Ferro!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KahluaB

Re: Ferro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 06:52

Aan de TS natuurlijk...er is al een Ferro topic ! Dromen

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 06:57

Ik heb er ook 1, FerroxTriton, foto's in profiel!

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:13

Ik heb ook een Ferro gehad nou die was binnen 2 weken weer weg gewoon levensgevaarlijk, een paard met Ferro als vader begin ik niet meer aan. Ik vind het wel grappig om te lezen dat er ook mensen zijn met andere ervaringen.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:11

Miss_R_Horse schreef:
Ik heb ook een Ferro gehad nou die was binnen 2 weken weer weg gewoon levensgevaarlijk, een paard met Ferro als vader begin ik niet meer aan. Ik vind het wel grappig om te lezen dat er ook mensen zijn met andere ervaringen.

Is wel grappig, aangezien Ferro's bekend staan om hun vriendelijke karakter
Maar je hebt er altijd wel een paar tussen zitten die anders in de kop zijn Tong uitsteken

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:04

Kaitlin schreef:
Miss_R_Horse schreef:

Is wel grappig, aangezien Ferro's bekend staan om hun vriendelijke karakter Maar je hebt er altijd wel een paar tussen zitten die anders in de kop zijn Tong uitsteken

Hier in de buurt staan ze zo toch echt niet bekend!!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:41

asjemenou:
Het blijft grappig, mijn ferro staat bij een dressuur fokker, die voornamelijk met Ferro, Negro en Rousseau fokt, ik volg de africhting en hun loopbaan in de sport al enkele jaren, en die beesten doen het zo verschrikkelijk goed, met tevens super karakter (2 merrie's uit de Rava lijn NMK gewonnen, niet dat dit iets over karakter zegt) Het zijn niet de makelijkste, maar met goede africhting en begeleiding zijn ze geweldig. Heb niet voor niets nu ook een Ferro! Tong uitsteken (niet uit de zelfde stam, maar bij Van Manen gefokt.)

Ben er ook van overtuigd dat karakter de helft van het werk is, daarom ben ik zo overtuigd van Ferro.
Achja, misschien hebben we gewoon 2 zulke verschrikkelijk goede amazone's op stal die deze beesten uitbrengen Clown haha Knipoog

(maar vergeet niet, wat voor vader dan ook, en zitten er altijd anders tussen!)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:46

Ja oke, met een goede ruiter zullen het wel fijne paarden zijn, en dat ze goed zijn daar twijfel ik ook niet aan!

Maar de meeste die ik ken kunnen behoorlijk dwars zijn (niet gemeen) en moeten echt aan het werk worden gezet.

Beetje hetzelfde als met Jazz, met een goede ruiter zijn het verschrikkelijk goede paarden, maar je kunt ze niet zomaar bij een beginner neerzetten.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:55

Bij de vergelijking met Jazz voel ik me een beetje geraakt, haha!
We hebben toevallig 1 jazz ruintje op stal (niet dat je daaruit een conclusie mag trekken) en dat diertje is gewoon dominant en gevaarlijk. Je hoort veel verhalen over Jazz, maar dat blijven verhalen en daar wil ik geen conclusie uit trekken.

Ferro's zijn niet makkelijk, vaak rillerig, heet en snel op de tenen getrapt, maar niet gemeen (eerder beledigd Clown )!
Moet zeggen dat ik het af en toe ook beu ben, dat die bak waar ze al meer als een jaar loopt nog steeds zo eng is, heb tevens
de B en de L dressuur op de 2e hoefslag zonder hoeken uitgereden. Ze hebben een gebruiksaanwijzing waar ongeduld niet inpast,
maar eenmaal voor elkaar wil je niet anders! Bloos

Wil Jazz absoluut niet over 1 kant scheren, vind het prachtige paarden met beweging waar je U tegen mag zeggen.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:57

haha ja kijk is hoeveel goede paarden Jazz ook leverd. Een hoop die toch overal bovenaan mee mee rijden, alleen hebben ze inderdaad een gebruikaanwijzing en dat zie je indd ook bij de paarden met Ferro-bloed. Maar als je ze eenmaal voor je hebt, gaat het ook super Haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:00

nathalie16 schreef:
haha ja kijk is hoeveel goede paarden Jazz ook leverd. Een hoop die toch overal bovenaan mee mee rijden, alleen hebben ze inderdaad een gebruikaanwijzing en dat zie je indd ook bij de paarden met Ferro-bloed. Maar als je ze eenmaal voor je hebt, gaat het ook super Haha!

Wij zijn het ook altijd met elkaar eens Cool

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:02

Kaitlin schreef:
nathalie16 schreef:

Wij zijn het ook altijd met elkaar eens Cool

Haha ja we maken het vaker mee he Tong uitsteken
Achja wij hebben zelf ook de paarden met ferro bloed en die het ook nog wel goed doen Tong uitsteken

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:05

nathalie16 schreef:
Haha ja we maken het vaker mee he Tong uitsteken
Achja wij hebben zelf ook de paarden met ferro bloed en die het ook nog wel goed doen Tong uitsteken

Gheghe ja gelukkig wel! Wil echt niet meer anders Cool
Weet niet of ik met een ander paard zoveel kopers en juryleden op me af zou krijgen! Tong uitsteken haha
dat maakt het extra leuk toch! Pling

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:07

Ik ben het ook helemaal met jullie eens hoor!
Maar zoals jullie zeggen: Als je ze eenmaal voor je gewonnen hebt.......

