paddox nakomelingen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjammie

Re: paddox nakomelingen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:03

Ben ik ook eindelijk weer een keer (zit ik zelf te zeuren over waar iedereen is een week geleden, reageer ik zelf ook niet meer Clown Nagelbijten / Gniffelen)
Gave foto's van Zeph zijn half broertjes en zusjes allemaal! Ja

Wat zonde van Paddox dat hij echt zo zwaar geblesseerd is, daar horen we dus waarschijnlijk niets meer van, echt zo zonde... Scheve mond

Vrijdagavond zijn we voor het eerst met Zeph naar het bos geweest, en ook gelijk zonder andere paarden erbij, zo mak is hij! Caroline (zijn eigenaresse) zat er op, ik ben op de fiets meegegaan. Jammer genoeg heb ik geen mooie foto's ervan kunnen maken, maar we gaan zeker vaker naar het bos, hij vond het zo leuk! Haha!

Ik kan het nu toch niet laten om een paar foto's van Zeph te plaatsen van een paar weken geleden Schijnheilig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn benen doen alleen een beetje erg vreemd op die laatste foto Bloos!

Springen vindt hij ook geweldig, alleen moeten we nog even oefenen ROFL
Afbeelding

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:26

wat een mooi paard is dat! wie is de vader van de moeder?

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:30

@ muispluis: Bedoel je Zeph? Zijn moeder is 3/4 arabisch heeft Caroline me verteld, ik weet verder de afstamming niet... Ik zal het eens aan haar vragen!

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 22:59

jaa. ok want ik vind hem namelijk een beetje op die van ons lijken op de een of andere manier Haha! Tong uitsteken

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:10

Dank je wel voor je compliment dan Haha! Bloos Caroline en ik vinden hem ook helemaal geweldig natuulijk hahaha!

Wat is de moeders vader van die van jullie? Op de foto's waar Aloë jonger is zie ik er inderdaad wel wat van Zeph in terug Ja

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 23:16

haar moeder is van bustron, maar er zit ook volbloed achter Knipoog

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:38

Wat is het stil hier Knipoog

Vanmiddag hebben Caroline en ik weer eens gesprongen met Zeph, pas de derde keer onder het zadel, en hij deed het echt super!

Hoe zijn jullie Paddoxen met springen?

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 14:10

wow! wat goed! die van ons heeft een keer gesprongen, ging ook super braaf Haha!

ja het valt idd stil, er zijn zeker nier mmeer baasjes met paddoxjes Huilen

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 00:05

Waar is iedereen, het bloed een beetje dood...

Zal ik het topic nog even reanimeren met een paar foto's. Mijn beesie aan de longe, ze heeft een aantal weekjes stil gestaan door een blessure van mijzelf maar nu zijn we het weer aan het op pakken, zie hier een kleine impressie

Afbeelding

Afbeelding

Hebben jullie ook nog leuke foto's??

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 13:46

ha nee ik ga nog foto's maken een keer.. en fijn dat je weer aan het werk kunt met dr:D

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 18:38

Hoi hoi.....daar ben ik ook weer! Zarah kan ook redelijk springen hoor! Ze heeft een week voor haar vierde verjaardag een oefenparcoursje gelopen! Ging reuze leuk! Voor 't eerst op vreemd terrein met een heleboel andere paarden. Ik heb een vriendin laten rijden, zij heeft heel veel springervaring en is een licht poppetje! We hebben ongeveer drie a vier keer van te voren wat sprongetjes geoefend. Zarah heeft er duidelijk plezier in! Op het oefenparcours met tien sprongen van 50 en 60 cm had ze in de eerste ronde een weigering op een hindernis met gegolfde planken. (Daar bleek bijna elk paard die dag moeite mee te hebben.) De tweede ronde heeft ze in galop alles foutloos gesprongen. Ik was best een beetje (erg) trots op haar! *LOL* Nu zijn we alweer een poosje met de dressuur bezig om het niet te gek te maken voor zón jong dier. Ga toch maar eens proberen om een paar foto's van haar te plaatsen. (Ben een echte pc-analfabeet!)

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:21

hoi tessacheyenne wat leuk dat die van jou al zo braaf een parcoursje kan springen. Ben wel benieuwd naar foto's van jouw paardje.
Mijn paddox schijnt ook leuk te kunnen springen heeft de vorige eigenaar wel eens gedaan maar ik durf me er nog niet aan te wagen. Ben dan ook absoluut geen springheld...

