Nakomelingen Elcaro en/ of Emilion?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wanted

Re: Nakomelingen Elcaro en/ of Emilion?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 13:30

Hé,

Inderdaad ff geleden.

Met die van mij gaat het steeds beter! Moet haar nog wel constant bezig houden, maar ze begint steeds meer rust in het koppie te krijgen :D. In april ga ik haar voor de 1ste X starten, ben heel benieuwd. Doe haar denk ik wel een oornetje op, aangezien mevrouw alles hoort en ziet :P

@Empress; Héél herkenbaar wat jij schrijft. Ik moet bij die van mij ook zo veel mogelijk proberen te ontspanne. Als ik het niet doe, doe zij het zeker noet :/ Wel heel lastig idd. En ja als ze over de zeik gaat (meestal in galop) ga ik gewoon staan in de beugels en laat haar ff een paar (boze) sprongen maken. Daarna is het ook snel weer klaar...

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:28

Mooi dat die van jou ook meer rust krijgt! Dat is wel erg fijn. Wanneer heb je je eerste wedstrijd? :) Mijne had ik ook in het begin oornetjes op, alleen als ze begon te zweten begon dit te jeuken en werd ze alleen maar onrustiger met haar hoofd. Heb hem toen ook maar weer afgedaan!
Lastig he die ontspanning erin houden, mijn andere paard moet ik juist heter maken om een lekker te laten lopen haha.
Ik heb Empress de laatste twee weken veel gelongeerd, ben zelf behoorlijk ziek geweest (behoorlijke griep..) merk wel dat ze steeds beter gaat lopen. Gister liep ze ook super aan de longe, dit weekend er maar weer een keer op. Neem de laatste tijd altijd iets lekkers mee voor haar, vaak biks. Wordt ze rustig en werkwilliger van, werkt best goed. :P

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 11:41

Hi,

Ik heb 22 april 1ste concour. Ik verwacht er niet te veel van hoor!!
Ik zie wel of ze onder het netje gaat zweten. Ik hoop dat het helpt..

Waar voor gebruik je biks dan??!! Voor tijdens het rijden ofzo??

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:45

Empress schreef:
Lovesal: leuk paard heb je, stijgert ze vaak? Mijne heeft dit een periode heel veel gedaan.. Gelukkig doet ze het op het moment niet zoveel meer.

Vroeger wel, toen heeft ze het echt heel veel gedaan! Nu doet ze het nog maar heel weinig, alleen als ze het ergens echt niet mee eens is!

Succes Wanted met je 1e wedstrijd!

Ik heb de 14 april weer wedstrijd na een hele lange tijd, ben benieuwd :D
wil binnenkort eigenlijk wel Z2 gaan starten.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:47

Als ze zich gedraagt geef ik haar wat lekkers. Met longeren heeft ze de neiging om als ik haar vastzet aan de bijzetteugels ineens weg te willen stormen en dit vind ik eng omdat ze dan nog wel eens bokkend weggaat en ik er dan naast sta (normaal weg stappen kan ze niet altijd..). En soms doet ze het tegenovergestelde, gaat ze als een raket achteruit en als ze al vaststaat aan de bijzets (gebruik touwtjes) dan raakt ze compleet in paniek en komt ze omhoog etc... Dus nu geef ik haar steeds wat lekkers en dan blijft ze rustig en op mij gericht, kan dan rustig met haar samen weg stappen en dan schiet ze niet zo weg. Helpt enorm. =) Dit doe ik ook met zadelen, voor het rijden, tussen door een keer en na het rijden. Gewoon aldoor lekker belonen, zij blij en ik heb een fijn paard haha. Merk dat haar 'humeur?' er veel beter onder is, soms kan ze zo snel boos en narrig zijn en haar paniek is ook veel minder. :)

Lovesal: Oke! De mijne doet het op het moment gelukkig ook niet zo veel. Maar zag je foto dus vandaar mijn vraagje.
Succes tijdens jullie wedstrijden ! Ik start Empress nog niet weer, eerst maar lekker thuis en vertrouwen opbouwen. Misschien dat ik haar deze zomer een keer meeneem, of alleen lekker ga losrijden op het inrij terrein zonder te starten. Met mijn andere paard ben ik momenteel wel fanatiek bezig.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:23

Zo.. tijdje hier al niemand meer gereageerd, hoe gaat het inmiddels met de paarden? Zal zo even weer wat recente fotos plaatsen van mijn toppertje. :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:40

Heb nog even het topic weer een beetje door gelezen en kwam weer er achter dat onze paarden toch wel aardig wat gemeen hebben. Temperament, moeilijk, druk, maar toch ook wel weer heel lief. <3

Mijne is daar ook één van. In omgang is het een heerlijk dier, echt een liever paard kan ik me haast niet wensen. Onder het zadel is dat nog wel eens een ander verhaal.. Alhoewel, deze week liep die echt super!

