Paarden van Ponyland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:56

kohtje schreef:
Dit is in mijn ogen net zo erg als hondenhandel in schuurtjes. Fokken voor de salami. Zoals hier boven staat kan je net zo makkelijk een pony met papieren fokken. En de prijzen van veulens met papier zijn op dit moment ook niet echt hoog.

Hondenhandel in schuurtjes :') ?
Kom nou zeg :') Die veulens staan op een gigantisch stuk grond in kuddes, natuurlijker en paardvriendelijker kun je het niet hebben.
Bovendien heeft niet iedereen behoefte aan een pony met papieren, ik kijk liever naar de pony zelf (exterieur, gezondheid e.d.) dan naar 'als ik er maar weer mee verder kan fokken'. Daarbij raken ze vast ook erg makkelijk verkocht voor deze prijs, dus salami zullen ze niet snel worden.

kohtje

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 06:32

Ze weten niet eens van welke hengst ze zijn en wanneer geboren, voor het zelfde geld is het een veulen van moeder zoon. Denk je nu echt dat alles verkocht wordt?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 06:56

Nee, er zal ook altijd wat naar de slager gaan. En eigenlijk heb ik daar helemaal niet zoveel problemen mee. Deze veulens zien alleen maar daglicht en groen;) Ze zouden inderdaad iets zorgvuldiger kunnen zijn maar de veulens hebben het beter dan menig big of kalf.....

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:48

wij hebben via via een pony gekocht die ook bij ponyland weg kwam.
heb er niet zulke hele goede ervaringen mkee helaaas....

onder de shurft, regenrot, zomerexeem, aangekauwde staart & manen.

uiteindelijk is met veel geduld wel alles goed gekomen :)

haar moeder is bekend en haar vader is waarschijnlijk ook haar broer ( voor zover ze weten )
haar moeder is gebruikt voor bloed om hormoon medicijnen mee te kunnen ontwikkelen.
deze pony gelukkig niet. ze was pas net 2 weken afgespeend toen ze werd gekocht door de 1ste eigenaar.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:50

Heb er 4 jaar geleden 2 merries gekocht een Appaloosa en een vosbonte met blauwe ogen.
Hadden beide infectie, waarschijnlijk droes.
Wel beide gezond verder maar heel bang, natuurlijk geen mensen gewend geweest.
Heb ze samen 2 week op stal gezet in 1 box.
Zijn wel goedkoop idd maar worden niet gechipt.
2 week op stal bezig geweest ze wat makker maken.
Toen ze eindelijk bij me durfden komen naar buiten en 's nachts weer op stal.
Heb beide dames nog steeds en het zijn schatten.
Zit geen kwaad in.
De vosbonte zijn we nu langzaamaan aan het beleren, gaat heel goed tot nu toe.
Nog geen stap verkeerd gezet.
Mijn appaloosamerrie is nog steeds een beetje een schijterd, vertrouwt eigenlijk alleen mij, dus die zal ik sowieso ook zelf moeten inrijden, een ander bereikt er denk ik niks mee.
Maar ben nog steeds erg blij met ze.
Tis dat ze wat aan de kleine kant gebleven zijn, anders had ik er zo weer een appaloosaveulen gekocht.
Staan nu ook weer 2 hele leuke te koop.
Die van mij zouden D-pony';s worden, maar hebben ze maar net gehaald.
De vosbonte is rond de 1m38 de appaloosa rond de 1m40.
Ze hadden vrij forse moeders, maar ze fokken volgens mij met kleinere hengsten (C-maatjes)

Ik had trouwens de veulens nog wel met moeders gezien, liepen toen nog samen in de kudde.
Moest ze idd wel een week later halen, dan staan ze met de hele groep op stal en moeten ze zo snel mogelijk weg

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 09:21

ze worden nu wel gechipt op de website las ik! Hebben jullie fotos :D Die van mij is gelukkig wel over de 1.40 heen dacht in het begin idd ook dat het een ukkie zou blijven maar het is een echt paard aan het worden nou hij blijft wel onder de 1.60 :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:16

Bizzybijtje schreef:
kohtje schreef:
Dit is in mijn ogen net zo erg als hondenhandel in schuurtjes. Fokken voor de salami. Zoals hier boven staat kan je net zo makkelijk een pony met papieren fokken. En de prijzen van veulens met papier zijn op dit moment ook niet echt hoog.

Hondenhandel in schuurtjes :') ?
Kom nou zeg :') Die veulens staan op een gigantisch stuk grond in kuddes, natuurlijker en paardvriendelijker kun je het niet hebben.
Bovendien heeft niet iedereen behoefte aan een pony met papieren, ik kijk liever naar de pony zelf (exterieur, gezondheid e.d.) dan naar 'als ik er maar weer mee verder kan fokken'. Daarbij raken ze vast ook erg makkelijk verkocht voor deze prijs, dus salami zullen ze niet snel worden.

