Afstammeling van Discovery

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NiXant

Re: Afstammeling van Discovery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:28

http://m.youtube.com/watch?v=S5656jtprRk
Dit is die van mij als veulen.
http://m.youtube.com/watch?v=77OdulkOhV8
En hier een B parcours vorig jaar december.
Dit was een van zijn eerste spring wedstrijden. Ik ga hem in november voor het eerst L springen.
Lees veel herkenbare dingen haha. Die van mij gaat ook staken als er iets afwijkt.
Zelfs al staat een mestbak op een andere plek in de bak. Hij is in ieder geval scherp zat, maar dat maakt hem ook zo leuk!

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 21:59

Daantjuh88 schreef:
Dit was ook 1 van de betere wedstrijden en ze had al een rondje gemaakt al snurkend!

Eerste wedstrijd met springen durfde ze geen kant op, vervolgens 5 mensen achter me aan om haar over een hindernis te krijgen.... Was geen succes :')

Haha, gelukkig leren ze snel! Haha.
Maar ik vind haar echt heel leuk!! :)

melissa_lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:02

Hallo

Dus er is nog hoop voor die van mij? Haha

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 22:03

Haha, die van mn moeder gaat ook in de staak als er iets afwijkt.. Echt heel grappig.
Wij hebben op de manege aan de bakrand allemaal hindernissen staan.
Zo hebben we ook een koe hindernis. Nou laatst was de hindernis in het zicht waar hij normaal niet staat. Toen kon ze heeel snel stil staan. Haha.

Maar wel leuk dat ze een beetje dezelfde dingetjes hebben. :)

melissa_lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:04

Apart he. Dat ze allemaal die trekjes hebben.

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:09

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 00:19

Succes morgen, Maysancho! Laat ons weten hoe het gegaan is!

Een vraagje aan jullie allemaal:
Als ze stoppen/staken (omdat er iets afwijkt tijdens een (dressuur)proef)), hoe lossen jullie dat op, of beter nog, hoe proberen jullie dat voor te zijn? Laten ze zich makkelijk overtuigen dat het toch moet gebeuren?

Het buitenseizoen is een stuk fijner, meer ruimte, meer overzicht, minder 'afwijkingen in de omgeving'. Nu is het uiteraard ook een stukje concentratie van hem en vast ook gebrek aan rijvaardigheden vanuit mijn kant, maar een echte relnicht is het wel.....
Laatst bijgewerkt door Marjanka11 op 27-10-13 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 00:38

Vorig weekend:
Afbeelding

NiXant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:47

Die van mij laat zich niet makkelijk over tuigen, maar zo lang ik 2 à 3 keer in de maand op wedstrijd ga gaat het wel goed. Hij heb echt een vast ritme nodig. Ik moet hem ook niet zo maar 2 dagen achter elkaar vrij geven want dan is er ook geen land meer mee te bezeilen.
Ik weet nu, na een half jaar een beetje wat ze gebruiks aanwijzing is haha en we worden steeds meer een team!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:25

Ze lijken allemaal op elkaar, echt leuk om te zien!

Als colany zo stom dom probeer ik eerst rustig op te lossen, vervolgens krijgt ze een rot schop. Meestal helpt dat wel. Eerst ging ze direct op de achterbenen als ze wat eng vond, toen moest ik een tijd van mijn trainster haar direct omtrekken en 2 rondjes op super kleine volte zetten. Dit vond ze zo akelig dat het steigeren er aardig uit is en ze nu alleen nog stil gaat staan.

Ik geef nu vooral veel been, extra stelling en op mijn stem reageert ze ook goed. dus probeer ik haar zo gerust te stellen dat een bloemetje of juryhok niet bijt.

Was vandaag nog 4e geworden in de L1, over het algeheel teveel spanning maar ze liep wel door. Stond ook ineens de fokker / ouwe eigenaar naast ons. Toch leuk om te horen dat ze tot haar 4e gewoon bij dezelfde mensen is geweest en via 2 handelaren bij ons is gekomen.

