Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre2000

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 16:37

Haha jep daar heeft mijn Corlandje ook last van Haha!.. Alleen dat kan miss ook wel een gebrek aan opvoeding zijn bij mn paardje Tong uitsteken

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:41

LJB schreef:
GeeskeP schreef:
Ik bedoel met drammen dus idd niet stil willen staan.. Knipoog

En de winstpunten kloppen idd niet meer.. het zijn er nu 8 :p

Ohw dus dat gaat er niet meer af...? Hij begint er nu net mee.

Een laatbloeiertje Vriendjes zijn?

ETmelanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:44

Ik heb ook een jonge Corland staan. Die van mij kan ook wel aardig drammen, maar er zit niks kwaads in.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:46

Zit in geen 1! Knipoog

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 18:49

Nee idd.. Dat kwaad is bij alle Corlands (die ik dan ken Knipoog ) Erg ver te zoeken Haha!

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:03

GeeskeP schreef:
Een laatbloeiertje Vriendjes zijn?

Is net 3... Clown

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:43

ooooohw dan is het normaal Knipoog

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:22

ik heb 2,5 jaar lang een corland ruin gereden uit een apple king moeder en daarachter flaneur... Dit was een heel fijn paard mits hij het leuk vond, dressuurmatig vond hij er niet veel aan, erg sterk worden en moeilijk te rijden, springen daar integen vond hij geweldig. Heb 7 maanden met hem via stage bij piet raijmakers getraind en deze was ook zeer te spreken over zijn manier van springen... Echter hij was zeer maar dan bedoel ik ook heel erg dominant en daarmee gewoon te mans voor mij, als hij iets niet wou deed hij het absoluut niet, kwam hij enorm in verzet, nou ben ik wel benieuwd of er meerdere zijn bij jullie die dat ook hebben, dat sterk dominant zijn en eigenwijs. Die van mij had tevens ook een groot laadprobleem wat uiteindelijk met vrachtwagen goed ging en met trailer niet, nog mererdere?

In juni heb ik hem verkocht naar gert lozeman en hij loopt nou met hem in de cross.. Vorige weekend voor het eerst gestart en gelijk 1e, gaat super dus... Verder was het echt een onwijs werkwillig paard die als die ging, voor me door het vuur ging...

Verder was het een enorme knuffel vond alle aandacht prima, maar af en toe gewoon zeer eigenwijs.. Voor foto's zie profiel, onder de naam Toran..

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:32

Heb je die Corland ook op marktplaats gehad? Want volgens mij heb ik je advertentie een paar keer goed bekeken...

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:12

die corland heb op marktplaats gestaan dat klopt... Hij heeft nu een super plek en daar doet hij het super.. De vrachtwagen met laden is nu overigens geen probleem meer, alleen trailer nog maar bij hun wordt hij alleen met vrachtwagen vervoerd en het gaat super daar..

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:49

Gelukkig dat het nu beter gaat en t beestje zn draai heeft gevonden.. dat is het belangrijkste!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:27

jah idd, ging geowon nie meer, was voor mij niks en voor hem.. Hij probeert ze wel uit maar gert heeft met zijn 20 x nl kampioen eventing zoveel ervaring enz en henk jan natuurljk ook, Dit vind hij veel fijner kan daar op de wei en wordt goed gereden en heeft leiding die hij kan accepteren..

Maar ik blijf het moeilijk vinden, maar dis eerlijker tegen over het paard..

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:17

Ja idd.. soms moet je keuzes maken met je verstand en dat doet pijn...
Zelfde meegemaakt.. ik weet precies hoe je je voelt! Vriendjes zijn?

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:28

Geeft corland ook veel vermogen?
Zoek voor mijn merrietje een hengst zoals corland, die liefst wat aanhankelijk is aangezien de merrie dit totaal niet is, maar hij moet wel vermogen geven.
Merrie heeft super techniek en goed vermogen, loopt nu op 5j 1.20m, heb haar reeds 2x 1.30m gestart in een kampioenschap en 2x foutloos, maar ze blijft nu deze winter en zomer in de 1.20m, ze heeft haar punten al voor het 1.30m maar dat is gewoonweg vééééééééél te vroeg!!
ze zal van wat we nu schatten max parcours 1.40m aankunnen, ze is nog vrij jong. Maar die hoogte kan ze aan door haar techniek en niet haar vermogen. We zouden dus graag een hengst kiezen met veel vermogen en corland staat mij wel aan, wegens zijn karakter. Merrie is te dominant naar mensen toe en kan ook wat exterieurverbetering gebruiken! Lachen

