Wynton nakomelingen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:13

Tof! Trix gaat het vast goed doen! Echt een fijn paard.
Tjah, ik doe meer mee voor de lol. Weet niet echt of ik er een paard voor heb, maar zie 't wel. Vind het leuk om een keer mee te doen. Maar als ik de startlijst zie, ben ik niet echt hoopvol, haha. :P

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:52

komt wel goed denk ik met jou mooie beestje, als ik zie hoe hard jij gaat met je punten, zal hij ongetwijfeld knap lopen!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:10

Je krack heeft het top gedaan, Marjolein! Superscore. Gefeliciteerd!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:03

Dank je Esmee,
hoe ben jij gegaan?

Ragazzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:09

Ik heb al die tijd meegelezen en het werd tijd om zelf ook weer eens tijd om wat foto's te plaatsen (durfde ik niet eerder, want hij was zo lelijk geworden...aiiiii.... en die van jullie zijn zo moooooiiiii!!!). Zelf vind ik m goed opdrogen, maar oordeel zelf maar :o

Afbeelding
Bescheiden hoofdje he :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig valt het hoofdje mee *\o/*

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:15

Nou, vind het een stoer paard om te zien hoor!! Is die eerste foto als jaarling en de rest dat 'ie ouder is?

Ullaatje: die van mij ging met losrijden wel fijn. In de proef kreeg ik 'm er net niet fijn aan en hield 'ie zich een beetje strak in de bovenlijn. Dit was ook commentaar op protocol. Had 61,80%, was 5e. Weet nu waar ik keihard aan ga werken en dan ga ik 't nog een keer proberen!

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:10

ja vind het ook een stoer dier, heeft echt wel de looks die zijn vader doorgeeft.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:01

Die ziet er toch goed uit!
Niets mis mee.

Jammer Esmee, heb je even zien losrijden,
de proef heb ik niet gezien.
Wel fijn om wat handvaten te hebben nu, daar kun je weer mee voorruit.

Wij waren wel ubertrots op ons Krackje ( mijn eigen fokprodukt-je, en als veulen zo ziek geweest dat ze echt bij de dood vandaan kwam en dan nu zo onwijs presteren )

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:05

Ja, volgens mij was Denise net klaar (uitstappen) toen ik het terrein op kwam stappen of niet? Herkende je paard niet zo goed, maar dacht dat dat jullie waren.
Echt superstoer hoor dat je de rubriek even wint met eigen fokproduct! Echt gaaf. Vorig jaar deed 'ie ook mee in de finale voor 4jarigen toch?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:07

ja klopt, vorigjaar hebben ze het ook heel goed gedaan in de Subli.
Toen hebben ze ook finale gereden.
Kan best idd dat jullie elkaar kruisten, heb ik even gemist.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:09

Tof! Dit jaar dus weer eventjes dunnetjes overdoen. :D
Tja, ik heb niet zo'n enorme grote beweger, dus wij moeten 't van andere dingen hebben haha, maar vind het leuk om een keer mee te doen.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:33

vond er beweging zat in zitten,
ieder paard heeft wel wat hoor Esmee, Trix is 10 cm te klein.

Ragazzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:43

smeetjoew schreef:
Nou, vind het een stoer paard om te zien hoor!! Is die eerste foto als jaarling en de rest dat 'ie ouder is?

Dank jullie wel voor de leuker reacties :) De eerste twee foto's zijn van 12-2010 en de rest van gisteren.

Hij gaat er idd steeds stoerder uit zien maar, wat is dat kreng vlug joh..... als er maar iets gebeurt is hij de 1e die weg is. Gelukkig wint zijn nieuwsgierigheid het en gaat hij vervolgens op onderzoek uit. Verder heeft hij ook een heel hoog knuffelgehalte en veel vertrouwen in mensen ondanks dat hij nog maar weinig in handen is geweest op af en toe een appeltje, wormenkuren, hoefsmid en vaccinaties door de dierenarts na. Aankomende najaar moet hij toch de koppel verlaten en komt hij op box te staan, dus dan komt het vast allemaal goed.

Ragazzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:44

sorry, leuke!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:52

mwhaa dat is de jongigheid, daar wennen ze vanzelf wel aan.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:54

onze wynton hengst is ook mega vlug, met longeren probeert hij nog steeds sloom te doen, en dan opeens vliegensvlug er vandoor spuiten de andere kant op. Hij is al vaak terug naar stal gekomen zonder mijn man.
Inmiddels is hij zadelmak en heeft mijn man er nu 1x zelf op gezeten , dat was dus gelijk bokken met gelukkig goede afloop.Daarna gewoon rondgestapt en dat ging goed, vanmiddag maar weer een keer proberen ondanks de storm.

zo uit jullie berichtjes opmakend, komen jullie bij elkaar uit de buurt :D dat is wel leuk... alleen als meelezer denk je dan van waar gaat dit over.Jullie vertellen maar de helft ;) :D
Mijn man rijdt trouwens ook alleen met eigen fokproduct of als veulen gekocht. De zus van de wynton ,wai-he(royal-dance) loopt nu ook z dressuur en loopt spectaculair , zo erg zelfs dat ze niet "gewoon" kan of wil lopen. Vanmorgen een wedstrijd met haar gehad en de jury straft dit gelijk af als: je moet niet proberen om je paard "zwevend" te laten lopen. Waarop wij, zeg maar hoe we ze normaal moeten kunnen laten lopen, het is gewoon niet leuk meer. Die merrie trekt echt alles uit de kast en ze wordt dan zo hectisch. We hebben haar al daardoor nooit meegenomen op wedstrijd en zijn sinds vorige maand maar gelijk in het z begonnen, in de L zien ze je al aankomen met zo,n paard. >;)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:18

We zijn vandaag bij onze Wynton (twenter) wezen kijken. Hij doet het echt top en we zijn er dan ook erggg blij mee. :D Hij staat super op de benen en krijgt al mooi front.
Ik krijg al helemaal zin om die volgend jaar zadelmak te maken.

Ook nog even een standfoto gemaakt. Is leuk voor als 'ie later "groot" is om terug te kijken.
Beweging kreeg ik niet echt op de foto, van ze staan met z'n 20-en in een koppel en als dat begint te lopen, dan is het gewoon een grote kudde. :P Die standfoto was ook bijna onmogelijk te maken.

Afbeelding

Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:32

En de moeder van de moeder van onze Wynton, de bekende Fiolita (keur pref prest v. Renville x Amor).

Afbeelding :9 :9 :9
Let wel, al 24 jaar oud! En ongepoetst. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:09

Jeetje dat is al een flinke knul zeg!! Behoorlijk zwaar type of lijkt dat maar zo. Die van mij lijkt soms net een arabier maar deze kan wel gelders zijn. :D Wat een verschil in type zeg. Fokt hij zo de moeder achterna dan? Ik zie nu zoveel verschillende uitlopende types van Wynton.
Fiolita ziet er nog top uit zeg! Ik neem aan dat dit de Briolita stam is?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:07

Ik denk idd dat hij de moeder nafokt ja, de meeste hebben erg veel weg van moeders!

Ik ben toch wel een erge fan van hem Esmee, dat hoofd vind ik fantastisch.
En moeders ziet er super uit, knappe merrie.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:49

Inderdaad een ontzettend gaaf hoofd Esmee!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:55

ik vind hem cool esmee! toch zie ik er ook echt wat van dob in terug!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:54

Ja, lachen he dat hoofd. Van een afstand hoef je alleen maar te zoeken naar een witte streep en dan weet je dat 't hem is. :P
Hij heeft idd veel van moeders kant weg. Zeker die verbindingen. Fiolita, idd Briolita stam, is de moeder vd moeder. De moeder is een San Remo merrie.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:01

hoe is de beenstand van jullie wynton trouwens? want die zwarte hierboven lijkt wat frans te staan? of zie ik dat verkeerd? zo heb ik namelijk al meer wyntons gezien

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:53

rockey schreef:
hoe is de beenstand van jullie wynton trouwens? want die zwarte hierboven lijkt wat frans te staan? of zie ik dat verkeerd? zo heb ik namelijk al meer wyntons gezien

Nee niet frans hier. Nog geen aparte dingen gezien wat dat betreft. Ook mooie gelijke hoeven, eerder iets breed dan smal. Gewoon mooie volle hoeven en goede verzenen.
Droog beenwerk en geen afwijkende standen.