Nakomelingen van Jazz?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolienn

Re: Nakomelingen van Jazz?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:21

Iedereen die zegt dat Jazz een slecht karakter doorgeeft is fout bezig. Hij geeft écht karakter door, het zijn hele typische beestjes. Ze zijn heel erg slim, maar slecht, nee absoluut niet. Onder een slecht karakter versta ik gemeen enz. Dit heeft Jazz niet en geeft t dus ook niet door. Jazzen zijn geen valse paarden oid. Het zijn schatten van beesten. Op stal zijn ze super, maar onder het zadel oh zo lastig.

Mijn moeder heeft een Jazz gehad. Een kasteel van een paard. (helaas niet verkeersmak te krijgen) Hij kon een heel aardig sprongetje maken, alleen vanwege mn moeders rug zij niet, dus dressuurmatig verder gegaan. Maar hij bleef ons te slim af. Zodra je truuk 1 onder de knie had stond ie al weer klaar met de volgende 10 truukjes. Ik heb er toen ik klein was nog wel op 'gereden' dan was hij superbraaf en haalde het absoluut niet in zn hoofd om truukjes te gaan proberen. Helaas heeft hij en trailer ongeluk gehad en dit is uiteindelijk fataal geworden. Erg zonde, want het was een superbeesie. Met een goede ruiter zou die heeel ver gekomen zijn in de sport.

Ik zeg altijd maar je hebt échte Jazz nakomelingen en niet echte. De echte lijken ontzettend op Jazz en hebben een heerlijke truukendoos. Moeilijk te rijden, maar onwijs goede paarden. Bij deze beesies zeg je gelijk, dit is een echte Jazz! De niet echte Jazz nakomelingen zie je misschien wel wat vaagjes dat ze van Jazz afstammen maar je zegt niet onmiddellijk kijk, das een Jazz. Deze paardjes zijn veel makkelijker te rijden, en hebben 'veel minder karakter' zal ik maar zeggen.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:38

Ik heb ook een Jazz, deze had ik met mijn instructeur gekocht en hij zou haar trainen tot hoger niveau en dan zou ze of fokmerrie of verkocht worden. Hij bleek er niet echt een klik mee te hebben (hij zet te veel druk en wil te snel) en door omstandigheden in zijn familie kon hij haar niet meer rijden. Nu heb ik haar zelf en staat ze te koop puur omdat ze te klein voor me is. 1.62 en ik ben 1.87m. Wel train ik haar nu en vind het een geweldig paard. Ben altijd al Jazz fan geweest qua lopen en uiterlijk, maar qua rijden vind ik haar een echte leerschool en super leuk. Als alle jazzen zo snel en sensibel zijn dan komt er absoluut weer een jazz als deze weg is, maar dan een grotere. Ik baal ervan dat ik zo lang ben, maar gelukkig heb ik geen haast met het verkopen van deze en geniet ik lekker van mijn 'pony'.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:42

Vido schreef:
Ik had een Jazz x Haarlem. Erg apart dier... Toen ik ging kijken had ik direct een klik met haar, onder het zadel was het voor mij een geweldig dier. Ze was 5 jaar.

Helaas pakte alles een beetje anders uit... Na een week stootte ze haar hoofd in de trailer, waarop zij besloot NOOOIT meer er in te gaan. Echt nooit meer. Na een paar dagen schakelde ik Petra Vlasblom in. Ook voor haar is mijn Jazz een studie-object geworden...

Na een week of 7 werden op het weiland naast haar paddock koeien losgelaten. In paniek sprong ze in het landhek, met haar achterbenen er in en trok haar pijpbeen aan flarden. We hebben haar geopereerd (thuis uiteraard) en na 4 maanden stalrust (!), kon ik weer gaan revalideren. Ik zette haar maar op pension.

Nog eens drie maanden later startte ik haar in het Z1, ze liep 214 punten.. Inmiddels beheerste ze de wissels en kon ik lezen en schrijven met haar. Mja, je wil dan toch ook op pad kunnen..

