Nakomelingen van Pablo W

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

19Mandy88

Re: Nakomelingen van Pablo W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 16:30

Jammer, dat hij geruind wordt. Ach gut
Wel leuk trouwens, om nakomelingen te zien van hem! Haha!
Weten we ook hoe het met de andere gaat en hoe die het doen!

Cathlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:58

Heb gisteren nog een foto'tje van viool gemaakt Haha!
Deze is tenminste recent (die andere foto's niet Lachen )

Afbeelding

Zeker jammer dat die geruind wordt.
Ik vind wel dat zijn nakomelingen best wel op elkaar lijken Haha!

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:09

Ja, idd! Bij ons staat er ook een 4-jarige ruin van Pablo op stal, die heeft precies het zelfde hoofdje!

Cathlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:38

Af gelopen weekend hebben nog een paar foto's van onder het zadel gemaakt Haha!
Sommige zijn wel een beetje wazig Tong uitsteken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

diesel1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:17

hallo,

als je op internet even google en pablo w intikt kom je er achter waar hij nu staat. hij is nog steeds hengst zag ik laatst. ik weet niet meer uit me hoofd waar hij nu staat. ik heb zelf ook een paard van pablo w. Diesel (mijn paard) is echt een toppertje. ik ben nog geen wedstrijden met hem gaan rijden, hij is nu 4 jaar maar ik heb een poos niet meer gereden ivm mijn zwangerschap. ik hoop hem volgend jaar te starten (januari 2008). hij is ook 1.65 ik zag dat de nakomelingen op dit topic ook allemaal 1.65 zijn. mooi maatje is dat he? ik hoop dat er nog meer mensen gaan reageren op dit topic!!

groetjes tamara

Cathlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:32

Hallo Doei!
Ik kan het niet vinden van Pablo W op google.nl Knipoog
Heb je misschien foto's van jouw pablo?

Ik heb hier nog een paar foto's van mijn Pablo (Viola) (zijn wel 2 maandjes oud ofzo)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb ook nog een foto van Pablo toen ik bij hem was wezen kijken. Wel al van een tijdje geleden.
Afbeelding

Viola is 5 jaar oud en met 4 heb ik haar ingereden en is M2 startgerechtigd. Af en toe een behoorlijk ADHD paardje en lekker heet, maar geweldig om mee te rijden.

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 07:07

diesel1983 schreef:
hallo,

als je op internet even google en pablo w intikt kom je er achter waar hij nu staat. hij is nog steeds hengst zag ik laatst. ik weet niet meer uit me hoofd waar hij nu staat. ik heb zelf ook een paard van pablo w. Diesel (mijn paard) is echt een toppertje. ik ben nog geen wedstrijden met hem gaan rijden, hij is nu 4 jaar maar ik heb een poos niet meer gereden ivm mijn zwangerschap. ik hoop hem volgend jaar te starten (januari 2008). hij is ook 1.65 ik zag dat de nakomelingen op dit topic ook allemaal 1.65 zijn. mooi maatje is dat he? ik hoop dat er nog meer mensen gaan reageren op dit topic!!

groetjes tamara

Hoi we kunnen het niet vinden en we zijn best wel benieuwd.

En er zijn toch nog meer nakomelingen van Pablo.

We hebben zijn stamboom na geplozen we komen terug tot in 1700, oud bloed dus .

Als Pablo altijd zo vererft is het jammer dat hij niet hoger in de keuringen staat, hij geeft een goed karakter door.

