Wie heeft er een nakomeling van Moorlands Bodyguard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Winferno

Re: Wie heeft er een nakomeling van Moorlands Bodyguard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 07:26

Hè Maartje, het zit echt niet mee, veel sterkte!

Voor ons is het nog even wachten, merrie pas eind augustus drachtig gekregen. Na drie jaar proberen en massa's problemen met tweelingdrachten hopen we dat het dit jaar goed gaat, maar geloven doen we ook pas als er eentje gezond naast de moeder staat

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 13:02

Yakkie : wat een stoer veulen zeg !

vinnykelly : aah wat een leukerd! Geniet ervan :D

Inmiddels is mijn bodytje alweer een week oud, ze doet het erg goed en kan al netjes aan het halster meelopen en kan het halster zelfs al in de wei makelijk omkrijgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:20

heel mooi kopje

vinnykelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:57

Goed nieuws, wij hebben onze merrie nog een keer laten dekken met Bodyguard, wij waren zo tevreden over dit veulen dat we nog een kansje wagen met Bodyguard. De KWPN is ook nog langsgeweest en vond het een schitterend veulen, we zijn nogsteeds super blij met haar!

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 19:47

vinnykelly : leuk zeg dat jullie weer met bodyquard dekken!

MIjn Body is ondertussen alweer 2 maand oud.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vinnykelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:29

lotte002: Wat een plaatje hoor, jeetje echt een knapperd! <3

Die van ons is ook 2 maandjes oud nu en groeit als kool, is echt al een flink veulen, en eigenwijs dat ze is.. pff en bij mama blijven ho maar, ze gaat haar eigen weg wel hahaha. ze is wel een verschikkelijke knuffelkont.. <3
AfbeeldingAfbeelding

xlim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:03

Ik kom mij ook even melden in het topic. Sinds gisteren kan ik mij de trotse eigenaar noemen van een Bodyguard x Balzflug hengstveulen. Hij komt bij dezelfde fokker vandaan als zijn Bodyguard. 10 september wordt hij opgehaald, dat worden dus vier lange weken ;)

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:07

leuk veulen, maar mag nodig naar de hoefsmid zeg.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 19:12

xlim : mooi diertje hoor :j
Hoe gaat het met de rest van de Bodyquardjes??

Met mijn body gaat het super.
ze is ondertussen alweer bijna 9 maanden oud en flink aan de maat ( ze meete vorige maand op 7,5maand al 144,5 cm)
Kwa karakter is het wel een aparte ze lekker rillerig en best heel eenkennig. Gelukkig gaat dat nu allemaal goed en heb dr al best veel geleerd en ze is als ze je vertrouwd echt heel lief <3

hier wat fotos:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EPZSIV3Y.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NE8D3SM4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CWCW7QM7.jpg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ps: weet iemand of Bodyguard nog ergens op een hengstenshow te zien is dit jaar??

vinnykelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:12

lotte002: Jeetje wat een knapperd! Ook al zo´n mooi luxe hoofdje:D
Die van mij groeit ook verschikkelijk hard, ze is nu al 1.55M echt een reus haha.
Grappig om te horen dat die van jou ook zo eenkennig is. Glamour is ook erg eigenwijs, als ze iets niet wil, krijgen we het dus ook echt niet voor elkaar..:D bijvoorbeeld de entingen een paar weken terug.. wat een drama haha.. maar goed uiteindelijk toch gelukt:D Ik zal morgen eens wat foto´s maken:D

Ik weet eigenlijk niet of Bodyguard nog te zien is, ik hoor eigenlijk nooit meer iets van hem...

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 20:32

vinnykelly : Wauw das ook groot ja ,hoe oud is die van jou nu? grappig ook dat ze kwa karakter ook een beetje hetzelfde zijn. Hoe is die van jou in beweging?

vinnykelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:38

lotte002: Ja, grappig he! ik ben de enige die bij haar mag/kan komen... Glamour heeft echt 3 geweldige gangen een hele ruime stap en draf en een hele mooie gedragen opwaartse galop. Ben echt super trots op haar:D iedereen vindt haar echt geweldig.. Heb zelfs mensen aan de deur gehad die haar wilde kopen..... nou mooi niet! haha... ze is nu ook bijna 9 maanden oud..

