nakomelingen van orame

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:56

Wij hebbe hier ook een Orame staan, wordt toevallig wel verkocht.
Zijn vandaag kopers voor geweest, voor naar frankrijk, krijgen we vanavond bericht van,
als er iemand intresse heeft kan die pb'en voor meer info..
Foto's kan ik niet uploaden..

Maar wat vinde jullie van die orame's?

Urame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:11

:D Goed gedaan !!!!

Oren, voorhoofd, ogen en breed voorkomen zijn precies t zelfde als van mijn paard......prachtig :)....

Je gaat veel plezier aan haar beleven, super uitstraling, een boef zo te zien, maar toch eerlijk.....net zoals mijn oramé....

Ik heb een geblesseerde Oramé, maar ik wil hem voor geen goud meer kwijt, wat een bijzonder paard.....

p.s. mijn woonplaats Montfoort (Utrecht) :D :D :D :D

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:22

O:) ik kan niet wachten tot ik met haar aan de slag kan :D
Ja wat ik een beetje begrepen heb, is dat Orame's wel eerlijk zijn.
Ik heb het idee dat het wel klikt tussen haar en mij, en daar ben ik al wel blij om. Het klikte namelijk niet met mijn vorige verzorgpaard, daarom ben ik er maar mee gestopt toen -O-
Is het ook zo, dat als jullie elkaar eenmaal kennen, het paard voor je door het vuur gaat? Alles voor je wil doen?

Geak_Nena

Re: nakomelingen van orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:40

Nou onze Orama gaat niet door het vuur voor je, ze wordt springen getraint, en wordt dan erg heet. En het dorpje montfOrt waar ik woon is in limburg:)

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:59

Ben vandaag bij mijn Orameetje geweest :D Ze is anderhalve week onder het zadel, en heeft sinds 4 dagen een bit in. Ze gaat hartstikke goed *D Ze accepteert het bit nog niet helemaal, maar wat wil je, ze heeft 'm pas 4 dagen in :P Ze heeft niet gebokt of anders raar gedaan, ze is alleen nog wat gespannen. Maar als dat alles is, dan doet we het ervoor :))
En vrijdag mag ik er zelf op *\o/* Kan niet wachten :D :o

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:49

Hier dan ook een foto van Bolle :)
Afbeelding

Weet iemand hoe je een grote 'normale' foto doet?

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:05

Ehm nee.. ik zou ook graag filmpjes uploaden die ik gisteren heb gemaakt, maar weet ook niet hoe dat moet :D

Urame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:46

Afbeelding

Alstu :D ....

Om filmpje te uploaden moet je even een account aanmaken op utube.....

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:24

Thank you!! Ik heb nu ook springfoto'sin mijn profiel staan voor de geinteresseerden:)

Urame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:57

Kheb je profiel even bekeken, super paard !!!! Wees zuinig op hem!!!!

Hij springt mooi met de schoft er uit he?????

Mijn uramé is ook zo'n goede springer en ook 8 jaar deze week......
Maar helaas niet meer heel, banden in zijn voetje kapot....dus het springen is over.....

Maak jij het goed voor ons en laat zien wat die Oramé's kunnen!!!!!!!????

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:59

Op mijn stage staan een Urame, Vorame en een Arame alledrie Orames dus en alledrie schatten van paarden en werkwillig (soms wel tikkeltje lui)

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:57

Ik heb vorige week voor het eerst erop gezeten. GIng goed.
Tweede keer ging helaas wat minder, hij schrok van het zweepje, ik raakte wat uit balans en daar schrok hij weer van ;) hij ging er vandoor en ik viel eraf, op de tegels :\
Gister er weer opgezeten, en bij mij was ie niet voor uit te branden, bij de jongen die hem rijdt loopt 'ie super. Dus ik voorwaarts drijven, kwam hij tot twee keer toe omhoog. Ik ben er maar afgegaan, voordat er echt ongelukken gingen gebeuren.
Blijkbaar heeft hij direct in de gaten wat voor persoon erop zit!
Waarschijnlijk wordt hij eerst doorgereden door een ander, en daarna ga ik er misschien weer op.. Wel jammer allemaal -O-

obione

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:53

Hoi wat vervelend, dat je van je paard af bent gevallen.
Het is al lastg genoeg om op een jong paard te rijden, zeker één die jezelf niet inrijd. Komt vast goed. Ik heb mijn orame zelf zadelmak gemaakt. dus ik ken hem van haver tot gort.
Die van mij kan ook goed steigeren, maar dat doet hij alleen als hij het niet snapt en daardoor in de war is.
Ik zou echt voor geen goud hem weg doen, het is een lief sociaal en rustig paard waar ik 100% op kan vertrouwen.
Ik hoop dat jou Orame hetzelfde karakter heeft.
Heel veel succes en over een tijdje gewoon weer erop stappen, komt vast goed.
groetjes