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:14

Heb de hengstenhouder gemaild, en hij heeft bevestigd dat Pablo verkocht is en niet weet waar hij nu is of staat.

diesel1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 15:59

hoi,

ik kan het adres idd ook niet meer vinden op internet heeft er wel opgestaan hoor. ik heb zlefs een keer die mensen gemaild en gezegt dat ik een nakomeling heb van pablo w. maar niks op terug gehad helaas.
als jullie foto's van mijn paard diesel willen zien kun je dat vinden op mijn hyves. zoek tamara en woonplaats lunteren
ik ben wel benieuwd wat jullie van hem vinden. Ik ben namelijk niet zo heel erg bekend met bokt en weet niet hoe ik fotos in mijn profiel kan krijgen hahaha dom he!?
groetjes tamara

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 09:46

diesel1983 schreef:
hoi,

ik kan het adres idd ook niet meer vinden op internet heeft er wel opgestaan hoor. ik heb zlefs een keer die mensen gemaild en gezegt dat ik een nakomeling heb van pablo w. maar niks op terug gehad helaas.
als jullie foto's van mijn paard diesel willen zien kun je dat vinden op mijn hyves. zoek tamara en woonplaats lunteren
ik ben wel benieuwd wat jullie van hem vinden. Ik ben namelijk niet zo heel erg bekend met bokt en weet niet hoe ik fotos in mijn profiel kan krijgen hahaha dom he!?
groetjes tamara

Nee hoor, ik heb niks met hyves maar me dochters wel vraag het wel aan ze.
Ik hoop dat jij ook zo' super paard hebben als wij. ( dit ervaren wij zo).
Me dochter is in 9 maanden naar het M1 gereden.
Springen vindt die merrie ook heerlijk.
anderhalf jaar geleden stond ze nog op het land waar ze gefokt is. Ze is nu iets meer dan een jaar onder zadel . ze heeft tot haar vierde buiten mogen spelen.

Ik vraag het aan me dochter en laat het je hier weten oke, zou het wel leuk vinden als er nog meer mensen zich melden met een afstammeling kunnen we ervaringen uitwisselen.

Ik weet dat wouters verleden jaar nog veulens had staan van Pablo.

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 07:03

diesel1983 schreef:
hoi,

groetjes tamara

Hoi Tamara,

Ondertussen heb je via hyves met me dochter gekrabbeld, wat een leuk paardje, me dochter herkende gelijk heel veel dingen ook op de rij foto's.

Misschien kunnen we in de toekomst bij elkaars paardjes kijken, is veel echter, nu jij ook zo dicht bij komt wonen.

Gr Sabine

diesel1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:44

hoi,

sabine: oke cathlin is jouw dochter? haha ja lijkt me wel heel leuk.
een stukje over diesel:
ik heb hem als veulen van 7 maanden gekocht en tot zn 3e jaar in de opfok laten staan. daarna ben ik hem zelf gaan inrijden en is hij gecastereerd. In februari 2007 was ik zwanger waardoor ik vrij snel gestopt ben met hem rijden omdat hij soms wel wat pittig was onder het rijden( hij is heel lief hoor maar soms zie je gewoon dat hij zn dag niet heeft en dat merk je ook onder het zadel dan kan hij ineens uit het niets zn hoofd in de lucht gooien en protesteren. wanneer ik hem dan op zn donder geef dan bokt hij zo gigantisch hoog en dat risico wilde ik niet lopen wanneer ik zwanger was). toen is mijn vriendin hem gaan rijden (zij verzorgde hem al vanaf dat hij 2 jaar oud was) en een vriendin van haar reed em dan ook omdat zij niet zo veel kon komen vanwege de afstand. Later kwam er nog een meisje bij en hebben ze hem met zn 3e gereden. Hij word in april 5 jaar. Sinds 3 weken rijd ik weer op hem (1 a 2x per week om het rustig op te bouwen). Het mag eigenlijk nog niet zo vlak na de bevalling maar ik ben zo blij dat ik hem weer lekker zelfs kan rijden en dat ik hem eindelijk kan trainen om straks ook wedstrijden te kunnen rijden.

Hoe is jullie pablo paard? kunnen jullie een stukje vertellen over het karakter van jullie paard? dan kunnen we dat met elkaar vergelijken.

groetjes tamara

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 07:23

Hoi Tamara,

Ik doe alvast een schot voor de boeg en vraag aan cath of ze een stukje wil zetten over het rijtechnische oke.

