Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Timbers

Re: Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:46

Timber was mega braaf! Maar ik ben op NH manier met haar aan de gang gegaan. Dus eerst loswerken en toen een beetje hangen enzo. en voor het eerst ongezadeld erop.....braaf paardje.
Toen ik weer met hoofdstel en zadel ging rijden brak ik na een paar maanden mijn hand omdat mijn lieve paardje een echte hoge schoolsprong maakte Bloos Ik lande op het zadel en verdraaide mijn hand * knak Boos! . Maar daarna nooit meer problemen gehad met mijn dame.....in het gips zelfs weer zonder zadel en met bitloos hoofdstel gereden (was bang dat ik haar vast zou rijden omdat ik maar een hand had). Nu rij ik nog steeds bitloos en daar loopt ze super op.

Timber heeft een makkelijk nekkie en een mega balans. Misschien niet enorm ruime gangen maar balans is haar handelsmerk Vingers aflikken. Ze pakte alles wel heel makkelijk op en is super fijn te rijden.....Ook bitloos heel makkelijk naar beneden te rijden, want ze heeft een hals Vingers aflikken . Laatst zei iemand ja maar voor die hals heb je natuurlijk heel hard getraind.....eh nou nee want ik rij niet enorm veel Bloos met dat mooie halsje is ze geboren Go jij! Go jij!.

Alleen is ze een beetje dominant af en toe en wat kijkerig. Dat is wel een nadeel dat kijkerige want als ze iets eng vind is het heel moeilijk haar te overtuigen dat dat niet zo is.
Ze was wel moeilijk voorwaarts altijd, maar een paar maanden geleden bleek dat een mega rugklacht te zijn dus eigenlijk was ze heel braaf dat ze toch doorliep en geen verzet gaf.

Ik vind de mijne een wereld paard in ieder geval! En met inrijden op een incidentje na dus super makkelijk (en dat incidentje was mijn eigen schuld want met die wind en een jong paard had ik voora moeten longeren Bloos )

Harvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:51

Ik heb Vin zadelmak gekocht. Hij is echt heel braaf. 3 weken niet rijden ...hup zadel er op gaan allemaal geen probleem. Ik vond hem altijd een beetje op de handrem lopen. Heb toen de zadelmaker laten komen en die zei dat Vin een moeilijke rug heeft dus heb nu een zadel wat met wat aanpassingen. Toen ging het wel iets beter maar nog niet helemaal ben toen naar de DA geweest maar hun konden het ook niet vinden. Maar Vin bleef op de handrem hij gaf mij het gevoel dat hij wel wilde maar niet kon. Heb 6 weken geleden een osteopaat laten komen. Hij zat een beetje vast dat heeft ze behandeld. En heb nu een paard zonder handrem. Alleen als hij iets moeilijk vind komt hij terug in tempo. As maandag word hij weer behandeld en dan moet hij helemaal goed zijn.

Wat lijken onze kinderen op elkaar he? Echt leuk, ik zal snel nieuwe foto's maken.

Vin wil nooit door de blubber lopen, hij kijkt dan ook zo van..... je denkt toch niet dat ik daar doorheen ga he.

Hoe zijn die van jullie op stal? Vin valt mensen die hij niet mag gewoon aan!!!!!!! Niet iedereen hoor maar hij vind bepaald mensen niet zo aardig.

Ben erg nieuwschierig of er nog meer overeenkomsten zijn.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:42

Harvin schreef:
Maar Vin bleef op de handrem hij gaf mij het gevoel dat hij wel wilde maar niet kon. Heb 6 weken geleden een osteopaat laten komen. Hij zat een beetje vast dat heeft ze behandeld. En heb nu een paard zonder handrem. Alleen als hij iets moeilijk vind komt hij terug in tempo. As maandag word hij weer behandeld en dan moet hij helemaal goed zijn.

Wat lijken onze kinderen op elkaar he? Echt leuk, ik zal snel nieuwe foto's maken.

Vin wil nooit door de blubber lopen, hij kijkt dan ook zo van..... je denkt toch niet dat ik daar doorheen ga he.

Hoe zijn die van jullie op stal? Vin valt mensen die hij niet mag gewoon aan!!!!!!! Niet iedereen hoor maar hij vind bepaald mensen niet zo aardig.

Ben erg nieuwschierig of er nog meer overeenkomsten zijn.