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:07

He Urame, Bedankt:)
Ja is een super paard, kan alles aan... Maakt hem niets uit of er 1.10 staat of 1.50! Hij heeft er gewoon zoveel lol in:)

Jammer dat je zelf niet meer kan springen zeg:(

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:51

Ik heb een aantal weken terug ook een Orame beleerd, ontzettend meewerkend dier. Staat nu weer op 't land om vervolgens in de nazomer weer opgepakt te worden. Nog niet mee gesprongen, dus daar kan ik weinig over zeggen... Wel fijne bewegingen, dus zou ook een prima dressuur paard kunnen worden!

Melanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:03

Ik heb ook een nakomeling van oramé, Ze is van de nita bloedlijn. Heel goed paard, alleen wat lui haha zag ook bij een ander berichtje staat tikkeltje lui. Ik herken het haha

Ze is 1.77 ook erg groot uitgevallen. Zal binnenkort fotos maken en ze op mijn profiel zetten.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 05:19

Ga me hier ook maar toevoegen. Is al een ander topic geloof ik van Orame,

Ik heb ook een Orame x Zeoliet. Merrie van 1.73m.
Karakter lees ik hier ook wel terug. Met rijden eigenwijs, vraag je teveel laat ze het merken maar bij mij absoluut niet op gemene manier maar meer door te drammen en harder lopen oid. NIet bokken of steigeren. ( Wel soms gedreigd maar nooit echt rechtop gekomen)
Verder is ze in omgang echt een heeel lief paard. Soms beetje lomp.
Ik ben er L1 dressuur mee en mag L2 starten. WIjken en zijgangen pakt ze erg goed op. Alleen galloperen is moeilijk. Vooral bij elkaar rijden.
Springen moet ik vertrouwen zien te krijgen. Ze maakte in het begin altijd mega sprongen en dat gaat wat beter maar doe het te weinig. MAar als ik het nu doe gaat het beter. We worden zelf ook meer combi.
Afbeelding
Afbeelding

Deze merrie heeft ook nog een volle broer rondlopen. Was bijna Z1 maar na overlijden eigenaar is de berijder gestopt in het M2 en toen is hij naar een familielid gegaan vanwaar hij verkocht is. Ben benieuwd waar hij gebleven is. Deze was ook zeer groot. rond de 1.80. Deze kon wel overeind komen.
HIj heet Urbanus. (toen)

saasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:31

HOi

ik ben redelijk nieuw op bokt en heb nu dit forum gevonden, zie alleen dat hij bijna gesloten is... hoop dat het er nog bij kan komen!
Ik heb in april een 4 jarige orame gekocht!
zijn naam is Aramee
mijn paard heeft ook alweer een nakomeling: Varame het is namelijk een pony en moet dus met de V beginnen. het is echt een prachtig kind!!

mijn paard is zwart bruin, nu in het zonnetje is er helaas weinig zwart over :(
hij heeft 4 witte voetjes en ook een wit kolletje op zijn hoofd.
ik heb hem niet zelf zadelmak gemaakt want hij was best koppig.
(Hij stond al op de stal waar ik eerst op een ander paardje reed dus ik kon hem al een tijdje in de gaten houden )
Het is een heel slim paardje en best gevoelig. als ik een beetje znuwachtig ben is hij dat ook direct.
hij neemt me ook nog best in de maling.. wilde eerst zijn hoofdstel niet in doen, gooide zn kop omhoog en draaide zich om of wilde omhoog komen.... nu is dat gelukkig weer over, maar ik moet echt zelfverzekerd die stal binnen komen anders sta ik voor paal :)

mijn paard is trouwens niet enorm groot, zon 1.64, maar hij kan nog wat groeien natuurlijk!

zijn nu op stal flink aan het oefenen met dressuur en af en toe een sprongetje dit vind hij enorm leuk! hoop eind dit jaar begin 2010 te kunnen starten in de federatie!

