Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Miss_R_Horse schreef:Ik heb ook een Ferro gehad nou die was binnen 2 weken weer weg gewoon levensgevaarlijk, een paard met Ferro als vader begin ik niet meer aan. Ik vind het wel grappig om te lezen dat er ook mensen zijn met andere ervaringen.
Kaitlin schreef:Miss_R_Horse schreef:Ik heb ook een Ferro gehad nou die was binnen 2 weken weer weg gewoon levensgevaarlijk, een paard met Ferro als vader begin ik niet meer aan. Ik vind het wel grappig om te lezen dat er ook mensen zijn met andere ervaringen.
Is wel grappig, aangezien Ferro's bekend staan om hun vriendelijke karakter Maar je hebt er altijd wel een paar tussen zitten die anders in de kop zijn

(niet uit de zelfde stam, maar bij Van Manen gefokt.)
haha

)!

nathalie16 schreef:haha ja kijk is hoeveel goede paarden Jazz ook leverd. Een hoop die toch overal bovenaan mee mee rijden, alleen hebben ze inderdaad een gebruikaanwijzing en dat zie je indd ook bij de paarden met Ferro-bloed. Maar als je ze eenmaal voor je hebt, gaat het ook super
Kaitlin schreef:nathalie16 schreef:haha ja kijk is hoeveel goede paarden Jazz ook leverd. Een hoop die toch overal bovenaan mee mee rijden, alleen hebben ze inderdaad een gebruikaanwijzing en dat zie je indd ook bij de paarden met Ferro-bloed. Maar als je ze eenmaal voor je hebt, gaat het ook super
Wij zijn het ook altijd met elkaar eens

nathalie16 schreef:Haha ja we maken het vaker mee he
Achja wij hebben zelf ook de paarden met ferro bloed en die het ook nog wel goed doen

haha

asjemenou schreef:Ik ben het ook helemaal met jullie eens hoor!
Maar zoals jullie zeggen: Als je ze eenmaal voor je gewonnen hebt.......
Maar de gemiddelde basisruiter zal deze paarden nooit voor zich gewonnen krijgen dus dan hebben ze niet zo`n fijn karakter.
Kaitlin schreef:asjemenou schreef:Ik ben het ook helemaal met jullie eens hoor!
Maar zoals jullie zeggen: Als je ze eenmaal voor je gewonnen hebt.......
Maar de gemiddelde basisruiter zal deze paarden nooit voor zich gewonnen krijgen dus dan hebben ze niet zo`n fijn karakter.
Heb je helemaal gelijk in!
Maar heb het dan vaker meer te doen met het paard dan met de ruiter

Zitah schreef:Ik heb een Rhodium en daarin herken je ontzettend veel dingen van Ferro. ook ik ben het eens met de stelling dat veel mensen de verkeerde type paarden kopen. beginners of niet consequente mensen die een paard met veel bloed kopen is gewoon rondweg gevaarlijk.
Maar het grappige is wel dat Jazz geadviseerd is voor mijn merrie. Dan heb je toch twee leuke karaktertjes bij elkaar. Als ik het veulen zelf hou dan durf ik het wel te doen, maar het zal verkocht worden aan een meisje van 10......

misterA schreef:Een Ferro moet met respect behandelt worden, (net zo als ieder ander paard trouwens)
Een Ferro vereist een intelligente ruiter, en een consequente aanpak.
Ze zijn absoluut ongeschikt voor bijv. handelsstallen die denken een Ferro in een jaar tijd
naar het Z te kunnen trappen.
Ik heb zelden fokmerries met zon fijn en betrouwbaar karakter gehad, evenals het jonge
spul in de opfok. Nooit problemen met halstermak maken, bekappen, in de trailer enz.![]()
(kan ik van Jazz-nakomelingen niet zeggen, wat een h*fters zijn dat, maar ik rij zelf niet,dus
dat grote genoegen moet ik helaas missen)
:) kijk gezellig op mijn profiel:D:_ zelf heb ik ook nog vele topics overal staan
:P