De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kitbits

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:59

Dank jullie wel. Voor alle duidelijkheid de foto's zijn van de Unaniem op de stamboekkeuring. Mijn merrie is geen Unaniem, een foto staat in mijn profiel.

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:46

Knappe merrie, Kitbits! Goed om te horen dat ze geen problemen ondervind van de bult op haar rug. DA gaf aan dat hij bij die van mij om een uitstekende wervel gaat en ze er ook geen problemen mee zal krijgen.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:34

Daim meet nu 161 cm, 1 cm gegroeit en het komt dus door bespiering dat Daim zo groot toont.

Vandaag fijn gereden, kleine hulpen en heerlijk relax gereden.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:17

had ik ook, iedereen zei dat Dandy gegroeit was, bleek uiteindelijk maaar 1cm, maar bespiering toont ook enorm, ach maakt niet uit toch, hij toont dus toch groter.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 07:30

Kitbits wat een mooie Unaniemmerrie op de foto's, wat heeft die gedaan op de keuring ? Ze is met twee attesten naar de keuring gegaan.... ? Die heeft dus ook een bult op de rug vanwege een gebroken rib (waarschijnlijk door vastliggen in de stal) zo zie je maar wat ze op kunnen lopen.....
Hoe komt die Unaniemmerrie aan dat litteken in haar nek dan (vanwege de chip) ontsteking ontstaan of zo NA het zetten ?

Gefeliciteerd dat jou merrie op kop liep in haar rubriek en geprimeerd is. Is ze daardoor Elite ? Ze was dus al Keur toen ze aan de keuring deelnam en door de primering is ze Elite geworden......?? er zijn dus schijnbaar meerdere wegen die naar Rome leiden......
Kun je mij het traject uitleggen wat jou merrie dan heeft afgelegd. Vind dat nu toch wel heel interessant.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:52

@Andemoon , Sterwaardig op exterieur alleen met vrijspringen nog niet de vereiste 75 punten. Dat kan nog wel via een geslaagde IBOP. Het litteken kwam vanwege een zogenaamde dubbelklapper bij het chippen. Ipv naar voren ging ze met de hals dubbel met als gevolg een jaap van een paar centimeter. Omdat de chip wel zat is die blijven zitten. DA heeft alles gehecht en zoveel mogelijk met droogzetters (lokale antibiotica) gewerkt. Maar desondanks kreeg ze na 6 maanden een abces in de hals. Dit is klinische gespoeld. Chip is blijven zitten er was een meningsverschil tussen diversen DA's of het abces wel door het chippen kwam. Echter toen het abces na 3 maanden weer terug kwam is er op de kliniek onder algehele narcose de chip verwijderd. Nu is er op 3-jarige leeftijd een nieuwe gezet en het abces is niet meer teruggekomen. Een bacterie gaat altijd zitten op een plek waar antibiotica niet bij kan en in dit geval was het dus wel degelijk de chip.

Ik ben vanmiddag wezen kijken op de trainingsstal waar ze staat en heb haar aan de longe gezien. Ze is inmiddels ook al onder het zadel en pakt het goed op.

Mijn eigen merrie was al ster en alleen de betere stermerries mogen naar een CK om in aanmerking te komen voor het keur-predikaat. Bij het keur-predikaat zit nog een voorwaarde dat ze het pas krijgen bij een voldoende verrichting onder het zadel. Dus een 3-jarige krijgt normaal gesproken alleen het voorlopig keur. Mijn 4-jarige merrie had deze verrichting al succesvol gelopen en werd dus meteen keur. Een keurmerrie met een PROK certificaat krijgt het Elite predikaat en dat is wat betreft exterieur en gezondheid van de merrie zelf het hoogst haalbare. Omdat ik haar op 3-jarige leeftijd al geprokt had, heeft ze dit dus ook gehaald. Het kan dus ook op oudere leeftijd alleen wordt de lat hoger gelegd t.o.v. een 3-jarige en zal bij een gelijk exterieur de 3-jarige toch voorkeur krijgen.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 15:30

Helemaal duidelijk kitbits !!!!

Toch netjes van de Unaniem merrie. Wat een verhaal van dat chippen...... en de gevolgen. |(

Top van je eigen merrie. We zullen zien wat het bij ons gaat worden op de CK !

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:07

andamoon schreef:
Helemaal duidelijk kitbits !!!!

Toch netjes van de Unaniem merrie. Wat een verhaal van dat chippen...... en de gevolgen. |(

Top van je eigen merrie. We zullen zien wat het bij ons gaat worden op de CK !

Het is leuk om mee te maken maar wel heel veel werk voor misschien 5 minuten lol. Ze mogen nog hooguit twee rondjes draven en dan nog alleen het opstellen voor de jury erbij. Een stamboekkeurring duurt langer! Alleen wel wat leuker qua publiek en zo. Jullie CK is vrijdag a.s.?