Dus weer aan de slag met Petra. De strategie was 'voeren op de trailer'. Misschien mede hierdoor kreeg ze een verstopping in haar darmen. Ze heeft 6 dagen en nachten gruwlijk geleden (ik bleef bij haar slapen en stond overdag voor de klas...). Toen uiteindelijk de verstopping wonder boven wonder toch oploste, heb ik haar als fokmerrie verkocht.

Eeuwig zonde voor de sport, maar het was echt niet te doen. Bovendien denk ik dat de complete paniek die ze had (die keer voor de koeien, maar wie weet waarvoor nog meer) letterlijk levensgevaarlijk. Stel je voor wat voor situatie het oplevert als dat gebeurd als je er op zit.

Nu heb ik nog niet eens verteld van haar angst om ergens onderdoor te gaan. Ze ging de poetsplaats niet op, durfde haar stal vaak niet in, de deur om de rijbak in te gaan was eng, enz. Moeilijk dier, uiteindelijk heb ik het opgegeven (na een jaar). Ze is nu fokmerrie, veel beter voor haar...

Ik kende dit dier ook.
Een hele leuke lieve merrie maar idd gevaarlijk.
Heb haar ook nog eens een week gereden toen Lianne met vakantie was een wereldbeest maar heel moeilijk mee om te gaan heel jammer.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 22:28

Ik heb zelf geen jazz maar ik ken er wel enkele. De meeste Jazz's zijn vrij hevige types, zeer slim, onrustig en echte karakterpaarden, geen simpele beestjes dus Knipoog
Maar over het algemeen wel heel heel veel talent, super bewegen, alleen, je moet het eruit krijgen.
Ik ken 1 Jazz die helemaal anders is, het is een merrie waar m'n lesgever intermediaire mee rijdt, super paard, super bewegen, enorm veel expressie in haar bewegingen, wel kijkerig op wedstrijd (dit is allemaal vrij typisch voor Jazz, wat ik heb gehoord) maar in omgang is het echt een heel rustig en lief paard, je kan er alles mee doen. Na 2 maand stalrust kan je er gewoon aan de hand mee stappen zonder problemen. Ze is ook wel een paard dat veel aandacht wil, ze weet precies dat ze goed is Haha! Dat zal het slimme zijn zeker?
Haha! Ben eigenlijk zelf ondertussen wel wat gek van Jazz afstammingen, jammer dat ze over het algemeen vrij duur zijn. Ach gut
Maar ik hou hem toch in gedachten Vork

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:29

Mijn Jazz gaf vandaag weer eens blijk van zijn karakter... Kom ik vanmorgen buiten om de paarden te voeren (staan bij ons aan huis), staat Tigo al lekker in de tuin. Vond het te lang duren en had de deur opgemaakt en was maar op het gras gaan staan Haha! . Ik kon hem gewoon een halster aandoen en weer binnen zetten en hij keek me echt zo aan van: goh, mocht dat niet dan, nou lekker puh dan... Duivel . Ik kon echt niet boos op hem zijn, hij zag er zo komisch uit. En dat terwijl ze de hele week gedwongen binnen hebben moeten staan, wat ze helemaal niet gewend zijn.
Wij hadden een moeilijke start samen, maar hij word voor mij wel steeds leuker Tong uitsteken

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:20

De onze heeft gister zijn eerste 2 grote bokken gegeven. Hij heeft een vorm van protest (niet willen lopen niet voor het been en geen respect voor de zweep) waar we nu dus even door heen gedrukt hebben. Resultaat 2 bokken Haha! En van ons weer 2 tikken Haha!.

Mooi he JollyJumper hoe dat karakter kan zijn.

kell_gino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:27

Ik vind jazz paarden heerlijke beesten! zie mijn profiel.
Ik vind het kijkerig zijn op wedstrijden ook typisch voor veel jazz-paarden. Niet perse alle natuurlijk!
Overigens vind ik dit heerlijk rijden als je ze dan toch kan overtuigen.

kell_gino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:35

Ellen_vs schreef:
Wij fokken thuis regelmatig met Jazz: een geweldige hengst!!!
Wat de nakomelingen betreft: geweldige mooie en werkwillige paarden mét karakter, wat ze toch nodig hebben wil je er verder mee komen in de sport (o.a. Parzival komt bij ons vandaan).

