De hengst Scandic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

valori

Re: De hengst Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:28

Ik lees hierboven dat Scandic zijn eigen slechte stap niet doorgeeft. Ik heb echter wel anders gezien, in Luttenberg liep een 3 jarige Scandic met de slechte stap van zijn vader en ook nog eens het zwaaiende voorbeenin draf van Scandic. Dit paard kon de andere paarden niet bijhouden en liep in de binnenbocht, ook stond de hals er horizontaal op. Iedere hengst geeft ook zijn minder goede punten door.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:33

Als die 3 jarige echt zo slecht was was die geen ster geworden lijkt me...
Valori, heb je meer nakomelingen van Scandic gezien of is je mening alleen op die 3 jarige die je gezien hebt gebaseerd? Lachen

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:55

Uiteraard zitten er altijd slechte paarden bij de nafok van een hengst, maar 1 zwaluw in de lucht maakt nog geen zomer! En als het ruime meerendeel van zijn nakomelingen wel een nette stap heeft dan kun je dus wel stellen dat hij over het algemeen zijn stap niet door geeft!

En elk paard heeft ook nog een moeder uiteraard!

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:28

Desire schreef:
Uiteraard zitten er altijd slechte paarden bij de nafok van een hengst, maar 1 zwaluw in de lucht maakt nog geen zomer! En als het ruime meerendeel van zijn nakomelingen wel een nette stap heeft dan kun je dus wel stellen dat hij over het algemeen zijn stap niet door geeft!

En elk paard heeft ook nog een moeder uiteraard!

Ja

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:15

Onbegrijpelijk dat dit paard de ster heeft gekregen, maar goed dat gebeurt ieder jaar. Bij dit paard herkende je zo duidelijk de vader. Inderdaad heb ik vaker Scandics gezien met een mindere stap, maar ze zullen ook weleens iets goeds van de moeder meekrijgen, van geen enkele hengst komen alleen goede (of slechte). Als je bij Scandic dekt mag je hopen dat je de stap van de moeder krijgt. Het is niet mijn bedoeling Scandic af te kraken, maar om nou te zeggen dat hij zijn stap (dus zijn mindere kant) helemaal niet doorgeeft, is ook niet waar.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:32

Weet je ook uit wat voor moeder die Scandic komt Valori?
Merrie is ook voorlopig keur geworden en liep in de kopgroep....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:34

nou de moeder van scandic, pracht beestje met uitstekende gangen.
echt een leuk paard.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:15

Verward

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:19

MyFee schreef:
Verward

Dat dacht ik ook Haha!

Daantjuhhh, ik bedoelde de moeder van de Scandic merrie die op de keuring in Luttenberg verscheen.
Ben er inmiddels al achter, komt uit een Cocktail merrie en is van dezelfde fokker als Scandic zelf.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:20

oke, sorry..
had het ook half gelezen..

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:48

valori schreef:
Onbegrijpelijk dat dit paard de ster heeft gekregen, maar goed dat gebeurt ieder jaar. Bij dit paard herkende je zo duidelijk de vader. Inderdaad heb ik vaker Scandics gezien met een mindere stap, maar ze zullen ook weleens iets goeds van de moeder meekrijgen, van geen enkele hengst komen alleen goede (of slechte). Als je bij Scandic dekt mag je hopen dat je de stap van de moeder krijgt. Het is niet mijn bedoeling Scandic af te kraken, maar om nou te zeggen dat hij zijn stap (dus zijn mindere kant) helemaal niet doorgeeft, is ook niet waar.

Nou tegenwoordig wordt een merrie echt niet zomaar ster hoor, ze delen de predikaten niet gratis uit bij een doosje wormenkuren Haha! Maar deze merrie is voorlopig keur verklaard en ik denk niet dat je daar dan nog om heen kunt hoor, zo slecht is ze niet!

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:18

Desire schreef:
valori schreef:

Nou tegenwoordig wordt een merrie echt niet zomaar ster hoor, ze delen de predikaten niet gratis uit bij een doosje wormenkuren Haha! Maar deze merrie is voorlopig keur verklaard en ik denk niet dat je daar dan nog om heen kunt hoor, zo slecht is ze niet!