Nou 'gigantische stukken grond' valt erg tegen hoor en het is een fokkerij van jan l*l. Ze zijn ook totaal niet selectief aan wie ze de paarden verkopen, of het wel een geschikt adres is e.d. dat laat ze volkomen koud. Zo diervriendelijk vind ik het niet, maar goed; ieder zijn mening. ;)

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:28

Heb wel foto's, maar weet niet hoe ik ze erop moet zetten ;(

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 18:34

dat is heel makkelijk :D staat ook onder help van bokt. maar in het kort, zorg dat je je fotos ergens online heb staan dan klik je op de foto met je rechter muisknop en kopieer je de link van de foto vervolgens plak je die hier in het kader waar je ook je tekst tyot alleen plaats je aan het begin van de tekst (dus van de link van de foto) [img]en%20aan%20het%20eind[/img]

wacht vol smart op fotos, ik ben vandaag weer even bij me paard geweest hij is alweer gegroeit zal morgen de fotos plaatsen.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:01

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 19:16

je hade toch ook een bonte?

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 08:47

Hier zijn de fotos van gisteren zoals je ziet is deze niet zo heel klein gebleven ik ben zelf 166cm kan nu nog met moeite ze kont poetsen :D
Afbeelding

en ondertussen ook al een vrijdoos
Afbeelding

Afbeelding

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:45

Van de appaloosa weet ik zonder twijfel wel wie de vader is, de bonte denk ik maar niet 100% cker. Wel leuk koppie! :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:09

hahaha die van jou is groot geworden :p
tja als je niet zeker weet wie de vader is of de moeder kan je natuurlijk ook geen schatting maken hoe groot ze zullen worden ... Maarja het zijn leuke paardjes geworden !

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 08:27

ja die van mij is iig groot genoeg geworden :D :P

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:12

[quote="FunkyMistiC"]Van de appaloosa weet ik zonder twijfel wel wie de vader is, de bonte denk ik maar niet 100% cker. Wel leuk koppie! :)[/quote

Is dat misschien die Cool Blue die ze vorig jaar te koop hadden staan?
Vond ik haar erg op lijken namelijk.

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 10:18

van wie denk je dat de vader is van Cantik dan? dat is die bonte!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:34

Ze hebben trouwens op de website een aantal hengsten staan he, met foto's.
Op de sitemap, en dan hengsten van ponyland geloof ik.
Staan er 5.
Ook een grote E maat bonte hengst.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:35

Oh ja mooi paardje heb je ook.
Ben gek op aparte kleurtjes en bont

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:52

Dakotah schreef:
FunkyMistiC schreef:
Van de appaloosa weet ik zonder twijfel wel wie de vader is, de bonte denk ik maar niet 100% cker. Wel leuk koppie! :)[/quote

Is dat misschien die Cool Blue die ze vorig jaar te koop hadden staan?
Vond ik haar erg op lijken namelijk.

Nee, ze hebben een tijdje een hengst gehad die heette Snow en dat was ook een Fewspot..
Zal eens zien of ik toevallig een foto heb :)

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:06

TGS schreef:
van wie denk je dat de vader is van Cantik dan? dat is die bonte!

Heb geloof ik al een PB contact met je gehad! Zit te twijfelen, maar denk dat het wel de grote E/paard bonte is.. Anders kan het zijn dat het Junior geweest is, dat is alleen vanwege zijn koppie want lijkt er ontzettend veel op; had ook zo'n mooi koppie. Die is alleen wat kleiner maar dan zou de moeder een grotere geweest kunnen zijn.. Toch lastig inschatten vanaf een foto.

Ben nog op zoek naar foto van de hengst, heb van heel veel maar geloof nou juist van Snow niet.. :o

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:14

Weet je toevallig hoe groot die Snow was?
Moeder was namelijk aardig fors.
Paps moet dan behoorlijk kleiner zijn geweest.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:10

Dakotah, je hebt een PB. :)

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 13:28

ik kan de foto niet meer terug vinden zou je die nog is willen mailen. Met wie jij denkt dat ze vader zou kunnen zijn!? Zie je toevallig een vergelijking van een merrie erin die daar loopt of liep?

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:01

frgheaven schreef:
Wij hebben 2 veulens gekocht. Echt prachtbeestjes. Ook heb ik het hengstje met de blauwe ogen gezien. Erg leuk diertje. Mankeerde niets aan de benen. Zag er goed uit. Heb hem alleen laten staan om de stokmaat die hij zou krijgen. (te klein).

@ frgheaven : Nathalie, wat grappig, ik vond hem ook zo leuk toen ik hem op MP zag staan (maar heb al een leuke kudde) en nu heeft een meisje wat het landje huurt wat ik eerst huurde, dat hengstje gekocht !
Hij moet nog wel komen, maar dat zal eerdaags wel zover zijn.