Wij hebben Viool verleden jaar eind januari gekocht, ze was toen een dag van het land. Ze heeft tot haar 4de op het land gestaan, ze waren haar vergeten. Het was net een biesbos pony erg lang haar en uitgegroeide hoeven. Dus eerst een smid geregeld, en een veearts want ze was ook nog niet geent (basis). Toen de tandarts erbij gehaald om te checken. Eind februari 06 na een maandje aan elkaar wennen. Heeft Cath er een bit en zadel in en opgehangen. Wat was ze braaf buiten vluchtgedrag, dit ging uitzonderlijk goed, na zo'n 4 maanden, zo'n drie keer in de week erop, is ze in september 06 gestart. Dit om kilometers te maken. Helaas heeft ze van het voorjaar een blessure gehad waardoor we drie maanden niet konden rijden. Maar inmiddels mag ze m2 starten.
Het is een hete meid geworden, net als bij jou als ze niet wil dan wil ze ook niet en ze puberd nu volop, is ook pas net klaar met wisselen.

Dat hoofd in de lucht gooien en protesteren dat herken ik wel, wij hebben dit met een tandarts beurt en tijdelijk een ander bit opgelost. Bij viola hoef je geen zweep te gebruiken want dan ga je vliegen.

Als diesel net zo'n fijn karakter heeft als viool top hoor.
Het blijven karaktervolle paarden, en dat maakt ze net zo leuk. Ik weet dat pablo een laat bloeier is, met alles en pas rond zijn achtste echt rustig werd.

Me dochters hebben alletwee op Pablo gezeten en gereden toen we bij wouters waren.

Ik vraag aan Cath of ze een stukje over het rijtechnische wil neerzetteen.
Wat ik wel weet is dat Cath viool nooit meer kwijt wil ondanks af en toe wat fratsen.

Gr Sabine

diesel1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:07

hoi,

oke ik wacht op het rijtechnische volgens mij zijn viola en diesel inderdaat aardig gelijk aan het karakter leuk zeg. ik heb pablo nooit in het echt gezien. Eerder trainde ik friezen bij mensen in lunteren tegen over hun stal was de stal van wout jan. Diesel stond ook op de stal van de friezen en ik reed em wel vaak buiten dan kwam ik vaak patrick zn zoon tegen die heeft wel eens een compliment geven dat diesel een mooi paard was. verder zeiden ze nooit wat ik vond het best stugge mensen. wat ook wel leuk is is dat wij bij ons in de bak wout jan altijd hoorde schreeuwen als hij les aan het geven was haha. Nu is de stal van wout jan van iemand anders.

over dat protesteren met zijn hoofd ik heb er al een tandarts naar laten kijken hij had iets haken maar daar kon het volgens hem niet aan liggen ook heb ik nu een robberts bit en het gaat wel goed hoor hij loopt ook wel netjes alleen af en toe dan is ie het er niet mee eens of heeft hij zn dag niet en dan protesteerd hij dan moet ik even bijdrijven en handen naar voren en dan gaan hij wel weer maar ik hoop dat dit wel een keer over is want ik wil over een poos gaan starten met hem. in den haag krijg ik ook weer prive lessen dus dan zal het vast snel goed komen.
over de zweep wat leuk diesel word daar ook echt pissig van haha. hij weet alleen wel dat ik de baas ben en hij krijgt van mij alleen een tik als hij echt niet luisterd geeft hij dan een mega bok kan ik die aardig uitzitten (ik ben er nog nooit van af gevallen andere wel haha) en krijgt hij er wel een tik achteraan.
groetjes tamara

