Nakomelingen van Upper Class

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:38

xx_Irisje schreef:
nope..
merrie is al 2 weken over tijd,
helaas..
ze had vandaag wel een erg harde buik dus wie weet

Wij krijgen ook een veulentje van Upper class, merrie is een week over tijd.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:34

Wat is van haar de afstamming e.d. ? Alles wil ik weten

Hopelijk doet die van mij dat niet na

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 06:42

jaaa .... een VEULEN.. Hengstje , donkerbruin met kol en twee witte achtervoetjes. Super attent, en heel erg lief. (Upperclass X Inspecteur)

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:31

foto!!!

Gefeliciteerd!

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:42

Gisteren nacht geboren :
Vos merrietje met lichte huid ronddom de ogen.
bles en 4 witte voetjes.
erg lange benen!

Upperclass x Gracio x Dublin

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:17

Leuk Leuk Leuk!

foto's

en natuurlijk toevoegen op paardenfokken.nl

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:54

hier dus de Upperclass x Gracio x Dublin.

Afbeelding
ook zij heeft onzettend hoge benen!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:11

Tot nu toe hebben alle veulentjes wel wit aan hun (achter)benen, ik ben benieuwd of die van mij dat ook zal krijgen. Tot nu toe heeft mijn mevrouw alle veulens in 1 kleurje afgeleverd, zelfs met hengsten die om wit bekend staan

Als het maar gezond is, dat is het belangrijkste!

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:48

Bij ons op stal is er een Upper-Class geboren uit een Rubinstein-merrie, het is een hengstje bruin van kleur en een kol.
Hij is hoogbenig en een druktemaker.
Erdaags zal hij te bewonderen zijn op www.stalallure.nl.
Op dit moment is de Caritas x Pretendent ook hoogdrachtig van Upper-Class (vandaag uitgerekend) en daar zijn we ook heel benieuwd naar dit omdat zij al 2 goede Houstons heeft gegeven en een goed merrieveulen van Unitas

Zilion

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 21:59

Foto's Foto's Foto's Ik ben erg nieuwsgierig. Ik zal snel ook weer foto's maken ze is inmiddels alweer bijna 6 weken. Dus ..... Maar wel een beetje ziekjes geweest.

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 00:02

Weer nieuwe foto's van Bella Brayzlee van de Bameerhoeve

PAS OP ZIJN ER VEEL!!!!

Afbeelding

Even drinken bij mama

Afbeelding

Nog even en ik zit in de knoop met mijn lange stelten

Afbeelding

MMMM

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knap koppie

Afbeelding

Mammie loop toch niet zo snel

Afbeelding

Als jij nou op de uitkijk gaat staan mama dan doe ik snel wat gras pikken

Afbeelding

Even voorstellen: Mijn stiefmama Soraya (Ze geeft alleen nog geen melk verder is ze perfect)

Afbeelding

Kan ook lekker met haar kroelen

Afbeelding

Afbeelding

En mijn echte mama vind het ok

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De drie musketiers

Afbeelding

Ik leer ook al trucjes. Zoals voetje geven

Afbeelding

WHAAAA!!! Hond

Afbeelding

Ik verstop me achter mama dan ziet ie me niet

Afbeelding

Is die enge hond al weg

Afbeelding

Afbeelding

Lekker gras eten

Afbeelding

KRIEBELS!!!

Afbeelding

En weer even wat drinken bij mama

Dat waren ze weer

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 00:06

Sorry Zilion maar foto´s zullen over een paar weken te bekijken zijn op www.stalallure.com. dit omdat we een stuk of 5 veulens zullen hebben staan en ze allemaal op die site zetten.

Mijn man is op dit moment zich suf aan het staren op de monitor op stal en hopenlijk wordt er vannacht wat geboren, er staan 2 merries over de datum en wel een 18-jarige merrie van Belmondo drachtig van Rhodium en de Caritas-merrie drachtig van Upper-Class.

Op 15 mei is de Olivi x Vincent uitgerekend van Upper-Class dus zogauw die het veulen gegeven heeft zal alles op de genoemde site staan maar al met al wordt dat nog enkele weken waken en voel ik me ondertusssen een onbestorven weduwe.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 00:08

knappe brayz
ze wordt wel heel snel groot hoor
die met ze 3en op een rijtje zijn ook leuk he..
nodi vind t nu echt goed als ze samen staan en zij ergens anders..de 1e dag niet toen was brayz alleen van haar..
nodi wilde ook al niet delen

ohja je moet nog wel een cheezzz foto maken he

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 09:42

Citaat:
Ik denk niet dat die donkerbruin wordt hoor. Meestal hebben donkerbruine paarden wit veulenhaar aan hun benen. Gewoon bruin of misschien lichtbruin schat ik eerder in.

Maarre wat zit er nu achter, daar ben ik wel benieuwd naar.

Toch een beetje gelijk Brayz is al flink aan het verharen en krijgt nu een donker koppie.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:35

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 13:57

Zeker leuk veulen. De prijs vind ik persoonlijk al aan de hoge kant hoor. Maar da's persoonlijk. Daarnaast wordt het veulen verkocht en weggehaald bij de moeder met 4 maanden!!!! Ben ik het niet zo heel erg mee eens. Maar jah That's me

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:50

Ik vind zijn veulens wel uniform! maja 1 zwaluw maakt nog geen...