Nu is dat karakter bij veel ruiters een probleem, de paarden zien alles en wanneer je hier niet mee om kunt gaan is een Jazz, naar mijn mening, niet het geschikte paard. Vooral niet als je weinig ervaring hebt.

Denk je dit wel te kunnen, dan zijn Jazz-nakomelingen de beste paarden die je kunt hebben. Ze zijn echt super om te rijden dan.
Zorg voor een goede en ervaren begeleider, dan komt het wel goed.
Als een
Jazz je vertrouwt doet hij alles voor je!!

Succes!!!

Helemaal mee eens! Hoeveel jazz-paarden zie je wel niet in de topsport.
Lisa wilcox rijd nu ook een jazz, passionelle, mijn 2,5 jarige komt uit een volle zus van deze merrie.

Be_Silly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:42

Hey Marcella,

Hier even een plaatje van onze jazz... Dan weten de andere bokkers waar je het over hebt.
Het is nog een ongeschoren beertje maar dat gaat goed komen in de loop van deze week(hoop ik dan maar!! haha)

Bij deze Zamore(Jazz x Amor)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is een boefje maar oh zo leuk!!!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:10

leuke foto's syl! Vind die laatste met dirk ook erg leuk geworden!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:43

Ik vind trouwens dat mijn havidoff x Jazz af en toe echt in zijn eigen wereldje leeft Haha! Vooral wanneer je hem los gooit houd die hele schijngevechten met de bakrand. Ernaar slaan, happen en steigeren... dan met je staart op vlaggenmaststand weg rennen... alsof hij iets ziet wat ik niet zie Clown

Aan de longe, tijdens het losgooien en in de stapmolen kan die echt volledig uit z'n plaat gaan... maar met rijden doet die eigenlijk nooit echt gekke dingen. Lachen Hij kan wel wat heet aanvoelen, maar er komt enkel een bok wanneer je hem op sommige momenten op z'n punten zet... Jazzjes hebben imo een erg uitgesproken mening Ja en dat laten ze vaak wel weten... maar op de momenten dat hij het wel met me eens is, lijkt het net alsof hij geheel uit zichzelf rijd. En is hij met twee pinken te sturen Lachen heel appart om ermee te werken Haha!

Die van mij kan je trouwens in de bak en op wedstrijd een bom naast afsteken, hij kijkt wel maar er komt weinig reactie... buiten in het bos is dat meestal een ander verhaal Clown

Mysterieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:43

Ik heb een nakomeling van Jazz. Het is een merrie van 1.63, ze is 6 jaar en ik start haar in het M1.
In het begin wat problemen gehad omdat ze het zadelmak maken erg eng vond. Ze kon onwijs snel 180° draaien en heel hoog bokken! Zo vlug als water. Ik heb toen besloten om te wachten. Volgens mij was ze er geestelijk nog niet klaar voor en was ik er toch ook wel een beetje van geschrokken. Dit was tenslotte ook mijn eerste eigen Jazz Lachen . Ongeveer een jaar later heb ik het weer opgepakt. Toen ook wel wat problemen gehad, maar met veel geduld en vertrouwen is het goed gekomen.
Ze is nu zo ontzettend braaf. Houd haar omgeving wel in de gaten, maar blijft aan het werk en gaat nooit meer aan de haal. Als alle paarden gek doen in de bak is zij de enige die niet meedoet. Echt een enkele keer is ze vrolijk en dan maakt ze wel eens een vreugde sprongetje. Het is dus ook weer geen dooie. Ze is super slim en heeft geen hekel aan haar werk . Op wedstrijd is ze ook heel braaf. Ze heeft me nog nooit in de steek gelaten.
In de omgang is het echt een schat. Ze is de knuffel van stal. Af en toe staat er gewoon iemand van stal in mijn box haar te knuffelen. Ze is dol op aandacht en vraagt daar ook altijd (op een heel beschaafde manier) om en krijgt het dan ook bij iedereen voor elkaar. Ze heeft geen stal ondeugden. Eigenlijk is het wat dat betreft een voorbeeld paard.