Wie van jullie rijden er al wedstrijden? Weet van eebaatje dat ze wedstrijden rijdt met Victoria in het M2 al en met succes, maar de andere paddoxjes hier dan?
Ik hoop eind van het jaar te kunnen starten, maar heb nog werk genoeg om haar wedstrijd klaar te krijgen (en mezelf... Tong uitsteken )
Ook is die merrie van mij best een stresskipje soms dus zal ook wel pittig worden op vreemd terrein en met andere paarden enzo om haar aandacht dan vast te houden.

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:29

zal binnenkort ook weer eens wat nieuwe foto's van darkness plaatsen......

Wedstrijd doen we voorlopig nog niet Haha! eerst over 3 jaar maar eens zadelmak maken Clown

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 00:44

Hee leven! Haha!

@ Valencio: Ik heb met Zephy 1x een onderlinge wedstrijd (dressuur) gereden, dat ging echt supergoed! Caroline en ik waren toen echt zo trots op hem Ja Zeph is juist echt een hele koele kikker, hij is bijna nergens door van zijn stuk te brengen, dat is echt heel fijn. Hij leert alles ook echt zo bizar snel, daar blijf ik me over verbazen.

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 18:42

hee even weer een paar fotootjes van aloë in de wei.. Pling
Afbeelding
Afbeelding
en dr grijze staart Haha!
Afbeelding
Afbeelding

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:31

Leuke foto's hoor van Aloe. Die staart is wel erg bijzonder zo mooi grijs, blijft dat nou zo of groeit het er langzaam uit? Is het dan een zilverappel?

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 17:45

ik denk dat het er langzaam uit groeit.. bij paddox was het grijze pas weg toen ie 7ven was..
nee ze is geen zilverappel, maar ze heeft wel hier en daar een wit haartje tussen dr vacht,, wel grappig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:23

Ik heb ook een Paddox x st.hertogJan.Dus haar Opa is een appaloosa Haha!
Ze is net 4 en nu een paar maanden onder het zadel.helaas heb ik niet veel foto's meer van de laatste tijd omdat mijn computer weigert mijn fototoestel te kennen??
Ze heeft wel een zwarte staart en is ongeveer 1.60 groot.Haar moeder was 1.55
Ze word gereden door mijn dochtertje nu.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 21:27

muispluis schreef:
ik denk dat het er langzaam uit groeit.. bij paddox was het grijze pas weg toen ie 7ven was..
nee ze is geen zilverappel, maar ze heeft wel hier en daar een wit haartje tussen dr vacht,, wel grappig Haha!

edit: wat is eigenlijk een zilverapppel? beetje domme vraag misschien ik ben straks even bij haar geweest en nu zag ik namelijk overal witte haartjes!!:/

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 21:28

wat een mooierd heb jij toch Haha! Bloos silvana

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:43

Dank je Haha! .Vind ik zelf eigenlijk ook wel Haha!
Maar ik vind ze eigenlijk allemaal wel erg mooi.
Ze is bovendien ook erg lief ,alhoewel ze wel een speciaal karakter heeft.Vraag me soms af of ze ergens niet stiekum gekruist is met een ezel.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:57

Silvana jouw Paddox is echt een gaaf paardje zeg, wat een mooi bloederig koppie heeft ze!

Muispluis zilverappel is wanneer paarden zilver/grijs kleurige staart en manen hebben.
Op de foto een zwarte zilverappel. Maar dit kan dus ook bij een bruine of een vos.

Afbeelding

Maar waarschijnlijk is jouw paard geen zilverappel omdat ze wel gewoon zwarte manen heeft. Paddox vererft wel het Sabino gen en dat kan dan die grijze staart hebben gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:03

Nadyche schreef:
jaa Tong uitsteken heb zelf ook een paddoxje Tong uitsteken maar wel een kruising met een fries Tong uitsteken (was dan ook een ongelukje Tong uitsteken) maar jah Tong uitsteken ze is wel super lief Haha! alleen af en toe...
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=884412 topic van een tijdje geleden Knipoog

Ik heb zelf eigenlijk een vraagje aan Nadyche.Hoe kan het een ongelukje zijn?Zijn dekking is niet bepaald goedkoop,en ik neem aan dat als hij buiten staat hij toch niet zomaar uit zijn weitje kan.

Wel een mooi kleurtje dat Zilverappel.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:16

Misschien hebben ze bij de hengstenhouder het verkeerde rietje sperma gebruikt... Kan gebeuren natuurlijk. Paddox stond destijds op de Nieuwe Heuvel en daar hebben ze ook veel friese dekhengsten.

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:35

volgens mij zit dat grijze in ferro. Ik ken een metal zoon en die heeft ook allemaal witte haartjes boven de lies