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:31

Goh Zilion vind je dat veel geld ik noem dat een schijtbedrag als je in het verhaal meeneemt dat de moeder een prok-merrie is en dat geeft al iets aan over een eventuele gezondheid van het veulen en trouwens ik fok niet voor een bedrag van 2250 euro want dat dekt de kosten zeker niet als je alles rekent.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:38

Labine schreef:
Goh Zilion vind je dat veel geld ik noem dat een schijtbedrag als je in het verhaal meeneemt dat de moeder een prok-merrie is en dat geeft al iets aan over een eventuele gezondheid van het veulen en trouwens ik fok niet voor een bedrag van 2250 euro want dat dekt de kosten zeker niet als je alles rekent.

Idd... maar uppie is geen populaire hengst dus dat verkoopt iets moeilijker Ik dacht ook misschien heeft die wel een schoonheidsfoutje oid... afweikende stand.. weet ik veel. Want die prijs vragen zou ik pas doen aan het einde van het seizoen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:34

marcolemar schreef:
Idd... maar uppie is geen populaire hengst dus dat verkoopt iets moeilijker
Hoe kun je dat nou zeggen na 1 dekseizoen en de ander in volle gang. Hij heeft er ong 78.(juiste getal staat al vermeld in dit topic) ter vergelijking popie joppie Uptown 'slechts' 97. Uppie heeft nog wel Doruto zo dichtbij, dus foktechnisch intressant. Verder kun je nog weinig van zeggen, omdat het juist een jonge hengst is.

Nero, norway, rolex ect. dát zijn geen populaire hengsten met dekaantallen onder de 10.

Moeder van dit veulen is nog een jong paard, eerste veulen ect. Prijs is schappelijk, als het veulen goed is maakt het niet uit wie de vader is zeker bij een jonge hengst. Dan is hij het geld wel waard. Ik vind dit een mooie prijs, maar denk niet dat deze bij een springruiter terecht komt

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:51

Ik heb de moeder van Upperclass gekend; echt een supergave merrie, die ieder jaar een veulen had en daarnaast ook nog M2 dressuur was. Helaas is er bij het laatste veulen het 1 en ander mis gegaan en is ze overleden.

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 01:43

ZO ik kom net terug van stal en daar heeft mijn man weer een Upper-Class ter wereld geholpen en wel uit een merrie van Caritas x Pretendent.
Het is een merrieveulen geworden en zeer hoogbenig, lange broekspier, rek in het lijf en uitstraling in haar donder dus daar staat iets.
En ja moeder vlakken wij niet uit maar bij deze merrie waren wij op zoek naar bepaald bloed en zo kwamen wij uit op Upper-Class.

Laten we nu eerlijk zijn welke hengst past op iedere merrie geen enkele en het is aan ons fokkers om te kijken en een zo´n goed mogelijke keuze te maken.

Wij willen nogal eens de schuld geven aan de hengsten maar dat is meestal niet zo het is nl. aan de merriehouders om te kiezen en ja natuurlijk willen de hengstenhouders dekkingen, als je om een produkt gaat in een winkel en je laat het aan de verkoper over zullen ze je dat verkopen waar ze het meest aan verdienen dus zo maar stellen dat Upper-Class het niet is vind ik te kort door de bocht GEBRUIK ZO´N HENGST MET ZO´N BLOEDVOERING NOU EENS MET VERSTAND EN DAN ZAL DAT PAARD VEEL VERDER KOMEN ALS DAT HIJ NU STAAT (volgens sommigen onder ons).

Heel fijn als hier op gereageerd zou worden!!!!!!!!!!!!!!!!

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:05

Jeetje zeg... Wat een drama wordt er toch weer van gemaakt. Upper class had er trouwens 68 (dekkingen)... er zijn hengsten die 400/500 merrie's dekken. Zo populair is hij niet hoor.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:35

Over de U jaargang (nieuwe) zijn de dekaantallen mooi gelijkmatig gedeeld, dus hij mag echt niet klagen. Ik weet niet of je blij moet zijn met 400/500 dekkingen, dat zegt meer over de vermeerderaars die een hengst kiezen met hun ogen dicht omdat ie zo leuk is dan dat hij echt bij hun merrie past. Dat kan alleen maar terugslaan op je hengst.

Met 68 mag je écht niet klagen. Ik had in eerste instantie minder verwacht. Eerst maar eens afwachten hoe ze het later gaan doen ipv kijken naar absolute dekgetallen. Dat vind ik nl. veel belangrijker of er nu 1 van rondloopt of 400.

Ik snap het laatste bericht niet van Labine

Je fokt niet voor 2250? De markt voor veulens ligt op z'n gat. Weinig mensen die ruim 4000 voor een veulen neer gaan leggen. Daar kun je een volwassen paard voor kopen die ingereden is, waar je gelijk mee aan de slag kunt en je niet eerst 3 jaar moet wachten voor je er iets mee kunt doen met alle risico's van dien. Maar ieder zo'n ze keuze om op een vp uit te komen.

Maar kom we hadden het hier over veulens van Upperclass. Foto's dus

S_a_n_n_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:33

ik heb een tijdje een upperclass gereden maar die is toen weggegaan omdat hij heel erg werd afgekeurd op zijn benen...