Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 21:50

Mijn merrie is ook een maiden, heeft ook weinig buik, ze moet nog 3 weekjes. Ben zo benieuwd!! Wachten word nu erg vervelend, maar er zijn 2 springmerries nog eerst. dus daar heb ik dadelijk wel mijn handen vol aan!

Orchidee21

Re: Wie heeft er dit jaar met Zjengis Khan gedekt? of volgend ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:41

spannend he.. heb je geen foto van zsazsa haar buik??

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:03

Mijn merrie is half juni uitgerekend, is juist echt heel rustig en relaxed. Vind het mama-zijn wel lekker geloof ik. Leuk Zsazsa, straks dus 3 veulentjes?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 15:27

ja 3 veulens dit jaar, maar een springmerrie is verkocht hoorde ik met veulen, en ik was onze belg vergeten, die krijgt ook een veulen. Dus alsnog 3 veulens eigenlijk.

Foto zal ik straks is maken.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:39

Ik ga zondag naar de hengstenshow bij v.d. Bogaard naar ZK kijken. Misschien een kandidaat voor mijn merrie.

Weet iemand of hij vorig jaar deelgenomen heeft aan het voorjaarsonderzoek of niet?

WilmaNora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:50

Hoi Rachral, Volgens mij heeft ZK vorig jaar niet deelgenomen aan het voorjaarsonderzoek. Bij mijn weten is hij aangeboden via het najaarsonderzoek van 2007.
kijk voor meer info op www.zjengiskhan.nl

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 15:22

Het duurde even maar hier is mijn Flemmingh merrie die 13 april is uitgerekend van ZK.

Afbeelding
Afbeelding

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:28

Wat grappig Zsazsa, mijn merrie is half juni uitgerekend en is minstens zo dik! Word wel spannen voor je zo, die laatste dagen ;)

Is er toevallig iemand naar de hengstenshow bij v/d Boogaard geweest en heeft ZK zien lopen? En evt. de nakomelingen? Zag namelijk net op de site (zjengiskhan.nl) daar filmpjes van op stonden, weer mooie chique hoogbenige veulens, hoop dat die van ons er ook zo knap uitkomen!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 03:01

@zsazsa: jij komt ook uit son en breugel zie ik :D gezellig ik ook. Waar heb je je paarden staan als ik mag vragen. Ik dacht dat ik veel kenden in het dorp maar dit herken ik niet :(

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:06

Ze staan in Nederwetten bij mijn oom thuis. Die doet wat handel en fok met de paarden. Zsazsa is ook van hem. Ik heb nu 5 veulens gezien van ZK en ze zijn allemaal zeer hoogbenig en hele chique bouw en hoofd..

Zsazsa is morgen uitgerekend maar ik ben bang dat ik nog een week of 2 moet wachten. Ze heeft nog steeds heel weinig uier.. En dikker word ze ook niet. Dus maar niet hopen dat ik dadelijk een pony krijg
:(:)

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:33

en heeft Zsazsa al een veulentje??
mijn zafiraatje wordt met de dag dikker en dikker en de uier begint ook te groeien.
nog 3 weekjes!!

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:34

Citaat:
Is er toevallig iemand naar de hengstenshow bij v/d Boogaard geweest en heeft ZK zien lopen? En evt. de nakomelingen? Zag namelijk net op de site (zjengiskhan.nl) daar filmpjes van op stonden, weer mooie chique hoogbenige veulens, hoop dat die van ons er ook zo knap uitkomen!

Ik ben bij v.d. Bogaard geweest en heb ZK gezien onder het zadel. Een fijn te bewerken hengst met goede draf en galop. De stap werd niet tot nauwelijks getoond, jammer! Hij liep heel cool zijn rondjes.
Het hoogbenige moeten de veulens van hun moeder krijgen want dit heeft de hengst in ieder geval niet!
Ze waren wel uniform.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 09:51

Susy_Q schreef:
en heeft Zsazsa al een veulentje??
mijn zafiraatje wordt met de dag dikker en dikker en de uier begint ook te groeien.
nog 3 weekjes!!

Nee, ze was de 13e uitgerekend, maar nog steeds niks. Gisteren druppelde ze wat voor het eerst, maar haar uier is nog erg klein.. Ik verwacht vandaag of morgen toch wel onderhand is een veulen!
We hebben deze week nog 2 veulens gehad, en daar hebben we een beetje pech meegehad. Of naja bij de een met de moeder. de ander met veulen.

