Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:40

Zal ook maar even een plaatje van de mijne toevoegen, hij is nu 8 jaar, inmiddels 1,82m ben nog niet zeker dat ie is gestopt met groeien :D :+

Al indraaiend op een volte
Afbeelding

Afbeelding

SplashIsLief

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:43

Wat een joekels allemaal :oo

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:42

lokatie de meern klinkt goed,centraal in het land. Ik woon op voorne putten dus naar zuidlimburg zou ook erg ver zijn! Wat zouden bv de kosten zijn als we het daar zouden doen?

Nou mijn paard is niet zo groot hoor bij 168 blijft het wel steken wel lekker gespiert!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:02

Wat leuk!
Clinic meld ik me voor aan!

Heb een obelisk x waterman..
Karakter erg fijn! goed werkwillig alleen de mijne kan nog wel is doorslaan, maar op het moment doet die het top, is minimaal 1.75, en groeit nog als een jecco! Hij is 6 jaar, en loopt M1 dressuur.

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn wel oudere foto's, inmiddels heel stuk verbeterd!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:28

cornalijn schreef:
lokatie de meern klinkt goed,centraal in het land. Ik woon op voorne putten dus naar zuidlimburg zou ook erg ver zijn! Wat zouden bv de kosten zijn als we het daar zouden doen?

Nou mijn paard is niet zo groot hoor bij 168 blijft het wel steken wel lekker gespiert!

Geen idee, maar dat is een kwestie van informeren :)

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:17

Oeh wig_love wat een leuke combi! Mooi paard hoor.
Ik denk dat de meeste clinicgevers eraan gewend zijn wel een stukje te moeten reizen. Er zullen alleen reiskosten bijkomen dan.
In het midden van het land klinkt prima!

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 07:44

Jeetje wat een grote paarden allemaal. Dan ben ik blij dat Colga maar een kleintje heeft :)

Wel stuk voor stuk allemaal mooie dieren.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:45

@ wig_love
Mooi beest! Herken de mijne er wel een beetje in! Heeft ongeveer hetzelfde kleurtje en ook zo'n lichte plek bij z'n flank! Ook beetje het zelfde kontje alleen dan stuk onbespierder haha!
De mijne is ook al 1.74 en nu 4,5..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:47

Zelfde moment van de foto haast ;-)
Afbeelding[/quote]

Afbeelding

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:16

haha, idd het zelfde moment, Grappig!

@Colga; Dankjewel! ben ook erg blij met hem!

@Lioony; Bespieren lijkt op de foto meer dan hij is werkelijkheid is daar!!
Maar op het moment vliegen de spieren erop :D

Maar waar ik nu nieuwschierig naar ben;
Wat vinden jullie de mindere punten van het paard en wat de absolute pluspunten!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:49

Plus. Heel lief in de omgang, werkwillig, vriendelijk, meedenkend.

Min. Bij vlagen erg explosief (en dan gevaarlijk)

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:30

SplashIsLief schreef:

Grappig, die explosief herken ik totaal niet. Of thans, de gevaarlijk die daarbij staat dan. Alleen als hij niet onder het zadel is kan hij enorm bokken, maar verder bijna nooit.

Wel als plus inderdaad heel werkwillig, vriendelijk en meedenkend. En hij is heel erg op jou gericht. Als hij iets eng vindt en jij zegt dat het goed is, dan heeft hij altijd wel het vertrouwen om toch wat dichterbij te komen kijken.
Afbeelding
Held op sokken :+

Min. Hij blijft proberen of hij toch niet ook eens de baas kan zijn. En dan is ie heel beledigd als hij weer op zijn plek gezet wordt. Maar eigenlijk vind ik zelfs dat geen min. Ik kan er altijd wel om lachen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:02

Min: Die van mij is koliekgevoelig, verder kan behoorlijk schrikken in de winter en dan enorme sprong maken, maar komt steeds minder voor, doet dit meer als hij ruiter niet zou vertrouwen denk ik

Plus: supergemotiveerd, lief, slim,, rittig en gevoelig, super eerlijk, dapper en nuchter (met degene die hij vertrouwt (ikke dus).

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:36

SplashIsLief schreef:

Erg herkenbaar, Explosief vooral met rijden dan, En dan kan die ook goed stijgeren. Hebben geregeld stijl overend gestaan, Nu hier geen last meer van door de betere communicatie, en we steeds meer team vormen,

De mijne is ook erg nieuwschierig, en houd van aandacht _/-\o_

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:31

Wig_love schreef:
haha, idd het zelfde moment, Grappig!

@Colga; Dankjewel! ben ook erg blij met hem!

@Lioony; Bespieren lijkt op de foto meer dan hij is werkelijkheid is daar!!
Maar op het moment vliegen de spieren erop :D

Maar waar ik nu nieuwschierig naar ben;
Wat vinden jullie de mindere punten van het paard en wat de absolute pluspunten!

