Nakomelingen OO Seven of 007 gezocht!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kleinuh_Sjam

Re: Nakomelingen OO Seven of 007 gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:56

Umbro doet wel aan luchtzuigen, heeft een buitenstal waardoor hij het niet tot zelden doet !!
Enige wanneer het mij op valt dat hij het doet is als zijn band af is en hij tussen de ketting staat als ik hem opzadelen of borstel en dan is het nou niet erg ..
Hij doet ze tong naar buiten en drukt ie hem tegen ze bovenlip en zo zuigt die dan een beetje lucht naar binnen..
Dit is het enige moment dat ik hem erop 'betrap'

Verder is het een wereld paard !!!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:13

Urielle schreef:
saska schreef:
en ook urielle, mooie OO Sevens op je profiel, veel geluk met je zwangerschap Knipoog

Dank je wel Lachen
In mijn profiel staan in elk geval U2 van Stephanie, Uniseven van Angelique Roemers (niet op Bokt, 5e bij de PAVO dit jaar) en Volumia van Javayo hier op Bokt dus dat geeft wel een gevarieerd beeld!
En de mijne natuurlijk, die ook mooi gaat worden als hij straks gewerkt wordt Lachen

EDIT: en ik vergeet Ursel helemaal, ook die eigenares zit op Bokt Haha! (ben even de Boktnaam kwijt)

Wat dacht je van mirjamalvaro Haha! (en hoe durf je Ursel te vergeten Boos! Clown )

Ik heb dus ook een OO-Seven, ook geen luchtzuiger. Tong uitsteken

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:19

We hebben een enter en een twenter van OOSeven, een volle broer en zus.
De twenter (ruin) is ongeveer net zo groot als de enter (merrie).
De merrie zal zo richting de 1.70 gaan denk ik, maar wat de ruin gaat doen... Ik hoop dat hij nog wat gaat groeien.
Ze zuigen overigens beiden geen lucht.

Er staan wel wat foto's onderin mijn profiel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:33

Ik zat trouwens wel uit mijn nek te kletsen over Uniseven, die was tweede geloof ik bij de voorselecties van de PAVO? Zat even in de war met Up Seven, moeten ze die paarden ook niet zulke op elkaar lijkende namen geven grrr Clown

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:39

hoi allemaal ik ben ook bij en 007 van 3 jaar wezen kijkn en het beviel me wel en we gaan hem meschien kopen Haha! Tong uitsteken hij kan al en hoofd stel in en en dekje om Tong uitsteken Bloos gr

YoJcE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:54

ook ik heb een 00seven. 3 jaar. staan fotos in mijn profiel. In jan-feb zadelmak gemaakt en nu 3 keer mee op wedstrijd geweest en al B+10! erg leuk karakter, en lekker wakker onder het zadel maar niet gemeen

YoJcE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:48

ik heb nu even heel het topic doorgelezen. mijn ooseven doet niet aan luchtzuigen, af en toe knaagt ze wel op vanalles en begint het er af en toe op te lijken maar ze doet het nog niet, en hooop dat ze het ook echt niet gaat doen. Whizy is nu 3 en totaal geen kleintje. ze meete op de keuring al 1,72 en ze is nog wat overbouwd dus ik schat haar als ze 5/6 is echt wel 1,77/178.

saska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 20:24

@ yojce: ik heb hem bekeken, mooi dier...

@ Rijan: veel succes met de koop en ik hoop al je m koopt op FOTOOO'S Bloos

@ KarinvdM: ik heb even je profiel gecheck en zie graag dat 1e veulen van OO7

@ Mirjamalvaro: als het de Ursel ter Kwincke is dan ben ik onder de indruk Bloos

succes nog met jullie 007's en blijf maar posten...... Bloos Haha!

xDAANTJEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:28

indriss schreef:
Voordat je je paard door OO seven laat dekken,
Wist je dat oo7 zelf een luchtzuiger is?
En wist je ook dat heel veel nakomelingen van oo7 doen luchtzuigen?

Ik was ook eens heel verliefd op een oo seven veulen, ze was prachtig en mooi zwart. na een paar maanden begon ze met luchtzuigen. We hebben haar weer verkocht om die reden.
Zie mijn profoel voor fotos.Later ben ik erachter gekomen dat het heel normaal is voor oo7 nakomelingen. Ze doen bijna allemaal luchtzuigen.
Ik zou nooit een luchtzuiger willen fokken. Vandaar dat ik je deze info ff geef.

Thura hier op bokt rijd ook een ooseven en die zuigt ook lucht maar verder wel een heel leuk dier .. x

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:02

Gelukkig heeft mijn Ooseven niet luchtzuigen als hobby. Wel stront vreten helaas Haha! .
Wat wel opvallend is is dat hij alles, maar dan ook zo'n beetje alles, in zijn mond neemt en vast houdt. Touwen, halsters, alles wat binnen zijn bereik is eigenlijk. Haha! Onschuldig, maar soms wel irritant als hij niet los wil laten. Clown

saska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 18:26

haha, stront vreten :d ik ken dat van alles in de mond nemen ... nog mensen met 007's ....

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:39

saska schreef:
@ yojce: ik heb hem bekeken, mooi dier...

@ Rijan: veel succes met de koop en ik hoop al je m koopt op FOTOOO'S Bloos

@ KarinvdM: ik heb even je profiel gecheck en zie graag dat 1e veulen van OO7

@ Mirjamalvaro: als het de Ursel ter Kwincke is dan ben ik onder de indruk Bloos

succes nog met jullie 007's en blijf maar posten...... Bloos Haha!