Dus hoop dat met Zsazsa alles goed gaat!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 09:54

@ rachral: ZK is zelf ook 1.72 misschien zelfs nu nog wat hoger. Ik heb hem ook in RL gezien, en ik vond dat het reuze meeviel de kortbenig heid... Hij is gewoon erg fors in het front waardoor het meer lijkt dan dat het eigenlijk is.. Vond ik in ieder geval. Heb nu 6 veulens gezien, en zijn goed aan de maat, chique en hoogbenig. 3 merries daarvan, waren in mijn ogen gewoon kortbenig.. Dus ik hoop niet dat je gelijk hebt over de kortbenigheid van ZK. Dat zou erg jammer zijn!

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:35

Kortbenigheid heeft niets met de hoogtemaat te maken.
Zijn vader Rousseau is een jonge Ferro, die staat bekend om de kortbenigheid van zijn nakomelingen. Het komt dus niet echt uit de lucht vallen.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:24

Mijn merrie was afgelopen vrijdag uitgeteld van ZK, vanavond is ze begonnen met kegelen. De vorige keer heeft ze (als ik het goed herinner) een dag of 2 gekegeld voor het veulen kwam, dus ik hoop voor het weekend ook een veulen te hebben.
Heb er nog geen gezien, maar de dierenarts die van de week hier was om mijn twenter te enten had er 1 gezien, erg chique en ook erg groot!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 11:15

Rachral schreef:
Kortbenigheid heeft niets met de hoogtemaat te maken.
Zijn vader Rousseau is een jonge Ferro, die staat bekend om de kortbenigheid van zijn nakomelingen. Het komt dus niet echt uit de lucht vallen.

Ja dat klopt, en ik weet dat hoogtemaat daar niks mee te maken heeft, maar ik vind zk niet echt erg kortbenig, en al zijn veulens hebben ontzettend lange benen, heb er nu in totaal 8 gezien, en allemaal hoogbenig, chique en een sprekend hoofd. Zk heeft zoveel lijf en front, dat het op sommige fotos indd wel zo lijkt dat hij zelf ook niet zo hoogbenig is.
Ach als ze de benen maar weten te gebruiken dat is het belangrijkst..

Mijn merrie is trouwens nog steeds niet bevallen nu 11 dagen overtijd!!

Landra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:06

Word spannen Raiza en Zsazsa! Wel foto's posten als de baby's geboren zijn he! ;)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:43

Natuurlijk :D Fotocamera ligt al klaar met volle batterij en lege kaart zodat er veel foto's gemaakt kunnen worden.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 12:56

Bij mij ook! Maar ik ben bang dat ik nog ff moet wachten, nog steeds bijna geen uier.... :(

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:58

de uier van mijn zafje wordt met de dag groter..
10 mei is de uitgerekende datum dus nog ff...
wat vervelend als je zo lang moet wachten, slapeloze nachten krijg je ervan!!
hopelijk komen de veulentjes snel!

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 23:34

Wij hebben dit jaar een geweldig bruin hengstveulen van Zjengis Khan. (vm. Hemmingway ster, sport dressuur), geboren op 14 maart. Druipkol en snebje. Achter 1 wit voetje en voor een streepje aan de binnenzijde oplopend. Het is een groot, chique en hoogbenig veulen (en de hoogbenigheid komt echt van Zjengis Khan...)
Op http://www.zjengiskhan.nl staan ook leuke foto's van de veulens van dit jaar op. Die van ons staat er nog niet op, maar ik zal eens foto's opsturen.
Aangezien de merrie 2 jaar gust was gebleven, wilden wij gewoon een KWPN hengst met formaat en heel goed sperma. Ze was het vorig jaar meteen dragend. Ik vond Zjengis Khan in Den Bosch tijdens de hensgtencompetitie erg goed lopen.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:12

he fokkertje... kan je geen foto;s plaatsen??
ben benieuwd..
Die van mij moet nu nog 2 weekjes.
Is er al wat ter wereld gekomen Zsazsa??

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 00:16

Nee :( Morgen al 2 weken overtijd.. Ik had het wel gegokt. Ik zei van te voren al dat ze zeker 2 weken overtijd zou gaan.. Helaas luisterd ze nogal goed naar mij blijkbaar..

Nog steeds geen uiers, het veulen schopt wel nogal veel!

@ fokkertje, ben ook zeer benieuwd naar je veulen

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:11

Hier schiet het ook niet op :o
Sjonge, wat duurt het lang zeg als je er zo op zit te wachten. Wordt echt tijd dat het veulen komt, mijn wallen hangen al bijna onder mijn wangen en ik zit al rechtop in bed 's nachts als een hoopje stro enigszin de vorm van een liggend veulen aanneemt :+ pfff...
ga hem er vanavond maar effe uitkietelen denk ik.. wie weet helpt het 8-)