Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:22

Ik kan jullie er weinig over vertellen maar achter de schermen is men bezig te kijken wat bokt kan betekenen voor haar. Misschien dat er nog een topic komt maar dat weet ik nog niet zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:07


wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:20

Bedankt voor de link! Ik ben nog steeds mega sprakeloos met een grote brok in mn keel! :(

Rambobo

Berichten: 832
Geregistreerd: 17-08-08

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 14:19

jeetje wat erg ... wat is er gebeurd?
iig veel sterkte aan alle familie & vrienden

Mnonn

Berichten: 343
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Zoutkamp

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:09

Jeetje wat erg.. Wens iedereen veel sterkte toe!

XLC70

Berichten: 673
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:09


Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:29

Leuk nieuws en mooi paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:32

Sorrie dat ik opnieuw even inbreek in jullie topic maar is alweer sinds twee dagen een topic ivm bloemstuk voor Marieke.

Bloemstuk MariekeA
Mochten er hier nog mensen zijn die mee willen doen dan kun je dat hier aangeven.

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:54

Dat is voor de populairiteit vd SO nakomelingen inderdaad een leuke koop voor Nederland ;-)

De mijne begint nu echt paard te worden, heerlijk op eigen benen lopen en super loslijving met rijden...hoezo "ik heb het getroffen"? _/-\o_

De bovenhals begint duidelijk meer vorm en massa te krijgen evenals de rest van zijn lichaam, jonge puppy wordt grote pup...maar heeft nog een lange weg te gaan naar het volwassen worden. :Y)

Hij was 1m68 op 2,5 jarige leeftijd, met 3 jaar was hij 1m72 en nu hij 3,5 jaar is meet hij 1m74/75. :=

Ik ga hem deze wintermaanden iets minder vaak trainen en zie in +- maart wel weer zodra de lente er aan komt. Ik trainde hem de laatste 2 maanden 3 a 4 keer per week en bouw ik af naar 1 a 3 keer want het is toch brrrr koud en er is ook totaal geen "moeten" gevoel.

Hoe gaat het met jullie SOtjes? ;)



PS nog steeds in gedachten bij MariekeA...doet toch wel wat met je! Zo jong! Wij wensen haar familie, kennisen en vrienden heel veel sterkte!

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:06

Manon, hoe groot is jou SO op dit moment? Je was bang dat het een hele kleine zou worden, is ze nog wat bij getrokken?

Amigo, al kijkers/kopers gehad?

Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:24

Jaa paar chinezen en amerikanen.. De een zocht merie en de andere vond hem net iets te klein..
van de week komt er iemand kijken voor de 2e keer..
Dus afwachten,, maar hij hoeft ook niet meteen weg, hij staat niet in de weg

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:00

Hoe is het met diegene afgelopen die voor een 2de keer terug zou komen?

De mijne gaat erg lekker momenteel, heerlijke stabiele aanleuning gevonden en heerlijk loslijvig en swingen *\o/*




*** ALLEMAAL FIJNE KERTDAGEN {:) TOEGEWENST EN EEN SUPER 2013!!! ***

Mnonn

Berichten: 343
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Zoutkamp

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:46

Die van mij staat momenteel even stil, ze is niet helemaal fit. Gaat nu alweer wat beter gelukkig. Heb er nog niet weer gemeten, zal binnenkort weer eens even doen.

Iedereen fijne dagen toegewenst!

XLC70

Berichten: 673
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Ede gld

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:41

Ik doe ook een stapje terug met die van mij. Na een kwartier rijden kakte hij telkens in. Ik heb zn bloed laten onderzoeken maar hier kwam (gelukkig) niets uit. Hij loopt nu 2x in de week en hij wordt weer fitter nu. Eind januari maar eens kijken hoe 3x in de week gaat bevallen.

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:53

Ik ben afgelopen weekend voor het eerst gestart op een wedstrijd! Hij was super braaf en deed het heel leuk, we hadden 172 punten (dus netjes voor de 1e keer vind ik) en daarmee waren we zelfs nog 7e van de 18!! Hij was de beste van de 3jarige zag ik later op de startlijst. Dus ik ben erg trots op mn kereltje. Ik kreeg ook nog heel leuk commentaar van de jury, op naar de volgende wedstrijd dus!