Grappig dat handrem verhaal daar had ik dus ook last van tot de osteopaat was geweest Haha! en inderdaad als ze iets moeilijk vind komt Timber ook terug in tempo. Ze is wel een beetje flegmatiek, maar 4 weken na behandeling van de osteo (Timber had echt mega klachten dus ik heb rustig aan gedaan) ging ik weer rijden.....handrem eraf en te veel paard onder mijn kont dan dat ik gewend was Bloos Nu is de osteo 2 weken geleden geweest, maar deze week had ik niet zoveel tijd dus ben ik gisteren weer rustig begonnen met longeren. Ben benieuwd hoe het gaat als ik er weer opga.

Door blubber lopen vond Timber als baby wel een probleem maar aangezien ze bij mij overdag naar buiten gaan in de winter en onze paddock nogal zeg maar blubberig was is ze daar totaal van genezen.....nu is de paddock opgeknapt en droog maar ja rollen is veel leuker in de modder Knipoog

Dat stal verhaal herken ik ook. Timber heeft soms een hekel aan sommige mensen. Ze heeft duidelijke voorkeur en als ze je niet moet dan doet ze heeeeel lelijk. En wat die mensen haar dan gedaan hebben.....ze mag je of ze mag je niet. Ze valt ze niet aan maar ze laat wel even merken dat ze niet te dichtbij moeten komen.

Timber heeft nog een vreemde trek, als ze zomers in het land staat mogen de andere paarden niet bij mij in de buurt komen, behalve dan de leider en haar mams maar alles dat lager staat vreet ze bijna op als ze alleen maar naar mij kijken, en als ze niet 123 aandacht krijgt gaat ze ook lelijk doen en maf met haar hoofd schudden. Dan houdt ze haar koppie scheef en begint te schudden, ziet er niet uit....maf paard Clown

Oh ja en ze heeft mij goed afgericht, als ze ergens jeuk heeft wijst ze die plek aan door met haar koppie een zwaaibeweging naar die plek te maken en dan ga ik natuurlijk krabben voor d'r want dat is zo aandoenlijk.

Vind het heel leuk om te lezen dat nog meer Negro's van die trekken hebben want ik dacht al dat het bij hem vandaan moest komen. Ester, de moeder van Timber, is echt een goedzak en heeft niet van die maffe dingen als mijn zwarte draakje.

Die foto in je profiel trouwens Harvin......die met dat luik, één gezicht met Timber. Als je het witte stippie van zijn koppie zou halen zou ik zweren dat je mijn paardje op stal had staan....haha ik heb ook een buitenbox trouwens en Timber staat trouw in de gaten te houden wat er op het erf gebeurd.....ik zeg altijd als Timber de wereld niet in de gaten houdt vergaat 'ie Knipoog

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:58

Wat een ontzettend leuke paarden allemaal! Volgens mij allemaal goeie karakters en ze hebben bijna allemaal wel de gratie van hun vader.
Vajramani: mooie paarden heb je! Helemaal die OO7...

Harvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:32

Echt leuk om te lezen. Vin is heel sociaal hij vind alle paarden leuk en wil altijd spelen. Hij zou zelf nooit slaan maar heeft deze zomer toch wel de nodige klappen gehad. Omdat hij tot zijn derde jaar alleen heeft gestaan is hij soms erg opdringerig naar andere paarden toe en hij snapt er niks van als hun geen zin hebben om te spelen. Afgelopen zomer was het voor hem de eerste keer dat hij in een groep liep. Hij heeft nu zijn vaste speel maatje en daar mag hij 1 a 2 keer per week meespelen. Die twee zijn zo gek op elkaar.

Vin staat ook altijd naar buiten te kijken, hij wil ook altijd alles weten en steekt overal zijn neus in. En ik zeg ook altijd: Kom op de wereld draait wel door zonder jou!

De zadelmaker zei tegen mij dat veel paarden met deze afstamming geen druk op hun schoft kunnen verdragen. Ze kunnen dan niet goed weg komen of gaan zelfs onregelmatig lopen. Ben heel vaak met Vin bij de DA geweest en heb inmiddels meer rontgenfoto"s als gewone. Ze konden niks vinden. Hopen dat de osteopaat het laatste stukje handrem weg kan halen dan ben echt heel blij. Als hij goed is laat ik hem zeker 2 keer per jaar checken.