Mijne vind in de bak spelen ook erg leuk.... en dan vooral zich zo vies mogelijk maken uiteraard.......... ^)

Afbeelding

Mijn zandmonster! :D Kwaliteit is slecht, foto met mobiel gemaakt! ;)

Ook qua weidegang is het een aparte... Zo kun je hem voor het rijden niet in de wei doen.. Dan heeft die teveel energie en blesseerd hij zichzelf. Hij rent zichzelf letterlijk kapot. Gevolg, we hebben al enig wat blessures meegemaakt.. ;(

Deze week is hij weer voor 't eerst bijna alle dagen, ná het rijden eindelijk weer eens in de wei geweest! Voor die tijd was hij herstellende weer van een blessure, dus vandaar dat hij een lange poos niet in de wei is geweest..

Afbeelding
Afbeelding

Dis toch wel 't mooiste om te zien <3 Hij heeft zich deze week goed gedragen in de wei (ook wel hard getraind, dus hij was wel 'moe' voordat hij in de wei mocht) Als hij nou altijd zo braaf was, mocht die altijd in de wei. :+

Oude foto's; van z'n gekke momenten in de wei....

Afbeelding
Afbeelding

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:43

Mijn zusje heeft een Jeraldo ( v Elcaro)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:35

Wel een erg leuk paard, leuke foto's :D. Alleen vervelnd dat het zo lastig met hem is qua weidegang.
Hier staan de paarden ook weer in de wei. Met mijn merrie gaat het de laatste tijd ook goed! Meer rust en kan haar goed trainen, alleen we dachten: mooi weer, paardjes weer buiten! Dus eerst steeds uurtje en zo en na een weekje hebben we ze 3 hele dagen in t land gehad, had zelf ivm school geen tijd om te rijden dus heb ze maar lekker laten lopen. Dit had tot gevolg een knettergek paard onder het zadel.. Ging weer omhoog etc. Had niet verwacht dat ze van het weinige gras dat er stond zo gek zou worden! Mn andere paard had er gelukkig minder last van. Maaar nu staan ze weer elke dag 3/4 uurtjes in de wei en de rest in de bak en nu gaat het weer goed. :P Het was net een tijdbom, zoo veel energie en power in der lichaam die ze niet kwijt kon.
Vandaag heerlijk getraind, waren wat foto's gemaakt. Zal eens kijken van de week of ik nog even wat plaats!
Volgende week wil ik haar een keer meenemen naar concour, daar lekker losrijden (niet starten). Als ze dan braaf is wil ik weer startpas aanvragen en L1 starten. Springen gaan we ook weer rustig oppakken. :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:22

Heel herkenbaar wat je schrijft, Empress!! Herken ik ook heel erg in mijne.. Wat spring je met jouwe?

Mijne is af en toe ook wel grappig :D

Er staat een paard in de........................ zadelkamer! :oo

Afbeelding

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 12:38

Hé,
Alweer een tijd geleden inderdaad :o
Die van mij gaat gelukkig steeds beter, alleen die hengstigheid... *zucht*
Ze is dan super lief en primate rijden, maar ze is echt héél erg hengstig..
Afgelopen maand was de hengstigheid minder, ik dacht 'mooi!!', krijgt ze vorige week woensdag koliek ;( .
Na 2 uur stappen nog niet over, toch maar de veearts gebeld. Pijnstiller en ontspanner gehad
en na een kwartier at ze weer een wortel :P. Ben wel bang dat het nu met de hengstigheid te maken had..
Ze heeft van de pijn zo hard tegen het schot van de stal aan lopen beuken (toen ik er nog niet was) dat ze gewoon haar heup kapot
gebeukt heeft (door 2 dekens heen). Ze liep ook niet goed aan het voorbeen. 3 X per dag gestapt en afgespoten en gisteren kon ik er weer
op... Ik heb wel vaker gehoord dat merries als ze hengstig zijn ook koliek krijgen... Wat is jullie ervaring er mee??
Ze is trouwens van al het stappen nog liever en rustiger geworden. Elk nadeel heeft een voordeel :D

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:42

Melanie_B schreef:
Heel herkenbaar wat je schrijft, Empress!! Herken ik ook heel erg in mijne.. Wat spring je met jouwe?