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:18

He Saasjuh, Ja dat met dat hoofdstel klinkt bekend... Doet Bolle ook altijd, maar hij is bijna 1.80 dus soms sta ik 10 min. te hengelen! Veel succes met je orame, je zult er veel plezier aan beleven en een vriend voor het leven hebben want trouw zijn ze zeker!

Eyecather

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:24

Wij hebben ook een 4 jarige vosruin van Orame, is niet zo groot 1.61m maar zal misschien nog iets groeien. Super leuk paardje, soms wel wat apart en kan zeer goed springen!

saasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:23

toch zegt het niets hoe groot zijn nakomelingen worden want als ik dit zo lees verschilt het enorm... doen die moeders toch nog wat :) 1,80 vind ik toch echt wat aan de te grote kant :) kan me voorstellen hoe moeilijk je het dan hebt met het hoofdstel.... i ga straks weer rijden na 4 weken rust.... ben benieuwd! wel mooi weer gelukkig,...

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:34

dan heb ik geluk met mijn orame
hij is maar 1.57 :+
echt een super trouw beestje!(maar ook super ongeduldig)alleen hij voelt echt alles
of je zenuwachtig bent of je onzeker bent, da gaat hij ook gelijk flikflooien :P
ik vind zelf dat ze ook super mooi kunnen bewegen!
alleen af en toe kan de nog best koppig of heet in zijn hoofd zijn,..

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:05

hangt ook veel van de moeder af denk ik.

maar 1.57 is op zich mooie maat maar ik had hem niet hoeven te hebben. Ben nu wel blij met 1.73. Broer van haar (Verona0 is wel 1.80. tja is wel weer iets te)
Karakter is gewoon belangrijk en die is echt goed. behalve met rijden is ze erg sterk.

Heet niet echt. Wel wakker maar is alleen bij stilstaan. Ze is echt cool in haar hoofd

Rotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:29

Wij hebben sinds 2006 een Orame nakomeling!Gekocht als jaarling van de fokker.M'n man had gehoord dat ze te koop was en was helemaal wild van Alanda,er was alleen 1 probleempje:Ze was heel bang.Als je naar haar wees stond ze al achter in de stal , maar ik was ook op slag verliefd op haar.
Afijn,merrie gekocht en bij thuiskomst heel goed vastgezet op stal en al pratend heb ik haar helemaal geborsteld.Daarna los in de stal en de volgende dag kon ik haar helemaal borstelen zonder dat ze vast stond!
In 2008 hebben we haar proffesioneel keuringsklaar laten maken.Ze heeft voor de nodige problemen gezorgd:Rechtsom longeren wilde ze met geen mogelijkheid,scheren was onmogelijk etc.
Maar ze werd ster verklaard.De juryvoorzitter noemde haar een charmante merrie.
Bij thuiskomst heb ik haar,samen met m'n dochtertje en haar pony,zelf zadelmak gemaakt.Puur op basis van wederzijds vertrouwen!(Zelfs m'n man wilde ik er niet bij hebben!)
Alanda heeft nog nooit gebokt of gesteigerd.Eenmaal is ze er van door gegaan nadat ik haar,achteraf onterecht,een tik met de zweep gaf.
In 2009 heeft ze een veulen van Up to Date gekregen met hetzelfde karakter.
Alanda is lastig met het hoofd,ze ziet alles maar door te praten krijg ik,tot nu toe,alles voor mekaar.
Zij is echt "mijn"paard en ik zou haar voor geen geld willen missen!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:33

Heeft ze dan wat meegemaakt bij de fokker? in haar jongere leven?

Super dat je haar zo gekregen hebt enz.
Mijne is echt makkelijk met alles. trailer laden is ook van begin af aan goed geleerd en dat doet ze keurig, bang is ze niet (behalve momenteel van mijn krukken tja is ook vreemd) en dat wordt ook al minder.
Nee ik geniet ervan behalve haar drammerigheid enz. en de galop enz. maar dat neem ik voor lief