Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
safina schreef:Ze hebben Jazz toch helemaal niet gekloond om sportpaarden op de wereld te zetten? Laat staan exact identieke sportpaarden? Naar wat ik begreep was het doel om het genetisch materiaal veilig te stellen voor de toekomst.
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... roere.html
Firelight schreef:Je mag de klonen gewoon gebruiken en ook registreren bij het KWPN.
[VN] KWPN toont gematigd defensieve houding tegenover klonen
Is van 18 december 2013Citaat:Het reproductiemateriaal (zaad en embryo's) en de levensmiddelen (vlees, melk) van deze gekloonde dieren worden niet in de handel gebracht.
Is van 8 september 2015Citaat:De voorstellen van de Europese Commissie voor een ban op gekloond dierlijk materiaal gaan het EP niet ver genoeg. EP-leden willen dat de ban wordt uitgebreid zodat alle vormen van gekloond vee, levensmiddelen die afkomstig zijn van nakomelingen van kloondieren en reproductiemateriaal van kloondieren en hun nakomelingen niet verhandeld - dus ook niet geïmporteerd - kunnen worden.
Nies_ schreef:Zangersheide heeft in ieder geval 3 of 4 klonen goedgekeurd en er lopen er een aantal in de internationale sport. Ratina Z heeft drie klonen waarvan er een aardig wat nakomelingen heeft, onder andere ook van Air Jordan Alpha Z, een kloon van Air Jordan. Dus lijkt me sterk dat Europese regelgeving hier een stokje voor steekt.
"Voor de leuk" is het wel een dure hobby voor hoor, een kloon bij cryzootech kost een ton. Toen Jazz gekloond werd heb ik inderdaad in een interview van Broere gelezen dat het ging om in elk wereld deel Jazz te hebben, maar lijkt me allemaal vrij nutteloos. Jazz is de markt al mee verzadigd, iedereen die dat wil heeft al Jazz bloed. Het diepvries sperma was een of twee seizoenen terug natuurlijk ook niet voor niets flink in de aanbieding.
Nies_ schreef:Genoeg om drie klonen rendabel te maken? Dat lijkt me dus zeer sterk. Als het buitenland er echt om zou staan springen hadden ze al lang een aantal goede zonen opgekocht.
Daantj__ schreef:safina schreef:Ze hebben Jazz toch helemaal niet gekloond om sportpaarden op de wereld te zetten? Laat staan exact identieke sportpaarden? Naar wat ik begreep was het doel om het genetisch materiaal veilig te stellen voor de toekomst.
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... roere.html
Was dat bedoeld op mijn bericht?