Nakomelingen Kreator xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Nakomelingen Kreator xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:06

Denk dat dat wel goed gaat komen :D ze is zo nu en dan wel heel erg stout maar van deze kan ik dat wel hebben :)

Gaaf dat je ook al weer crosst!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:19

Helemaal blij. Oefencrossje gereden: 2de geworden, een 8 voor wijze van rijden in terrein, een 9 voor wijze van springen en een 9 voor balans en zit met commentaar van de jury dat ik een mooie meegaande zit heb!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:47

Dat is een geweldig compliment. Zeker na je afgelopen 'ongelukje' met je ruggetje.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 11:47

wow goede cijfers beli! Ziet er ook echt goed uit, lekker safe! Gefeliciteerd met je 2e plaats!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:14

thanks, ging ook echt ff op safe. Nu kan ik er weer aan gaan rijden en een beetje gas geven.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 14:46

Ff een arany-update :-)

Afgelopen zondag zijn we in Oudkarspel 2e geworden in L SGW *\o/* Beetje jammer van de dressuur (160 punten :( ) maar dankzij foutloos springen en crossen zijn we enorm opgeklommen in het klassement! Ging weer heel erg goed!

Maar dressuur blijft een eeuwig probleem, dit keer had ze bedacht dat de witte hekjes eng waren. Ze heeft echt enorm stress van dressuur. Daarom besloten dat daar nu ECHT verandering in gaat komen! Dus ik heb me aangemeld voor de dressuurles op de rijverening. Ben al 12 jaar lid, maar nog nooit heen geweest.

Afgelopen woensdag mochten we er meteen aan geloven. Dus peerd in de trailer en gaan (is maar 5 min rijden, handig!) Daar aangekomen complete paniek, mevrouw vindt binnenbakken met galopperende paarden blijkbaar doodeng. Na enige worsteling ben ik in het zadel gesprongen (letterlijk... stilstaan was er niet bij), toen werd het gelukkig beter. Wat een idioot zeg! Maar de instructrice geeft fijn les en heeft er echt kijk op. Ze vond het ook wel grappig om eens een niet-dressuurruiter in de baan te hebben. Ze zag meteen waar de verbeterpunten zitten, dus dat schept vertrouwen. We hebben nu bijna de hele les overgangen moeten maken om haar makkelijker in de aanleuning te krijgen en dat had zeker resultaat. Gisteren liep ze thuis ook heel fijn!

Dus voortaan gaan we iedere woensdagavond naar de les :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:41

HAHA pas je op Car, straks wordt je nog een dresuurprikker :)

Kim hoe is t met je rooster?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 09:12

zeg beli, wil je niet van die enge dingen zeggen! >;)

Idd kim, roep eens wat data, dan kunnen we misschien wat afspreken met de kreatortjes!

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:23

hier nog een paar nieuwe fotootjes van een dressuurprikker ( haha )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gaat echt superlekker met haar, ga toch maar eens beginnen met starten in juli ......

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:52

WAUW ziet er goed uit zeg! een hoop body! gaaf beest.
Ik ben net terug van een oefen cross.
Ben 9de geworden. Springen foutloos, cross een weigering op hindernis 2, de groentebak.
Amaretto was wel echt super braaf! Heerlijk dier is het. Ik had dit nooi verwacht niet ik m zadelmak ging maken. Was eigenlijk best wel een vastgeroeste dressuurprikker geworden.

Had wel mooie punten ook trouwens.
Springen:
Wijze van rijden: 7
Wijze van springen 8
Balans en zit 7,5

cross
Wijze van rijden: 8
Wijze van springen 7
Balans en zit 7

Morgen spring wedstrijd.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 07:34

wauw ziet er goed uit valinsky!! Wat een fijn beest zeg. Inderdaad, tijd om te gaan starten!

Gefeliciteerd Beli! Na die goede oefencrossen wordt het ook wel eens tijd om officieel te starten. ;-) Heb je al een B cross opgegeven?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:27

Ja ik heb wieringerwerf en Lisse opgegeven. Misschien doe ik Breda daar nog bij,
Alleen ging t gister even niet zo als gepland....
Red was al niet fit en sloompjes, ik had spring wedstrijd.
3 x Weigering op de laatste hinderns in t eerste rondje . 2de rondje een weigering op 2 en op 4. daarna heb ik afgegroet. Red heeft denk ik een beetje te hard moeten werken ineens, hij trekt niet echt meer aan op de sprong en wil niet echt fijn meer laden.