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:03

vinnykelly : jah echt grappig! die van mij kan ook heel fijn lopen en vooral heel makelijk schakelen en goed galopperen ben dr ook echt helemaal weg van :D :D
Ben benieuwd hoe die van jou er nu uiziet.

Lady_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:38

Ik ben het sterk aan het overwegen om dit jaar mijn merrie te laten dekken door Bodyguard. En zeker nu ik hier zulke leuke veulens van zie! :D Maar weten jullie wanneer hij te zien is op een hengstenshow en hoeveel zijn dekgeld is? Ik vind namelijk alleen informatie terug van 2009.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 19:48

Lady_F : leuk wat voor merrie heb je ? Ik heb toevallig vandaag naar een aantal stallen waar hij ter dekking staat een mail gestuurd en gevraagt welke shows hij evt loopt dit jaar, het dekgeld is volgens mij nog steeds 850 euro.

Lady_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:09

lotte002: Ik heb een zwarte Ferro X Bellisar merrie die enorm heet is in haar hoofd, tja gwn een echt ferro ;P Zou je mij op de hoogte willen houden over de shows? En wat heeft Bodyguard bij jouw merrie verbeterd?

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 20:13

Lady_F : Tuurlijk zodra ik wat weet zet ik het hier neer :) Op mijn merrie heeft van wat je nu kan zien verbeterd waar ik op gehoopt had. Ik wou graag dr sterke achterbeen behouden en meer van uit de schoft omhoog bewegen en de galop en meer formaat/body. dit is aardig goed gelukt :D. Hou wel rekening mee dat in Bodyguard ook ferro zit he ;)

Lady_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:39

Ja ik weet het, daarom wou ik er eerst niet mee dekken. Maar dan heb ik dit aan een fokker gevraagd en die zei dat het geen kwaad meer kon omdat het redelijk ver in zijn stamboom zit :)
Wat hij bij jouw merrie heeft verbeterd wil ik ook bij mijn merrie verbeteren. Haar draf is super, stap mag iets ruimer en vooral haar galop mag iets gemakkelijker zijn.
Kwa karakter hoop ik op een iets cooler hoofd en gemakkelijker in omgang, want ik ben de enige die met haar iets kan aanvangen haha :). En hopelijk geeft hij ook wat formaat door :P

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 20:44

Lady_F : ja dat klopt wel het zit redelijk ver weg dan hoor :) formaat geeft hij zeker mijn merrie was 165 cm en gordinnie is nu 9 maanden en meet al bijna 145 cm met paar lange bennen eronder :p kwa karakter durf ik het niet te zeggen, die van mij is ehm nogal een beetje apart hoor ;) maar ik moet zeggen hoe meer je met dr doet hoe makelijkere en braver ze word. De merrie waar ze uit komt is ook een behoorlijk pittige tante. Heb je toevallig een foto van je merrie?

Lady_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:50

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 21:54

Lady_F : ha ha ach ik vind altijd dat ze best een beetje heet en apart mogen zijn, als ze maar betrouwbaar blijven :) Mooie merrie heb je, denk wel dat je een tankje kan verwachten. De merrie waar die van mij uit komt staat in mn profiel mocht je nieuwschierig zijn :)

Lady_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:57

Wat bedoel je met een tankje? zwaar gebouwd? Mooie merrie trouwens <3

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 22:00

Lady_F : jah dat bedoel ik 1tje met veel body mijn merrie voert veel volbloed in dr papier en die van is ook heel stevig kan je op deze foto goed zien ( is natuurlijk wel wat ik wou) :P :
1maand jong
Afbeelding

heeft je merrie al eerder veulens gehad?

Lady_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:04

Mijn merrie heeft ook veel volbloed haar moeder is 53% volbloed, maar ik vind het niet slecht als er wat meer body op zou zitte :P ik heb zelf ook wat meer body ;) hahaha

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 22:07

Lady_F : haha oke ja dat is toch per persoon verschillend ik hou ook wel wat stevigere paarden, ik denk wel dat een goede combi zou kunnen zijn.