Mijn vader heeft een Jazz gehad die hij met 7 jaar in het Z mocht starten, maar helaas viel die er door een onherstelbare blessure uit. Op dit moment heeft hij weer een jazz van 5 die hij in het M mag starten. Ik heb er dus wel al een aantal meegemaakt. Naar mijn mening moet je met een Jazz consequent zijn, geduld hebben,en het vertrouwen winnen. Een Jazz stelt zo ook de nodige eisen aan zijn ruiter en willen ze op een bepaalde manier behandeld worden. De meeste zijn snel, slim, sensibel en hebben vermogen. Geef ze de tijd en dan komt het over het algemeen naar je toe. Maar probeer ze nooit te breken want dan blijf je vechten. Je moet ze voor je winnen. Het was voor mij een soort zoektocht waarin ik regelmatig met mezelf geconfronteerd werd Bloos Haha! . Ik ben van mening dat elk paard wel iets bijzonders heeft, maar een Jazz heeft voor mij net altijd een beetje extra. Het zijn echt persoonlijkheden.

Mijn 6 jarige Jazz
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:02

prachtige merrie Ja

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:29

zeker een mooie merrie!

Beezietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 18:55

Amai zo een chique merrie!

Mysterieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:06

Dank jullie wel!

@Beezietje: Nog steeds twijfels over die 2 jarige Jazz?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:17

Ik heb een Jazz X Dutchboy.
Ik vind het een geweldig paard. Het duurde wel even voordat ze me volledig vertrouwde, maar nu kan ik ook alles met haar doen. Totaan oren uitscheren aan toe. Het maakt haar niks uit.
Met rijden is ze wel wat neurotisch, maar zolang de ruiter zich daar niet druk om maakt, zit het niet in de weg.
Als ze een nieuwe oefening niet begrijpt kan ze gaan hyperen. Door dan lucht en ruimte te geven, vloeit dat snel weer af.
Ik vind het een superdier om mee te rijden, omdat ik van haar onmiddellijk terug krijg als ik niet duidelijk ben in mijn hulpen. In een dressuurproef hoef ik alleen maar aan galop te denken en ze galoppeert aan. Geweldig, zo sensibel.
Ik spring ook met haar en ga regelmatig het bos in. Kortom....ik ben er enthousiast over.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 08:44

Wat ik inderdaad wel bijna bij alle mensen met een Jazz merk is dat het allemaal gaat om het vertrouwen te winnen. En dat merk ik met Tigo dus ook goed. Ik kocht hem en wilde meteen na een paar weken gaan starten en alles met hem doen. Een soort kant en klaar paard dus, zeg maar. Nou mooi niet dus! Afgezien van wat gezondheidsproblemen die hij bleek te hebben, moest ie dus in het begin niets van mij hebben... Gelukkig gaat het nu de goede kant op, ik kan steeds meer met hem dus ik hoop dat het allemaal wel goed gaat komen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:09

Hier nog een foto van mijn Jazz, toen ik haar net twee maanden had. Ik ben daar verkleed als bluesbrother, vandaar helemaal in het zwart. Het is een friebeltje om te zien. Dat is ook de reden dat ik haar heb gekocht. Ik ben 1.58m en dit paard is 1.66 m, maar doordat ze zo smal is, zo'n friebeltje, heb ik het gevoel dat ik ineens megalange benen heb. We combineren daardoor heel goed. Maar ook, omdat ik het sensibele zo ontzettend fijn vind.

[URL=http://imageshack.us]Afbeelding[/

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:23

Jolienn schreef:
Iedereen die zegt dat Jazz een slecht karakter doorgeeft is fout bezig. Hij geeft écht karakter door, het zijn hele typische beestjes. Ze zijn heel erg slim, maar slecht, nee absoluut niet. Onder een slecht karakter versta ik gemeen enz. Dit heeft Jazz niet en geeft t dus ook niet door. Jazzen zijn geen valse paarden oid. Het zijn schatten van beesten. Op stal zijn ze super, maar onder het zadel oh zo lastig..