Dus hij heeft nu vrij tot vrijdag en dan gaan we naar weert. We gaan lekker 4 dagen in de bossen rijden en daarna kijken we wel weer verder.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:55

Wauw Carmen, wat fijn dat je meteen verbetering zag met de les.

Wat een schitterende foto's Valinsky. Ziet er super uit.

Meiden, ik ga vannacht de nachtdienst weer in en dan zal ik de data even doorgeven. Als het goed is hebben we het rooster tot half augustus, dus dan moeten we een eind komen, denk ik zo.

Afgelopen zondag mijn eerste wedstrijdje gehad.
Onderling op onze eigen stal, dus dat scheelde al een hoop stress voor haar.
Er werd natuurlijk wel wat soepeler gejureerd want met een officiele wedstrijd had ik nooit zoveel punten gehad.
Poown was super braaf en lekker in de aanleuning, over het algemeen. En dat voor 3,5 week niet rijden omdat ik haar niet te pakken kreeg op het land :=
Op de letter rijden is erg raar en moeilijk als er ineens iemand in de hoek van de bak staat te schreeuwen wat dat mens op je rug moet gaan doen haha, dus de bochten werden helaas nietr altijd even netjes afgewerkt. Maar een leuke beoordeling met puntjes waar ik echt wat aan heb.
Het werd beloond met 189 punten.
Ookal was het onderling en weet ik dat ik die punten niet had gekregen bij een officiele, was ik ape trots op poown.
Ze is zonder prostest, gestaak, gebok en gesteiger door de proef heen gekomen en deed zelfs de galop voor haar doen erg braaf.
Wel sprong ze 1x verkeerd aan en kreeg ik haar niet gecorrigeerd, maar ze was niet alleen maar aan het racen in de galop

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 15:18

@beli balen zeg dat red niet lekker ging met springen! Misschien toch een beetje teveel gedaan nadat hij een tijdje "rust" heeft gehad? Lekker de bossen in de komende dagen zal hem vast goed doen. En anders zou je hem een paar dagen achter elkaar brandnetels kunnen voeren. (iedere dag even maaien, dagje laten liggen en dan voeren) Daar zit heel veel ijzer in. De meeste sportpaarden hebben bloedarmoede, dus daar kan hij ook wat lauw van zijn.

@Kimmie, gefeliciteerd met je eerste wedstrijd! Dat is toch wel een mijlpaal na alle pech die jullie gehad hebben! Wel prettig om de eerste keer lekker thuis te kunnen rijden. Met het commentaar weet je weer waar je verder aan kunt trainen. Op naar de volgende wedstrijd!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:32

Goed gedaan Kim!!! Top!! T is je echt gegunt dat je nou lekker kan gaan rijden!

Carmen, bedankt! Zal eens op zoek gaan naar brandnetels. Goeie tip! Idd is zo iets als bloedarmoede wel zo als hij aandoet!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:39

Ja ben er ook zo blij mee.
En natuurlijk weet ik dat het bij een officiele wedstrijd lang niet goed genoeg was voor een WP en natuurlijk is er werk aan de winkel.
Maar ze deed het maar mooi wel haha
En die ervaring pakt niemand meer van mij af. Nooit meer haha

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:40

Meiden, even over de meeting.

Ik hoor maandag hoe het zit met mijn vakantie uren.
Mijn contract loopt namelijk per 1 september af en ik wil mijn vakantie uren van te voren opnemen. Dus ik moet jullie en mezelf nog even in spannig houden helaas

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:50

jaja, het moest er toch een keer van komen ! deze dressuuprikker heeft vandaag voor het eerst gesprongen met haar kreator ................

Viel nog niet tegen, niet een keer gestopt en wanita vond het wel erg leuk !
Zeker alweer meer dan 29 jaar geleden dat ik me aan een sprongetje waagde, trots op mijn merrie !
(en op mezelf natuurlijk haha )

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 17:07

wauw valinsky!! ik val bijna van mijn stoel van verbazing _/-\o_
Ook wel erg leuk voor de afwisseling, je hebt Wanita er vast een heel groot plezier mee gedaan! Stoer dat je het na zo'n lange tijd toch gedaan hebt. Waar blijven de foto's? :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:34

Wauw knap hoor!!
Leuk dat ze het ook zo braaf deed.