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:44

diesel1983 schreef:
hoi,

oke ik wacht op het rijtechnische volgens mij zijn viola en diesel inderdaat aardig gelijk aan het karakter leuk zeg. ik heb pablo nooit in het echt gezien. Eerder trainde ik friezen bij mensen in lunteren tegen over hun stal was de stal van wout jan. Diesel stond ook op de stal van de friezen en ik reed em wel vaak buiten dan kwam ik vaak patrick zn zoon tegen die heeft wel eens een compliment geven dat diesel een mooi paard was. verder zeiden ze nooit wat ik vond het best stugge mensen. wat ook wel leuk is is dat wij bij ons in de bak wout jan altijd hoorde schreeuwen als hij les aan het geven was haha. Nu is de stal van wout jan van iemand anders.

over dat protesteren met zijn hoofd ik heb er al een tandarts naar laten kijken hij had iets haken maar daar kon het volgens hem niet aan liggen ook heb ik nu een robberts bit en het gaat wel goed hoor hij loopt ook wel netjes alleen af en toe dan is ie het er niet mee eens of heeft hij zn dag niet en dan protesteerd hij dan moet ik even bijdrijven en handen naar voren en dan gaan hij wel weer maar ik hoop dat dit wel een keer over is want ik wil over een poos gaan starten met hem. in den haag krijg ik ook weer prive lessen dus dan zal het vast snel goed komen.
over de zweep wat leuk diesel word daar ook echt pissig van haha. hij weet alleen wel dat ik de baas ben en hij krijgt van mij alleen een tik als hij echt niet luisterd geeft hij dan een mega bok kan ik die aardig uitzitten (ik ben er nog nooit van af gevallen andere wel haha) en krijgt hij er wel een tik achteraan.
groetjes tamara

Hoi Tamara,
Onze tandarts denkt daar heel anders over en wij hebben andere ervaringen met viool iedere keer als ze naar de tandarts is geweest loopt ze super. Ze kunnen allerlei kwalen krijgen als ze haken hebben.
Viool heeft zon hard gebit en snel haken dat er om de 5 maanden de tandarts komt.

Maar is de stal van wouters verkocht dan? Stal wouters ligt in Alphen Noordbrabant, lunteren ligt daar toch niet in de buurt?
En weetje waarom? ( ben niet nieuwsgierig hoor)
Het waren we aparte mensen wel vriendelijke maar ook tegelijkertijd weer nors.
Ik vraag aan cath of ze even wat op bokt zet.

Gr en fijne avond

diesel1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:47

hoi sabine,

hebben we het dan wel over dezelfde wout jan (van der schans) die Damiro en volgens mij ook pablo W in de wedstrijden reed? Die had namelijk een stal op de meulunterseweg in lunteren. misschien dat hij er dan meerdere had? de stal was ook niet van hem maar hij had zn paarden daar staan en vroeger was die stal van hem. Nee lunteren ligt in gelderland. hmm nou snap ik het ook niet even haha.

groetjes tamara

Cathlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:40

Hallo Doei!
Ik zou nog eff een stukje vertellen over het rijtechnische Haha!
Viool heb ook een heel tijd gehad als ik der ronder vroeg om er meer door heen te komen dat ze der kop in de hemel gooiden en ging rennen Clown
Maar dat is er nu wel een beetje uit. Maar hoe meer lastige dingen je gaat doen hoe leuker ze het vind. Bijvoorbeeld: Ik heb een tijdje moeite gehad met schouderbinnenwaarts, maar ze liep wel zo een travers en een appyement (weet niet hoe je het schrijft Lachen ) Ze vind die moelijkere dingen veel makkelijkere en leuker om te doen. Ze wordt dan ook steeds heter en gaat steeds meer veren in der draf. Ze is wel echt een frisse tante om te rijden, maakt ook wel snel spanning als ze iets niet begrijpt of iets niet wil. De ene dag is ze super om te rijden en de andere dag precies het tegenovergestelde, dat is af en toe wel lastig. Je moet echt een beetje haar bui aanvoelen wat je die dag met der kan doen. De ene dag kan je echt de moelijke dingen doen en is ze heel meewerkend en de volgende dag ben ik al blij als ze fatsoenlijk in de aanleuning wil blijven en een normale stap, draf, galop wil doen zonder vervelend te gaan doen.
Dit was het denk wel zo'n beetje Haha!