Nou...ik vind ze ook niet lastig onder het zadel hoor. Ik heb er zelf eentje, zoals je in mijn vorige posts kunt lezen en zien. Maar heb er ook meerdere gereden van anderen. Lastig vind ik niet het goede woord. ze zijn gevoelig. En als je daar niet mee om kunt gaan, dan kun je problemen krijgen als staken en panieken ed.
Lastig interpreteer ik als een paard dat willens en wetens de ruiter dwars zit. En dat is het niet.
Het is alleen zo, als jij vaag bent in je hulpen, of je gaat afdwingen, of je baalt bijv. stevig van een oefening in een wedstrijd die fout ging....dat merken ze...dan krijg je een reactie. En dat maakt het lastig voor sommige mensen om zo'n paard te rijden.
Als jij je zenuwachtig maakt voor een wedstrijd, dan voelen ze dat en krijg je daar meer reactie op dan bij de meeste paarden.
Een nakomeling van Jazz moet je aan de ene kant met fluwelen handschoentjes aanpakken en aan de andere kant moet je ze veel duidelijkheid en structuur geven. Als jij een dressuurproef kunt rijden, met niet alleen een pokerface....maar ook dit helemaal in je lijf hebbend: dus geen emotie tijdens je proef...alleen rijden....dan heb je er een superpaard aan.
Ik heb proeven gereden, waarbij ik na afloop zei: ik heb het gevoel dat ik niets heb gedaan.....ik heb de oefeningen alleen maar "gedacht" ....
En dan was ik zo maar eerste....met megaveel punten. En ik ben helemaal geen briljante dressuuramazone. Mijn oorsprong ligt bij het springen, wat ik ook doe met mijn jazz (heeft ze wat minder talent voor dan dressuur, maar gaat ook best goed). Ik heb meer dan 20 jaar op een handelsstal/africhtingsstal gereden en dus met talloze paarden van doen gehad. met name springpaarden en alleen jonge paarden of correctiepaarden. Daarom kan ik me goed aanpassen aan dit karakter. Vroeger had je de Amors....van het zelfde hout gesneden...alleen dan ook nog koppigheid er bij. Daar heb ik dat wel van geleerd. En de Zeolieten....hetzelfde verhaal.
Ik heb daar nu voordeel van en scoor daardoor goed met dit paard...zonder dat ik uitblink als echte dressuuramazone op hoog niveau.
Maar goed...niet iedereen kan er mee overweg en daarom krijgen ze al gauw jet stempel "lastig"...maar dat vind ik dus een onjuiste weergave. Lastig zijn ze niet uit zichzelf...lastig worden ze als hun sensibiliteit niet op de juiste manier bejegend wordt. Maar voor de ruiter die dit aankan zijn het briljante paarden vind ik.

Beezietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 13:20

Nee heb geen twijfels meer Haha! maar ik ben vorige week gaan kijken naar een ferro omdat die dichter was, maar daar heb ik gewoon geen foto van genomen want dat was een ramp :s De eigenaar wou die voor ons laten draven en die sloeg echt met zijn achterbenen zijdelings :s
Maar ik heb nu zo weinig tijd om te gaan. En ik zou misschien toch liever eens gaan kijken naar 1 die zadelmak is. Dat raadde men lesgever ook aan. Stel je voor dat die ook heel moeilijk is onder het zadel als sommige hier wel vertellen, dan is dat wel spijtig é.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:27

Ik heb ook een Jazz nakomeling... Wat een heerlijk paard vind ik dat... Tis echt mijn grote trots...

Die van mij is 3 jaar. Voor de fokkers onderons voorl.keur v. Jazz x keur pref prest. v. Uniform x ster v. Jurriaan...

Geen makkelijke combi en ik ben er door menig man/vrouw voor gewaarschuwd dat een dergelijke combi alles behalve 'veilig' zou zijn...

Niets is minder waar... Ik rij met 2 paarden buiten, waarvan ik de ene rij en haar, de Jazz, aan de hand rustig mee kan nemen. Superbraaf. Heb er in het begin best wat mee te stellen gehad, maar het fijne van haar vind ik dat ze met een consequente hand ontzettend fijn is. ze is ontzettend gevoelig en alle opzichten en ik vind het een genot om met haar te werken. Ze is met vlag en wimpel door de stamboekkeuringen gekomen en is op stal een zeer fijn en aanhankelijk paard. Momenteel is ze 5 maanden drachtig van de keurhengst Welt Hit II.