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:25

Nou vanmorgen onze eerste L1 proef gereden en voor het eerst in de binnenbak. Oh oh oh wat was alles toch eng en overal zag ze spoken.

Ze reageerde hierdoor slecht op de hulpen. Toch net een winstpuntje kunnen krijgen met 180 punten.

Dus ben alsnog wel tevreden!

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:04

Proficiat dames, goed gedaan!

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 21:14

Marjanka11 schreef:
Succes morgen, Maysancho! Laat ons weten hoe het gegaan is!

Een vraagje aan jullie allemaal:
Als ze stoppen/staken (omdat er iets afwijkt tijdens een (dressuur)proef)), hoe lossen jullie dat op, of beter nog, hoe proberen jullie dat voor te zijn? Laten ze zich makkelijk overtuigen dat het toch moet gebeuren?

Het buitenseizoen is een stuk fijner, meer ruimte, meer overzicht, minder 'afwijkingen in de omgeving'. Nu is het uiteraard ook een stukje concentratie van hem en vast ook gebrek aan rijvaardigheden vanuit mijn kant, maar een echte relnicht is het wel.....

Zo typisch!
Die van ons die staakt binnen ook best wel vaak. terwijl het buiten echt super goed gaat. Maar helaas zijn wij er nog niet echt uit hoe we het binnen moet oplossen.. Ja heel veel been geven, maar daar sluit ze zich soms gewoon helemaal voor af..
Erg lastig!

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:32

Wij hebben ook wel eens banen afgehuurd (bijv. tijdens weekendconcours, dan reden wij zaterdagavond), maar ook wekelijks op wedstrijd en zoveel mogelijk verschillende locaties, magnesium (alle varianten), met veel been (vroeger ging hij daarop steigeren als tegenreactie, dat laat hij nu gelukkig achterwege), schoudervoor er langs proberen te rijden etc. Ik heb een voorzichtig vertrouwen dat die van mij gewoon traag is in begrijpen dat 'afwijkingen' er niet toe doen en dat hij met mij erop gewoon aan de slag kan, overal. Dit weekend gaan we weer de baan in! Overigens is het niet zo dat hij vooraf spanning opbouwt, bijv. tijdens het vlechten. Als een echte relnicht vindt hij dat heerlijk. Trailerladen is geen enkel probleem, maar het zijn de 'afwijkingen' die het hem doen, waarbij het niet gezegd is dat altijd dezelfde afwijkingen dezelfde problemen opleveren. Kortom, een relnicht....

NiXant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:37

Haha mooi verwoord, ik denk dat ik die van mij ook wel een rel nicht kan noemen!
Vandaag geschoren, doe ik het scheer apparaat aan staat ie te snurken en te doen en ik begin te scheren is ie super braaf en vind ie het heerlijk! Springen er trouwens nog meer mensen met hun Discovery?
En merken jullie ook dat ze hoe meer je springt hoe scherper en kijkeriger ze worden?
Dit heeft mijne wel heel erg!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:02

Grappig dit topic! Ik heb ook een Discovery, uit een Flemmingh moeder.
Herkenbare puntjes hier :D Mijne heeft veel capaciteiten, maar ook snel last van spanning en als er iets is verandert in de bak of langs de bak dan ziet ze dat meteen!
Maar verder een schat van een paard, heeft nog nooit gebokt of gesteigerd. Ze kan ook leuk springen!
Ik heb haar al vanaf dat ze 1 jaar oud is en nu is ze 7.

Afbeelding

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 16:52

Hallo allemaal,

hoe is het met de verschillende Discovery's?

Hier weer een kleine update van die van ons. Inmiddels staat ze nu voor de 3 keer voor langere tijd stil. We hebben inmiddels al best wel wat probleempjes gehad en elke keer dachten we haar weer goed aan de praat te hebben totdat er weer probleempjes omhoog kwamen. Nu word ze eind mei weer helemaal nagekeken en dan hopen we toch eindelijk weer lekker aan de slag te kunnen met haar.