Ik ken de merrie zelf niet. Het zou best kunnen zijn dat ze niet al te best stapt, maar ja als ze draaft en gallopeert voor 90 punten en het exterieur is correct genoeg. Dan heeft ze meer dan voldoende punten voor het predikaat.
Maar kijk nou eens naar de hengsten die goedgekeurd worden (wel off topic), de franse standen, toontredende standen vliegen je toch om de oren. Terwijl dat hierbij bewezen is dat er slijtage en allerlei andere afwijkingen van kunnen komen, die wij niet willen.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:54

Een dressuurpaard zonder zelfhouding die niet kan stappen, wat moet je daar mee. Ik heb mijn mening over dit paard gegeven, jullie mogen je eigen mening hebben. Ik verbaas me ieder jaar over sommige beslissingen op de keuringen en inderdaad er worden ook hengsten goedgekeurd met afwijkende gangen en standen en die probeer ik ook uit de weg te gaan.
Uiteindelijk is geen paard perfect, daar ben ik me goed van bewust.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:15

valori schreef:
Een dressuurpaard zonder zelfhouding die niet kan stappen, wat moet je daar mee. Ik heb mijn mening over dit paard gegeven, jullie mogen je eigen mening hebben. Ik verbaas me ieder jaar over sommige beslissingen op de keuringen en inderdaad er worden ook hengsten goedgekeurd met afwijkende gangen en standen en die probeer ik ook uit de weg te gaan.
Uiteindelijk is geen paard perfect, daar ben ik me goed van bewust.

Ben het bijna helemaal met je eens. Je schrijft een dressuurpaard zonder zelfhouding, bedoel je daar die merrie mee of Scandic zelf. Scandic heeft veel zelfhouding, althans toen ik hem in Den Bosch zag vond ik dat 1 van zijn sterkere punten.

Waarschijnlijk bedoel je dan ook de merrie. En ja, zelfhouding dient een dressuurpaard gewoon te hebben.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 16:54

Nee, ik bedoel daarmee de merrie zoals ik die in de baan zag. Scandic heeft wel zelfhouding, het enige wat ik tegen hem heb is zijn slechte stap en zijn maaiende voorbeen, maar als hij door de baan draaft en gallopeert kan ik best van hem genieten, maar ik wil er zelf niet mee fokken.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 18:43

valori schreef:
Nee, ik bedoel daarmee de merrie zoals ik die in de baan zag. Scandic heeft wel zelfhouding, het enige wat ik tegen hem heb is zijn slechte stap en zijn maaiende voorbeen, maar als hij door de baan draaft en gallopeert kan ik best van hem genieten, maar ik wil er zelf niet mee fokken.

Ik snap wat je bedoelt. Ik ben erg blij met mijn Scandic merrie.
Persoonlijk zou ik hem als hengst ook niet kiezen, ik houd meer van luxere paarden met meer front.
Dus ik heb geluk, bij mijn Scandic merrie kan ik volop veredelen!

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:17

Ondanks zijn slechte stap zorgt hij in ieder geval voor vers bloed. Ik wens je veel succes met je paard.

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:02

Ik heb vandaag Scandic in Schaijck op de foto gezet, alleen met losrijden, hierna begon het te hozen namelijk Verdrietig

Afbeelding

Afbeelding
Foto's copyright www.equipictures.nl

Sorry voor de kwaliteit trouwens, het was ook geen foto weer.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:06

Ik kan er niks aan doen, ik zei het al eerder maar het zadel ligt gewoon echt belachelijk hoor!!!
Was vandaag ook even gaan kijken hoe de pappie van Zinaïda het deed Knipoog

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:12

Desire schreef:
Ik kan er niks aan doen, ik zei het al eerder maar het zadel ligt gewoon echt belachelijk hoor!!!
Was vandaag ook even gaan kijken hoe de pappie van Zinaïda het deed Knipoog

Idd... Dat zadel lag echt beroerd, hebben ze daar geen geld voor ofzo Verward Dan koop je dr toch nog een Kn zadel bij voor hem. Ik zou persoonlijk geen gkk hengst er zo bij laten lopen maja wie ben ik.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:17

Dat is zodat ze goed kan zitten, maar dan zou ik gewoon wat zitlessen nemen i.p.v. deze oplossing. Het heeft niks met het geld te maken Knipoog

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:21

Desire schreef:
Dat is zodat ze goed kan zitten, maar dan zou ik gewoon wat zitlessen nemen i.p.v. deze oplossing. Het heeft niks met het geld te maken Knipoog

Zit ze zo beroerd dan? Nu hangt ze aan Scandic en logisch want het lijkt me vrij moeilijk om hierin te blijven zitten.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:24

marcolemar schreef:
Desire schreef:

Zit ze zo beroerd dan? Nu hangt ze aan Scandic en logisch want het lijkt me vrij moeilijk om hierin te blijven zitten.

Op deze manier kan ze een beetje achterover tegen het zadel aan hangen zeg maar, zo zit ze fijner. Ik zou zo ook niet kunnen rijden, maar zij zit zo wel heel fijn, alleen lijkt het me niet lekker op de rug liggen voor het paard, vandaar dat ik zeg neem dan wat zitlessen om je zit te verbeteren, maar dat zal wel aan mij liggen!

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:36

Ja oke... Ik dacht dat ze in duitsland de houding en zit als basis zien? Daar heeft ze toch een hele tijd gezeten?

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:58

Ja inderdaad leek mij ook! Ze heeft een tijd in Hagen a.T.W gezeten op Hof Kasselmann.