Mijn andere paard, uit een Marinier-merrie, heeft voor veel meer problemen gezorgd. Dat was een paard die jaren lang continu het gevecht met je aanging en nu hij wat ouder is (lees= 8) kan ik lezen en schrijven met hem... Maar zo erg dat hij was als 3/4 jarige, is mijn merrie nooit geweest.

Nee, ik zou er echt 10 van op stal kunnen hebben... Terwijl ik van mijn andere paard aan 1 toch echt meer dan genoeg heb Haha!

Mysterieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:07

Beezietje schreef:
Nee heb geen twijfels meer Haha! maar ik ben vorige week gaan kijken naar een ferro omdat die dichter was, maar daar heb ik gewoon geen foto van genomen want dat was een ramp :s De eigenaar wou die voor ons laten draven en die sloeg echt met zijn achterbenen zijdelings :s
Maar ik heb nu zo weinig tijd om te gaan. En ik zou misschien toch liever eens gaan kijken naar 1 die zadelmak is. Dat raadde men lesgever ook aan. Stel je voor dat die ook heel moeilijk is onder het zadel als sommige hier wel vertellen, dan is dat wel spijtig é.

Het is natuurlijk altijd een extra risico om er een uit te zoeken die niet zadelmak is. Je moet maar weer afwachten hoe ze onder het zadel zijn. Het is wel belangrijk dat het zadelmak maken ook netjes is gedaan. Wat altijd belangrijk is, maar als er iets mis is gegaan vergeet een Jazz dat ook niet snel. Het vertouwen is dan weg. Maar dat zie je snel genoeg als je gaat kijken.
Wij hebben een Jazz, die we kochten toen hij nog een veulen was, zadelmak laten maken en dat was niet goed gegaan. We zijn bijna een jaar bezig geweest om dit weer goed te krijgen. En niet omdat we de beste ruiters zijn, maar door consequent te zijn, herhaling, herhaling, herhaling en met heeeeeel veel geduld.

Veel suc6 met zoeken!

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:13

Ik meld me hier ook maar even, want ik heb ook een jazz * balzflug merrie! Ze wordt dit jaar 5 en ik heb haar sinds haar derde. Het is net zo'n ranke als die van polly en heel sensibel. Wij hebben wel aan elkaar moeten wennen op het begin en alles heel rustig aan moeten doen. Ze is ontzettend eenkennig en een ander kan er ook niet zomaar opstappen. Alles moet met heel veel rust en ook structuur is belangrijk. Ik moet haar altijd op dezelfde manier en volgorde opzadelen anders raakt ze in de war en wordt ze onrustig
Verder doet ze altijd super goed haar best met rijden en ook in omgang is ze heel lief. Buitenrijden gaat ook goed met haar. Eigenlijk is ze heel braaf, maar als ze ergens van schrikt kan ze wel heel erg paniekerig worden. Dat gaat gelukkig nu al beter.
Het enige hele grote probleem wat ik heb en wat ik tot nu toe nog niet heb kunnen oplossen is dat ze met geen mogelijkheid haar achterbenen optilt. Ze vertikt het echt. Ze is bang dan en begint te trappen en te slaan. Je kan haar achterbenen gewoon poetsen en aanraken maar niet optillen. Ik heb echt al vanalles geprobeerd, maar het lukt. Hoefsmid is dus ook een ramp en nadat het 1 keer is mislukt met de praam, krijg je die ook niet meer om.... Iemand misschien nog meer een jazz met moeilijke achterbenen? Of tips?
Ik probeer binnenkort wel een keer foto's te zetten! Kunnen jullie mijn knappe jazz zien!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:24

Ik vroeg me af...ik had een foto geplaatst. Maar op de computer thuis kon ik de foto niet zien. Dus nu controleerde ik het nog eens. Maar nu zit ik op de computer waarmee ik de foto geplaatst heb en dan zie ik 'm wel.
Kunnen jullie mijn foto zien?