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:44

Karennnn schreef:
Geeft corland ook veel vermogen?
Zoek voor mijn merrietje een hengst zoals corland, die liefst wat aanhankelijk is aangezien de merrie dit totaal niet is, maar hij moet wel vermogen geven.
Merrie heeft super techniek en goed vermogen, loopt nu op 5j 1.20m, heb haar reeds 2x 1.30m gestart in een kampioenschap en 2x foutloos, maar ze blijft nu deze winter en zomer in de 1.20m, ze heeft haar punten al voor het 1.30m maar dat is gewoonweg vééééééééél te vroeg!!
ze zal van wat we nu schatten max parcours 1.40m aankunnen, ze is nog vrij jong. Maar die hoogte kan ze aan door haar techniek en niet haar vermogen. We zouden dus graag een hengst kiezen met veel vermogen en corland staat mij wel aan, wegens zijn karakter. Merrie is te dominant naar mensen toe en kan ook wat exterieurverbetering gebruiken! Lachen

De mijne heeft vermogen zat!

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:01

De merrie die ik rij heeft ook ontzettend veel vermogen!
Als je dat zoekt is Corland een hele goeie keus!
Carolus II is ook een goeie optie.. maar Corland beter Knipoog

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 21:39

Mijn Merrie heeft ook heel veel vermogen! 80 punten had ze erop op de keuring Lachen .. Haar sterkste kant!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:16

mijn oude beestje heeft ook ontzettend veel vermogen..

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:20

Ik heb sinds 3 weken ook een 4,5 jarige Corland (x Goodtimes) :D
Super lieve merrie van 1.66 hoog. Bruine kleur en 2 witte voetjes kruislings ;) haha
Het is een echte knuffelkont en absoluut niet eenkennig.. Heel nieuwsgierig aangelegd want ze mist niets van wat er om haar heen gebeurd. Echt een attent paardje..
Ze is een half jaartje onder het zadel en met dressuur loopt ze netjes en ze begint ook al fel op de hindernis te worden.. Springt graag.. Erg leuk dus haha..
Hoe gaat het met jullie paardjes?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:14

Ik heb al ruim 11 jaar een corland merrie uit de leen stam.
Ze is ongeveer 1,65 en komt uit een beetje een gelderse moederlijn :j

Het is een erg lief beest, maar wel 1 met een apart karakter en een eigen willetje.
Als iets haar niet aanstaat doet ze het ook echt niet :n
Het is een enorme knuffel kont, als we mensen tegen komen op buitenrit, moet ze altijd ff kennis maken :D

Verder is het een enorm rillerig paard en schrikt ook vrijwel overal van, van iets wat je zelf niet eens ziet...
Verder is ze ook een enorm koppig paard als het om trailer laden gaat :))

Daarom is een keuring of wedstrijdrijden er ook nooit van gekomen.

Een geweldige springer is het zeker :j
Als ze zomer's in het weiland staat in afgezette stukje weide, dan springt ze telkens heen en weer om bij andere paarden te kunnen staan :))
Weiland hekken springt ze ook maar al te graag over heen uit haar zelf....

Verder heb ik nog wat springfilmpjes is misschien ook wel leuk om te laten zien :D

Wat dressuur foto's :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=nlcP4_r70_4
http://www.youtube.com/watch?v=fsx9dyPkQdg

Ik ga ff verder bijlezen over jullie corlandjes :D

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:43

Kwam dit topic weer eens tegen, mijn Corland gaat heel goed! Mag 8 maart voor het eerst ZZ starten en op Indoor Brabant mag ik in de Z rubriek mee rijden! Zag dat ik er nog nooit een foto van had geplaatst, bij deze:
Afbeelding

We krijgen komend jaar als het goed is ook nog 2 veulens van Corland! Een uit een Concorde x Farn en een uit een Concorde x Wisconsin x Farn

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:46

momenteel rij ik ook 2 corlands.
Wat Parousha zegt herken ik ook. Iet wat ril en kijkerig.
Beide zijn trouwens kort in beweging.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:44

Die van mij is juist totaal niet rillerig en kijkerig. Al begint ie de laatste tijd wel wat spatjes te krijgen ;) Maar ik moet zeggen dat alle nakomelingen van die moeder heel relaxed zijn...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:37

Vajramani schreef:
momenteel rij ik ook 2 corlands.
Wat Parousha zegt herken ik ook. Iet wat ril en kijkerig.
Beide zijn trouwens kort in beweging.

Dat kort zijn heeft mijn merrie ook.
In de stap zelfs extreem :j

Bewegingen van corlandjes ben ik niet positief over te spreken en dit is me bij meerdere nakomelingen opgevallen van Corland.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:21

Ik heb een tijd een Lupicor x Corland gereden en die kon juist wel enorm fijn lopen.
Maar deze 2 Corlands, vooral als ze gespannen zijn zijn het net krabbelaars. En hebben beide de neiging gauw op de kop te gaan lopen.