Onze Coole Daddy Cool's!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: Onze Coole Daddy Cool's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:21

Waar woon je? Ik weet hier in de buurt (Zuid-Holland) een erg goede fysio/ostheo.....maar misschien inderdaad eerst wat sterker maken en kijken of dat scheelt.

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:23

Tassie89 schreef:
Twinklebel schreef:
Mijn merrie is gaan staken vlak voordat haar beenblessures zichtbaar werden, achteraf dus protest uit pijn. Maar het is wel iets wat ze tegen je gaan gebruiken als iets ze niet zint, als ze eenmaal door hebben dat ze je daarmee voor tuk kunnen zetten blijven ze het gebruiken als ze iets liever niet doen.....dus ik zou zeggen eerst medische problemen uitsluiten (denk daarbij ook aan tandarts, slecht passend zadel, keertje Ostheo/fysio erbij en als dat uitgesloten is flink doorpakken...

Het zadel en gebit is gelukkig in orde.. Wat ook naar mijn idee goed zou kunnen.. dat zijn rug nog niet sterk genog is.. ik heb hem laatste week aan de dubbele longe gelongeerd laag ingezet om zijn rug spier te trainen.. daar ga ik nog even een week rustig mee verder en dan kijk ik weer.. anders haal ik er indd een osteo bij

Zijn de benen wel eens op de foto geweest? Bij mijn vorige paard zat t ook niet helemaal lekker in de rug en dat uitte zich ook vaak in een bok op mijn been..

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:24

Wij hebben ook een Kigali! Ook niet 1 van de makkelijkste maar wel een heel lief dier.. maar onder het zadel is het er 1 hoor..

Ik woon ook in zuid holland :D mijn paard staat in voorne putten

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:25

Hij is op foto geweest

Wat was het rugprobleem dan? als ijk vragen mag?

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:28

Tassie89 schreef:
Wij hebben ook een Kigali! Ook niet 1 van de makkelijkste maar wel een heel lief dier.. maar onder het zadel is het er 1 hoor..

Ze was idd in de hand heel lief en echt geen merrie-merrie. Er zat landwind II en Rex Magna achter en die laatste werd vaak verdacht als vererver van lastig werd mij verteld... (vond het wat ver gezocht)

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:31

Tassie89 schreef:
Hij is op foto geweest

Zijn rug kon achter het zadel weinig buiging verwerken en zijn bekken stond scheef. Er zaten drie/vier wervels dicht tegen elkaar, maar was geen ks. Osteo heeft het nog aardig voor elkaar gekregen, maar veel plezier met dressuur deed ik hem niet meer...

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:32

Irma77 schreef:
Tassie89 schreef:

Ze was idd in de hand heel lief en echt geen merrie-merrie. Er zat landwind II en Rex Magna achter en die laatste werd vaak verdacht als vererver van lastig werd mij verteld... (vond het wat ver gezocht)

Mijn vriend denkt ook zo.. als het een ik zeg maar wat braaf bloed x makkelijk x bloed x zeer braaf bloed x zeoliet.. is het nog een rotzak.. een beetje ver gezocht.. die van ons is een kigali x ramiro x pericles xx x rigoletto.. volgens mij ook niet zo heel makkelijk

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:35

Irma77 schreef:
Tassie89 schreef:
Hij is op foto geweest

Zijn rug kon achter het zadel weinig buiging verwerken en zijn bekken stond scheef. Er zaten drie/vier wervels dicht tegen elkaar, maar was geen ks. Osteo heeft het nog aardig voor elkaar gekregen, maar veel plezier met dressuur deed ik hem niet meer...

hmm ik hoop en ga er vanuit dat het bij die van mij niet zoo ernstig is.. laten we even afwacchten voordat ik nachtmerries heb..

Volgens mijn vriend stel ik me weer aan haha,, die heeft alweer een frons.. >;) het zijn gewoon ontwenning en last va het spier gebruik

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:36

Citaat:
Mijn vriend denkt ook zo.. als het een ik zeg maar wat braaf bloed x makkelijk x bloed x zeer braaf bloed x zeoliet.. is het nog een rotzak.. een beetje ver gezocht.. die van ons is een kigali x ramiro x pericles xx x rigoletto.. volgens mij ook niet zo heel makkelijk

Nee zo van het papier uitgaande niet idd. Maar wel graag springen zeker? Dat deed zij ook het liefst en met buiten rijden het braafste paard van stal...

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:37

Ja heeft z met winst gesprongen, en hij doet het nog steeds al te graag! Hij is er gek op..

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:38

Citaat:
hmm ik hoop en ga er vanuit dat het bij die van mij niet zoo ernstig is.. laten we even afwacchten voordat ik nachtmerries heb..[

Volgens mijn vriend stel ik me weer aan haha,, die heeft alweer een frons.. >;) het zijn gewoon ontwenning en last va het spier gebruik

Inderdaad eerst even afwachte en zo te lezen zijn jullie goed bezig zo. Osteo kan misschien zowiezo geen kwaad, heb haar pas ook laten komen en...het kan altijd beter, haha!

