Governor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BusyMissy

Re: Governor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:50

Mijn merrie heet Rhea, maar daar kan ik niks van maken met een K :+

Ach de eerste dagen zijn die grote veulens vaak wat slungelig. Maar ik heb ook kleintjes gehad met hetzelfde probleem.
Als ie het nu allemaal maar zelf kan is het ok toch?

Heb geen FB ( krijg de Governor veulens altijd doorgestuurd via een vriendin) maar zal af en toe eens kijken via het account van mijn man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:12

Ik heb 1 keer eerder een veulen gehad die de eerste 2 dagen niet zelf ging liggen, een Apache
Ze maken gewoon een stukje vrije val :P
Maar deze meneer is inmiddels handig genoeg
Jammer dat het herfst is

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:20

Het is jammer dat jola gaan veulen meer kan dragen anders had Governor zeker wat punten verbeterd

Leuk veulen Janne! :)

@BusyMissy iets van Kalista voor een merrie? en Konstanza voor een hengst?

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 00:57

Afbeelding
Mijn veulen is ook geboren, gisteravond rond 23 uur. Zwart hengstveulen. Lekker stevig ding en mooi koppie erop. Rende na een uur al rondjes door de stal. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Ik vind hem goed gelukt en ben er super blij mee! Ben benieuwd hoe hij loopt.
Voorlopig heet hij Kobolt. Of ik moet op nog iets leukers komen binnenkort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:20

Gefeliciteerd!
Jij wel een zwarte hengst :D

Zeg, nergens om hoor, maar een kobold is een kwaadaardige dwerg. Dat wil je niet voor je veulen. Hoop niet dat je hem al geregistreerd hebt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:14

Mooie hengst! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:55

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:16

Mooi veulen hoor!!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:10

[***] schreef:
Gefeliciteerd!
Jij wel een zwarte hengst :D

Zeg, nergens om hoor, maar een kobold is een kwaadaardige dwerg. Dat wil je niet voor je veulen. Hoop niet dat je hem al geregistreerd hebt

Tja en ik had wel een vos gewild haha (heb al allemaal zwarte)

Ja weet ik, maar het is ook echt wel een boef. Hij steigert om alles en wil zich nergens toe laten dwingen.
Ach en ze bewaakten ook het geld van Harry Potter ;) Ze zijn in de mythische verhalen echt niet altijd kwaadaardig hoor, zijn gewoon aardmannetjes, een soort trollen.
Sommige kobolden (je hebt gelijk het moet met een "d") zijn juist beschermende huisgeesten
of bewaken de ertsmijnen en staan bekend om hun intelligentie.
Als ze je gunstig gezind zijn brengen ze voorspoed.
Dus er zijn ook "goede" kobolden. En daarom vind ik het wel een stoere naam.

Er staat een mooi front op jouw veulen Janne!
Wat een prachtige schouderpartij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:35

Oké, ik kende kobold alleen in de negatieve zin van het woord. Ik zou als de dood zijn voor een lastige E- pony (stukje bijgeloof misschien, je geeft iets of iemand de naam die er bij past of ze gaan lijken op de naam die je ze geeft). Origineel is Kobold wel denk ik.

Vandaar dat die van mij Klasse heet, ik hoop dat het een goede wordt haha en hij leek me trots genoeg voor die naam

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:03

Wat een prachtige stoere veulens zijn er geboren! Vind het wel allemaal
veulens met veel uitstraling! Cute hier op bokt heeft ook een mooie gitzwarte merrie!

