Nakomelingen No Limit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eilander

Re: Nakomelingen No Limit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 06:58

Ik hoor weinig van No Limit in de sport,jammer.

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:11

eilander schreef:
Ik hoor weinig van No Limit in de sport,jammer.

Hij gaat best vaak mee naar concours, hij heeft laatst in Geesteren en Gera nog goed gesprongen.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 10:17

Je leest er in elk geval niks over,kan ik dan misschien beter zeggen.Jammer ,want ik probeer zn prestaties wat in het oog te houden.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:14

xxsweet schreef:
Wij hebben op stal heel veel nakomelingen van No Limit.. Mijn baas is de eigenaar van No Limit maar staat jammer genoeg niet bij ons op stal omdat hij Professioneel gereden wordt.
Op 1 paard na zijn alle paardjes van No Limit Lachen

.... en wat is dan jouw ervaring met de No Limits???

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:15

Um. ervaring?
Hun karaktereigenschappen?
Het is niet een stal waar mijn paard ook tussen staat maar ik werk met die paarden zeg maar Tong uitsteken

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:35

xxsweet schreef:
Um. ervaring?
Hun karaktereigenschappen?
Het is niet een stal waar mijn paard ook tussen staat maar ik werk met die paarden zeg maar Tong uitsteken

Nou, dan heb je toch ervaring met meerdere No Limits? Misschien zit je er niet op maar je maakt ze toch mee in de omgang?!?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 14:04

ja ,vertel....

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:15

Haha Tong uitsteken
Nou, ze gelukkig niet allemaal hetzelfde, maar wat ik het meeste merk is dat ze eigenlijk heel koel zijn maar ook echt op de kop kunnen staan van de kleinste dingen. Sommigen dan.
Ze willen wel graag voor je werken en ze springen supergoed!

Las ook dat iemand hier een No Limit x Goodtimes heeft staan, die hebben wij hier ook.
Ook zo'n stuiterding. En maar steigeren het houdt niet weer op Tong uitsteken
En hij wil de ring nooit in, je moet altijd voor hem uitlopen ..

Ik ken ze allemaal nog niet een half jaar, maar heb van de ruiter wel gehoord dat hij ze in het begin niet eens een B-parcour rond kon krijgen. Er heeft veel werk in gezeten !
Ze waren geloof ik stuk voor stuk zo.
En idd erg rillerig! Jeetje, je hoeft maar een hand omhoog te doen en ze schrikken al Tong uitsteken
Njaa.. Meer kan ik even niet bedenken Tong uitsteken

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:29

No Limit is zelf ook wat rillerig, met name bij het opstappen.. dan moet je hem met een hand vasthouden en met de andere hand een suikerklontje voorhouden als afleiding, want hij schiet als een raket naar voor. In de omgang is hij echt super braaf en op stal hoor je hem vrijwel nooit, hij staat het liefst in een hoekje een beetje te slapen.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:07

Wij hebben een echte ,echte koele kikker met heel veel looplust.Erg meegaand ,werkwillig.Je kan er een bom naast af steken.Pakt elke hindernis(alleen niet met mij ,maar dat ligt niet aan haar)

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 08:50

Showjumper schreef:
No Limit is zelf ook wat rillerig, met name bij het opstappen.. dan moet je hem met een hand vasthouden en met de andere hand een suikerklontje voorhouden als afleiding, want hij schiet als een raket naar voor. In de omgang is hij echt super braaf en op stal hoor je hem vrijwel nooit, hij staat het liefst in een hoekje een beetje te slapen.

Idd! In de stal zijn ze zo rustig als wat.. Tenzij je gaat voeren Tong uitsteken Dan hebben ze een hels lawaai!
Vindt het zo fijn om even met ze te gaan knuffelen in de stal Tong uitsteken

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:58

Ik heb ook een tijdje gewerkt met de No Limits waar xxsweet het over heeft.
Ikzelf vind het fijne paarden, maargoed ze zijn ook goed opgevoed.
Er zitten echter een paar tussen met karakter hoor, maar over het algemeen
zijn het goud eerlijke paarden Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:53

De No Limit die bij ons staat, van een vriendin van mij, is zondag voor het eerst een orientatierit mee buiten gaan maken. Ze is 4 jaar. Da's dus door woonwijken, over viaducten.... Eigenaar was er best zenuwachtig voor maar ze deed het perfect! Supercool! Ik heb een halfbroer van de hare (Een Osmium van 3), ik hoop echt dat die ook zo cool is!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 13:30

Heel herkenbaar!!!!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:58

xxsweet schreef:
Haha Tong uitsteken
Nou, ze gelukkig niet allemaal hetzelfde, maar wat ik het meeste merk is dat ze eigenlijk heel koel zijn maar ook echt op de kop kunnen staan van de kleinste dingen. Sommigen dan.
Ze willen wel graag voor je werken en ze springen supergoed!

Las ook dat iemand hier een No Limit x Goodtimes heeft staan, die hebben wij hier ook.
Ook zo'n stuiterding. En maar steigeren het houdt niet weer op Tong uitsteken
En hij wil de ring nooit in, je moet altijd voor hem uitlopen ..