Maar de gemiddelde basisruiter zal deze paarden nooit voor zich gewonnen krijgen dus dan hebben ze niet zo`n fijn karakter.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:09

asjemenou schreef:

Maar de gemiddelde basisruiter zal deze paarden nooit voor zich gewonnen krijgen dus dan hebben ze niet zo`n fijn karakter.

Heb je helemaal gelijk in!
Maar heb het dan vaker meer te doen met het paard dan met de ruiter Knipoog

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:29

Kaitlin schreef:
asjemenou schreef:

Heb je helemaal gelijk in!
Maar heb het dan vaker meer te doen met het paard dan met de ruiter Knipoog

Haha nou ik denk ook dat je een band moet hebben, dat was het voornamelijk bij mij. Er hebben echt wel goede ruiters geprobeerd zadelmak te krijgen en is niet gelukt. Mij lukte het wel, en vergelijken met hun heb ik amper wat bereikt Clown

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:43

Mijn Ferro is zadelmak geboren alleen ik moet er geen ander opzetten dan word ze gemeen.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:17

Een Ferro moet met respect behandelt worden, (net zo als ieder ander paard trouwens)
Een Ferro vereist een intelligente ruiter, en een consequente aanpak.
Ze zijn absoluut ongeschikt voor bijv. handelsstallen die denken een Ferro in een jaar tijd
naar het Z te kunnen trappen.
Ik heb zelden fokmerries met zon fijn en betrouwbaar karakter gehad, evenals het jonge
spul in de opfok. Nooit problemen met halstermak maken, bekappen, in de trailer enz. OK dan!
(kan ik van Jazz-nakomelingen niet zeggen, wat een h*fters zijn dat, maar ik rij zelf niet,dus
dat grote genoegen moet ik helaas missen) Haha!

Ceriando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:20

helemaal mee eens

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:22

Ik heb een Rhodium en daarin herken je ontzettend veel dingen van Ferro. ook ik ben het eens met de stelling dat veel mensen de verkeerde type paarden kopen. beginners of niet consequente mensen die een paard met veel bloed kopen is gewoon rondweg gevaarlijk.
Maar het grappige is wel dat Jazz geadviseerd is voor mijn merrie. Dan heb je toch twee leuke karaktertjes bij elkaar. Als ik het veulen zelf hou dan durf ik het wel te doen, maar het zal verkocht worden aan een meisje van 10......

MonsterInc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:25

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:27

Zoals je kan zien in mijn onderschrift rijd ik ook een Flemming x Ferro. Deze is trouwens vandaag verkocht! Geheel goedgekeurd op de foto's.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:38

Zitah schreef:
Ik heb een Rhodium en daarin herken je ontzettend veel dingen van Ferro. ook ik ben het eens met de stelling dat veel mensen de verkeerde type paarden kopen. beginners of niet consequente mensen die een paard met veel bloed kopen is gewoon rondweg gevaarlijk.
Maar het grappige is wel dat Jazz geadviseerd is voor mijn merrie. Dan heb je toch twee leuke karaktertjes bij elkaar. Als ik het veulen zelf hou dan durf ik het wel te doen, maar het zal verkocht worden aan een meisje van 10......

Die kan zon goed veulen toch niet betalen Haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:50

misterA schreef:
Een Ferro moet met respect behandelt worden, (net zo als ieder ander paard trouwens)
Een Ferro vereist een intelligente ruiter, en een consequente aanpak.
Ze zijn absoluut ongeschikt voor bijv. handelsstallen die denken een Ferro in een jaar tijd
naar het Z te kunnen trappen.
Ik heb zelden fokmerries met zon fijn en betrouwbaar karakter gehad, evenals het jonge
spul in de opfok. Nooit problemen met halstermak maken, bekappen, in de trailer enz. OK dan!
(kan ik van Jazz-nakomelingen niet zeggen, wat een h*fters zijn dat, maar ik rij zelf niet,dus
dat grote genoegen moet ik helaas missen) Haha!

zo is het maar net!

Riannneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:40

ken ook veel ferro's, vind ze eigenlijk allemaal erg leuk!! je komt ze natuurlijk ook vaak zwart tegen, en daar hou ik wel van dus dat zal ook meespelen maar als ze goed gekruist zijn kunnen het leuke beestjes zijn Lachen

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 21:27

leuk echt leuk al deze berichten
we moeten dus echt maar super trots zijnop onze ferroo paarden
zekker nu die er niet meer is
heel erg spijtig
dus moeten wij super trot zijn dat wij der 1 hebben !
die afkomstig is van hem !!

zelf gaik over een tijdje proberen een veulen te fokkenvan mijn merrie zodat zijn stam nog wat groter wordt!! zodat hij nog langer zal blijven bestaan bij onze dieren!

voor foto's van mijn eigen wijze merrie Tong uitsteken:) kijk gezellig op mijn profiel:D:_ zelf heb ik ook nog vele topics overal staan Haha!:P