleerd. Het was druk, muziek,bloemen,kraampjes waar ie langs moest, alles heeft ie gezien.
Zo'n crosstraining staat nog wel op de planning. Alleen zijn we afhankelijk van mensen die ook gaan, dan kunnen we meerijden. Zit nog steeds zonder vervoer.

Moeten ook even kijken. Capelle aan de ijsel is best dichtbij toch?
Evt. zouden we misschien nog wat andere mensen mee nemen. Bv. stalgenootje die wel een trailer heeft :)

Val gaat lekker al weer 7 wptjes in het L2 in 4 wedstrijdjes dus mij hoor je niet klagen haha :)

Gaat allemaal lekker met ullie :) Gelukkig