Mijne is af en toe ook wel grappig :D

Er staat een paard in de........................ zadelkamer! :oo

Afbeelding

Haha leuke foto! Ik heb in het verleden B met haar gesprongen, maar ivm met haar stijgeren en af en toe giga remmen voor de sprong
was ik hiermee gestopt. :) Wil het wel weer gaan oppakken, heb weer veel meer vertrouwen en Empress heeft ook meer rust in zich. Rustig
aan gaan we weer beginnen met lessen en zo.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:19

wanted schreef:
Hé,
Alweer een tijd geleden inderdaad :o
Die van mij gaat gelukkig steeds beter, alleen die hengstigheid... *zucht*
Ze is dan super lief en primate rijden, maar ze is echt héél erg hengstig..
Afgelopen maand was de hengstigheid minder, ik dacht 'mooi!!', krijgt ze vorige week woensdag koliek ;( .
Na 2 uur stappen nog niet over, toch maar de veearts gebeld. Pijnstiller en ontspanner gehad
en na een kwartier at ze weer een wortel :P. Ben wel bang dat het nu met de hengstigheid te maken had..
Ze heeft van de pijn zo hard tegen het schot van de stal aan lopen beuken (toen ik er nog niet was) dat ze gewoon haar heup kapot
gebeukt heeft (door 2 dekens heen). Ze liep ook niet goed aan het voorbeen. 3 X per dag gestapt en afgespoten en gisteren kon ik er weer
op... Ik heb wel vaker gehoord dat merries als ze hengstig zijn ook koliek krijgen... Wat is jullie ervaring er mee??
Ze is trouwens van al het stappen nog liever en rustiger geworden. Elk nadeel heeft een voordeel :D

Hoihoi. Mooi dat het met die van jou ook steeds beter gaat. De heftige hengstigheid komt mij ook bekend voor..
Lastig is dat he, je kunt ze wel tegen de hengstigheid spuiten misschien is dit een idee? T is ook wat die merries. Ik heb nog nooit gehoord
van hengstigheid en verband met koliek, maar het zou best kunnen natuurlijk.

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 11:12

Inderdaad wel een fantastische foto Melanie!! Met dat soort dingen ben ik te bang dat ze over de zeik gaat. Met resultaat dat ze dan alles van de muur af beukt :D. Na het stappen is ze gelukkig wel iets makkelijker geworden...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:23

wanted schreef:
Inderdaad wel een fantastische foto Melanie!! Met dat soort dingen ben ik te bang dat ze over de zeik gaat. Met resultaat dat ze dan alles van de muur af beukt :D. Na het stappen is ze gelukkig wel iets makkelijker geworden...

Ik kan je wel begrijpen ja :P Gelukkig is het wel iets makkelijker geworden!
Mijne is juist in omgang echt heel erg braaf.. :) Voornamelijk met rijden/weidegang/en over
de weg is mijne een aparte.. -O-

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:43

De mijne is ook braaf in de omgang, wel een heel lief paard. Alleen borstelen aan de buik vond ze eerst altijd heeeel vervelend, gaat nu wel goed (veel geoefend..).

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 13:25

Die van mij is in de omgang ook braaf, maar een echte muts ;). Ze loopt vaak zo icght achter mij, dat als er wat is ze me ook gelijk in de nek zit als ik niet oppas ;)
Buiten is ze ook braaf, al ziet ze soms wel spoken en springt opzij. Vooral als ze alleen voorop moet :p. En met rijden is het een muts...
Die van mij vindt poetsen aan de onderkant van haar hals niet fijn!! Onder de buik gaat gelukkig wel goed...