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:43

Klopt kan nooit kwaad! Woon jij ook in Zuid holland joh? zou wel toeval zijn

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:44

Tassie89 schreef:
Klopt kan nooit kwaad! Woon jij ook in Zuid holland joh? zou wel toeval zijn

Haha, Zuid-Hollandse Daddy Cool verzameling hier... Ja ik woon er ook!

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:49

*\o/*

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:21

Ik meld me hier ook, ben ook de trotse eigenaresse van een Daddy Cool!

Afbeelding

Helaas heb ik geen recente foto, hierboven was hij een jaar jonger (inmiddels 6). Ik heb veel op film staan, maar dat krijg ik niet op internet.

Ik moet zeggen dat ik erg veel herken in jullie verhalen over laatbloeiers, dat heeft die van mij zeker! Heb hem gekocht toen hij 4 was, rond de 1,75. Hij heeft een blessure gehad waardoor hij 3 maanden op het land had gelopen en toen hij daarvan terug kwam, had hij een flinke spurt gemaakt! Nu is hij inmiddels 6 jaar en meet hij 1.78. En voor mn gevoel groeit ie nog steeds. Laatst ook mijn zadel moeten aanpassen omdat zijn schoft er meer uitgekomen was.

Waar ik wel benieuwd naar ben: hoe komen jullie aan je Daddy Cool en wat doen jullie er nu mee? Volgens mij vele van jullie nog niet veel vanwege de leeftijd. Ik moet zeggen dat die van mij er wel een jaar tussenuit is geweest door blessures, opbouwen etc. Dus wij hebben nog geen wedstrijd gestart. Wel zijn we dat dit jaar nog van plan, spannend! Ik heb Daddy in Nederland gekocht, maar oorspronkelijk komt hij bij Gestut Lewitz vandaan (Schockemohle). Daar was hij één van de zovelen. Maar moet zeggen: hij is erg sociaal en supervriendelijk!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:25

Die van ons is zelf gefokt... zoals allemaal.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 18:12

Hey LesleyLady, wat leuk dat je je ook hebt gemeld..

Ik heb mijn daddy cool net 2 maanden en 5 weken daarvan heeft hij zware keelontsteking en koorts gehad. Die van mij is gefokt door Penny en Johan Rockx, Hij komt oorspronkelijk dus uit Belgie. Hij is daar zadelmak gemaakt en doorgereden en nu heb ik hem. Ik ben zeker van plan hem te starten!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:05

Hey, leuk dat je je ook meld hier! Ik heb de mijne zelf gefokt uit mijn Casco merrie
Afbeelding

Inmiddels is ze drie jaar en mag ze nog lekker een zomertje buiten spelen, voordat het echte leven begint :D .

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 19:17

Dit is trouwens de moeder van mijn Daddy cool, ook een schimmel mama,

Afbeelding

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 19:18

Twinklebel schreef:
Hey, leuk dat je je ook meld hier! Ik heb de mijne zelf gefokt uit mijn Casco merrie
[ Afbeelding ]

Inmiddels is ze drie jaar en mag ze nog lekker een zomertje buiten spelen, voordat het echte leven begint :D .

Knappe dame, jammer dat je er zoveel pech mee heb gehad zoals ik op je profiel begrijp

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:29

Tassie89 schreef:
Twinklebel schreef:
[ Afbeelding ]

Knappe dame, jammer dat je er zoveel pech mee heb gehad zoals ik op je profiel begrijp

Yep, ze staat nu met tien jaar het gras te maaien in een paardenrusthuis. Ooit hoop ik de mogelijkheid te hebben haar weer bij me te kunnen hebben en nog wat veulentjes te fokken.....

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:29

Ook een mooie merrie, de moeder van jouw Daddy! Ik houd daar wel van, barokke paarden.

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:41

Hoi lesleylady, wat leuk! Die van jou is ook een flinke jongen! Ik heb die van mij in Mühlen gehaald bij P. Schockemöhle. Hij is daar gefokt en is idd ook in Lewitz opgegroeid. Heb toen ook een foto van moeder en oma gezien, een van de beste fokmerrie's van Paul. Uit zijn oma komt ook Baloubet onder andere.

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:43

Twinklebel schreef:
Ook een mooie merrie, de moeder van jouw Daddy! Ik houd daar wel van, barokke paarden.

Nou inderdaad mooie merrie!

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:46

Don is ook erg sociaal, zowel naar mensen als andere paarden. Onder het zadel is hij super eerlijk en je zou als je er op zit niet zeggen dat hij zo groot is, hij is op twee pinken te rijden, echt een verademing na mijn vorige paard :D