Ik doe veel grondwerk met hem want als ik dat niet doe neemt hij echt een loopie met me. Knuffelen doe we wel maar alleen als ik dat zeg ik laat hem niet ongevraagd in mijn ruimte komen. Als hem 1 vinger geef eet hij me helemaal op.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 22:01

die van mij is volgens mij zadelmak geboren bewijze van kon ik er zo opzitten en weg rijden Haha!
wat die van mij wel heeft is een hele gevoelige huid moet altijd hele dure dekens kopen omdat ze anders haar borst schuurt.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:34

Harvin schreef:
De zadelmaker zei tegen mij dat veel paarden met deze afstamming geen druk op hun schoft kunnen verdragen. Ze kunnen dan niet goed weg komen of gaan zelfs onregelmatig lopen.

Dit vind ik dus heel erg interessant.....de laatste keer bij de osteo had Timber idd ook last van haar schoft Ach gut . Hmm thanx voor de tip want dat ga ik echt even in de gaten houden.

Welke zadelmaker heb jij Harvin?

Gevoelige huid hebben wij geen last van....wel vaak kale plekken op het hoofd door dat rare kopschudden Bloos

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:39

sammie_44 schreef:

Dank je. Met de oo7 ben ikook heel wijs.

Ik kan niet echt zeggen dat Vaj eenkennig is. Vroeger hield hij niet van mannen.
Hij is wel bang dat hij aandacht te kort komt. En staat dus vaak te schrapen op stal.
Beleren ging wel redelijk. Beetje opstart problemen en bij de eerste keer opstappen maakte hij een noodsprong naar voren. maar daarna ging het goed.
Hij kan zich alleen onwijs sterk en groot maken.

Harvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 09:35

@ Vajramani heb even in je profiel gekeken en jou negro heeft ook dezelfde blik als Vin. Wow!

@ Timbers Mijn zadelmaker is van Rijs. Hij zei ook dat Vin alleen een Euroridding of en Passier kon hebben. Heb toen veel zadels gepast en bij sommige wilde Vin helemaal niet lopen! Ik heb Vin nu een jaar en mijn zadel is al 4 keer verbouwd(omdat hij zo snel veranderd)

Vin heeft ook wel een gevoelig huidje hij heeft snel schuurplekken en als hij een wondje heeft moet ik dat goed in de gate houden ivm ontstekingen.

Hebben die van jullie ook aanleg voor een onderhals? Vin had dat al heel erg toen hem kocht. Altijd als hij iets ziet... hup kop erop en lekker die spier aanspannen.

Toen de osteopeet bij ons was geweest was Vin niet te houden joh. Hij was zo blij met zijn lijf. Ik had al een half jaar geen les meer gehad omdat hij iedere keer weer gewond of kreupel was. Dus vorige week mijn eerste les mijn juf vond hem onwijs veranderd(positief).

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 09:51

Harvin schreef:
Hebben die van jullie ook aanleg voor een onderhals? Vin had dat al heel erg toen hem kocht. Altijd als hij iets ziet... hup kop erop en lekker die spier aanspannen.

Toen de osteopeet bij ons was geweest was Vin niet te houden joh. Hij was zo blij met zijn lijf. Ik had al een half jaar geen les meer gehad omdat hij iedere keer weer gewond of kreupel was. Dus vorige week mijn eerste les mijn juf vond hem onwijs veranderd(positief).

Toen ze jonger was had ze wel een beetje aanleg voor een onderhals, maar die bovenspier is zo mooi ontwikkeld dat ik daar eigenlijk geen last van heb.

En dat niet te houden...hahaha toen ik weer mocht rijden na de behandeling....wist ff niet op welk paard ik zat.....ineens hoefde ik niet te zoeken naar het gaspendaal, maar meer naar de rem. Ik ben niet gewend terug te rijden dus dat was een hele gewaarwording. Timber was ook errug blij met haar lijf geloof ik Haha!

Harvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:55

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van vandaag. Vin in de blubber Bloos

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:05

Oooh wat een droppie is het Vingers aflikken

Geloof echt dat we voor een pas de deux moeten gaan trainen Haha! alleen dan moet ik een beetje typex op Timber d'r koppie doen en volgens mij ook op haar achterbenen, want onder die modder zie ik witte achterbeentjes volgens mij Knipoog.