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:32

Haha oke. T is wat, in het begin konden we nauwelijks een zadel op haar krijgen, en dan moest je nog gaan singelen.. Gelukkig is dit nu over.
Buiten is ze vaak wel lief, t is echt een matcho die ook niet snel bang is. Is ze het wel dan gaat ze enorm snuiven en dikke hals erop, en aan de loop. Gelukkig doet ze dat thuis niet, ben benieuwd hoe dat straks op wedstrijd weer zal gaan.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:49

4 jaar geleden toen mijn paard verongelukt was (Winiki) bood een collega van mijn vader (dierenarts) één van zijn paarden aan ons aan omdat hij het zo sneu voor mij vond. Echt super lief, was een geweldig goed paard alleen doordat hij ocd had gehad en daaraan geopereerd was hadden ze hem gecastreerd en was hij minder waard (minder is dan zo'n 5 a 6 duizend) dus op zich nog een duur paard. Maar goed, dat hadden we er dan wel voor over, t was immers echt een super goed dier. Hij was 4 en net onder het zadel, een hele mooie grote schimmel ruin. Heb hem een aantal keer gereden en dat ging erg goed, even daarna is hij met zijn toenmalige ruiter aan de kletter gevlogen en zijn ze gevallen, daarna is dit gedrag alleen maar erger geworden. Paniek en blindelings aan de loop, voor mij toen ook te gevaarlijk om hem nog te rijden en die ruiter was er ook mee gestopt. Hester Klompmaker heeft hem toen gereden, dit was ook geen succes. Zij kon hem toen volgens mij ook niet de baas. En zo waren we weer een tijd verder, het enige wat we steeds hoorden waren slechte berichten, dus toen ben ik van hem afgestapt. Wilde zelf ook niet met een paard verongelukken natuurlijk en mijn ouders wilden wel een redelijk betrouwbaar dier, of iig niet één die zo deed.
Het is een Kigali en ze hebben hem vervolgens verkocht aan Albert Zoer. Hij kon er wel mee uit de voeten, op zich niet gek met zo'n top ruiter.

Nu krijg ik net een smsje van mijn vader; zoek eens op google kigali iroco, en ja hoor.. Vind ik dit filmpje van Ziroco:
http://www.youtube.com/watch?v=IYTKTgrYNvY

Voor mij wel emotioneel om dit nu terug te zien. Ben suuper blij dat het paard zo goed terecht is gekomen. Maar het was het eerste paard waar ik weer op zat naar het verongelukken van Winiki en echt een suuper tof en lief beest.

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 17:25

Zó en HOE springen!!! Wat een gaaf dier..
Snap wel dat het confronterend is.. Maar ja, jee weet iig dat hij goed terechtgekomen is en het (super)goed doet... Dat is denk ik ook wel war waard toch??

En je moet ook altijd kiezen voor je eigen veiligheid!! Gewoon denken aan wat je nu hebt en dan word je weer blij :(:)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:11

Inderdaad een gaaf beest, hij was toen ook zo lief. Heb nog wel grappige foto's van hem met flemen en zo, zal ze binnen kort eens op zoeken, ook nog wel van het rijden denk ik. :)
En inderdaad, ben erg blij dat het nu wel goed met hem gaat. Na al dat slechte nieuws steeds en ondertussen heb ik ook al jaren niks meer van hem gehoord. En dan ineens dit filmpje voor je neus, dubbel zz dat had ik nooit gedacht haha.

xbrittdonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:03

Hey!

Ik heb ook een nakomeling van Emilion. Alles wat in deze topic is geschreven, komt ook overeen met mijn paard.
Ze kan geweldig springen, maar kan volgens velen ook erg ver komen in de dressuur alleen daar heb je wel veel werk aan.
Hier een filmpje, stukjes van een dressuurproef in november 2011 in Lochem nog, het is een B-proef.
Had er 190 punten, net buiten de prijzen maar wel haar eerste concours, dus ik was zeer tevreden! :)

http://www.youtube.com/watch?v=eT6GhgZBVEY

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:30

Hey, welkom hier. :)
Op het moment is het hier niet zo druk..

Heb je filmpje gekeken, ziet er wel goed uit. Leuk paardje!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:51

Welkom Brittdonna!

xbrittdonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:31

Empress schreef:
Hey, welkom hier. :)
Op het moment is het hier niet zo druk..

Heb je filmpje gekeken, ziet er wel goed uit. Leuk paardje!

dankjewel ! :)

en ik had nog een vraag aan jullie,
is die van jullie ook van nature heel sterk in het achterbeen?
dus dat jullie paarden het achterbeen er ook van nature er al heel erg onder zetten?