Mijn draagmerries zijn 4 april uitgerekend, maar tonen nog niet voldoende....
Hoop wel dat minimaal 1 van de 2 een
Merrie is ! Ben bang dat ik 2 voshengsten ga krijgen haha......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:10

Ik kijk even aan hoeveel deze uitzwaart
Als hij genoeg ras heeft ga ik terugdekken (met hoop op een zwarte merrie, maar [naam] is nog jong dus geen haast)
En als hij toch wat te stevig wordt dan moet ik maar een sprieterige trakhener uitzoeken

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:30

Vanavond is de hengstenhouder komen kijken naar het veulen. Hij vond hem ook chique. Had er al een flink aantal gezien
en was beslist niet ontevreden over de nakomelingen van Governor tot nu toe.
Komende maandag zijn er in Twello ook een aantal veulens van Governor te zien zei hij. Ik ga wel kijken in ieder geval. Overweeg om mijn merrie ook nog een keer met Governor te laten dekken.

Afbeelding

Afbeelding

Ik krijg hem voorlopig alleen nog maar liggend op de foto. Hij duikt of met zijn neus in de camera, of hij kruipt weg achter mama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:35

Ja hij is leuk!

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:11

Mooi!!
Ik ga ook even naar Twello! Wil er ook nog wel een paar zien!

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:19

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:40

Iemand nog naar Twello geweest vanmiddag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:42

O Thora die is mooi! Gefeliciteerd

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:58

Thanks! Ze wordt met het uur mooier :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:17

Prachtig dier Thora! Ik ben tot nu toe heel tevreden over wat ik voorbij zie komen van Governor nakomelingen. Jullie ook? Ik ben vanmiddag in Twello geweest en daar liepen ook stuk voor stuk mooie baby-Governors rond. Ik vond hem zelf ook al iets mooier tonen onder het zadel. Zijn draf wordt al beter. Toch zie ik er iedere keer "iets" aan als hij gereden wordt, maar ik kan niet benoemen wat het is. Het hangt duidelijk samen met zijn tong die hij uit zijn mond steekt. Net of hij op dit moment nog niet om kan gaan met het gereden worden. Dat hij toch meer sensibel is dan hij laat blijken. Toen hij aan de hand voorgesteld werd overtuigde hij mij trouwens wederom voor de volle honderd procent. Wat is hij dan prachtig en wat een uitstraling heeft hij dan! Als iemand dat stukje er onder de man uit weet te halen wordt het net zo'n topper als zijn vader. Maar op dit moment twijfel ik of Adelinde de juiste combinatie met hem vormt. Hoop dat ze het tegendeel bewijst. Ze heeft duidelijk plezier in het rijden van dit paard en ik hoop dat ze samen het stukje chemie gaan vinden.
De hengst zelf en zijn nakomelingen hebben mij op dit moment overigens wel overtuigd om dit jaar nogmaals met Governor te dekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:26

Ik wacht even een week of 3 af, vind het altijd moeilijk om een beslissing te maken nav pasgeboren veulens
Die van mij komt wel naar me toe, als hij wat spannends ziet zet hij er een kap op, gaaf!

Onder het zadel. Ach hij is 4. En mijn merrie kan zelf goed draven. Ze heeft alleen wat lichtvoetigheid en ras nodig. Mooie foto's van de hengstenshow of Facebook

Ik twijfel omdat mijn merrie misschien toch wat meer bloed nodig heeft. Misschien die Grand Galaxy ofzo. Of iets Duits

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:50

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 23:30

Is je tweede veulen er al Thora?

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:56

Ik heb mijn merrie afgelopen week wederom laten dekken met Governor. Hopen dat het nu weer in 1 keer raak is.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:43

Beide veulens gaan echt top!

Met de merrie ben ik zo blij! Mijn beste veulen tot nu toe! Op de foto's 2 weken oud. Behoeft ook geen verder commentaar :P

Het hengstje had een hele slechte start doordat de merrie hem niet wilde laten drinken…. Ik ben er 3 dagen mee zoet geweest (incl. sedatie door de da), maar alles is nu oké gelukkig! Hij is nog wel wat schraaltjes, maar hij wordt iedere dag sterker en mooier *D !!
Op de foto 1,5 week oud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal binnenkort wel even nieuwe foto's maken.