JA het is de Ursel ter Kwincke Tong uitsteken Hoezo ben je dan onder de indruk Haha!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:49

Ursel neemt ook altijd alles in zijn mond Haha! Hij doet niet aan luchtzuigen en ook niet aan mest vreten Tong uitsteken

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:30

Hallo ik heb ook een 4-jarige nakomeling een zwartbruine ruin, OOseven x landeur van ongeveer 1.72. Het is een luchtzuiger, kribbox op de tralies en het is afgelopen. Het is een super paard. Wel heet te krijgen tijdens rijden, maar steigeren en dat soort vervelende ongein is er niet bij. Inderdaad zoals ik al eerder las is de mijn ook een laatbloeier. Ik heb hem gekocht toen hij 2 jaar en 4 maanden was en leek wel een anderhalf jarige. Nu is hij ontzettend hard in de hoogte gegroeid en is hij nog aardig slapjes, maarja dat trainen we er wel aan. Startkaart hebben we aangevraagd en ook buitenrijden gaat prima. Ook al zuigt hij dus lucht, ik zou er zo weer aan beginnen, echt hele goede karakters en correct bewegende paarden.

saska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 18:00

ja ik vind het een erg mooi aansprekend dier mirjamalvaro Knipoog

heb je misshien ook foto's oensan ..??

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:03

Ik ga proberen deze komende dagen foto's te maken, want ik moet ook een kort filmpje van ons maken omdat hij meegaat naar horse event komend weekend. We doen mee aan NHB eigen paard programma. Ik heb wel een aantal foto's van toen ik hem net had gekocht en van vorig jaar. Hoe zet ik eigenlijk hier foto's bij?????? Ach gut ik snap er niets van Bloos

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:09

Dank je Saska dat je Ursel zo'n leuk paard vindt. Haha!

Kleinuh_Sjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:25

oensan schreef:
Ik ga proberen deze komende dagen foto's te maken, want ik moet ook een kort filmpje van ons maken omdat hij meegaat naar horse event komend weekend. We doen mee aan NHB eigen paard programma. Ik heb wel een aantal foto's van toen ik hem net had gekocht en van vorig jaar. Hoe zet ik eigenlijk hier foto's bij?????? Ach gut ik snap er niets van Bloos

Als jeje foto's naar 1 van ons stuurt kunnen wij ze der voor je opzetten, uiterraard moeten ze dan wel in een foto album op internet staan Knipoog

Kleinuh_Sjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:57

Hier foto's van namens Oensan:
Naam : Visioen
Afstamming : OO Seven x landeur
Eigennarese: Alexandra (oensan)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:06

Bedankt hé Sam voor het plaatsen van de foto's van Oen. Ik snap er echt niets van hoe je foto's kunt invoegen enzo! Kent iemand toevallig de huidige eigenaars van Ulet. Merrie van nu 5 jaar en de volle zus van Visioen. Ze staat op de Ooseven site. Ben heel benieuwd! Ik probeerde ook nog een bericht achter te laten op de forum van OO seven, maar dan krijg ik een bericht dat ik meer berichtend moet achterlaten????!!!!!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:26

Wat leuk om Visioen op bokt te zien. En wat is hij verandert zeg!! Die foto's van vorig jaar in vergelijking met vorige week bedoel ik natuurlijk Clown

Hij is nog wat smalletjes, maar als hij eenmaal lekker in de spieren staat wordt hij ontzettend stoer!

Leo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:16

Hallo,
Ik heb ook een OOSeven ( x Dior), hij in juli 4 geworden. Ook een ukkepukje, hij is nu 1.60
denk ik, ook een laatbloeier volgens de fokker. De verhoudingen kloppen ook nog niet helemaal.
Een bruine. 3 witte voetjes. Chique elegant type-tje. Damespaardje.
En een karakter, super gewoon. Aanhankelijk, heel zachtaardig. Knuffeltje.
Werklustig, leergierig. Onverstoorbaar, hij laat zich niet gek maken. Maar in het rijden kun je hem net zo fel maken als je zelf wil, daardoor kun je het ook weer af laten vloeien.
Prachtige gangen, voor zo'n hummel héél veel beweging.
Uitstekende stalmanieren, en geen luchtzuiger. Heb nog geen foto's op internet staan.
Hij heet Vivaldi's Monday, we noemen hem Vip. Heerlijk paard. Pling

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:07

Vivaldi klinkt als een échte 007 Haha! Of eigenlijk is het alsof ik Volumia's omschrijving hoor, behalve dat hij zwartbruin is. Hopelijk kun je gauw eens foto's van hem laten zien? En kijk eens in de link in mijn onderschrift. Dat zul je wel interessant vinden! Knipoog

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:06

LDRD schreef:
Gelukkig heeft mijn Ooseven niet luchtzuigen als hobby. Wel stront vreten helaas Haha! .
Wat wel opvallend is is dat hij alles, maar dan ook zo'n beetje alles, in zijn mond neemt en vast houdt. Touwen, halsters, alles wat binnen zijn bereik is eigenlijk. Haha! Onschuldig, maar soms wel irritant als hij niet los wil laten. Clown

Idem Volcano, behalve het stront vreten dan Tong uitsteken

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:10

Volumia hapt ook wel graag in dingen, maar ik moet zeggen dat het happen een stuk minder aan het worden is. Ik heb het idee dat hij het minder doet als hij veel met andere paarden mag klooien. Nu hij bv op het land staat doet hij het niet meer, maar van de winter werd ik er gek van.

strontvreten heb ik hem nooit zien toen. Wel moet hij natuurlijk altijd uitvoerig ruiken wie daar gelopen heeft. Haha!