Zooo, vanmiddag Stellie weer lekker actief rijden, aangezien haar buik nogal rond is geworden haha
Carlijn101
Geplaatst: 26-11-12 13:05
Ik rijd sinds kort ook een merrie van Startrek ! Erg eigenzinnig paardje.. Maar ken de hengst eigenlijk totaal niet..
kristie14
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-12 20:16
Leuk! Ik ken de hengst ook totaal niet, kan inderdaad ook geen foto's op internet vinden.
Carlijn101
Geplaatst: 23-12-12 18:50
Zijn die van jullie ook allemaal wat onrustig?
Paardje dat ik rijdt heeft een erg nerveus/onrustig karakter, enigzinds dominant, maar toch voelt ze heel betrouwbaar. Ze is alleen zo enorm snel overstuur.. (wordt dan drammerig)
Wauw, knap paardje! Stella is ontzettend lief, maar (met rijden) kan ze ook ontzettend eigenwijs zijn Ook heeft ze momenten dat de hoeken van de bak eng zijn. Heb nog nooit gehad dat ze schrikt en er vandoor gaat, maar wat zij doet is: stilstaan, kijken, steigeren&omdraaien. Bij buitenrijden gebeurt hetzelfde. Maar ze heeft ook energie teveel omdat ze sinds kort niet meer op wei staat, dit komt omdat de wei net een moeras is..
Haha dan is de Startrek merrie die ik rijd wel ongeveer het tegenovergestelde. Die zal niet zomaar steigeren of opzij schieten. Is wel wat kijkerig en wil wel ooit naar voren een paar pasjes rennen. Ze voelt daardoor enorm betrouwbaar . Alleen niet makkelijk te rijden en heel erg vlug, het liefst doet ze alles in volle galop . Buiten gereden heb ik nog niet op haar, wel een keer gewandeld en toen was het net een varkentje, zo was ze aan het snuiven en kroop bijna mijn broekzak in .. Verwacht hier ook meer dribbelen, omdraaien enzo als we eenmaal naar buiten gaan. Zij banjert overigens gewoon door de modder heen, die wordt zo onrustig als ze op stal (alleen) staat, rondjes lopen enz
Quick stars zijn over het algemeen niet de simpelste, maar wel enorm springen. Hengst zelf is eigenlijk heel braaf maar wel hengst zeker met dekken niet de meest romantische heer .
Ik weet eigenlijk niet waar de moeder van is, eigen fok, zal het eens navragen.
Ze kan ook enorm springen ! Alleen wordt ze zo enthiousiast dat ze totaal niet meer oplet en vaak ene balke meeneemt. We zijn er hard aan aan het werken, met controle een sprong te nemen
Mijn paardje is inderdaad ook wat onrustig maar helemaal niet gemeen. Als hij wat veel energie heeft en alles een beetje eng vindt kan hij wat dribbelen en kijkerig zijn maar nooit bokken of er van door gaan.
Hij kan ook geweldig springen maar ook hierop heeft hij een ruiter nodig die hem genoeg vertrouwen geeft. Mijn instructrice doet dit nu en het gaat echt heel goed, je ziet hem groeien en zelfvertrouwen krijgen!