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:55

Ah wat een plaatje is die merrie Kitbits?
@ Andamoon: ja ze is zo mak als een lammetje geworden, heb er aantal keer op gereden weer en het gaat prima! Ze is alleen nog te slap in d'r achterhand, dus wil nog niet laten springen. Kijken hoe het bijtrekt met wat training. Volgende week voor het eerst met haar naar clubles, ben benieuwd..

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 07:45

Kitbits inderdaad het zal niet lang duren dan op de CK a.s. vrijdag !

Sneeuw88 super dat ze mak als een lammetje is geworden ! Je hebt gelijk als je haar nog niet laat springen als ze nog zo slap is in d'r achterhand. Waarschijnlijk wordt dat inderdaad door de training wel wat beter.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:30

andamoon schreef:
Kitbits inderdaad het zal niet lang duren dan op de CK a.s. vrijdag !

Tenzij je terug mag komen voor de kampioenskeuring. Nogmaals succes morgen!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:45

Ik zal keihard duimen

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 15:18

Dank je wel Kitbits we zullen zien en Th0mas ik laat hier wel meteen weten of het duimen geholpen heeft !!!!

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:13

Ik had al eerder een bericht geplaatst in dit topic om jullie de Unaniem te laten zien die ik rijd, maar het afgelopen half jaar heeft ze zo'n beetje stil gestaan omdat ze kreupel was maar heb haar nu 2 maand weer ohz en ook alweer een keertje op concour geweest de eerste keer buiten met als resultaat gelijk weer een wp :D
Heb vd week nog een paar foto's gemaakt die ik jullie even wou laten zien van mij knapperd <3

Afbeelding

Afbeelding
Haha, onverwachts woest momentje :+
Afbeelding

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 07:05

Andamoon: Succes vandaag!!

Leuke schimmel van hierboven!
Heb even snel bijgelezen, geloof dat het met iedereen wel goed gaat?

Hier een beetje een tegenvaller, Zaterdag oefencross gehad, super fijn kunnen rijden, bijna alles kunnen springen wat ik wou springen, alleen af en toe een beetje crisismanagement om te blijven zitten. Waarschijnlijk heeft hij zich oversprongen op het water (je kon er gewoon inlopen, maar hij probeerde maar meteen naar de overkant te komen..) Na de cross mooi los door het lijf. Bij thuiskomst in de wei: Kneiterkreupel %) Zondag was het al iets minder en maandag bijna weg, dinsdag toch maar even naar de DA ivm oude blessure die hij als veulen heeft gehad.. Niet echt iets heel bijzonders, licht onregelmatig op RA na buigen, maar foto's oke.. ^) Dus nu algehele spierversterker gehad en moet over 2 weken terug om te kijken of hij dan nog zo twijfelachtig is..

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:05

He bah dat klinkt niet best.. Ik denk dat het hele topic met je gaat meeduimen dat hij weer snel opknapt!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:35

Zeker weten!

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:59

@nacho_lein hopelijk knapt hij snel weer op!

En ik ga Andamoon alvast feliciteren! Ik zag de uitslagen van Houten en Brunine heeft het voorlopig keur predicaat binnen! *\o/*

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:06

ooh wat goed! Maar voorlopig is dus nog niet helemaal? Wat moest ze nu doen dan?

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:03

Super Andamoon!! Gefeliciteerd!! *\o/*

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 22:17

kitbits schreef:
@nacho_lein hopelijk knapt hij snel weer op!

En ik ga Andamoon alvast feliciteren! Ik zag de uitslagen van Houten en Brunine heeft het voorlopig keur predicaat binnen! *\o/*

Dianneb wat een mooie schimmel !! Leuke foto's.

Th0mas het duimen heeft dus geholpen :j +:)+

Nacho_lein dank je wel !!! ik hoop ook dat je paard snel weer beter is !!!

Inderdaad kitbits KLOPT. Onze merrie is "bevorderd" van ster naar VOORLOPIG KEUR. *\o/*
@Silly1972. Wat er nog moet gebeuren is de sport en prokken. We waren toch al van plan om nu met haar de sport in te gaan en als ze met springen straks M + 5 is dan is ze KEUR. Als ze dan ook de PROK keuring met goed gevolg heeft doorstaan dan kan ze zelfs ook ELITE worden.
We waren ontzettend blij met dit resultaat want maar 2 van de merrie's die in haar rubriek meededen (dus onze merrie en nog een andere VERDI merrie) werden gepromoveerd tot voorlopig Keur !
Laatst bijgewerkt door andamoon op 13-07-12 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:20

Wauw, das echt goed! Kan me voorstellen dat je blij bent

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 23:10

Silly1972 schreef:
Wauw, das echt goed! Kan me voorstellen dat je blij bent

Thks dank je wel en we zijn ECHT wel mega blij :j

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:28

Jeeej, ik ben blij voor jullie!

Op naar ELITE!

Ik ga nu eerst een ochtend werken en dan naar Daimy.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:28

en hoever is ze nu in het springen?