Ben een weekendje met red weggeweest. t was erg lekker. We hebben wel rustig aangedaan omdat hij niet helemaal fit was. (Carmen onwijs bedankt voor de tip!! ben serieus ijzer en b12 bij gaan voeren en merk al erg veel verschil!) Vandaag nog wel even een lekkere volgas rit gemaakt!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 03:02

VALINSKY schreef:
jaja, het moest er toch een keer van komen ! deze dressuuprikker heeft vandaag voor het eerst gesprongen met haar kreator ................

Viel nog niet tegen, niet een keer gestopt en wanita vond het wel erg leuk !
Zeker alweer meer dan 29 jaar geleden dat ik me aan een sprongetje waagde, trots op mijn merrie !
(en op mezelf natuurlijk haha )

Wauwwie
Wat goed zeg./
En leuk dat Wanita er ook van genoot

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:28

vandaag voor de eerste keer wedstrijd gereden met wanita !
( was voor mij alweer 9 jaar geleden ) dus best spannend !
En wat was ze braaf en gemakkelijk met laden en opzadelen, ze was wel nerveus maar heel fijn te rijden !

Had zo'n 5/6 jes jury, en werd uiteindelijk 2e met 178 en 175 punten in de M1, was echter heel tevreden !
Wist niet dat ik zelf nog zo gestresd kon zijn, maar goed volgende keer beter, aan wanita ligt het niet, even erin komen ......

Van de week weer les gehad van rien van der schaft, vond haar erg verbeterd ! ga nu ook meer springen, begin er steeds meer schik in te krijgen, en wanita doe je er ook echt een plezier mee ........

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:12

Wauw lekker Valinsky! Goed bezig. Jammer dat je een puntenloos resultaat had!!! maar fijn dat je wel lekker hebt kunnen rijden. die stress went wel en anders kan je altijd nog aan de passiflora van dr Vogel.

Springen is ook erg leuk zker met een paard wat het graag en makkelijk doet!
Toppie lekker bezig!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 13:25

Leuk Valinsky! De enge "eerste keer" heb je nu in ieder geval gehad, jammer dat je geen winst gereden hebt, maar dat komt vast wel! Hopelijk kun je de volgende keer zelf ook wat meer ontspannen.

Met Arany heb ik de laatste tijd ook wat dressuurwedstrijdjes gereden. Ik ben zelf ook te gespannen met dressuur, wil zooo graag dat het goed gaat, dat ik daardoor te gestresst op m'n paard zit. Maar zowaar, toch al 2x een winstpunt gereden (echt precies 181, maar dat doet er niet toe)

Vorige week in Maarsbergen weer een L cross gereden (in de regen :s) Tijdens het springen op het hoofdterrein hoorde Arany al overal de fluitjes van de hindernisjury's, ze draaide echt helemaal door van enthousiasme. Bij de dierenarts had ze voor de cross een hogere hartslag dan erna. Hoezo crossen is zielig voor je paard, haha. Als ik haar losgelaten had was ze uit zichzelf de cross rondgelopen volgens mij.
Wel weer een goed resultaat, foutloos gesprongen en foutloos gecrosst. Weer 2 wp erbij. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet eerder M mag starten dan wanneer ik een winstpunt in de L1 dressuur kan rijden.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 15:14

Hallo dames!

Hoe gaat het met jullie kreatortjes?
Toevallig kwam ik vorige week zomaar 2 andere kreators tegen op concours, de 1 in het B springen (uiteraard foutloos) en de ander net als Arany en ik in het L springen (ook foutloos).
Gaaf om weer te zien. Mooie grote paarden allebei rond de 1.68 m en fijn springen, de 1 was wel wat stijf in de beweging maar dat kwam vooral door de omvang van z'n buik ;-)

Met Arany heb ik maar een springwedstrijd gereden omdat de laatste tijd een aantal crossen waren uitgevallen ivm slechte weer. Springen ging fijn! 1e parcours foutloos en een balkje in de barrage omdat ik zelf teveel binnendoor wilde. Wel de snelste 4-fouter! In het tweede parcours heb ik er een beetje een oefenrondje van gemaakt en probeerde haar dichter bij de hindernis te plaatsen in de afzet. Dat vond ze niet zo'n goed idee. Arany vind het altijd nodig om minstens een halve meter te vroeg af te gaan. Dat voelt overigens ook het meest natuurlijk, maar ziet er niet zo mooi uit.

A.s. zaterdag hebben we weer een L cross in Wieringerwerf. Ik zag beli ook op de startlijst staan voor de oefencross en ook zondag de B?? Gaaf hoor! Veel plezier alvast!