En hoe is diesel om te rijden? Veel vergelijkenis of juist niet?

Gr. Cathlin

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:45

hoi hoi,

ben net verhuisd en heb zelf nog geen internet (orange schiet niet op!!!) dus heb nu net je bericht zitten lezen bij me moeder thuis. Wat je verteld lijkt veel op diesel zn karakter. alleen hij is minder ver dan viola hoor. maar ik moet ook zn bui aanvoelen als hij een rotbui heeft dan hoef ik echt niet veel te vragen van hem want dat werkt alleen maar averechts. Vanmiddag ook hij had echt geen zin niet voor uit te branden en liep weer over de schouder weg ook op links is hij heel stijf. vanaf woensdag heb ik weer regelmatig les en hoop ik dat het vooruit gaat. meestal als ik een buitenrit maak met hem dan is hij een paar dagen een engel met rijden haha. dus ik moet maar snel een buitenrit maken (voor mij een poos geleden)

groetjes tamara

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:26

Ik heb dus ook een nakomling van Pablo W. Zijn naam is Washington en hij stond tot 1 april 2007 bij Jan Wouters.
Sindsdien is hij in mijn bezit en ik ben er heel erg blij mee.
Wel een paard met veel kararkter pffft.
We zijn gestart in B dressuur en hebben nu 3 winstpunten.
Springen kunnenwe ook, zitten nu op 90 cm dus dat gaat de goede kant op.
Verder is hij dol op buiten rijden.

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 20:01

esterb schreef:
Ik heb dus ook een nakomling van Pablo W. Zijn naam is Washington en hij stond tot 1 april 2007 bij Jan Wouters.

Wow leuk hoor, nog een nakomeling kunnen we elkaar misschien op de hoogte houden.
Wij hebben goede ervaringen met onze viool, wel een karakter paard dat klopt bij ons ook en het is merrie.
Leuk hoor dat je ook springt onze dochter maakt alleen kleine sprongetjes, ondanks dat ze springgefokt is mag ze nu z1 starten. Wij kochten haar als 4 jarige en zijn in 2006 ook bij Jan op bezoek geweest toen stond pablo nog bij hem.

Veel plezier met je paardje.

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:47

esterb schreef:

Hee, wat leuk om te weten dat jij Washington hebt! Die heb ik ook nog een tijdje gekend. Ik vond het altijd al een mooi en leuk beestje. Zo te lezen heb je er veel plezier mee Knipoog

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:32

19Mandy88 schreef:
Heeft er iemand een nakomeling van Pablo W? een 9 negen jarige hengst?

Ik heb vandaag een paard gekocht met als vader Pablo W (geboren 1997). Maar weet iemand wat voor ras Pablo W is?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:57

Pablo W is AES gekeurd geloof ik.

xTesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:33

Dit is dan wel een oud forum maar toch leuk om mijn nakomeling van Pablo W ook te delen.

Pedrov is een nakomeling van Pablo W, vader moeder is Priory Prickle.
Een erg leuk paardje waarmee de eerste 11 jaar niet veel gedaan is waardoor ik hem nu verder moet opleiden. Dit is nogal een klus geweest. We starten zaterdag onze 2de wedstrijd in de B.

Ik ben benieuwd naar de overeenkomsten van de nakomelingen maar kan weinig vinden. Pedrov is enorm werkwillig, maar als iets niet lukt of hij snapt het niet raakt hij toch wel vrij snel gefrustreerd wordt hij niet meer rustig...

Ik voeg even een foto toe van m'n knappe paard!

xTesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:34