Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Desire schreef:Uiteraard zitten er altijd slechte paarden bij de nafok van een hengst, maar 1 zwaluw in de lucht maakt nog geen zomer! En als het ruime meerendeel van zijn nakomelingen wel een nette stap heeft dan kun je dus wel stellen dat hij over het algemeen zijn stap niet door geeft!
En elk paard heeft ook nog een moeder uiteraard!
MyFee schreef:

valori schreef:Onbegrijpelijk dat dit paard de ster heeft gekregen, maar goed dat gebeurt ieder jaar. Bij dit paard herkende je zo duidelijk de vader. Inderdaad heb ik vaker Scandics gezien met een mindere stap, maar ze zullen ook weleens iets goeds van de moeder meekrijgen, van geen enkele hengst komen alleen goede (of slechte). Als je bij Scandic dekt mag je hopen dat je de stap van de moeder krijgt. Het is niet mijn bedoeling Scandic af te kraken, maar om nou te zeggen dat hij zijn stap (dus zijn mindere kant) helemaal niet doorgeeft, is ook niet waar.
Maar deze merrie is voorlopig keur verklaard en ik denk niet dat je daar dan nog om heen kunt hoor, zo slecht is ze niet! Desire schreef:valori schreef:Onbegrijpelijk dat dit paard de ster heeft gekregen, maar goed dat gebeurt ieder jaar. Bij dit paard herkende je zo duidelijk de vader. Inderdaad heb ik vaker Scandics gezien met een mindere stap, maar ze zullen ook weleens iets goeds van de moeder meekrijgen, van geen enkele hengst komen alleen goede (of slechte). Als je bij Scandic dekt mag je hopen dat je de stap van de moeder krijgt. Het is niet mijn bedoeling Scandic af te kraken, maar om nou te zeggen dat hij zijn stap (dus zijn mindere kant) helemaal niet doorgeeft, is ook niet waar.
Nou tegenwoordig wordt een merrie echt niet zomaar ster hoor, ze delen de predikaten niet gratis uit bij een doosje wormenkurenMaar deze merrie is voorlopig keur verklaard en ik denk niet dat je daar dan nog om heen kunt hoor, zo slecht is ze niet!
valori schreef:Een dressuurpaard zonder zelfhouding die niet kan stappen, wat moet je daar mee. Ik heb mijn mening over dit paard gegeven, jullie mogen je eigen mening hebben. Ik verbaas me ieder jaar over sommige beslissingen op de keuringen en inderdaad er worden ook hengsten goedgekeurd met afwijkende gangen en standen en die probeer ik ook uit de weg te gaan.
Uiteindelijk is geen paard perfect, daar ben ik me goed van bewust.
valori schreef:Nee, ik bedoel daarmee de merrie zoals ik die in de baan zag. Scandic heeft wel zelfhouding, het enige wat ik tegen hem heb is zijn slechte stap en zijn maaiende voorbeen, maar als hij door de baan draaft en gallopeert kan ik best van hem genieten, maar ik wil er zelf niet mee fokken.

Desire schreef:Ik kan er niks aan doen, ik zei het al eerder maar het zadel ligt gewoon echt belachelijk hoor!!!
Was vandaag ook even gaan kijken hoe de pappie van Zinaïda het deed
Dan koop je dr toch nog een Kn zadel bij voor hem. Ik zou persoonlijk geen gkk hengst er zo bij laten lopen maja wie ben ik.
Desire schreef:Dat is zodat ze goed kan zitten, maar dan zou ik gewoon wat zitlessen nemen i.p.v. deze oplossing. Het heeft niks met het geld te maken
marcolemar schreef:Desire schreef:Dat is zodat ze goed kan zitten, maar dan zou ik gewoon wat zitlessen nemen i.p.v. deze oplossing. Het heeft niks met het geld te maken
Zit ze zo beroerd dan? Nu hangt ze aan Scandic en logisch want het lijkt me vrij moeilijk om hierin te blijven zitten.