Nakomeling van pion ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Re: Nakomeling van pion ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:00

Ik heb een schimmel gereden v. Perez (v. Pion) hier was het onaangename karakter ook wel in terug te zien. Maar met veel vertrouwen is dit wel stukken minder geworden. Hij staat nu al een paar jaar ergens anders, maar zover ik gehoord heb gaat het daar ook steeds beter.
Toen ik hem leerde kennen was het echt een draakje, kwam je de wei in zonder brokken werd je er direct weer uit gejaagd. En ook op stal was het geen lieverdje. Met rijden was het vooral in de winter een dondersteen. Maar als hij eenmaal liep, dan liep hij ook ! En springen kan hij ook als de beste, als hij zin heeft (dus niet op concours).
Afbeelding

ecco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:22

Ik rijd sinds kleine 2 maanden voor iemand een 12 jarige koffievos merrie van Pion, heb nog geen foto`s...is echt een heerlijk paard!!!!Super karakter, meewerkend....alleen andere paarden vind ze niet zo leuk!!!!haha....

Ilivus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:33

Wij hebben ook een merrie gehad van Pion.
Daar hebben we 2 veulens uit gefokt.
De ene heeft veel wedstrijden bij de pony's gelopen (dressuur, springen en cross) en loopt nu M2 dressuur bij de paarden.
De andere heeft L dressuur gelopen bij de paarden en staat nu op een manege:
Afbeelding
Afbeelding
Ze hebben wel een apart karakter.
Van de merrie op de foto's hebben we 1x een veulen gefokt: ook een merrie.
Van die merrie hebben we vorig jaar een hengstveulen gefokt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:05

Wij hebben onlangs 2 jaarlingen hengsten gekocht. Waarvan 1 democraat als vader heeft en de ander democraat als grootvader. Democraat heeft Pion in zijn afstamming. Met name de democraat zoon is een beetje drammerig en probeert een beetje het baasje te spelen in de omgang. Maar als je hem er op aanspreekt, is ie weer de goedheid zelve tot ie weer wat verzint (er zit een snoepje in je zak en die WIL ik) of ik bijt even in je jas/hand, kan dat? Oh nee, nou dan geef ik je toch weer een lik om het goed te maken etc. Een echt baasje dus en ongeduldig. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden, hij is wel heel lenig en slank. Hoop dat we niet te vaak in het zand liggen bij het aanrijden volgend jaar (ze worden in maart nu 2). Bij ons op stal staat een hele dominante pion merrie en die is onder het zadel met dressuren echt niet makkelijk, heeft ook wel blessures gehad maar goed. Buiten is ze prima te rijden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 07:49

Voor de liefhebbers hier een foto van de moeder van Pion, mijn verzorgpaard, Irma la Douce
Afbeelding

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 17:24

ik had tot 2 weken geleden ook een pion Haha!

hij liet me wel vaak liet zitten op parcours (kon egt super springen maar had dus vaak geen zin), ook kon die tegen andere paarden behoorlijk klooten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kirrstenn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:25

Ik heb ook een nakomeling van Pion. Het is een merrie en is nu 15 jaar. Ze is echt heeel erg snel en pittig maar wel super lief. Ik spring ook met haar en heb net een trailer gekocht om wedstrijdjes te gaan doen. Ik heb al 1.10 gesprongen dus het gaat al goed! (ik weet alleen niet hoe ik een foto moet invoegen...)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:09

janouk schreef:
Voor de liefhebbers hier een foto van de moeder van Pion, mijn verzorgpaard, Irma la Douce
[ Afbeelding ]

Och als ik deze foto zie dan zie ik dat onze Democraat nakomeling Aristocraat toch steeds meer en meer op zijn familie gaat lijken, dat koppetje, die houding en dat lichaam.