Haha zal vast meer dan de mijne zijn! Die van mij heeft echt nog zo'n smal kontje! En dan best een front erop met een hals die best omhoog loopt, was toen ik hem net had heel raar gezicht met dat kontje er aan vast haha!

Heb je misschien nog wat foto's? Volgens mij lijkt hij namelijk erg op de mijne!

Karakter..
Hier in ieder geval niet echt iets explosiefs! Stijgeren al helemaal niet!! We hebben wel een aan de kletter gaan periode gehad.. En dan gaat ie hárd! :wow: Maar dat was een reactie op onze communicatie. Zijn vorige eigenaar was een gp ruiter en heeft de basis die erin zat flink uitgebreid. En toen moest ie 't met mij doen... Blijkbaar werd hij toch een beetje paniekerig van onduidelijkheden, hij was eigenlijk altijd wel heel braaf, maar dan met aanspringen of in de galop zelf ging ie weleens.. Sinds we van stal verhuisd zijn en ik toen 3 keer per week ben gaan lessen heeft hij het eigenlijk niet meer op die manier gedaan.. Daarna nog wel een keer gehad dat hij er pissig van werd, dat werd dus bokken..
Verder is hij de laatste paar keer met longeren wel erg druk geweest, echt de eerste 10 minuten alleen maar rennen en bokken... Zal ook wel aan het weer liggen.. Met rijden hier dan weer geen last van gehad..

Tja min..: Hij is erg gevoelig op z'n huid. Als je hem aanraakt slaat meteen de staart om je oren.. Vooral bij de lichtere plekken van z'n vacht, bij z'n buik en flanken dus.. Borstelen vindt hij dus ook niet echt je van het.. Doet dan verder niets, nouja met staart zwaaien.. Maar kijkt dan om naar mij met zo'n hoofd van: "moet dit nou echt?!" Het is al wel iets minder geworden, omdat ik nogal veel met 'm tut..
Toen ik hem net had wat schuw, afspuiten vond hij erg eng.. Dat schuwe is nu wel weg, afspuiten is ook niet meer eng.. Alleen af en toe weer zo'n schuwe actie, maar heb daar zelf eigenlijk met hem niet zoveel last van.

Plus: Slim, leert snel. Gevoelig met rijden. Niet zo zeer dat hij echt sensibel of heet is, maar meer qua hulpen. Hij heeft er al een flinke basis in zitten en je moet vooral zo min mogelijk blijven doen, dan begrijpt hij het allemaal wel, ik ben snel geneigd om te veel te gaan doen en dat wordt dan voor hem erg warrig..
Hij is ook niet echt kijkerig, schrikt weleens van een hard geluid, maar springt eigenlijk nooit opzij van iets dat hij ziet. Verder is het gewoon een lief en eerlijk paard. :)

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:57

Ik zal morgen meer foto's plaatsen,
Maar ze lijken idd erg op elkaar. al zie ik zo jou foto's, Precies! haha

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:28

Was de mijne zondag bijna verloren. Had verschrikkelijke koliek: bij operatie bleek zijn dunne darm helemaal verkeerd te liggen en er was een stuk bekneld geraakt. Toen alles weer op zijn plek lag, gingen zijn darmen direct weer werken (... gelukkig maar). Hij heeft nu 2 nachten overleefd en doet het naar omstandigheden goed. Vandaag krijgt hij voor het eerst eten, gisteren heeft hij de hele dag al gedronken (en geplast en aantal keren gemest). Nu deze dag nog doorkomen, dan heeft hij een heel belangrijk gedeelte achter de rug. Duimen jullie mee voor Whizz???

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door fargo op 13-12-11 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:41

Ik duim mee. Sterkte :(:)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:57

Arm dier!

Die van mij:
Is lief, meewerkend, nog nooit gemeen geweest in omgang of onder de man, wil altijd werken, is gehecht aan het baasje en heeft een geweldig achterbeen + springvermogen.
Nadeeltje: hij is wat klein gebleven...

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:46

Ik duim ook mee! :(:)

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:28

Oei Fargo, wat zal jij geschrokken zijn! Ik duim ook mee dat alles weer goed komt :(:)

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:11

fargo wat een schrik, heb het helaas in okt ook mee moeten maken met m'n grootste paardevriendin,die moest helaas in slapen.
Veel sterkte!

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:30

Jee Fargo, wat zal jij geschrokken zijn zeg. Ik zal ook duimen voor jou en Whizz!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:44

Dank jullie wel voor het meeleven :j :j . Hij is de nacht goed doorgekomen *\o/* *\o/* en hij mag vandaag wat meer gaan eten!! Hij is gelukkig rustig, maar wel fit en wakker.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:44

Wat fijn!