Ondanks de probleempjes gaat het best wel goed. We gaan 11 mei een schriktraining doen met haar, hopelijk steekt zowel zij, als wij daar wat van op en kunnen we straks wat gemakkelijker met haar omhoog als de spanning te veel wordt.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie Discovery's!! Hebben jullie nog foto's?! :) Afbeelding

Groetjes!!

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:56

Wat een heerlijke foto Clauwwie

Hier een foto van de mijne. We gaan de laatste tijd met sprongen vooruit!

Afbeelding

melissa_lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:01

Hallo.

Met die van mij gaat het ook top.
Inmiddels mee op buitenrit geweest. Staat nu stil vanwege geen passend zadel.jammer

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:20

Met Colany gaat het ook goed! Ze loopt weer elke week voor de kar, ik ben inmiddels B gaan springen met succes en dressuur moet ik binnenkort L2 gaan starten.

Wij zitten eraan te denken om Colany te laten dekken, kan ze beetje rustig aan doen volgend jaar. Nu had ik in dit topic al gelezen dat discovery niet goedgekeurd is als dekhengst. Wat voor gevolgen heeft dit precies?

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:01

Colany is opgenomen in het register A van het KWPN, omdat Discovery verder niet opgenomen is in het KWPN; verder geen enkel idee....Maar die van mij staat sinds afgelopen vrijdag verplicht op twee weekjes rust vanwege een peesbandje in de hoef; naar alle waarschijnlijkheid overbelast (iets gek gedaan in de wei?), en ik hoop niet dat er straks iets ergers aan de hand blijkt te zijn. Wanneer er over twee weken geen verbetering is, dan foto/MRI etc. Vindt 't allemaal maar niets en erg eng, hij is nog nooit een dag kreupel geweest. We starten L2 + 7, en ik keek zo enorm uit naar het buitenseizoen, omdat we dan wat fijner de baan rond kunnen komen. Owhee. Straks is ie echt stuk. We hebben Coen vanaf veulen af aan...moet er niet aan denken....Z'n gedrag wordt overigens wel fijner :) -> dagje ouder, minder relnicht!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:11

Nog bedankt voor je antwoord Marjanka, ik was vergeten te antwoorden. We hadden eigenlijk al de hengst uitgezocht, maar hebben besloten toch nog een jaar te wachten. Ik heb een ongelukje gehad met mijn eigen paard en mijn vriend een paar dagen later zijn auto in de prak gereden. Kost allemaal zoveel geld bij elkaar, dat we nog maar even wachten.

Hoe is het niet met Coen? Is hij alweer hersteld?
Met Colany gaat het nog steeds goed, als ze hengstig is kan ze ontzettend dwars zijn, maar we kunnen steeds beter met elkaar overweg. Springen gaat ook telkens een stuk soepeler, dus we komen er wel :)

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:27

De bingo, Daantjuh, maar volgend jaar nieuwe ronde! Coen heeft een verrekking van de bandjes in het hoefgewricht; de verwachting is dat hij na 19 juli weer zachtjes aan wat mag doen! We hebben hem ook nog op de foto gezet, voor de zekerheid, maar hij heeft prachtige gewrichtjes.

PaarseSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:26

Ik zie dat er al een tijdje niet gereageerd is op dit topic....kwam er op omdat ik sinds een paar maanden een Discovery (x Rohdiamant) heb en op zoek was naar info. Ook die van mij ziet namelijk spoken :D
Blijkt dus wel een beetje standaard te zijn al gaat het wel steeds een beetje beter.

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:00

Hallo PaarseSmurf en gefeliciteerd met je aanschaf!!
Coen is inmiddels weer ruim twee maanden aan de pruttel en hij ziet iets minder spoken, zo lijkt het. Hij is nou zeven en wordt steeds meer vent, dus wie weet, wordt het nog een normaal paard (werd ook wel tijd, eerlijk gezegd...)! Ik heb dan ook uitermate respect voor Daantjuh88, die haar Discovery aangespannen heeft. Wat doe jij met die van jou qua tak van sport, en als ik vragen mag; hoe reageert hij op 'spoken', wat doet ie dan?