Vin lijkt echt op zijn knappe pappa Ja

PS ik ga die zadelmaker ook langs laten komen trouwens, waarschijnlijk volgende week vrijdag al Vork

Mijn aap nog een keertje Haha!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Timbers op 01-12-06 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:11

Dat "met de rem erop lopen" komt mij ook wel bekend voor, ik heb dat gevoel ook regelmatig bij Urika. Nu rijd ik wel nog steeds met het zadel van mn vorige paard, dat past wel goed voor zover ik kan zien, maar morgen komt de zadelmaker toch voor een nieuw dressuurzadel dat echt perfect past, ben benieuwd of ik verschil ga merken.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:14

Ben niet nieuwsgierig maar wil wel graag alles weten Bloos .....heb je een foto van jouw paardje Anjatjeuh zag er geen van je Negrootje in je profiel.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:17

Eerste keer dat ik naar haar ging kijken:
Afbeelding
Afbeelding

Bij aankomst op mijn stal:
Afbeelding
Afbeelding

Eerste keer in buitenpiste toen ik haar 2 weken ofzo had, daarom niet echt rijtechnisch super:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:22

een vriendin van mij heeft een merrie van Negro.
4 jaar, een vos, rond de 1.60 en is een Negro (duh Rolleyes) x Cocktail.
ik weet niet welk niveau ze loopt, ik dacht L1.
een super lief ding maar wil nog wel eens op de achterbenen gaan staan. ik heb gehoord dat dat een Negro kwaaltje is.. ??
[edit] en ze heet Victoria Knipoog[edit]

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:24

Mijn Negro merrie heeft allesinds nog nooit gesteigerd, noch gebokt... Super karakter heeft ze zeker wel, wat meer voorwaartsdrang had alleen wel welkom geweest af en toe.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:24

Mooi beessie hoor Vingers aflikken

Ziet er iets luxer uit dan mijn Negro, maar mijn merrie (de mams van Timber, is best een tank Haha!
Zag dat ik al een foto gezien had trouwens Bloos

En toch zie ik weer iets in die oogopslag, vooral bij de onderste foto.
Hier nog een keer mijn aap
Hier was ze 2:
Afbeelding

Hier lekker lui Knipoog (vorige week gemaakt)
Afbeelding

En van de zomer met mamma, samen lui Clown :
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:27

deze foto vond ik ergens op bokt van toen ze nog te koop stond

Afbeelding

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:27

Vajramani schreef:
sammie_44 schreef:

Dank je. Met de oo7 ben ikook heel wijs.

Ik kan niet echt zeggen dat Vaj eenkennig is. Vroeger hield hij niet van mannen.
Hij is wel bang dat hij aandacht te kort komt. En staat dus vaak te schrapen op stal.
Beleren ging wel redelijk. Beetje opstart problemen en bij de eerste keer opstappen maakte hij een noodsprong naar voren. maar daarna ging het goed.
Hij kan zich alleen onwijs sterk en groot maken.

Dat is echt heel herkenbaar, Zif doet dat ook heel erg aandacht vragen.
Zif is wel heel sociaal, alleen is ze wat lastig bij de hoefsmid. De trailer op deed ze ook best goed, ze moest het ineens een keer doen omdat ze naar de kliniek moest, en toen we dr weer mochten ophalen na 3 weken liep ze kei braaf de trailer in Haha!

Mijn Negro heeft nog nooit gesteigerd, ze is nog niet onder het zadel ofzo, maar aan de hand is ze altijd heel braaf.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:28

De mijne stond vroeger graag op haar achterbeentjes, maar toen was ze veulen dus dat was gewoon speels
Afbeelding.

Maar onder zadel heeft ze maar een keertje op haar achterbenen gestaan en daarbij meteen een lekkere bok gegeven (gebroken hand verhaal Knipoog ). Maar nee hoor ze is verder echt super braaf hoor.

Voorwaartse drang is bij de mijne duidelijk beter geworden na behandeling van haar rug want daar had ze blijkbaar echt last van....hopen dat met een ander zadel dat beter blijft gaan. En met die pijn in haar rug die ze had is het eigenlijk verwonderlijk dat ze niet heeeeel veel verzet heeft gegeven en alleen maar niet naar voren wilde.

Haha en dat aandacht tekort komen....Timber heeft een heel groot ego, vind zichzelf geweldig en daarom MOET ze ook aandacht....staat echt maf te doen en wordt kwaad als ze dat niet krijgt Haha!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:33

Anjatjeuh ik zag trouwens net dat die van jou de Negro x Damiro is. Die van mij is Negro x Almiro maar die is duidelijk een stukkie ouderwetser Haha! en dat terwijl de vaderlijn bijna hetzelfde is Knipoog

Mooi peerdje hoor!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:44

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:50

Interessante vraag Antoontje Haha! Ik zou zelf nl. ook graag een veulentje bij mijn merrie fokken dus alle antwoord is welkom Knipoog

Ik vind Unaniem wel een leuke hengst en Obelisk, maar bij die laatste ben ik bang dat er een enorm slagschip uitkomt omdat Timber een beetje naar het ouderwetse neigt.....

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:52