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:29

Hier ook nog steeds een happy horse die fijn meewerkt. Ik moet hem wel echt streng aan het werk zetten anders doet meneertje het echt niet...dan loopt hij wel maar niet echt goed los door zijn lijf en gedragen op eigen benen...ja slim issie wel! haha

Tis een aanleuningskwestie en een juiste aanleuning waar je echt goed de basis mee kan neerzetten is echt moeilijk maar daarvoor hebben we les en gaat het duidelijk steeds beter en hebben we nu DE aanleuning waardoor hij goed met zijn lijf gaat werken.

Jong paarden zijn altijd wat zoekerig in de aanleuning ivm balans en kracht ontwikkelen maar je moet er wel consequent in zijn en in blijven want zonder goede aanleuning is geen oefening fijn te rijden in de toekomst.

Nou Mara...klinkt echt niet verkeerd! Nog even en de puntjes komen wel, ga zo door!

Jullie SOtjes alweer opgeknapt xlc70 en Manon?

XLC70

Berichten: 673
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Ede gld

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:43

Mijn SO is weer opgeknapt gelukkig! Ik train hem nu 3x in de week, 2x rijden en 1x longeren.
Ik kan met rijden gewoon opstappen en wegrijden, zonder te longeren. Echt bizar gewoon, zo braaf.
Inmiddels is het gewoon een "jong paard" met rijden, en geen "net zadelmak" paard. Alle 3 de gangen gaan netjes en hij is goed aan de hulpen. Linksom meer moeite met balans en aanleuning dan rechtsom in draf.
Ik krijg hem alleen niet goed dikker, hij mag wel zo'n 50 kilo aankomen, maar dat lukt maar niet...

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:19

De mijne mag ook wel 30-40kg aankomen maar hij is het laatste jaar wel 7cm gegroeid en speelt enorm veel met zijn vriendjes....tja....dan heb je ook weinig kans om dik te worden haha *\%/*

Het zijn ook wel wat bloedtype's die SO's, die zijn vaak wat later rijp.

De mijne doet het met rijden super, over 2 maanden een jaar rustig onder het zadel gelopen en netjes L klaar, vind ik dikke prima voor zo'n grote jonge reus. :j

De (buiten) rijbak is ook nog steeds geweldig te rijden omdat ik er zout in heb gestrooid, heerlijk losse en zachte bak dus we tuffen heerlijk door in de winter ookal wordt het -20, heeeerlijk! :o

Mara, heb je alweer een wedstrijd in zicht? :):)

Hier enkele fotootjes van afgelopen week:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rambobo

Berichten: 832
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 22:00

leuke fotossssss van Qin!!
lijkt echt veel op zijn moedder !

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:54

Ja hij lijkt idd veel op moeders! Maar alles is bij moeders L/XL en bij hem is alles XXL lang haha _O-

Hoe gaat het met de andere SO toppertjes? :)

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:27

De mijne doet het momenteel erg goed, over 2 weken weer wedstrijd. Ben benieuwd. Ik ben erg blij met hem, ook zo lief en braaf als hij is buiten het rijden om. Het is heerlijk paardrijden nu!

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:28

Gaaf Mara! Ik ken dat gevoel dat het rijden ook heel erg fijn kan zijn, heerlijk! *\%/*

Hoe groot is die van jou geworden? Ik kan mij nog herinneren dat je bang was dat het een hele kleine zou worden/blijven. :=

Heel veel su6 met de wedstrijden :D

Hieronder een paar foto's van gisteren, ben zooo happy met mijn topper!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan het einde van de rit met dochterlief (9jr) en haar pony geruild...goede ruil toch? haha _O-

Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:46

Lekker dier Wittedirk. Heb je hem al gestart?

Mijne doet het op moment ook erg goed. Laatste tijd veel spanning gehad tijdens rijden, door het koude weer en harde wind. Maar gelukkig gaat het nu weer beter :) Helaas heeft ie alleen nu hoefzweer, hoefsmid komt straks om hem er uit te snijden.

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:08

Dank je Amigo, ben ook heel erg blij met hem! _/-\o_

Heb je de jouwe nog niet verkocht? Of uit de verkoop gehaald?

Hoe gaat het met de hoefzweer? Eruit/open kunnen snijden? :=

Ik start hem nog niet, echt geen tijd voor ivm eigen bedrijf en kleine kinderen, wie weet in de toekomst! *\o/*

XLC70

Berichten: 673
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Ede gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:38