Ik ken ze allemaal nog niet een half jaar, maar heb van de ruiter wel gehoord dat hij ze in het begin niet eens een B-parcour rond kon krijgen. Er heeft veel werk in gezeten !
Ze waren geloof ik stuk voor stuk zo.
En idd erg rillerig! Jeetje, je hoeft maar een hand omhoog te doen en ze schrikken al Tong uitsteken
Njaa.. Meer kan ik even niet bedenken Tong uitsteken

ik heb een aantal jaren geleden ook op deze stal gewerkt. samen met een ander meisje.
Toen stond er ook een NL X Goodtimes. neem aan de zelfde. En die was juist erg leuk en fijn te rijden. en ook goed springen.

Ik vond ze allemaal fijn te rijden. licht aan de hulpen. Soms wat rillerig. Maar goed van karakter. Er zat er 1tje bij die wat astiger was. De NL X archus. Maar ook dat dier was op den duur stuk rustiger.

Ik vond dat ze daar soms wat te ruige met de jongere dieren omgingen waardoor ze teveel stress kregen. Maar parcoursen springen ging altijd goed eigenlijk.

Onia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:06

Dit is mijn No Limit (in ieder geval zijn vader is een niet goedgekeurde hengst van No Limit), net anderhalf jaar maar het lijkt een koele kikker! en een knuffel!Afbeelding

legata

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:43

Ik heb een hele fijne 4 jarige NoLimit x Lancelot merrie. Ze is ongeveer 1.68mtr, heel goed gemannierd, licht te rijden en erg aanhangkelijk. Ze is ook een plaatje om te zien. Je moet niet boos of onrustig worden omdat ze dan de kluts kwijt is en dan onder je vandaan probeert te rennen. Ze heeft een aantal B dressuur proeven gelopen en alles gewonnen en springt nu L. Zowel dressuur als springen doet ze erg goed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:48

En wat zit er verder achter jouw paard Legata? Erg mooie merrie trouwens!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:32

Alikesflame schreef:
ik heb een aantal jaren geleden ook op deze stal gewerkt. samen met een ander meisje.
Toen stond er ook een NL X Goodtimes. neem aan de zelfde. En die was juist erg leuk en fijn te rijden. en ook goed springen.

Ik vond ze allemaal fijn te rijden. licht aan de hulpen. Soms wat rillerig. Maar goed van karakter. Er zat er 1tje bij die wat astiger was. De NL X archus. Maar ook dat dier was op den duur stuk rustiger.

Ik vond dat ze daar soms wat te ruige met de jongere dieren omgingen waardoor ze teveel stress kregen. Maar parcoursen springen ging altijd goed eigenlijk.

Ooh wat grappig! Ik had al eerder je bericht gelezen maar het drong niet echt tot me door dat je dáár had gewerkt.
De paarden daar zijn idd licht aan de hulpen en hoe ze nu precies met de paarden omgaan weet ik niet. Ik werk er op dit moment alleen in het weekend Lachen

Edit: Oohjaa vergeten Tong uitsteken Jij hebt daar dus als amazone/ruiter gewerkt?

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:33

als stalhulp heb ik daar gewerkt en dan ook een aantal paarden rijden, omdta de stalamazone van toen niet alle 11 kon rijden in 8 uur tijd.

nienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:11

wij hebben ook een no limit x formateur
het is echt een super nuchter paard en heel erg werkwillig. het klopt wel dat als je er een verkeerde ruiter opzet dat hij wat gestrest kan reageren.
ook is deze een echte laatbloeier (groeit lang door)
toen hij 3 jaar was hij 1.64 m en compact nu 4 jaar later is hij 1.70 en best lang.
maar voor de rest super fijn paard!!!!!

voor foto's zie (sensation)
http://www.mijnalbum.nl/Album=OJBXSKBK

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 17:52

Er stonden in de laatste in de strengen van de fokker van Hendrika twee No Limits.Dat zijn hele beste beestjes als ik hun goed begrijp.

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:37

Ik heb ook een nieuwe No Limit x Concorde. 3 jarige merrie
Gaat goed onder het zadel, springt goed.
Ze is erg zelfverzekerd maar kan erg rillerig worden als iets
niet op haar manier gaat!
In stal en verdere omgang super lief en braaf

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 20:11

He missixty ,
Ik zag in je profiel dat je een Niveau hebt gehad.
Ik heb nog een entermerrie staan uit mijn No Limit merrie.
Ze is erg groot.159cm en is pas 18 maanden oud.Die gaat de maat dus wel halen.Ik denk dat dit ook geen dressuurpaard gaat worden.Haar draf zou actiever moeten.Springen kan ze als de beste.Ze springt steeds de bak uit.Die rand is 1.60 hoog.
Van de week heb ik haar wat cavaletties laten vrijspringen.Ze vind het geweldig!Ze snapt het ook echt.Voor het eerst een dubbelsprongetje(30 cm) .Ze kan er zo tussenuit maar ze denkt er niet eens over.Ze maakt zich mooi rond boven de sprong.Erg leuk om te zien!

bronkhorstt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:48

hoi ik ben niels
ik heb een no limit x jacorde gehad
fijn springen ,lastig in de ring, langs de weg